با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

با کوسه ها در این جا شنا کنید : دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از کشورهایی کـه میتوانید در آنجا با کوسه ها شنا کنید را منتشر کرده ایم.

 

در چه کشورهایی می توان با کوسه ها شنا کرد

می‌دانم، شنا کردن با کوسه ها وحشتناک بـه نظر میرسد، بـه خصوص اگر با تماشای فرانچایز «آرواره ها» یا دیگر فیلم هاي‌ کوسه کـه الزاماًً واقعیت این موجودات زیبا را بـه تصویر نمیکشند، بزرگ شده باشید.

 

اگر چه “آرواره ها” یک کلاسیک کالت اسـت، من این جا هستم تا بـه شـما بگویم کـه انسانها در منوی کوسه ها نیستند. آن ها می توانند کمتر بـه شـما اهمیت دهند، زیرا انسانها در مقایسه با مثلا فوک ها بـه اندازه کافی چاق نیستند.

 

در واقع، احتمال گزیده شدن توسط کوسه یک در 3748067 اسـت و مرگ بر اثر سلفی در واقع بیشتر از مرگ در اثر حمله کوسه اسـت. مطمئنم قبلاً این را شنیده‌اید، اما بیشتر نیش‌هاي‌ کوسه‌ها یک مورد از هویت اشتباه اسـت. کوسه‌ها مانند بچه‌ها با گذاشتن چیزهایی در دهانشان بـه کاوش می پردازند – وقتی بـه ان فکر می کنید منطقی اسـت!

 

البته، همیشه هنگام شنا یا برخورد با هرگونه حیات وحش اقدامات احتیاطی وجوددارد. حتما تحقیقات خودرا انجام دهید و اگر قصد دارید با یک شرکت اکوتوریسم بـه ماجراجویی کوسه بروید، حتما همه ی موارد ایمنی انها را بخوانید و تمام سؤالات مورد نظر خودرا بپرسید.

 

نکته دیگری کـه میخواهم روشن کنم این اسـت کـه اگر با کوسه‌ها شنا میکنید، مطمئن شوید کـه اینکار رابا اخلاق انجام میدهید. هیچ دست زدن یا طعنه زدن بـه کوسه ها وجود ندارد، و فقط متخصصان آموزش دیده باید بـه انها غذا بدهند – اغلب اوقات، روش بسیار خاصی برای اینکار با جعبه هاي‌ طعمه وجوددارد.

 

برای کسانی کـه بـه اندازه کافی شجاع هستند، شنا با کوسه ها میتواند یک تجربه کاملا جادویی باشد. من هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده‌ام، و متوجه شدم کـه تماشای کوسه‌هایي کـه با چنین زیبایی در آب میچرخند، در واقع بسیار مراقبه بود.

 

در این جا عده اي از بهترین مکان ها برای شنا با کوسه ها آورده شده اسـت. «توجه: من می‌گویم “شنا” زیرا شـما در قفس نخواهید بود، و نیازی بـه دریافت گواهینامه غواصی ندارید، اما باید شنا را در حداقل ممکن بدانید.»
مشتری، فلوریدا

 

بیشتر بخوانید: پیدا شدن یک کوسه وحشتناک ماقبل تاریخ + تصاویر

 

1. غواصی کوسه فلوریدا

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

فلوریدا با داشتن یکی از بزرگ ترین تجمعات کوسه ها، یکی از بهترین مکان ها برای شنا با انها اسـت و مردم از سراسر جهان برای انجام اینکار بـه فلوریدا سفر می کنند. عده اي از گونه هایي کـه خواهید دید عبارتند از: کوسه گاو نر، کوسه ببری، کوسه لیمویی، کوسه نوار شنی و سر چکشی بزرگ.

 

من دو بار با کوسه‌ها با غواصی فلوریدا شنا کرده‌ام، و آن ها نهایت مراقبت را از شناگران و کوسه‌ها می کنند. این شرکت توسط Bryce Rohrer تاسیس شد و از میل بـه توقف ماهیگیری کوسه متولد شد. روهر توضیح داد کـه معتقد اسـت مردم فقط می خواهند کوسه‌ها را از نزدیک ببینند، بنابر این بـه جای ماهیگیری، تجربه منحصربه‌فردی برای زندگی با آن ها ایجاد کرد.

 

راه اندازی در Florida Shark Diving بسیار رایج اسـت. انها یک قفس اختیاری دارند، اما اکثر مردم را تشویق می کنند کـه بدون ان وارد آب شوند. در عوض، یک خط طولانی متصل بـه قایق وجوددارد، و شناگران در حالی کـه کوسه‌ها در اطراف و زیر انها شنا می کنند، روی سطح آب نگه می‌دارند.

 

چندین غواص ایمنی وجوددارد و این شرکت سابقه ایمنی کاملی دارد. من دریک بازدید با 10 تا 15 کوسه گاو نر شنا کردم و اصلا احساس خطر نکردم.

 

 2.بیمینی، باهاما

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

Bimini کـه در نزدیکی فلوریدا قرار دارد، مکان دیگری اسـت کـه غلظت بالایی از کوسه ها دارد. این جزیره کوچک و گرم اسـت، با آب‌هاي‌ شفافی کـه از گلف استریم بـه سمت بانک بزرگ باهاما سرازیر می شود و این مکان را برای تحقیقات کوسه‌ها و برخورد با کوسه‌ها باورنکردنی کرده اسـت.

 

بیمینی مکان دیگری اسـت کـه در ان لذت شنا با کوسه ها را داشتم. اینبار من از شرکت استفاده نکردم، اما من و خانواده ام یک قایق اجاره اي داشتیم کـه ما را بـه عده اي از نقاط داغ برای ان روز برد. من این فرصت را داشتم کـه تماشا کنم کوسه‌هاي‌ پرستار در حال مکیدن صدف از پوسته‌شان و کوسه‌هاي‌ صخره‌اي کـه در ته اقیانوس سر میخورند.

 

چیزی کـه برای Bimini منحصر بـه فرد اسـت، آزمایشگاه کوسه بیمینی اسـت، جایی کـه تحقیقات کوسه برای درک بهتر زیست شناسی کوسه ها و نقش انها در تنظیم اکوسیستم ما انجام می شود. من نیمی از روز را بـه گشت و گذار در آزمایشگاه گذراندم و حتی با چند بچه کوسه آشنا شدم کـه وقت خودرا در جنگل هاي‌ حرا بیمینی می گذرانند.

 

بـه عنوان یک امتیاز، Bimini نیز یک نقطه داغ برای دلفین ها اسـت. من در نهایت دریک غلاف بزرگ از دلفین ها شنا کردم، و بـه جرات می‌توانم بگویم، در واقع وحشتناک تر از شنا کردن با کوسه ها بود! کوسه ها از انسان میترسند و فاصله می‌گیرند، در حالی کـه دلفین ها گستاخ هستند و بـه طرز باورنکردنی نزدیک می شوند.

 

3. گالاپاگوس، اکوادور

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

جزایر گالاپاگوس برای شنا کردن با کوسه‌هاي‌ نهنگ بـه رادار من آمد. فکر میکردم با آن ها در کوزومل شنا کنم، اما در طول تحقیقاتم، نظرات زیادی را برای شرکت‌هاي‌ گردشگری مختلف خواندم کـه باعث شد احساس کنم این اخلاقی‌ترین مسیر برای رفتن نیست.

 

بازبین هاي‌ زیادی وجود داشتند کـه میگفتند، اگر چه تعداد افرادی کـه دریک زمان اجازه ورود بـه آب را دارند، تنظیم شده بود، بـه نظر می‌رسید کـه قایق هاي‌ زیادی برای حیوانات و مردم وجوددارد کـه احساس اسانی کامل داشته باشند.

 

گفته می شود کـه بهترین نقطه در گالاپاگوس برای شنا با کوسه‌هاي‌ نهنگ، جزایر داروین و ولف اسـت، جایی کـه کوسه‌هاي‌ نهنگ باردار در هنگام مهاجرت از آنجا عبور می کنند. شـما باید بـه دنبال یک غواص یا شرکت طبیعی کوسه باشید تا شـما را بـه این منطقه برساند، اما شنا کردن درکنار بزرگ ترین کوسه اقیانوس «پاداش، انها دندان ندارند» ارزشش را دارد.

 

همچنین لازم بـه ذکر اسـت کـه از آنجایی کـه جزایر گالاپاگوس مکه اي برای تنوع دریایی اسـت، 32 گونه کوسه مختلف در آب هاي‌ گالاپاگوس ثبت شده اسـت.

 

4. رود آیلند

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

رود آیلند یک مکان محبوب در نیوانگلند برای شنا با کوسه اسـت. تعداد زیادی از مردم هر نوع شنا رابا حیات وحش برابر با مقاصد گرمسیری میدانند، اما این موقعیت شمالی را نباید نادیده گرفت. هنگام تحقیق در مورد بهترین مکان ها برای دیدن کوسه ها در شب، با شرکت غواصی کوسه رود آیلند روبه‌رو شدم.

 

این یکی از تنها شرکت‌هایي در جهان اسـت کـه شب‌ها با کوسه‌ها بدون قفس برخورد می کند و همچنین چندین سفر طولانی روز را انجام می دهد.

 

انواع کوسه‌هایي کـه در آب‌هاي‌ رود آیلند دیده میشوند، کوسه‌هاي‌ آبی، کوسه‌هاي‌ ماکو و کوسه‌هاي‌ سفید هستند. جو رومیرو کـه مالک این شرکت اسـت سال هاست از کوسه ماکو عکاسی و مشاهده می کند و رود آیلند یکی از بهترین مکان ها برای دیدن آنهاست. کوسه‌هاي‌ ماکو سریع‌ترین کوسه‌هاي‌ اقیانوس هستند و می توانند 30 فوت بـه هوا بپرند. «من را ثبت نام کن!»

 

بیشتر بخوانید: کوسه ای که تخت خواب این کودک است «عکس»

 

5. جزایر کوکوس، کاستاریکا

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

هیچ فهرست اکوتوریسمی بدون سفر بـه کاستاریکا کامل نمیشود، کـه شخصاً یکی از متنوع ترین کشورهایی اسـت کـه من از نظر حیات وحش «و زیبایی» بازدید کرده ام. آیا تا بـه حال ان عکس هاي‌ دیوانه وار از هزاران کله چکش کـه باهم شنا می کنند را دیده اید؟ بـه احتمال زیاد این اتفاق در جزایر کوکوس، کاستاریکا، کـه یک مکان محبوب برای تحصیل سر چکش‌ها اسـت، رخ داده اسـت.

 

پارک ملی جزیره کوکوس، واقع در سواحل اقیانوس آرام کاستاریکا، تنها جزیره در شرق اقیانوس آرام استوایی اسـت کـه دارای جنگل هاي‌ بارانی استوایی اسـت و این مکان را بسیار منحصر بـه فرد کرده اسـت. چشم انداز زیر آب این جا سال هاست کـه علاقه مندان بـه کوسه ها را بـه خود جذب کرده اسـت. علاوه بر سر چکش، امکان دیدن ماهی تن غول پیکر، دلفین ها و پرتوهای بسیاری نیز وجوددارد.

 

اگر چه یافتن چارترهای مخصوص غواصی/شنا در این جا کمی سخت تر اسـت، اما وجود دارند. منظره بالا را بدون غواصی نخواهید داشت، اما همان‌ گونه در حین غواصی چیزهای زیادی خواهید دید.

 

6. جزیره گوادالوپ، مکزیک

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

این تنها مکانی در فهرست اسـت کـه باید در قفس قرار بگیرید زیرا هیچ فهرست کوسه‌ها بدون یک ماجراجویی سفید عالی کامل نخواهد بود.

 

غواصان بسیار باتجربه اي کـه سفید پوستان بزرگ را مطالعه کرده اند اغلب بدون قفس با آن ها شنا می کنند یا شیرجه میزنند، اما من ان را برای افراد معمولی توصیه نمی‌کنم، ودر کشور مکزیک طبق قانون لازم اسـت کـه در قفس در حالی کـه با سفیدپوستان شنا می کنند، باشند.

 

جزیره گوادالوپ کـه در سواحل باجا، کشور مکزیک واقع شده اسـت، بـه لطف جمعیت زیادی از فوک ها، از جمله فوک خز گوادالوپ، میزبان هزاران سفیدپوست بزرگ اسـت. این مکان همچنین دارای عده اي از شفاف ترین آب هایي اسـت کـه می‌توانید تصور کنید با دید کمتر از 140 فوت، کـه ان را برای تماشای حیات وحش عالی می کند.

 

چیزی کـه در مورد کوسه هاي‌ سفید بزرگ در این جا بسیار جالب اسـت این اسـت کـه تعداد زیادی از انها بـه اطراف می چسبند. تخمین زده می شود کـه خدمه غواصی بین 245 تا 300 کوسه منفرد را شناسایی کرده اند و حتی نام هایي نیز داده اند!

 

7. کوچه کوسه ری، بلیز

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

برای کسانی کـه خواهان یک ماجراجویی غواصی بسیار خنک و آرام هستند، کوچه کوسه ری برای شـما مناسب اسـت. شنا کردن با کوسه ها و پرتوها دراین مکان نسیمی اسـت زیرا در آب هاي‌ نسبتا کم عمق رخ می دهد. برای بردن شـما بـه کوچه شارک ری باید یک تور قایق رزرو کنید، اما بـه محض رسیدن بـه آنجا، در کمترین زمان با کوسه هاي‌ پرستار و پرتوها شنا خواهید کرد.

 

جذابیت اصلی در این جا کوسه پرستار اسـت کـه من از ان بـه عنوان نوازشگرترین کوسه یاد میکنم زیرا آن ها بسیار کنجکاو و دوستانه هستند «اما در واقع سعی نکنید آن ها را در آغوش بگیرید». این همچنین یک نقطه عالی برای دیدن ماهی هاي‌ خاردار در بین آب ها اسـت.

 

کوچه کوسه ری در داخل منطقه حفاظت شده هول چان واقع شده اسـت کـه در نزدیکی ساحل بلیز واقع شده اسـت. این منطقه عمدتاً از ماهیگیری محافظت می شود تا بـه عنوان منبع علف دریایی برای گاو دریایی هند غربی نگه داری شود.

 

8. بورا بورا، پلی‌نزی فرانسه

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

یکیدیگر از مکان‌هاي‌ خنک دیگر برای شنا با کوسه‌ها، بورا بورا، پلی‌نزی فرانسه اسـت کـه بـه دلیل جمعیت کوسه‌هاي‌ نوک سیاه ان اسـت. کوسه نوک سیاه کنجکاو اما وحشتناک و بـه طور کلی یک کوسه کوچک با ارتفاع حدود 5 فوت اسـت. نوک‌هاي‌ سیاه در داخل و اطراف صخره‌هاي‌ مرجانی زیبا و کم عمق‌هاي‌ پلی‌نزی فرانسه قراردارند.

 

تورهای غواصی زیادی وجوددارد کـه شـما را بـه بهترین نقاطی کـه نوک سیاه در ان قرار دارد میبرد.

 

شنا با نوک سیاه یک تجربه منحصر بـه فرد اسـت زیرا مانند شنا با کوسه هاي‌ پرستار، انها بـه انسانها در تالاب ها عادت کرده اند و بـه شـما امکان میدهند تا آن ها را از نزدیک مشاهده کنید در حالی کـه فاصله ایمن را حفظ می کنند. بـه یاد داشته باشید، این درست اسـت – کوسه ها در واقع از انسان می‌ترسند.

 

9. جزیره کواتا، فیجی

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

انگار برای رفتن بـه فیجی، با آب‌هاي‌ شفاف و شرایط استوایی ایده‌آل، بـه بهانه‌اي دیگر نیاز دارم. این مکان عالی دیگری برای غواصی یا شنا با کوسه ها در آب هاي‌ کم عمق اسـت.

 

در حالی کـه در این جا نوک سیاه نیز وجوددارد، گونه غالب کوسه هاي‌ نوک سفید هستند. در مقابل کوسه هاي‌ نوک سیاه، کوسه هاي‌ نوک سفید در واقع بسیار کنجکاو هستند و ممکن اسـت بخواهند شـما را کمی بیشتر از نوک سیاه بررسی کنند.

 

صخره‌هاي‌ مرجانی باید از جمعیت فراوان کوسه‌هاي‌ نوک سفید و سیاه در این جا تشکر کنند، زیرا این محل زیستگاه ترجیحی آنهاست. جزیره کواتا دورافتاده اسـت اما با کشتی یا قایق قابل دسترسی اسـت و اگر بخواهید در ان اقامت داشته باشید تنها یک اقامتگاه دراین جزیره وجوددارد.

 

بیشتر بخوانید: عکس هایی از درون دهان کوسه

 

10. لا جولا، کالیفرنیا

با کوسه ها در اینجا شنا کنید + عکس

کوسه پلنگی با وزن کمتر از 22 پوند، کوچک اسـت و بـه اسانی میتوان ان را هنگام غواصی در آپارتمان هاي‌ کم عمق La Jolla مشاهده کرد.

 

کوسه هاي‌ پلنگی تمایل دارند بـه هم بچسبند، بنابر این دیدن دسته هاي‌ بزرگی از آن ها غیرمعمول نیست. متأسفانه، این کوسه اي اسـت کـه برای غذا صید می شود – اگر چه مقررات در دهه 1990 آن ها را ملزم می کند کـه در تعداد کمتری صید شوند تا اینگونه بتواند پایدار بماند.

 

شنا با این کوسه ها راحت اسـت و هیچ تهدیدی برای انسان وجود ندارد. بهترین مکان برای دیدن انها در منطقه حفاظت شده اکولوژیک لا جولا اسـت، جایی کـه گزینه هاي‌ زیادی برای تور وجوددارد.

جدیدترین مطالب سایت