خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

خطرناک ترین عجایب طبیعی : دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از پر تصادف ترین و خطرناک ترین مکان هاي‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

خطرناک ترین مکان های طبیعی دنیا

طبیعت یک هدیه اسـت. شکی در ان نیست اما بیابان نیز میتواند خطرناک باشد. هیچکس نمی‌تواند خلق و خوی زمین وحشی را نظارت کند، کـه گاهی اوقات بـه تصادف تبدیل میشود. حتی مرگ و میر. آماده بودن سودمند اسـت، بنابر این برای یافتن شگفتی هاي‌ طبیعی کـه در ان بیشترین تصادفات رخ میدهد، با رتبه بندی بر اساس سطح خطر، بخوانید.

 

بیشتر بخوانید: 22 منطقه ممنوعه جهان را بشناسید «مناطق ورود ممنوع»

 

10. صخره های موهر، ایرلند

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان

 

میانگین مرگ و میر سالانه: 9

میانگین تصادفات قابل توجه: 5

یکی از مشهور ترین مناظر ایرلند، صخره هاي‌ موهر اسـت کـه بـه همان اندازه کـه زیبا هستند ناهموار هستند. صخره‌ها از اقیانوس اطلس سرد بیرون می آیند ودر برابر امواج خشن کـه پیوسته بـه آن ها برخورد میکنند، محکم می ایستند.

 

متأسفانه، این مقصد سالانه تقریبا 10 مرگ و میر سالانه را شاهد اسـت. بیشتر تصادفات زمانی اتفاق میوفتد کـه افراد برای عکس گرفتن از مسیرها خارج می شوند. همان طور کـه قرار اسـت اتفاق بیفتد، عده‌اي سفر می کنند و بـه صخره‌هاي‌ زیر می‌افتند. با این حال، علائم ایمنی را دنبال نمایید و باید خوب باشید.

 

توجه: رتبه بندی بر اساس گزارش Holidu “خطرناک ترین عجایب طبیعی در جهان” اسـت. «متوسط تصادفات قابل توجه» نه الزاماًً بـه تعداد کل تصادفاتی کـه در هر شگفتی طبیعی رخ داده اسـت، بلکه بـه تعداد دفعاتی کـه عجایب طبیعی در زمینه یک آسیب یا تصادف گزارش شده اسـت، اشاره دارد.

 

9. گرند کنیون، ایالات متحده

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 12

میانگین تصادفات قابل توجه: 21

یکی از مشهور‌ترین شگفتی‌هاي‌ طبیعی روی این سیاره، گرند کانیون، گستره عظیمی از دره‌ها و صخره‌ها اسـت. زمین رام نشده پیاده روی، کایاک سواری و کوهنوردی را ارائه می‌دهد، اما برای بازدیدکنندگان بی تجربه خطرناک اسـت.

 

گرما یکی از عوامل اصلی حوادث و امداد و نجات اسـت. مردم میزان دمای بالا را دستکم میگیرند. در تابستان، کمپ نشینان اغلب برای سرمایی کـه پس از غروب خورشید، دره را فرا میگیرد، آماده نیستند. سپس، حوادث اجتناب ناپذیر مانند سقوط سنگ وجوددارد.

 

با این حال، مرگ و میر و تصادف دوباره زمانی اتفاق می‌افتد کـه افراد دست بـه شیرین کاری‌هاي‌ خطرناک میزنند یا برای سلفی از لبه‌هایشان آویزان میشوند.

 

8. ماترهورن، سوئیس

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 12

میانگین تصادفات قابل توجه: 14

یکی از بلندترین کوه هاي‌ اروپا، این شگفتی آلپ، مردم را از همه ی گوشه هاي‌ زمین بـه خود جذب می کند. فتح این قله با ارتفاع 14692 فوتی راحت نیست. شکل هرم مانند ان رسیدن بـه قله را دشوار می کند. بیشتر حوادث شدیدی کـه رخ میدهد مربوط بـه کوهنوردی اسـت. بهمن، طوفان و ریزش نادر نیست و منجر بـه مرگ 12 نفر درسال می‌شود.

 

7. کوه تیبل، آفریقای جنوبی

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 15

میانگین تصادفات قابل توجه: 11

کیپ تاون توسط قله صاف کوه تیبل تعریف شده اسـت. ساده‌ترین راه برای لذت بردن از این مقصد طبیعی زیبا، سوار شدن با تله کابین بـه بالای ان اسـت. با این حال، تعداد زیادی از مردم چالش پیاده روی در اطراف کوه و پارک ملی بـه نام ان را دوست دارند.

 

با آبشارها و دره هاي‌ شیب دار، عده اي از کوهنوردان بـه طور اجتناب ناپذیری با خطر مواجه می شوند، بـه خصوص زمانی کـه مسیرهای کم تردد را طی می کنند. همانگونه کـه انتظار میرود، کوهنوردی خطرناک ترین فعالیت اسـت.

 

6. پارک ملی یوسمیتی، ایالات متحده

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان

 

میانگین مرگ و میر سالانه: 11

میانگین تصادفات قابل توجه: 41

یک پارک ملی وسیع و زیبا، یوسمیتی قلب هر شخصی کـه فرصت بازدید از ان را داشته باشد را تسخیر می کند. بیشتر انها در فعالیت‌هاي‌ کم خطر شرکت می کنند کـه شامل رانندگی در پارک و توقف در نقاطی مانند دره نمادین یوسمیتی اسـت. تعداد زیادی از پیاده روی ها نیز برای مبتدیان مناسب هستند.

 

با این حال، بسیاری دیگر بـه اعماق پارک میروند، جایی کـه گاهی اوقات با خرس ها و سایر حیوانات وحشی روبه‌رو می شوند کـه گاهی اوقات می‌توانند تهاجمی باشند. اما گریزلی ها عامل اکثر تصادفات نیستند. در عوض، محبوبیت نقاط صخره‌نوردی دشواری مانند سازه‌هاي‌ صخره‌اي مشهور ال کاپیتان و Half Dome اسـت.

 

بیشتر بخوانید: ترسناک ترین مناطق متروکه عجیب و خوفناک در جهان «عکس»

 

5. کوه کلیمانجارو، تانزانیا

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 10

میانگین تصادفات قابل توجه: 8

بلندترین کوه آفریقا در فهرست سطل تعداد زیادی از ماجراجویان قرار دارد. آتشفشان بلند بر فراز ساوانا ایستاده اسـت، کـه منظره اي منحصر بـه فرد را بـه اندازه کافی زیبا می سازد کـه اشک شـما را در بیاورد.

 

متأسفانه عده اي از افرادی کـه اقدام بـه صعود می کنند آمادگی لازم را ندارند و ممکن اسـت در دسترس بیماری شدید ارتفاع قرار گیرند. وقتی چند روز از مراقبت هاي‌ دکتری قابل اعتماد دور هستید، می‌تواند بـه معنای مرگ یا آسیب جدی باشد. لغزش و سقوط نیز عامل تعداد زیادی از تصادفات اسـت.

 

4. کوه اورست، چین و نپال

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 8

میانگین تصادفات قابل توجه: 7

دیدن قله اورست این جا نباید کسی را متعجب کند. بلندترین کوه جهان بسیار خطرناک اسـت. 29032 فوت ان بی رحم اسـت. کوهنوردان با دمای انجماد، بادهای شدید و مسیرهای باریک روبه‌رو هستند. اخیراً آن ها نیز بـه دلیل ازدحام بیش از حد در دسترس خطر قرار گرفته اند کـه شرایط را حتی خطرناک تر کرده اسـت.

 

در حالی کـه سالانه تنها هشت نفر در اورست جان خودرا از دست می‌دهند، با توجه بـه این کـه تنها 800 روح شجاع برای صعود بـه قله هر یک تلاش می کنند، این در واقع نرخ مرگ و میر 10 درصدی اسـت. بله!

 

3. کوه فوجی، ژاپن

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 7

میانگین تصادفات قابل توجه: 11

کوه فوجی مانند سایر کوه‌هاي‌ این فهرست، کوهنوردان و کوهنوردانی را بـه خود جذب می کند کـه رویای بـه دست آوردن مناظر وسیع از قله را دارند. بلندترین و شناخته شده ترین آتشفشان ژاپن دارای حوادثی از سقوط سنگ و کشته شدن مردم بوده اسـت.

 

اما، طبق گزارش‌ها، بیشتر تلفات در زمستان اتفاق می‌افتد، زمانی کـه کوهنوردانی کـه بـه دنبال چالش هستند، در شرایط سخت شجاعانه عمل می کنند.

 

2. بن نویس، اسکاتلند

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان

 

میانگین مرگ و میر سالانه: 3

میانگین تصادفات قابل توجه: 20

شاید کمتر شناخته شده ترین شگفتی طبیعی دراین فهرست، بن نویس بلندترین کوه در بریتانیا اسـت. واقع در اسکاتلند، بخشی از ارتفاعات رام نشده اسـت.

 

تعداد کشته شدگان ان تنها سه نفر اسـت کـه در مقایسه با سایر مکان هاي‌ این فهرست پایین اسـت. اما با توجه بـه این کـه نسبت بـه هر کالای دیگری دراین فهرست بازدیدکنندگان کمتری دارد، میزان تصادفات بسیار بالاست. این بیشتر بـه دلیل ناهمواری زمین و کمبود امکانات گردشگری ان اسـت.

 

1. مونته بیانکو/مون بلان، ایتالیا و فرانسه

خطرناک ترین عجایب طبیعی جهان (10 مورد اول)

میانگین مرگ و میر سالانه: 100

میانگین تصادفات قابل توجه: 22

هیچ جای دیگری در این جا از نظر تعداد کشته ها حتی بـه مون بلان نزدیک نمی‌شود. سالانه 100 نفر در این جا درگیر تصادفات مرگبار می شوند.

 

اگر چه مون بلان بلندترین کوه اروپا اسـت، اما بـه هیچ عنوان سخت ترین زمین نیست. تئوری هایي کـه نشان میدهد چرا این قدر مرگبار ثابت می‌شود ان را بـه شلوغی بیش از حد مرتبط می کند. از آنجایی کـه این کوه بـه عنوان یک کوه دوست برای همه ی سطوح و راحت برای پیاده روی فروخته میشود، تعداد زیادی از مردم کاملاً برای صعود آماده نیستند، کـه انها و دیگران را در دسترس خطر قرار می‌دهد.

 

بهمن و سایر بلایای اجتناب ناپذیر نیز باعث تعدادی از مرگ و میرها میشود. بار دیگر، تعداد زیادی از کوهنوردان آماتور علائم را نمیدانند.

 

بیشتر بخوانید: مکان های خطرناک و مرگبار در سراسر دنیا «عکس»

 

در پایان

بـه شـما مکان هاي‌ خطرناک و مرگبار در سراسر دنیا را معرفی کردیم. مکان هایي کـه حتی فکر کردن بـه آن ها هم وحشتناک اسـت چه برسد بـه این کـه بخواهید در آنجا حضور داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت