راهنمای جامع انتخاب مقصد سفر بین استانبول و آنتالیا

راهنمای جامع انتخاب مقصد سفر بین استانبول و آنتالیا

گرچه هر دو شهر در یک کشور واقع شده‌اند، اما سفر به آن‌ها از زمین تا زیرزمین (آسمان) تفاوت دارد. تیپ مسافران استانبول با آنتالیا فرق می‌کند. کسانی که با تور آنتالیا سفر می‌کنند شاید بیشتر هدف استراحت کردن در ساحل داشته باشند. اما کسانی که به استانبول می‌روند بیشتر هدف گردش در شهر را دارند. در هر شهر فرصت‌های خاصی برای تفریح یا بازدید از اماکن تاریخی وجود دارد. حتی خرید کردن در استانبول با آنتالیا فرق می‌کند. در ادامه می‌توانید پس از مقایسه استانبول و آنتالیا، بین آن‌ها یک مقصد را برای سفرتان انتخاب کنید.

 

مقایسه هزینه‌های سفر به استانبول و آنتالیا

مقایسه هزینه‌های سفر به استانبول و آنتالیا

در یک سفر اقتصادی به استانبول برای مخارج یک روز نیاز به 16 دلار خواهید داشت. برای اجاره یک هتل یا مسافرخانه به ازای هر روز برای یک نفر حدود 10 دلار باید بپردازید. کمترین هزینه برای رفت و آمد در استانبول نیز برای یک روز حدود 1 دلار است که در این صورت خیلی از مسیر‌ها را باید پیاده‌ بروید. اما برای غذا خوردن باید حداقل ۵ دلار روزانه خرج کنید. در مجموع این مخارج در مقایسه با مخارج سفر به آنتالیا حدود 5 دلار اختلاف دارد. یعنی مخارج یک فرد برای یک روز در آنتالیا حدود 21 دلار می‌شود. البته این مقایسه بدون توجه به تفریح‌ها صورت گرفت.

 

تفریح‌های استانبول مناسب برای گردش در شهر

استانبول و آنتالیا انواع مختلفی از تفریحات را ارائه می دهند. در استانبول می توانید در کشتی‌های تفریحی دریایی در تنگه بسفر جشن بگیرید یا در کلاب‌های شبانه چرخی بزنید. همچنین امکان گردشگری فرهنگی در استانبول نسبت به آنتالیا بیشتر وجود دارد. چرا که اماکن تاریخی مهمی مانند مساجد و موزه‌ها در استانبول وجود دارند. اما در استانبول بر خلاف آنتالیا، تفریح‌های ساحلی خاصی وجود ندارد.

 

تفریح‌های ساحلی آنتالیا و استراحت در هتل‌

تفریح‌های ساحلی آنتالیا و استراحت در هتل‌

آنتالیا به سواحل زیبایش معروف است و بیشتر مسافران برای تفریح در سواحل به این شهر می روند. آفتاب گرفتن، شاتل، پاراسل، جت اسکی و غواصی از تفریح‌های آبی محسوب می‌شوند. آنتالیا همچنین دارای پارک‌های آبی جذاب و آکواریوم است. در واقع آنتالیا برای سفر با کودکان گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

 

تفاوت‌های خرید کردن در استانبول و آنتالیا

هر دو استانبول و آنتالیا مکان های خوبی برای خرید هستند. استانبول به علت برخورداری از بازارهای بزرگ مانند گرند بازار و بازار ادویه معروف است. در این بازار‌ها می توانید کالاهای متنوعی از جمله ادویه جات، منسوجات، جواهرات و سوغاتی را با قیمت ارزان بخرید. همچنین بعضی محله‌ها مانند مرتر، بازار‌هایی مخصوص خرید عمده و واردات کالا از ترکیه دارند. از سوی دیگر، آنتالیا مراکز خرید مدرن بسیاری مانند مرکز خرید آنتالیا میگروس و مرکز خرید TerraCity را دارد که در آن می توانید برندهای بین المللی و کالاهای لوکس را پیدا کنید.

 

غذای خیابانی در استانبول و غذای دریایی در آنتالیا

استانبول و آنتالیا سنت‌های آشپزی متفاوتی دارند و رستوران‌های آن‌ها این را نشان می‌دهد. استانبول به دلیل داشتن غذاهای خیابانی مانند سیمیت (نوعی نان)، دونر کباب و باقلوا معروف است. همچنین غذاهای سنتی ترکی در رستوران‌های استانبول نسبت به آنتالیا بهتر پخت می‌شود. از طرف دیگر آنتالیا غذاهای دریایی لذیذی دارد. بسیاری از رستوران‌ها ماهی تازه و غذاهای دریایی مانند میگو و لابستر را ارائه می دهند. همچنین آنتالیا رستوران های زیادی نیز دارد که غذاهای بین المللی سرو می کنند.

 

مقایسه هتل‌های استانبول و آنتالیا

کیفیت هتل های استانبول و آنتالیا بسته به امتیاز ستاره می تواند متفاوت باشد. در استانبول کیفیت هتل های 3 ستاره عموما پایین است و بهتر است مسافران در هتل های 4 ستاره و 5 ستاره اقامت کنند. بهترین مناطق برای اقامت در استانبول از نظر دسترسی به سایر مناطق، میدان تکسیم و بی اوغلو هستند. در آنتالیا هتل های زیادی وجود دارد که با بودجه ها و ترجیحات متفاوتی سروکار دارند. بهترین منطقه برای اقامت در آنتالیا، ساحل لارا است که هتل ها و استراحتگاه های مجلل زیادی دارد. همچنین هتل های ارزان زیادی در آنتالیا برای سفر اقتصادی وجود دارد. همچنین هتل‌های all و uall در آنتالیا شهرت خاصی دارند.

 

آب و هوا؛ استانبول معتدل یا آنتالیا مدیترانه‌ای؟

استانبول و آنتالیا حتی از نظر آب و هوا نیز تفاوت دارند. استانبول آب و هوای معتدل دارد و تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد. از سوی دیگر، آنتالیا دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان های شرجی و زمستان های معتدل است. اما هر دو شهر در فصل بهار بهترین آب و هوا را برای سفر و گردش دارند.

 

انتخاب مقصد سفر بین استانبول و آنتالیا

اگر به تاریخ، فرهنگ و خرید علاقه دارید، استانبول بهترین شهر به عنوان مقصد شماست. اما برای تفریح در سواحل، استفاده از تفریح‌های‌ آبی و استراحت در هتل‌های uall باید به آنتالیا بروید. برای تجربه سفر اقتصادی می‌توانید به استانبول بروید. اگر به دنبال هتل ها و اقامتگاه های مجلل هستید، آنتالیا بهترین شهر برای شماست. اگر به دنبال غذاهای سنتی ترکی هستید، استانبول بهترین شهر برای شماست.

 

دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب مقصد سفر

اگر هنوز بین استانبول و آنتالیا برای سفر مردد مانده‌اید، تلفن را بردارید و شماره 1830-026 را بگیرید. مشاوران آژانس‌ گردشگری نهال گشت آماده ارائه مشاوره رایگان به شما برای انتخاب مقصد سفرتان هستند. گاهی اوقات می‌توانید با بودجه سفر به ترکیه، به خیلی از مقاصد دیگر مانند آسیای شرقی یا اروپا نیز بروید. در نتیجه استفاده از مشاوره رایگان می‌تواند کمک خوبی برای انتخاب مقصد سفرتان باشد. همچنین می‌توانید برای مقایسه قیمت تور استانبول و آنتالیا، به سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com بروید. در سایت نهال گشت قیمت انواع پکیج‌های مسافرتی ترکیه و راهنمای رزرو تور برای شما فراهم شده است.

جدیدترین مطالب سایت