خانه های حبابی در سراسر جهان ( 9 معماری عجیب)

خانه های حبابی در سراسر جهان ( 9 معماری عجیب)

این خانه هاي‌‌ جالب حبابی شکل شـما را کمی گیج میکند کـه آیا اینجا در کره زمین است یا جایی دیگر ؟ دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از خانه های حبابی در سراسر جهان را منتشر کرده ایم.

 

عجیب ترین معماری های سراسر دنیا

وقتی والاس نف شروع بـه طراحی خانه هاي‌‌ حبابی کرد، معتقد بود کـه این بزرگ ترین دستاورد معماری اوست. معمار پیشرو کالیفرنیایی بـه دلیل طراحی عمارت باشکوه برای نخبگان هالیوود در دوران طلایی فیلم شهرت داشت و این سازه هاي‌‌ بی شکل مطمئناً انحرافی از کارهای قبلی او بود. درسال 1944؛ نف با توجه بـه کمبود مسکن پس از جنگ، بـه فکر راه‌حل‌هاي‌‌ مسکن مقرون‌بـه‌صرفه بود، زمانی کـه حباب روی سینک ظرفشویی او هنگام اصلاح توجه وی را جلب کرد. ناگهان ایده اي مطرح شد: چرا با هوا نسازیم؟

 

از آنجا، او تکنیکی را پیشنهاد داد کـه بـه نام airform نامیده شد، کـه ساخت خانه‌ها را در عرض 48 ساعت ممکن می‌سازد. سازندگان ابتدا بتن را دریک صفحه دایره اي شکل بـه عنوان پایه خانه می ریختند، سپس یک بادکنک بزرگ گنبدی شکل را روی ان باد می کردند. در مرحله بعد، گانیت – مخلوطی از آب و سیمان خشک – را از یک تفنگ روی بادکنک می‌پراندند و پس از خشک شدن گانیت ان را خالی میکردند.

 

اصطلاح “خانه حبابی” کـه اکنون بـه عنوان هر ملکی با شکل بی شکل و لکه مانند شناخته میشود، بـه تکامل خود ادامه داده است. برخی از طراحان از همین تکنیک استفاده کرده اند و برخی دیگر بـه سادگی مجذوب شکل آینده نگر و کره مانند خانه هاي‌‌ تمام شده هستند. در موارد متعدد، خانه‌هاي‌‌ مشابه در گفتگوهای پیرامون مسکن مقرون بـه صرفه بـه‌عنوان املاک سریع و نسبتاً ساده برای ساخت گنجانده شده‌اند.

 

مجله تالاب مجموعه‌اي از نه خانه حباب‌دار منحصر بـه فرد را بررسی میکند. از طرح اصلی والاس گرفته تا عمارت‌هاي‌‌ چند گنبدی و دیگر ویژگی‌هاي‌‌ بی‌شکل، این خانه‌هاي‌‌ بد بو شـما را مجبور می‌کنند درصورت لزوم داشتن زوایای درست، دوباره فکر کنید.

 

خانه های حبابی در سراسر جهان

1. خانه های حبابی والاس نف «پاسادنا، کالیفرنیا»

خانه های حبابی والاس نف «پاسادنا، کالیفرنیا»

بـه گزارش 99% Invisible، معمار پیشرو کالیفرنیایی آن قدر بـه خانه هاي‌‌ گنبدی بتنی خود اعتقاد داشت کـه تا پایان عمر خود در ان زندگی کرد. نف پس از ارائه تکنیک airform، مجموعه اي از مشتریان را برای این املاک پیدا کرد و دولت فدرال حتی از تلاش هاي‌‌ او برای ساختن دهکده کامل از این خانه هاي‌‌ منحصر بـه فرد حمایت کرد. با این حال، بسیاری از خانه ها کپک زدند و اکثر آن ها در نهایت تخریب شدند، اگرچه تکنیک ساخت حباب همان‌ گونه ادامه دارد.

 


✅ مطالب مشابه: معماری های عجیب و دیدنی دنیا 


 

2. Palais Bulles «Théoule-sur-mer، فرانسه»

خانه های حبابی در سراسر جهان

کاخ حبابی کـه بـه «کاخ حباب‌دار» ترجمه میشود، شاید یکی از شناخته‌شده‌ ترین خانه‌هاي‌‌ حبابی در جهان باشد کـه توسط معمار آنتی لواگ برای صاحب اصلی ان پیر برنارد طراحی شده است. برنارد با ساختن خانه با Lovag اعتبار دارد تا ان عمارت را بـه ان چه امروز است تبدیل کند. «همه ی ی ی چیز باید گرد، صاف و نرم باشد و بـه بدن‌ها، ایده‌ها و احساسات کمک کند تا آزادانه جریان پیدا کنند».

 

3. Xanadu Houses «کیسیمی، فلوریدا»

Xanadu Houses «کیسیمی، فلوریدا»

اگرچه فناوری هوشمند و اتوماسیون خانگی در آب و هوای امروزی نسبتاً رایج هستند، اما همیشه اینطور نبود. Xanadu Houses – کـه سه مورد از انها در اوایل دهه 1980 در سراسر ایالات متحده ساخته شد – برخی از نخستین پذیرندگان و آزمایش‌کنندگان این مفهوم زمانی آینده‌نگر بودند. سازنده باب مسترز پس از مدت ها مجذوب استفاده از بادکنک هاي‌‌ بادی برای ساخت و ساز بـه این مفهوم اعتبار یافته است.

 

نخستین خانه توسط استوارت گوردون طراحی و توسط Masters در ویسکانسین دلز، ویسکانسین ساخته شد. با این حال، مشهور ترین سری توسط روی میسون طراحی شده است کـه در کیسیمی، فلوریدا دیده می شود و روزانه هزاران بازدید کننده را بـه خود جذب میکند. سومین خانه Xanadu بعدا در گاتلینبورگ، تنسی ساخته شد، اگرچه همه ی ی ی انها در نهایت تخریب شدند.

 

خانه‌هاي‌‌ کروی آزمایشی کـه درسال 1984 ساخته شده‌اند و بـه نام بولونینگن در شهر دن بوش هلند ساخته شده‌اند.

 

4. ربولونینگن «دن بوش، هلند»

ربولونینگن «دن بوش، هلند»

از هوا، این محله غیر معمول در هلند ممکن است مانند مجموعه‌اي از توپ‌هاي‌‌ گلف روی سه راهی بـه نظر برسد کـه منتظر ضربه زدن هستند. جامعه اي کـه در زبان عامیانه Den Bosch نامیده میشود، Dries Kreijkamp بـه عنوان آزمایشی در زمینه مسکن ارزان قیمت طراحی شده است. مانند نف، کرایکمپ بـه‌ویژه از این واقعیت متاثر شد کـه محله را می‌توان درحدود یک روز ساخت.

 

5. مجسمه زنده آمورف «سالزبورگ، اتریش»

مجسمه زنده آمورف «سالزبورگ، اتریش»

این اقامتگاه بی شکل کـه توسط شرکت معماری Lechner & Lechner طراحی شده است، با یک هدف منحصر بـه فرد ساخته شده است: گرفتن بهترین مناظر از آب. معماران کـه در نزدیکی یک حوض قرار داشتند، می خواستند خاطرجمعی حاصل کنند کـه هر اتاق دارای یک خط دید مستقیم یا اشاره بـه آب است. در صفحه پروژه آمده است: «ویژگی‌هاي‌‌ حسی حوض باید در اتاق‌ها و محوطه‌هاي‌‌ ساختمان جاری شود و احساس نزدیک‌ترین حالت ممکن بـه حوض را بدهد.

 

6. Dome House «نیو هوپ، آلاباما»

Dome House «نیو هوپ، آلاباما»

این خانه گنبدی آبی با مساحت 2133 فوت مربع توسط شرکتی بـه نام Monolithic Construction کـه در دهه 1980 بـه عنوان نخستین سازنده گنبد یکپارچه تأسیس شد، ساخته شد. در اینجا، بزرگ ترین گنبد بـه عنوان مناطق اصلی زندگی خانه عمل میکند، در حالی کـه گنبد مرکزی دارای خدماتی مانند سیستم HVAC است. آخرین گنبد گاراژ خانواده است و بـه اندازه کافی برای دو ماشین بزرگ است.

 


✅ مطالب مشابه: عجیب ترین ساختمان های دنیا + عکس


 

7. خانه فلینستون «هیلزبورو، کالیفرنیا»

خانه فلینستون «هیلزبورو، کالیفرنیا»

هنگام طراحی این خانه در هیلزبورو، کالیفرنیا، درسال 1976؛ ویلیام نیکلسون مستقیماً از نف الهام گرفت. این خانه حباب مانند با ریختن گانیت بر روی بادکنک هاي‌‌ باد شده و میلگرد فولادی و قاب مشبک ساخته شد. این خانه در طول عمر خود بـه عنوان چیزهای مختلف شناخته شده است، از جمله خانه گنبد، خانه حباب و خانه گامبی.

 

با این حال، نام فعلی ان؛ خانه فلینستون، بـه لطف مالک فعلی ان؛ فلورانس فانگ است کـه مجموعه‌اي از یادگاری‌هاي‌‌ نمایش تلویزیونی را در حیاط جلویی نصب کرده است، از جمله یک دایناسور، یک ماموت پشمالو، و یک مجسمه فرد فلینستون.

 

8. خانه حبابی برچال «کورالی، استرالیا»

خانه حبابی برچال «کورالی، استرالیا»

20 اتاق دراین خانه در کورالی، استرالیا، از 11 گنبد بتنی متقاطع تشکیل شده است. با این حال، شاید منحصربه‌فردترین عنصر این ملک، دریچه‌هاي‌‌ مکانیکی عنبیه بر روی بیشتر گنبدها باشد کـه ظاهری متمایز آینده‌نگر را ایجاد میکند. خانه بـه عنوان یک پروژه پایان نامه برای گراهام برچال از Birchall & Partners شروع شد.
نمایی از استراحتگاه ساحلی بیگ میل کـه درسال 1968 در فوسنانت در بریتانی در غرب فرانسه ساخته شد.

 

9. Villages Club du Soleil Beg Meil «بریتانی، فرانسه»

خانه های حبابی در سراسر جهان

در نزدیکی بریتانی، فرانسه، Villages Club du Soleil Beg Meil یک استراحتگاه ساحلی با همه ی ی ی امکانات است. این اقامتگاه ها توسط مجسمه ساز مجارستانی پیر سکلی و معمار فرانسوی هنری موئت طراحی شده است.

 


✅ مطالب مشابه: عکس هایی از معماری عجیب غار خربس


 

در پایان

این سازه‌هاي‌‌ شگفت‌انگیز با جذابیت‌هاي‌‌ جدی منحنی و شخصیت زیاد، از شکل‌هاي‌‌ طبیعی الهام گرفته‌اند. پررنگ و پیاز، معماری خانه حبابی درخشان و منحصر بـه فرد است. معماران در دهه 1960 از اشکال ارگانیک الهام گرفتند و شروع بـه طراحی این ساختارهای آزاد کردند کـه خارج از جعبه هستند. انها مطمئناً برای همه ی ی ی مناسب نیستند، اما باید اعتراف کنید کـه با شکل هاي‌‌ انحنای و کروی خود بسیار چشم نواز هستند.

جدیدترین مطالب سایت