چرا باید به تعطیلات برویم؟ (35 دلیل برای رفتن به تعطیلات)

چرا باید به تعطیلات برویم؟ (35 دلیل برای رفتن به تعطیلات)

چرا باید به تعطیلات برویم؟  تعطیلات یعنی تسکین استرس، زندگی جنسی بهتر، و «البته» برنزه شدن درخشان. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه شما همراهان عزیز خواهیم گفت کـه چراباید از تعطیلات خود بـه خوبی استفاده کنید.

 

چرا به تعطیلات برویم؟

دلایل خوبی برای رفتن بـه تعطیلات وجوددارد، چه مشتاق باشید کـه در ساحل با یک نوشیدنی در دست بگیرید یا فقط بخواهید یک استراحت بسیار ضروری از دفتر داشته باشید.

 

با این حال، در حالی کـه طبق دفتر آمار کار، بـه 73 درصد از کارگران تمام وقت بخش خصوصی، روزهای مرخصی با حقوق ارائه میشود، تحقیقات نشان می دهد کـه مردم کمتر از همیشه مرخصی می‌گیرند. در واقع، حدود 55 درصد از مردم بخشی یا تمام زمان تعطیلات خودرا بدون استفاده می گذارند.

 

درست اسـت. بیش از نیمی از ما اوقات فراغت را روی میز ترک میکنیم. و این بدان معناست کـه ما فرصت‌هاي‌ انتخاب را برای شادتر، سالم‌تر شدن، و همه ی‌جانبه سازنده‌تر از دست می دهیم، زیرا همانگونه کـه مشخص اسـت، تعطیلات برای شما خوب اسـت.

 

واقعا برای شما خوب اسـت. فقط بخوانید تا ببینید چرا کنار گذاشتن تمایلات معتاد بـه کار – حتی برای یک لحظه – بـه نفع شماست. 

 

1. فشار خون پایین

فشار خون پایین

تقریبا از هر سه بزرگسال یک نفر دارای فشار خون بالا اسـت کـه انها را در معرض خطر بیماری هاي‌ مزمن، سکته مغزی و حملات قلبی قرار می دهد. خبر خوب؟ رفتن بـه تعطیلات می تواند درمان باشد. تحقیقات نشان میدهد کـه افرادی کـه زمان بیشتری را بـه تفریحاتی مانند تعطیلات می‌گذرانند، سطوح کورتیزول را کاهش داده‌اند. کورتیزول بالا با افزایش فشار خون مرتبط اسـت.

 

✅ مطالب مشابه: بهترین مکان های دنیا برای گذراندن تعطیلات

 

2. قلب سالم تر

قلب سالم تر

با کاهش فشار خون، خطر حمله قلبی نیز کاهش می یابد. خوشبختانه، رفتن بـه تعطیلات می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت قلب و عروق شما داشته باشد، سطح کورتیزول، فشار خون و خطر حمله قلبی شما را دریک لحظه کاهش دهد. 

 

3. کاهش وزن

آیا می خواهید آن 10 پوند آخر را کم کنید؟ سعی کنید بـه تعطیلات بروید. داشتن سطوح بالای کورتیزول خطر افزایش وزن ناخواسته را افزایش می دهد، اما یک سفر آرام می تواند این اعداد را در کوتاه ترین زمان کاهش دهد.

 

4. کاهش استرس

اگر استرس دارید، عملاً هیچ دارویی بهتر از تعطیلات وجود ندارد. علاوه بر کاهش استرس روانی روزمره، گرفتن تعطیلات می تواند افزایش کورتیزول مرتبط با استرس را کاهش دهد و شما را برای همیشه از چرخه کورتیزول و استرس خارج کند.

 

5. سلامت کلی بهتر

سالم ماندن می تواند بـه سهولت استفاده از روزهای تعطیل شما باشد. محققان ارتباطی بین فعالیت‌هاي‌ اوقات فراغت، مانند سفر، و افزایش سلامت کلی در سنین بالاتر پیدا کردند، بنابر این هم اکنون شروع بـه جمع‌آوری این مایل‌ها کنید. 

 

6. دور کمر باریکتر

با چند روز آفتاب و شن میتوان این دور کمر را کـه همیشه در حال افزایش اسـت متوقف کرد. تعطیلات باعث کاهش سطح کورتیزول میشود کـه با افزایش وزن بـه ویژه در ناحیه شکم مرتبط اسـت. چند روز مرخصی بگیرید، سطح کورتیزول خودرا پایین بیاورید و قبل از این کـه متوجه شوید، دوباره شلوار جین تنگ خودرا بـه تن خواهید کرد.

 

7. افزایش خلاقیت

افزایش خلاقیت

دیدن همان چهار دیواری هرروز کافی اسـت تا هر شخصی احساس خفقان کند. خوشبختانه، تنها چیزی کـه نیاز اسـت مدتی از تعطیلات اسـت تا از فونت خلاقیت موجود در شما بهره ببرید. اگر بتوانید بـه خارج از کشور بروید، چه بهتر: محققان دانشگاه نورث وسترن سفر های بین المللی رابا افزایش خلاقیت مرتبط دانسته اند. بـه هرحال تعداد کمی از هنرمندان بزرگ خودرا از یک اتاقک در حومه شهر الهام گرفته اند. 

 

8. فرصت هایی برای پیدا کردن دوستان جدید

پس از کالج، فرصت‌هاي‌ پیدا کردن دوستان جدید اغلب کم بـه نظر میرسد. خوشبختانه، سفر میتواند شما را دریک دایره اجتماعی بسیار گسترده‌تر از دایره‌اي کـه در خانه در معرض دارید باز کند ودر طول مسیر دوستی‌هاي‌ پایداری را برای شما فراهم کند.

 

9. خلق و خوی بهتر

خلق و خوی بهتر

این کـه بعد از یک هفته کاری طولانی دریک روحیه نه چندان خوشایند قرار بگیرید، بـه سختی قابل شنیدن نیست. اگر می خواهید استرس خودرا کاهش دهید و با لبخند بـه دفتر بازگردید، بـه تعطیلات خود فکر کنید. در واقع، یک مطالعه منتشر شده در تحقیقات کاربردی در کیفیت زندگی نشان می دهد کـه فقط رزرو یک تعطیلات برای افزایش قابل توجه شادی شرکت کنندگان در مطالعه اسـت.

 

10. بهره وری بیشتر

بهره وری بیشتر

اگر میخواهید کارتان را سریع‌تر و مؤثرتر انجام دهید، یقیناً باید آن روزهای تعطیل را بگذرانید. مطالعات متعدد نشان می دهد کـه شرکت در فعالیت هاي‌ اوقات فراغت می تواند بهره وری در محل کار را افزایش دهد و بـه طور حکایتی، چند روز در ساحل درمانی مطمئن برای فرسودگی شغلی اسـت.

 

11. روابط بهبود یافته

استرس برای سلامت روابط شما بهتر از سلامت بدن شما نیست. طبق یک مطالعه، زوج هایي کـه باهم بـه تعطیلات میروند، نسبت بـه آنهایی کـه تعطیلات رابا هم نمی گذارند، شادتر و رضایت بیشتری از روابط خود دارند.

 

12. زندگی جنسی بهتر

نه تنها رابطه جنسی در تعطیلات از غلتیدن معمولی شما در یونجه در خانه لذت بخش تر اسـت، بلکه ممکن اسـت در تعطیلات بیشتر احساس سرگیجه داشته باشید. تعطیلات می تواند سطح کورتیزول شما را کاهش دهد، بنابر این گردش خون و برانگیختگی را افزایش می دهد.

 

13. دسترسی به فرهنگ های جدید

دسترسی به فرهنگ های جدید

فراموش کردن این نکته آسان اسـت کـه یک دنیای کامل خارج از شهر یا شهر شما وجوددارد. تعطیلات می تواند شما را بـه سمت فرهنگ‌هایي باز کند کـه در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تجربه کردن آن‌ها ندارید، ودر این فرآیند شما را جهانی «و صحبت کردن با آن ها بسیار جالب‌تر» می کند.

 

14. سیستم ایمنی سالم تر

سیستم ایمنی سالم تر

در حالی کـه بعید اسـت کـه هوای بازیافتی هواپیما کارهای بزرگی برای سلامتی شما انجام دهد، اما غذا هاي خارجی ممکن اسـت باعث تقویت سیستم ایمنی شما شوند. تحقیقات نشان میدهد کـه وارد کردن غذا هاي جدید بـه رژیم غذایی شما می تواند بـه سرعت باکتری‌هاي‌ روده شما را تغییر دهد و بر سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارد کـه حدود 70 درصد آن در دستگاه گوارش شما زندگی می کند.

 

15. کاهش اضطراب

کاهش اضطراب

احساس اضطراب میکنید؟ سعی کنید کمی مرخصی بگیرید. کورتیزول و اضطراب بـه طور جدایی ناپذیری در هم تنیده شده اند و کاهش سطح اول با تعطیلات می تواند بـه شما کمک کند تا از این احساسات اضطراب نیز خلاص شوید.

 

16. شانس بهتر برای ترفیع

شانس بهتر برای ترفیع

اگر فکر میکنید کـه رها کردن مرخصی با حقوق شانس شما را برای ارتقاء بیشتر می کند، دوباره فکر کنید. در واقع، تحقیقات نشان می دهد کـه کارگرانی کـه از روزهای تعطیل خود استفاده می کنند، نسبت بـه کسانی کـه اینکار را نمیکنند، بیشتر در معرض ترفیع قرار میگیرند.

 

✅ مطالب مشابه: بهترین تعطیلات بر اساس علامت ماه تولدتان شما

 

17. مشکلات گوارشی کمتر

مشکلات گوارشی کمتر

سالم نگه داشتن دستگاه گوارش می تواند بـه سهولت رزرو یک سفر باشد. استرس بر تولید کورتیزول تأثیر میگذارد کـه می تواند منجر بـه مشکلات سلامت گوارشی شود. بـه تعطیلات بروید، کورتیزول در گردش خودرا کاهش دهید، و این مشکلات معده را سریع تر از این کـه بتوانید بگویید “پوئرتا والارتا” خداحافظی خواهید کرد.

 

18. کاهش خطر افسردگی

کاهش خطر افسردگی

گذراندن روز بـه روز دریک اتاقک با نور فلورسنت می تواند برای ایجاد احساس افسردگی کافی باشد. خوشبختانه، تعطیلات ممکن اسـت تنها درمانی باشد کـه بـه آن نیاز دارید. محققان کالج دکتری ویسکانسین دریافته‌اند کـه گذراندن وقت در طبیعت می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد، بنابر این اگر احساس بدی دارید، لذت بردن از تعطیلات در جایی سبز می تواند اینکار را انجام دهد.

 

19. خطر کمتر چاقی

خطر کمتر چاقی

با گذراندن آن روزهای تعطیل، خطر پیوستن بـه صفوف افراد چاق را کاهش دهید. استرس کاری می تواند تولید کورتیزول را افزایش داده، بر افزایش وزن تأثیر بگذارد و خطر چاقی را نیز افزایش دهد.

 

20. افزایش احتمال افزایش حقوق

افزایش احتمال افزایش حقوق

آیا می خواهید صفرهای بیشتری را در چک حقوق خود ببینید؟ استراحت کردن یک راه خوب برای چرخاندن توپ اسـت. با توجه بـه پروژه تایم آف، کارگرانی کـه روزهای تعطیل خودرا می گذرانند، نسبت بـه کسانی کـه اینکار را نکرده اند، بیشتر احتمال دارد حقوق دریافت کنند. اما قبل از شروع گفتگو با رئیس خود، مطمئن شوید کـه دقیقاً می‌دانید چگونه از رئیس خود افزایش حقوق بخواهید.

 

21. چین و چروک کمتر

چین و چروک کمتر

با گذراندن روزهای تعطیل خود، این پای کلاغ را دور نگه دارید. استرس می تواند یک پاسخ التهابی در سراسر بدن ایجاد کند و باعث افزایش پیری سلولی شود کـه نتایج آن می تواند روی پوست شما ظاهر شود. اگر می خواهید آن درخشندگی درخشان و جوانی را حفظ کنید، تعطیلات می تواند همان چیزی باشد کـه بـه آن نیاز دارید.

 

22. خواب بهتر

خواب بهتر

تخت‌هاي‌ هتل میتوانند مانند تکه‌اي از بهشت بـه نظر برسند و وقتی در آن هستید، راحت‌تر استراحت کنید. بهتر از این، وقتی استرس روزانه خودرا با لذت بردن از کمی استراحت کاهش می‌دهید، آن افکاری کـه شما را شبها در خانه بیدار نگه می دارند احتمالاً ناپدید می شوند.

 

23. درد کمتر

درد کمتر

این دردهای دائمی نباید بخشی از زندگی روزمره شما باشند. تحقیقات نشان می دهد کـه ارتباط قوی بین استرس، افسردگی و درد مزمن وجوددارد، اما خوشبختانه، تعطیلات در کاهش هر سه موثر اسـت.

 

24. بهبود حفظ حافظه

بهبود حفظ حافظه

تعطیلات برای چیزی بیشتر از ساختن خاطرات جدید خوب اسـت: حتی ممکن اسـت بـه شما در حفظ خاطرات قدیمی نیز کمک کند. شرکت در فعالیت هاي‌ اوقات فراغت با التیام حفظ حافظه مرتبط اسـت و آن روزهای تعطیل را بـه نسخه اي قوی برای ذهن سالم تبدیل می کند.

 

25. کاهش خطر زوال عقل

با گذشت زمان، نتایج روزهای تعطیل حتی ممکن اسـت بـه کاهش خطر زوال عقل کمک کند. تحقیقات در مجله دکتری نشان می دهد کـه بین شرکت در فعالیت هاي‌ اوقات فراغت و کاهش خطر ابتلا بـه زوال عقل در آینده ارتباط وجوددارد، بنابر این زمانی مانند زمان حاضر برای شروع قیمت گذاری پروازها وجود ندارد.

 

26. سردرد کمتر

سردرد کمتر

راه حل آن سردردهای استرسی می تواند یک سفر با هواپیما باشد. تعطیلات می تواند استرس و کورتیزول را کاهش دهد، کـه هردو با افزایش خطر سردرد مرتبط هستند.

 

27. مهارت های حل مسئله بهتر

مهارت های حل مسئله بهتر

شما با امتناع از رفتن بـه مرخصی هیچ لطفی در محل کار خود انجام نمی‌دهید. در واقع، تحقیقات نشان میدهد کـه کارگرانی کـه از روزهای تعطیل خود استفاده میکنند، نسبت بـه آنهایی کـه در اثر چرخش 9 بـه 5 دچار سوختگی می شوند، مشکلات کمتری در اداره دارند.

 

28. پوست سالم تر

اگر میخواهید آن چهره درخشان را حفظ کنید، برای تعطیلات بعدی خود برنامه‌ریزی کنید. محققان در SUNY Stony Brook دریافته‌اند کـه قرار گرفتن در معرض نورهای فلورسنت فشرده «نوعی کـه ممکن اسـت در دفتر خود داشته باشید» در واقع می تواند باعث آسیب پوست شود. با این حال، قرار گرفتن نظارت شده در معرض نور خورشید در تعطیلات گرمسیری می تواند جذب ویتامین D بدن شما را افزایش دهد و پوست شما را سالم تر و درخشان تر کند.

 

29. بهبود عملکرد در محل کار

بهبود عملکرد در محل کار

فدا کردن روزهای تعطیل در واقع کمکی بـه انجام کارهای بیشتر در دفتر نمی‌کند. بر اساس مطالعه اي، کارگرانی کـه تعطیلات کامل خودرا می گذرانند، در مقایسه با کسانی کـه تنها بخشی از تعطیلات خودرا می گذرانند، هنگام بازگشت بـه کار، در شغل خود موثرتر بودند.

 

30. کاهش خستگی

کاهش خستگی

استرس می تواند باعث کاهش انرژی شود، اما رفتن بـه تعطیلات می تواند باعث شود در کمترین زمان احساس خستگی کمتری کنید. تعطیلات می تواند بـه شما کمک کند از استرس هاي‌ زندگی روزمره خود فرار کنید، سطح کورتیزول را کاهش دهید، بـه خواب بهتر کمک کنید و تمام انرژی را کـه از دست داده اید برای شما فراهم کند.

 

31. شفای سریعتر

شفای سریعتر

استرس زمانی کـه نوبت بـه بهبودی از آسیب می رسد، هیچ لطفی بـه شما نمی‌کند. افزایش استرس و کورتیزول می تواند مدت زمان بهبودی شما را از بیماری یا آسیب طولانی تر کند. بنابر این، اگر می خواهید سریع‌تر روی پای خود بایستید، ازآن روزهای تعطیل استفاده کنید.

 

32. تون عضلانی بهبود یافته

تون عضلانی بهبود یافته

تعطیلات و تون عضلانی چه ربطی بـه یک دیگر دارند؟ بیش از آنی اسـت کـه شما تصور میکنید. استرس مرتبط با یک زندگی بدون تعطیلات می تواند انگیزه شما را برای ورزش کردن کم کند، تولید چربی شکم را در بدن افزایش دهد و احتمال آسیب دیدگی شما را افزایش دهد، در حالی کـه مدت زمان بهبودی را افزایش می دهد. گرفتن یک تعطیلات کاهش استرس می تواند بـه شما کمک کند تا بـه مسیر خود بازگردید و از هدر رفتن عضلاتی کـه بـه سختی بـه دست آورده اید جلوگیری کنید.

 

33. زمان بیشتری با دوستان سپری شده است

زمان بیشتری با دوستان سپری شده است

با ساعات طولانی در دفتر، پیدا کردن زمانی برای معاشرت با دوستان دشوار اسـت. خوشبختانه، تعطیلات فرصت مناسبی را برای شما فراهم می کند تا با همسرتان یا سایر اعضای حلقه درونی تان کمی خلوت کنید ودر طول مسیر رابطه تان را قویتر کنید.

 

34. بهبود عملکرد شناختی

بهبود عملکرد شناختی

با گذراندن آخرین روزهای تعطیلات امسال، بـه مغز خود تقویت کنید. محققان مؤسسه بهداشت حرفه اي فنلاند دریافتند کـه هر چه افراد زمان بیشتری را در محل کار سپری کنند، عملکرد شناختی کلی انها کاهش می یابد. اگر میخواهید ذهن خودرا تیز نگه دارید، هر از گاهی استراحت کردن کلیدی اسـت.

 

35. زندگی طولانی تر

زندگی طولانی تر

از التیام سلامت قلب تا جلوگیری از زوال عقل، تعطیلات برای رفاه کلی ما بسیار مهم اسـت. وقتی همه ی آن عوامل خطر کاهش می یابد، عمر طولانی‌تر دور از معرض نیست.

 

✅ مطالب مشابه: با این 8 راه تعطیلات بهتری را بگذرانید

 

در پایان

شما سخت کار کرده اید و صبورانه منتظر آن دو کلمه باشکوه هستید: تعطیلات تابستان! اگر تصمیم نگرفته اید بـه کجا سفر می‌کنید اشکالی ندارد هنوز زمان وجوددارد. ما در مجله تفریحی تالاب در اینباره بـه شما کمک خواهیم کرد.

جدیدترین مطالب سایت