گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان (10 مکان)

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان (10 مکان)

گرم ترین شهرهای دنیا ؛ هوای کره زمین در حال گرم شدن است و در اینجا لیستی مکان هایی با گرم ترین آب و هوا را برای شما گرداوری نموده ایم.  این‌ها در مجله تفریحی تالاب گرم ترین مکان هاي‌ روی زمین هستند. اگر بـه آن ها سفر کردید، احتیاط هاي‌ لازم را انجام دهید، زیرا انها برای افراد ضعیف نیستند.

 

10 مکان داغ روی زمین 

زمین در خطر گرم شدن اسـت و ما انسانها بی تفاوت در حال گرم تر کردن زمین هستیم. زمین تنها خانه قابل زندگی انسان دراین سال ها بشدت گرم شده اسـت و هشدارهای زیادی را دراین زمینه دانسمندان داده اند ولی بشر متاسفانه هنوز در خواب اسـت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی شهرهایی با درجه حرارت بالای 40 درجه در دنیا

 

11. بندر ماهشهر، ایران

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 120.2 درجه

همان طور کـه میگویند، “این گرما نیست، رطوبت اسـت.” این منطقه از جنوب ایران بـه خلیج فارس نزدیک اسـت و نه تنها دمای بالایی دارد، بلکه بارندگی بالایی نیز دارد. علاوه بر این، شهر توسط زمین‌هاي‌ باتلاقی احاطه شده اسـت کـه باعث می شود دما حتی بیشتر شود.

 

در 31 جولای 2015؛ شاخص گرمای شهر «یعنی دمای بدن انسان چه احساسی دارد» در 165 درجه فارن هایت اندازه گیری شد. این دومین شاخص گرمایی اسـت کـه تا کنون ثبت شده اسـت.

 

10. دالول، اتیوپی

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 121 درجه

برخی افراد افسردگی داناکیل در دالول، اتیوپی را “دروازه جهنم” نامیده اند. این منظره بسیار داغ و بیگانه مانند در نزدیکی خط استوا قرار دارد. البته موقعیت و ارتفاع کم ان از عوامل هستند، اما این منطقه کم ارتفاع با فشار اتمسفر بالا منجر بـه گرمای بیشتری می شود.

 

در این جا، درجه حرارت، اغلب سه رقمی اسـت، بـه دلیل چشمه هاي‌ آب گرم و فعالیت هاي‌ زمین گرمایی منطقه، کـه گرما و بخار را آزاد میکند، تشدید می شود.

 

9. بصره، عراق

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 123.8 درجه

یکیدیگر از مکان هایي کـه دمای مکرر ان سه رقمی اسـت، شهر بصره با 1.3 میلیون نفر جمعیت اسـت. بصره کـه در جنوب عراق و نزدیک خلیج فارس قرار دارد، توسط بیابان هاي‌ وسیع احاطه شده اسـت کـه گرما را بـه دام می‌اندازند و تقویت میکنند و دما را حتی بیشتر میکنند.

 

این کشور جنگ زده زیرساخت هاي‌ خودرا تحلیل رفته اسـت و همان‌ گونه با خشکسالی و طوفان هاي‌ شن مکرر و همچنین قطعی برق مزمن بـه ویژه در تابستان دست و پنجه نرم میکند.

 

8. وادی حلفا، سودان

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 127 درجه

وادی حلفا کـه در صحرای صحرا در نزدیکی مرز سودان با مصر قرار دارد، یکی از گرم ترین مناطق جهان اسـت و بـه دلیل هوای خشک، گرمای سوزان و کمبود آب شهرت دارد. جمعیت این منطقه بیش از 15000 نفر تخمین زده می شود و گردشگران و ماجراجویان را بـه طور یکسان جذب می‌کند، زیرا در درجه اول بـه عنوان یک چهارراه برای رسیدن بـه قاهره عمل می‌کند.

 

در حالی کـه مردم محلی از گرمای هوا آگاه هستند، حتی آن ها نیز در دسترس خطر هستند. درسال 2015؛ 15 نفر در موج گرمایی کـه بیش از دو روز بـه طول انجامید جان خودرا از دست دادند.

 

7. تربت، پاکستان

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 128.7 درجه

از آنجایی کـه تغییرات آب و هوایی بیشتر بـه یک عامل تبدیل می شود، زندگی در مکان هایي مانند تربت، پاکستان، بـه طور فزاینده اي دشوار می شود. این منطقه کـه در صحرای بلوچستان واقع شده اسـت، در حال حاضر شاهد دمای گرم و بارش کم اسـت و عملاً پوشش ابری وجود ندارد.

 

این شهر کـه در جنوب غربی کشور واقع شده اسـت، بیش از 100000 نفر جمعیت دارد ودر طول ماه هاي‌ تابستان چندین هفته شاهد دمای بیش از 100 درجه اسـت.

 

بیشتر بخوانید: گزارشی جالب و خواندنی از مکان های بسیار گرم در کره زمین «عکس»

 

6. میتریبه، کویت

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 129 درجه

میتریبا، کویت، یک ایستگاه هواشناسی کوچک در شمال غربی کویت اسـت. برای ثبت دمای 129 درجه در 21 جولای 2016 قابل توجه اسـت. کویت بـه دلیل قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا، آب و هوای بیابانی و پوشش محدود ابر، اغلب در طول سال شاهد دمای بالا اسـت.

 

بـه دلیل تغییرات آب و هوایی، کشور بـه طور کلی گرمتر می شود. Mitribah اغلب دمای 100 درجه فارن هایت را ثبت میکند کـه در چند روز متوالی برای ماه ها ادامه دارد.

 

5. دشت لوت، ایران «کراوات»

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 129.2 درجه

دشت لوت «مشهور بـه کویر لوت» سومین کویر بزرگ جهان اسـت ودر کرمان و سیستان و بلوچستان ایران واقع شده اسـت. این صحرای عظیم نمک یکی از خشک ترین مکان هاي‌ روی زمین و یکی از گرم ترین مناطق اسـت.

 

زمین مسطح و بایر اسـت و لوت نه تنها یکی از بالاترین دمای ثبت شده را دارد. همچنین دارای یکی از بالاترین درجه حرارت هاي‌ سطحی با 159.3 درجه درسال 2005 اسـت.

 

4. تیرات زوی، اسرائیل «تساوی»

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 129.2 درجه

در حالی کـه بـه نظر می‌رسد بسیار سبز و معتدل اسـت، Tirat Zvi گرم می شود. این کیبوتس «جامعه اي در اسرائیل کـه بر پایه کشاورزی اسـت» در شمال دره اردن اسـت کـه بـه دلیل آب و هوای گرم و خشک خود شناخته شده اسـت. این ملک در منطقه اي کم ارتفاع اسـت کـه توسط تپه هایي احاطه شده اسـت کـه گرما را بـه دام می‌اندازند.

 

نزدیکی کیبوتز بـه دریای مرده – پایین ترین نقطه روی سطح زمین – را بـه ان اضافه کنید و میتوانید انتظار غرق شدن را داشته باشید.

 

3. کبیلی، تونس

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 131 درجه

کبیلی، تونس، با آب و هوای بیابانی، فرهنگ عشایری، دسترسی محدود بـه امکانات مدرن و گرمای شدید کـه برای چندین هفته در طول تابستان بـه بیش از 100 درجه میرسد، مشخص می شود.

 

با این حال، تعداد زیادی از شهر های واحه زیبا دراین منطقه وجوددارد و مردم محلی کـه بـه دمای شدید عادت کرده‌اند می دانند برای زنده ماندن چه کنند. بـه دلیل زیبایی منحصر بـه فرد ان؛ گردشگران اغلب از این جا دیدن می‌کنند، اما همه ی باید مراقب باشند کـه در برابر گرمای شدید اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

 

2. فرنیس کریک رنچ، کالیفرنیا

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 134 درجه

در خارج از مرکز بازدیدکنندگان Furnace Creek، یک دماسنج دیجیتال غول پیکر خواهید یافت. این یک ابزار عکس مورد علاقه برای تأثیرگذاران رسانه هاي‌ اجتماعی از سراسر جهان اسـت کـه بـه این منطقه سفر می‌کنند.

 

Furnace Creek وقتی صحبت از دماهای بالا می شود، کـه در این جا مکرر هستند، ناامید نمیشود. این دره دریک دره بیابانی احاطه شده توسط کوه ها قرار دارد کـه هوای گرم را بـه دام می اندازد و درجه حرارت را تشدید میکند. همچنین یکی از پایین ترین نقاط روی زمین اسـت کـه تنها 190 فوت بالاتر از سطح دریا قرار دارد. در این جا، تجربه دمای 120 درجه در طول ماه هاي‌ تابستان غیرمعمول نیست.

 

1. کوه های شعله ور، چین

گرم ترین شهرهای دنیا در تابستان 2023

بالاترین دمای ثبت شده: 152.2 «خوانش سطح/ تایید نشده»

کوه هاي‌ شعله ور چین بیشتر بـه دلیل ظاهرشان نامگذاری شده اند. انها خاک رس قرمز هستند و بـه نظر می‌رسد کـه در زیر نور خورشید در حال سوختن هستند، زیرا هوای گرم در اطراف انها حلقه میزند. اما درجه حرارت دراین منطقه بـه اندازه کافی شدید اسـت کـه این نام را تضمین میکند.

 

این کوه ها درحدود یک ساعت در شمال تورپان «شهری با جمعیت حدود 600000 نفر» در رکود تورپان قراردارند. این محدوده یکی از گرم ترین مکان هاي‌ روی کره زمین اسـت، اگر نگوییم گرم ترین مکان. دمای سطح زمین از طریق ماهواره 152.2 درجه درسال 2008 برآورد شد.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با 12 چشمه های آبگرم ایران

 

در پایان

برخی روزهای سال بـه خودی خود گرم هستند؛ مثل عید نوروز و گرمای دید و بازدیدها با دوستان و آشنایان! اما تصور کنید دراین روز بـه یکی از گرم ترین نقاط جهان نیز بروید،

جدیدترین مطالب سایت