بهترین جزایر تایلند کدام اند؟ (21 جزیره)

بهترین جزایر تایلند کدام اند؟ (21 جزیره)

بهترین جزایر تایلند کدام اند؟ تایلند از جمله کشورهایی اسـت کـه افراد زیادی از ایران بـه ان سفر می کنند. تایلند یک محل مناسب برای گذراندن تعطیلات برای بسیاری از مردم جهان اسـت. تایلند واقعاً همه چیز برای تفریح را دارد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از ببهترین جزایر تایلند را منتشر کرده ایم.

 

21 بهترین جزیره تایلند

تایلند با آب و هوای عالی، آب گرم اقیانوس و سواحل پر از نخل، جزیره اي اسـت کـه در بهترین حالت خود زندگی می کند. ان رابا اقامتگاه هاي‌ درجه یک و نرخ ارز دلپذیر جفت کنید و مقصد نهایی تعطیلات را خواهید داشت.

 

انبوهی از جزایر، هر کدام شخصیت منحصر بـه فرد خودرا ارائه می دهند، از بازارهای شلوغ و معابد خارق العاده گرفته تا مکان هاي‌ شنا، بارهای ساحلی و صخره هاي‌ مرجانی. چه بخواهید مشغول کایاک سواری، شنا و غواصی باشید، یا بخواهید با یک کوکتل در دست استراحت کنید – یک جزیره تایلندی را پیدا خواهید کرد کـه مناسب شـما باشد.

 

معرفی بهترین جزایر تایلند

 

نقشه جزایر در تایلند

نقشه جزایر در تایلند

 

21. کو کرادان

کو کرادان تایلند

طبق گزارش هیئت گردشگری تایلند، کو کرادان یکی از زیباترین جزایر ترانگ را بـه خود می بالد. برخلاف بسیاری از جزایر بزرگتر تایلند، کو کرادان دهکده یا جاده‌هاي‌ مناسبی ندارد – این فقط یک استراحتگاه ساحلی اسـت پس از استراحتگاه ساحلی شاد دریک طرف و سرسبزی پارک ملی هات چائو مای در هر جای دیگر.

 

ساحل اصلی نوید بخش طولانی و پودری ماسه سفید درکنار اقیانوس آبی درخشان را می دهد. مناظر فوق العاده، مشرف بـه کارست هاي‌ آهکی و صخره هاي‌ مرجانی زیر آب پر جنب و جوش اسـت. در جزیره کو کرادان فعالیت هاي‌ گرانبهای کمی وجوددارد، اما این بخشی از جذابیت ان اسـت. گردشگران برای استراحت و لذت بردن از جذابیت هاي‌ زندگی ساحلی بـه این جا می‌آیند.

 

روزهای خودرا بـه آفتاب گرفتن و نوشیدن کوکتل بر روی شن و ماسه بگذرانید یا اگر احساس انرژی بیشتری دارید، در اطراف جزیره کایاک سواری کنید. عصرها از میان جنگل بـه سمت ساحل خلیج چونگلوم بروید و از بهترین غروب هاي‌ جزیره لذت ببرید.

 

✅ مطالب مشابه: شهرهای توریستی تایلند کدامند؟

 

20. کو فیام

کو فیام تایلند

اگر R&R واقعی اسـت کـه دنبال ان هستید، ان را در Ko Phayam پیدا خواهید کرد. علیرغم این کـه دومین جزیره بزرگ تایلند در دریای آندامان اسـت، هنوز نسبتاً کشف نشده اسـت و سواحل متروک و فضایی آرام را ارائه می کند: بدون ماشین، پذیرش سلولی محدود، فقط مطلق، دوری از همه ی چیز شادی.

 

Ko Phayam تنها 45 دقیقه با قایق تندرو از شهر بندری Ranong فاصله دارد ودر معرض بانکوک قرار دارد. این جزیره با صنعت گردشگری کـه بـه تازگی شروع بـه کار کرده اسـت، محل زندگی بیش از 500 ساکن دائمی اسـت. جامعه محلی دوستانه با آغوش باز و ان لبخندهای مشهور تایلندی از شـما استقبال خواهند کرد.

 

دو ساحل جاذبه هاي‌ اصلی کو فیام را تشکیل می دهند. ساحل Aow Yai «بیگ بزرگ» جایی اسـت کـه فعالیت‌ها انجام میشود – از بوگی سواری گرفته تا موج‌سواری – در حالی کـه Aow Khao Kwai «خلیج بوفالو» جای گزین آرام‌تری اسـت کـه توسط جنگل‌هاي‌ حرا و صخره‌هاي‌ چشمگیر احاطه شده اسـت.

 

فعالیت‌هاي‌ دیگر شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کلاس‌هاي‌ یوگا، غواصی و اسکوتر در اطراف مسیرهای گرد و غبار جزیره اسـت. غذا خوردن در بیرون از خانه، مخصوصاً برای افرادی کـه بـه رژیم غذایی آگاه هستند، لذت بخش اسـت، زیرا کو فیام دارای یک صحنه غذا هاي گیاهی شگفت آور خوب اسـت.

 

19. آنگ تانگ

آنگ تانگ تایلند

جزایر آنگ تانگ «جزایر کاسه طلایی» کـه در دهه 1980 بـه عنوان پارک ملی اعلام شد، مجموعه اي از جزایر هستند کـه با صخره هاي‌ آهکی، صخره هاي‌ مرجانی، جنگل هاي‌ وحشی و سواحل شنی سفید مشخص میشوند.

 

این جزایر با آبشارهای بی‌پایان، خلیج‌هاي‌ پنهان و دریاچه‌هایي برای کاوش، مقصدی محبوب برای پیاده‌روی، کایاک سواری و غواصی هستند. در پارک ملی و آب‌هاي‌ حفاظت‌شده اطراف ان؛ انبوهی از موجودات و پرندگان، از لنگورها و سمورها گرفته تا لاک‌پشت‌هاي‌ دریایی و حواصیل‌هاي‌ کوچک را خواهید دید.

 

✅ مطالب مشابه: بهترین شهرهای کشور تایلند (عکس + 15 شهر)

 

در حالی کـه اکثر جزایر کوچک تر برای گردشگران ممنوع هستند، برخی از جزایر بزرگتر را می‌توان با یک سفر یک روزه از کو سامویی یا کو فانگان بازدید کرد. کو پالوی، تنها جزیره مسکونی مجمع الجزایر 40 نفری «خانه کولی هاي‌ دریایی»؛ یا کو مائه «جزیره مادر» با ساحل زیبا و دریاچه زمردی باشکوهش را کاوش کنید.

 

یک ناهار غذا هاي دریایی تازه را در کو فالوآی، بزرگ ترین جزیره میل کنید، صخره هاي‌ مرجانی کو سام سائو را کشف کنید، و یک شب در خانه هاي‌ ییلاقی روستایی کو ووآ تا لپ بمانید – پشیمان نخواهید شد.

 

18. کو چانگ نوی

کو چانگ نوی تایلند

کو چانگ نوی «جزیره فیل» در جنوب غربی تایلند یکی از سه جزیره تایلند با همین نام اسـت. نباید با همنام بزرگ ان در شرق تایلند اشتباه گرفت، این یکی در نزدیکی Ranong در دریای آندامان واقع شده اسـت. مسلماً؛ این جزیره کوچک کمتر از همتای بزرگتر خود شناخته شده اسـت، اما در بین مسافران ماجراجو – یا هر شخصی کـه میتواند آب گرم و برق را برای جذابیت طبیعت وحشی معامله کند، محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

 

با ارائه یک فرار واقعی، دستور روز در کو چانگ نوی، خوردن، خوابیدن، کاوش، تکرار اسـت. کو چانگ نوی برای زوج‌هایي کـه بـه دنبال مدتی دور در طبیعت هستند، یا کسانی کـه اصول اولیه را درک میکنند، ایده‌آل اسـت، فقط با قایق قابل دسترسی اسـت و اقامتگاه‌هاي‌ روستایی «توسعه» ارائه می دهد. روزهای خودرا بـه استراحت یا قدم زدن در امتداد Ao Yai «خلیج بزرگ» یا کاوش در جزیره با پای پیاده یا اسکوتر بگذرانید.

 

17. کو جوم

کو جوم تایلند

کو جوم جزیره اي آرام و پوشیده از جنگل در غرب تایلند اسـت. مشخصه قله جنگلی کو پو، بخش شمالی ان بـه نام کو پو «جزیره خرچنگ» شناخته می شود. با سواحل زیبا و آرام و جامعه اي گرم، جذابیت این جزیره در عدم فعالیت ان اسـت – مسافران تشویق میشوند پاهای خودرا بگذارند ودر یکی از بهترین سواحل جزیره استراحت کنند.

 

چه بخواهید در ساحل نارگیل پوشیده از نخل بنشینید، در ساحل زیبای Ao Si کتاب بخوانید، در فو بار در ساحل مروارید طلایی یک نوشیدنی بنوشید، یا در غروب آفتاب در بار ساحلی مجیک بگذرانید، هر آنچه را کـه می توانید پیدا خواهید کرد. 

 

✅ مطالب مشابه: 5 هتل پرطرفدار در تایلند

 

وقت خودرا بـه کاوش در دهکده هاي‌ خواب آلود با دوچرخه یا اسکوتر، پیاده روی در کوه Pu و ماهیگیری اختصاص دهید «سفر های با راهنما در معرض هستند». روستای سنتی مسلمان Baan Ko Pu و ساحل بکر لوبو را از دست ندهید. برای کسانی کـه مایل بـه کاوش دورتر هستند، سفر های یک روزه بـه کو روک، کو ها و جزیره فی فی در معرض اسـت.

 

16. جزایر سورین

جزایر سورین

جزایر سورین مجموعه اي از جزایر زیبا هستند کـه پارک ملی مو کو سورین را تشکیل می دهند. کو سورین نوآ و کو سورین تای دو جزیره اصلی هستند، در حالی کـه سه جزیره اقماری مجمع الجزایر را تکمیل می کنند.

 

با سواحل فوق‌العاده با شن‌هاي‌ سفید، آب شفاف، و فقدان مشخص جاذبه‌هاي‌ گردشگری بیش از حد تجاری، بازدید از این جزایر مانند یک قدم بـه عقب در زمان اسـت. بازدیدکنندگان میتوانند از غواصی، پیاده روی و ماهیگیری لذت ببرند یا یک قایق دم بلند اجاره کنند تا این سواحل دست نخورده را کشف کنند.

 

از یک دهکده محلی موکن دیدن کنید کـه محل زندگی صدها کولی دریایی اسـت، در چادری در ساحل کو سورین نوآ بخوابید، و صخره‌هاي‌ مرجانی خارق‌العاده آئوچاک را کـه اغلب کوسه‌هاي‌ نهنگ در ان رفت و آمد میکنند، کاوش کنید.

 

15. کو سامت

جزایر کو سامت

کو سامت، جزیره اي در امتداد ساحل شرقی تایلند، بهترین استراحت آخر هفته از بانکوک اسـت. بخشی از یک پارک ملی – و نامش از درختانی کـه در این جا رشد می کنند – این جزیره حفاظت‌شده دارای صحنه‌هاي‌ شگفت‌انگیز شبانه خوبی اسـت، از شعبده بازی در آتش گرفته تا باربیکیوهای ساحلی در تقویم اجتماعی.

 

کو سامت نسبت بـه سایر جزایر تایلند بارندگی بسیار کمتری دارد و همین امر ان را برای روزهای تنبل ساحلی عالی می کند. Haad Sai Kaew «ساحل الماس» با بارها و رستوران‌ها در امتداد منطقه خوش منظره‌اش محبوب‌ترین اسـت. Sunthorn Phu، شاعر قرن 19؛ برخی از شعرهای خودرا در این جا تنظیم کرد و مجسمه‌هایي از شخصیت اصلی Phra Aphai Mani و یک پری دریایی را در ساحل خواهید دید.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی و عکس از زیباترین معبد تایلند (چای واتانارام)

 

سواحل مناسب دیگر عبارتند از ساکت‌تر Ao Hin Khok، Ao Tubtim منزوی، و Mae Ramphueng، کـه محل زندگی پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و زندگی دریایی مختلف اسـت. جت اسکی، پاراسلینگ، غواصی، غواصی، و موتورسواری، جویندگان هیجان هستند. در مرکز شهر سامت سوغاتی بخرید یا بـه سادگی با یک ماساژ ساحلی استراحت کنید – انتخاب با شماست.

 

14. کو کوت

جزایر کو کوت

کو کوت – همچنین بـه نام کو کود – بـه اسانی یکی از زیباترین جزایر تایلند برای تجمل گرایی اسـت. برخلاف جزیره مجاور کو چانگ، نوید صلح و آرامش را می دهد، با سواحل انبوهی از درختان نخل، جنگل هاي‌ دورافتاده و آبشارهای آبشاری.

 

این جزیره ممکن اسـت دومین جزیره بزرگ در منطقه باشد، با ترکیبی دلپذیر از خانه هاي‌ ییلاقی ساحلی و استراحتگاه هاي‌ لوکس، اما هنوز در برخی مناطق نسبتا توسعه نیافته اسـت. دو دهکده ماهیگیری زیبا در امتداد ساحل شرقی را کاوش کنید ودر سواحل عمومی استراحت کنید – ساحل Ao Tapao یکی از نقاط برجسته اسـت.

 

فعالیت‌هاي‌ پرطرفدار عبارتند از کایاک سواری در دریا، غواصی، و پیاده‌گردی در آبشار، بـه‌ویژه آبشار Klong Chao. باوجود ترافیک کم، بسیاری ترجیح می دهند جزیره رابا اسکوتر کاوش کنند.

 

13. کو ماک

جزایر کو ماک

کو ماک تایلندی خارج از پیست اسـت. این جزیره کـه در لیست ساندی تایمز از ده جزیره زیبای کشف نشده گنجانده شده اسـت، امروزه یکی از نسبتاً بهترین اسرار تایلند اسـت. کوچک و تا حد زیادی توسعه نیافته، 7-Eleven را در این جا پیدا نخواهید کرد.

 

اما اگر چه ممکن اسـت ساخته نشود، کو مک قطعا کسل کننده نیست. روزهای خودرا بـه تمرین یوگا یا موی تای، غواصی، گشت و گذار در مزارع درختان لاستیکی، یا شرکت در کلاس آشپزی تایلندی بگذرانید. بازدید از موزه کو ماک و خانه هنر اروتیک کو مک را از دست ندهید.

 

سایر فعالیت هاي‌ محبوب عبارتند از تنیس، دوچرخه سواری در کوهستان، کایاک سواری در دریا، والیبال ساحلی، و ماساژهای ساحلی – شـما می توانید هر چقدر کـه دوست دارید فعال یا آرام باشید!

 

12. کو یائو

جزیره کو یائو

جزایر کو یائو جزایر دوقلو هستند کـه در آب هاي‌ زیبای خلیج فانگ نگا با صخره هاي‌ آهکی و جنگل هاي‌ حرا قرار گرفته اند. کو یائو یای و کو یائو نوی با اقامتگاه‌هاي‌ محلی اصیل در خانه‌هاي‌ چوبی احاطه‌شده با بیشه‌هاي‌ نارگیل، شالیزارهای برنج و مزارع لاستیک، تجربه‌اي سنتی تایلندی را ارائه می کنند.

 

در فاصله کمتر از نیم ساعت از پوکت با کشتی، جزایر کو یائو دنیاها را دور می کند. در این جا دستگاه هاي‌ خودپرداز یا تسهیلات بانکی پیدا نخواهید کرد، و تنها یک 7-Eleven در آن ها وجوددارد – و حتی این نسبتاً جدید اسـت.

 

✅ مطالب مشابه: گزیده ای از جاذبه های گردشگری شهر های تایلند

 

کدام یک از دو جزیره اي کـه بازدید می‌کنید واقعاً بـه شـما بستگی دارد. هردو فوق‌العاده دستکم گرفته شده‌اند و فرار جزیره‌اي کلیشه‌اي را ارائه میدهند – سواحل منزوی، غواصی فوق‌العاده، و غروب‌هاي‌ تماشایی. کارهای بیشتری برای انجام کو یائو نوی وجوددارد، زیرا کمی بیشتر از کو یائو یای ساخته شده اسـت، اما این اصطلاح را بـه اسانی بـه کار می‌برد.

 

چند استراحتگاه لوکس با برندهای بزرگ دیگر در کو یائو نوی خواهید یافت، اما هنوز هم تعداد زیادی کوله گرد وجوددارد. روزهای خودرا بـه صخره نوردی و بازدید از درخت بزرگ در کو یائو نوی بگذرانید. از سوی دیگر، کو یائو یای احتمالاً محتاط‌تر از این دو اسـت. اقامتگاه‌هاي‌ میان‌رده و مناسب برای خانواده، دهکده‌اي سنتی‌تر، و احتمالاً سواحل بهتر را ارائه می دهد – اما میله بسیار بالایی اسـت.

 

11. کو تاروتائو

جزیره کو تاروتائو

کو تاروتائو بزرگ ترین مجمع الجزایر پارک ملی دریایی تاروتائو با بیش از 50 جزیره، یکی از دیدنی ترین جزایر تایلند اسـت. این جزیره وحشی و شگفت‌انگیز دارای جنگل‌ها، جنگل‌هاي‌ حرا، سواحل دورافتاده و صخره‌هاي‌ آهکی اسـت کـه برای کاوش پیاده یا دوچرخه مناسب اسـت.

 

در کو تاروتائو کـه زمانی جزیره زندان بود، مکان‌هاي‌ دیدنی تاریخی وجوددارد. موارد برجسته شامل بازدید از اسکله آئو تا لو وو و مسیر تاریخی پرپیچ و خم اسـت کـه چندین ساختمان را کـه زمانی زندان سیاسی بودند بـه هم متصل می کند.

 

مقر پارک ملی دراین جزیره اصلی قرار دارد. کو تاروتائو ایده آل و دورافتاده دارای امکانات محدودی اسـت و فقط از اکتبر تا آوریل هر سال پذیرای گردشگران اسـت. مزیت این خلوت این اسـت کـه میتوانید با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، و کایاک سواری در دریا، یا کشف حیات وحش پارک ملی – از گرازهای وحشی و لنگورها گرفته تا 100 گونه پرنده، بـه طبیعت بازگردید.

 

✅ مطالب مشابه: جاذبه های گردشگری در سفر به تایلند

 

10. کو موک

جزیره کو موک

کو موک کـه با نام کوه موک نیز شناخته می شود، جزیره اي بسیار آرام تر در جنوب تایلند اسـت. تقریبا نیمی از ان را پارک ملی و بقیه ان را دهکده‌هاي‌ ماهیگیری تشکیل میدهند کـه خانه‌هاي‌ غیرعادی بر فراز دریا قراردارند. کو موک، کـه بـه معنای جزیره مروارید اسـت، بـه همان اندازه کـه از توریستی دور اسـت، با 45 دقیقه سواری با کشتی از شهر ترانگ بـه ان می‌رسید.

 

کو موک دارای دو ساحل شنی، صخره هاي‌ چشمگیر و کوه هاي‌ زیبا بـه همراه ترکیبی جالب از تأثیرات فرهنگی تایلندی و مسلمان اسـت. ساحل Sivalai خوش منظره ترین در بین دو ساحل اسـت کـه بر روی دماغه اي بـه نام “بال” واقع شده اسـت، در حالی کـه ساحل فرنگ شاید محبوب ترین انها باشد کـه مشرف بـه کو کرادان اسـت.

 

نکات برجسته شامل پیاده روی در جنگل و کاوش درروستای Baan Koh Mook اسـت. بازدید از Tham Morakot «غار زمرد» – ادعای اصلی جزیره برای شهرت – و ساحل منزوی Sabai در هنگام جزر با قایق یا کایاک دریایی را از دست ندهید.

 

9. کو لانتا

جزیره کو لانتا

کو لانتا کـه در بین جنگل‌هاي‌ حرا، سواحل مرجانی و جنگل‌هاي‌ بارانی قرار دارد، ترکیبی عالی از توسعه‌یافته و بدون شلوغی اسـت. بخشی از پارک ملی مو کو لانتا، پر از غارهای باستانی، کوه‌هاي‌ پوشیده از جنگل، و آبشارهایی برای کاوش اسـت. کو لانتا از گروهی جزایر دربخش جنوبی استان کرابی تشکیل شده اسـت. بزرگ ترین جزیره این گروه، بـه نام کو لانتا یای، جایی اسـت کـه تمام فعالیت هاي‌ توریستی در ان انجام می شود.

 

در امتداد Pra Ae «لونگ بیچ» قدم بزنید یا بـه سمت جنوب بروید تا سواحل ساکت‌تر و وحشی‌تر را در امتداد ساحل غربی بیابید. غروب هاي‌ باورنکردنی را در Khlong Dao یا Khlong Nin دنبال نمایید، یوگا تمرین کنید، با سگ نجات یافته قدم بزنید یا غارنوردی کنید – ماجراجویی در انتظار شماست!

 

کاوش در پارک ملی کو لانتا ضروری اسـت. می توانید اینکار رابا پای پیاده و با استفاده از شبکه مسیرهای پیاده روی کـه شـما را بـه ساحل یا فانوس دریایی می‌رساند انجام دهید. هنگام غروب خورشید، فرصت دیدن پلانکتون هاي‌ بیولومنسسنت شگفت انگیز را در ساحل از دست ندهید.

 

جاذبه هاي‌ دیگر عبارتند از شهر قدیمی کو لانتا، شبکه غارهای Khao Mai Kaew و آبشار Khlong Chak. شاید شهرت ثابتی کـه فی فی دارد را نداشته باشد، اما کو لانتا خانه برخی از بهترین نقاط غواصی در تایلند اسـت، پس باله هاي‌ خودرا همراه داشته باشید!

 

✅ مطالب مشابه: از این سوغاتی ها در تایلند خواهید دید !+ عکس

 

8. جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان «نه جزیره» مجموعه اي از جزایر جنگلی کم ارتفاع هستند کـه در دریای آندامان واقع شده اند. این جزایر کـه بخشی از پارک ملی Mu Koh Similan را تشکیل میدهند، خانه انبوهی از شگفتی‌هاي‌ طبیعی مانند تخته سنگ‌هایي با شکل عجیب، سواحل شنی سفید و جنگل‌هاي‌ انبوه پر از حیات وحش هستند.

 

همین تخته سنگ هاي‌ غیر معمول فقط در سراسر سری جزایر سیمیلان پراکنده نیستند. آن ها همچنین در آب هاي‌ دور از ساحل یافت میشوند، جایی کـه انها صخره هاي‌ طبیعی را تشکیل داده اند. این جزایر با داشتن این صخره ها و آب شفاف، خانه برخی از بهترین مکان هاي‌ غواصی روی زمین هستند. جدای از غواصی، پیاده روی و تماشای پرندگان از فعالیت هاي‌ محبوب هستند.

 

کو سیمیلان بزرگ‌ترین جزیره مجمع‌الجزایر و مکانی عالی برای کاوش در جاذبه‌هاي‌ جزایر، مانند Sail Rock، Sunset Point و Similan Viewpoint اسـت. بـه خاطر داشته باشید کـه هیچ هتلی وجود ندارد، اما می توانید در خانه هاي‌ ییلاقی و کمپینگ هاي‌ چوبی اقامت کنید.

 

7. کو سامویی

جزیره کو سامویی

کو فانگان پنجمین جزیره بزرگ تایلند اسـت. این جزیره کـه بین جامعه کوله گردی بسیار محبوب اسـت، فرودگاه مخصوص بـه خودرا ندارد، بنابر این اغلب با بازدید از کو سامویی در نزدیکی ان ترکیب می شود. با جنگل هاي‌ سرسبز، تخته سنگ هاي‌ گرانیتی، و سواحل شنی سفید، سخت نیست کـه بفهمیم چرا این جزیره چنین انتخاب محبوبی اسـت.

 

Ko Phangan مترادف با مهمانی هاي‌ ماه کامل اسـت کـه هرماه در جزیره برگزار می شود. مهمانی هاي‌ Half Moon و Black Moon نیز دلایل محبوبی برای بازدید از Ko Phangan هستند – مهمانی هاي‌ ساحلی وحشیانه آخر شب کـه شامل رقصندگان آتش و مقدار زیادی نئون اسـت.

 

اما در Koh Phangan چیزهای بیشتری از مهمانی وجوددارد. سایر فعالیت‌ها عبارتند از پریدن در ساحل – از ساحل شلوغ Sunrise تا سواحل ساکت‌تر با شن‌هاي‌ سفید Hat Khuat و Hat Thian – و همچنین بازی‌هاي‌ ساحلی، غواصی، پیاده‌روی، جت اسکی، کایاک سواری در دریا، و غیره. فراموش نکنید کـه پارک Challenge Phangan را امتحان کنید، از مناظر جزیره دیدن کنید ودر بازار شبانه Thong Sala شام بخورید.

 

6. پوکت

جزیره پوکت

پوکت بزرگ ترین جزیره و همچنین مرفه ترین استان تایلند اسـت. پوکت کـه دومین مقصد توریستی شلوغ، بعد از پاتایا اسـت، هرساله انبوهی از گردشگران را بـه خود جذب می کند کـه همگی بـه دنبال لذت بردن از تکه‌اي از بهشت برای خود هستند.

 

در حالی کـه افزایش زیرساخت ها و زندگی شبانه ان را بـه مکانی جذاب برای میلیونها مسافر تبدیل می کند، این جزیره برای کسانی کـه بـه دنبال خلوت هستند نیست. اگر برای تفریحات شبانه هیجان زده هستید، پس پاتونگ مکانی اسـت کـه باید از ان دیدن کرد و بزرگ ترین فضای استراحتگاه را دارد. در خلیج چالونگ، میتوانید فراتر از سواحل بروید و بناهای بودایی باورنکردنی را کشف کنید.

 

جزیره پوکت دارای استراحتگاه مجلل پس از استراحتگاه لوکس و همچنین برخی از سواحل استوایی پر زرق و برق اسـت. با صخره‌هاي‌ مرجانی دلربا و جزایر جذاب در ساحل، غواصی در این جا واقعاً دیدنی اسـت – در واقع، این یکی از بهترین‌هاي‌ تایلند اسـت. بازگشت بـه خشکی، فعالیت‌ها شامل تورهای دوچرخه‌سواری، مینی گلف و کلاس‌هاي‌ آشپزی سنتی اسـت.

 

5. کو فانگان

جزیره کو فانگان

کو فانگان پنجمین جزیره بزرگ تایلند اسـت. این جزیره کـه بین جامعه کوله گردی بسیار محبوب اسـت، فرودگاه مخصوص بـه خودرا ندارد، بنابر این اغلب با بازدید از کو سامویی در نزدیکی ان ترکیب می شود. با جنگل هاي‌ سرسبز، تخته سنگ هاي‌ گرانیتی، و سواحل شنی سفید، سخت نیست کـه بفهمیم چرا این جزیره چنین انتخاب محبوبی اسـت.

 

Ko Phangan مترادف با مهمانی هاي‌ ماه کامل اسـت کـه هرماه در جزیره برگزار می شود. مهمانی هاي‌ Half Moon و Black Moon نیز دلایل محبوبی برای بازدید از Ko Phangan هستند – مهمانی هاي‌ ساحلی وحشیانه آخر شب کـه شامل رقصندگان آتش و مقدار زیادی نئون اسـت.

 

✅ مطالب مشابه: جاذبه های گردشگری در سفر به تایلند

 

اما در Koh Phangan چیزهای بیشتری از مهمانی وجوددارد. سایر فعالیت‌ها عبارتند از پریدن در ساحل – از ساحل شلوغ Sunrise تا سواحل ساکت‌تر با شن‌هاي‌ سفید Hat Khuat و Hat Thian – و همچنین بازی‌هاي‌ ساحلی، غواصی، پیاده‌روی، جت اسکی، کایاک سواری در دریا، و غیره. فراموش نکنید کـه پارک Challenge Phangan را امتحان کنید، از مناظر جزیره دیدن کنید ودر بازار شبانه Thong Sala شام بخورید.

 

4. کو چانگ

جزیره کو چانگ

کو چانگ کـه در نزدیکی مرز کامبوج قرار دارد، سومین جزیره بزرگ تایلند و بزرگ ترین مجمع الجزایر پارک دریایی کو چانگ اسـت. این جزیره کوهستانی اسـت کـه بـه خاطر چندین آبشار، صخره هاي‌ مرجانی پر رونق، جنگل هاي‌ بارانی و سواحل شنی سفید طولانی شناخته شده اسـت.

 

در کمتر از ده سال، کو چانگ بـه یک مقصد توریستی اصلی در تایلند تبدیل شده اسـت، اگر چه هنوز بسیار آرامتر از جزایری مانند پوکت یا کو سامویی اسـت. ساحل شن سفید یکی از محبوب ترین سواحل این جزیره اسـت. این ساحل کـه در گوشه شمال غربی جزیره واقع شده اسـت، طولانی ترین ساحل کو چانگ اسـت. بخش مرکزی ساحل شنی نرم مملو از استراحتگاه ها و هتل ها اسـت.

 

این جزیره محل نبرد کو چانگ درسال 1941 بین تایلندی و فرانسوی اسـت، زمانی کـه یک ناوگان جنگی فرانسوی بـه ناوگان بزرگتری از کشتی‌هاي‌ نیروی دریایی تایلند، از جمله دو کشتی دفاعی ساحلی حمله کردند. امروزه، در حالی کـه هیچ چیز زیادی بـه عنوان یادآوری بـه جز برگزاری مراسم یادبود سالانه باقی نمانده اسـت، جزیره کو چانگ و آب هاي‌ اطراف ان بـه عنوان ذخیره گاه طبیعی دریایی اعلام شده اسـت.

 

3. کو لیپه

جزیره کو لیپه

کو لیپ کـه در نزدیکی مرز مالزی قرار دارد، بـه سادگی فوق العاده اسـت. بخشی از مجمع الجزایر آدانگ راوی، جزایر کوچک و آب هاي‌ مرجانی فراوانی دارد کـه پارک ملی دریایی تاروتائو را در بر می‌گیرد.

 

زمانی کـه محل زندگی کولی هاي‌ دریایی بود، امروزه بـه یکی از پناهگاه هاي‌ توریستی جدید تبدیل شده اسـت – بـه دلایل واضح. این شامل تمام مواد تشکیل دهنده یک بهشت ایده آل اسـت: سواحل شنی سفید، آب هاي‌ شفاف، و حال و هوای آرام.

 

سه سواحل اصلی در کو لیپ وجوددارد: ساحل سان رایز، ساحل سانست و ساحل پاتایا، و بسیاری از نقاط غواصی بـه خاطر آب‌هاي‌ مرجانی‌شان مشهور هستند. نقاط داغ غواصی شامل صخره 8 مایلی، شهر استینگ ری و استون هنج اسـت. فعالیت‌هاي‌ دیگر عبارتند از پیاده‌روی تا دیدگاه‌هاي‌ Ko Adang یا Ko Lipe، جلسات یوگا، اکتشافات ماهیگیری با راهنمایی، و خالکوبی سنتی بامبو.

 

2. کو تائو

جزیره کو تائو

کو تائو «جزیره لاک پشت ها» بـه سرعت تبدیل بـه مقصد مورد علاقه کسانی می شود کـه برای اهداف تفریحی بـه تایلند می‌آیند. این جزیره بـه ویژه برای غواصان، صخره‌نوردان و کوهنوردان سرو می کند. همه ی ساله حدود 7000 غواص جدید در کو تائو گواهینامه دریافت می کنند و ان را بـه یکی از محبوب ترین مقاصد در جهان برای یادگیری غواصی تبدیل می کنند.

 

وسایل غواصی خودرا بپوشید و با مجسمه‌هاي‌ غرق‌شده‌اش، مانند کشتی غرق شده HTMS Sattakut، باغ‌هاي‌ ژاپنی و غیره، Utopia اقیانوس را کاوش کنید. فعالیت هاي‌ دیگر عبارتند از کایاک سواری، ویک بورد، قایقرانی، ماهیگیری، یوگا و تای چی.

 

کو تائو کـه مطابق با نام خود اسـت، همچنین محل پرورش پوزه عقابی و لاک پشت هاي‌ سبز اسـت. بـه Haad Tien یا Rocky Bay بروید کـه بـه دلیل تعداد کوسه‌هاي‌ نوک سیاه صخره‌اي کـه میتوانید درکنار ان غواصی کنید، بـه خلیج کوسه نیز مشهور اسـت. 

 

1. کو فی فی

جزیره کو فی فی

غرور و شادی تایلند، فی فی در واقع مجموعه اي از جزایر در سواحل پوکت اسـت. بـه اسانی نخستین جزیره اي کـه وقتی کسی از تایلند نام می‌برد در ذهن خود تصور می‌کنید، کو فی فی یک سلبریتی جزیره تایلند اسـت – و شاید کمی بیش از حد محاسبه شود، اما ما بـه شـما اجازه میدهیم کـه تصمیم بگیرید.

 

جزایری کـه مجمع الجزایر فی فی را تشکیل می دهند بهشت خالص هستند. کو فی فی دون بزرگ ترین جزیره، شلوغ ترین جزیره و مکانی اسـت کـه بـه احتمال زیاد در ان محل اقامت خودرا خواهید یافت. با این حال، در طول روز، می توانید پنج جزیره دیگر را بررسی کنید.

 

از هر جزیره اي کـه بازدید کنید، بـه شـما قول جنگل هاي‌ ضخیم، سواحل باشکوه و آب شفاف کریستالی داده می شود کـه بهشت غواصی را ارائه می دهد. اما با مناظر عالی، تعداد زیادی از جمعیت بـه دنبال مهمانی می‌آیند. بسیاری برای یک روز از فی فی دیدن می کنند و تا طلوع آفتاب در شن ها بیدار می‌مانند.

 

بزرگ ترین نقطه برجسته خلیج مایا در فی فی له اسـت کـه در فیلم “ساحل” بـه نمایش درآمد. حتی اگر هرگز بـه تایلند نرفته‌اید، احتمالاً تصویر خلیج مایا رابا صخره‌هاي‌ آهکی نمادین و یارو ساحلی زیبا می‌شناسید. اغلب مملو از گردشگران و تورهای قایق – هزاران گردشگر هرروز بـه این جا می‌آیند – باید آماده باشید کـه ساحل و آب رابا دیگران بـه اشتراک بگذارید.

 

اگر ترجیح میدهید از شلوغی خلیج مایا فرار کنید، یک قایق خصوصی دم بلند برای روز کرایه کنید – بسیار مقرون بـه صرفه اسـت – و جزایر اطراف را کشف کنید: جزیره بامبو، جزیره پشه ها، و ساحل میمون ها، کـه محل زندگی انبوهی از میمون هاي‌ گنده اسـت. باید انجام شود. جاذبه هاي‌ دیگر عبارتند از غار Phaya Naak در فی فی له و ساحل آرام تر Hin Khao، نمای فی فی و پرش از صخره در خلیج تون سای در فی فی دون.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی مکان های گردشگری و زیبای تایلند

 

در پایان

جذابیت هرج و مرج در بانکوک، جنگل هاي‌ استوایی، برخی از بهترین غذا هاي خیابانی در جهان و سواحل پوشیده از نخل کـه بـه نظر می‌رسد برای همیشه جذاب خواهند ماند. دلیل شـما برای سفر بـه سرزمین لبخندها هرچه کـه باشد، تایلند شـما را ناامید نخواهد کرد.

جدیدترین مطالب سایت