بهترین مکان های گردشگردی در تایلند + 26 مکان گردشگری

بهترین مکان های گردشگردی در تایلند + 26 مکان گردشگری

تایلند مملو از زیبایی هاي‌ طبیعی باورنکردنی، رمز و راز و ماجراجویی هایي اسـت کـه یکبار در زندگی اتفاق می افتد. اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات بـه این کشور شگفت انگیز هستید و بـه دنبال کارهای سرگرم کننده برای انجام دادن هستید، دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب توصیه هاي‌ ما برای بهترین مکان های گردشگردی در تایلند وجود دارد.

 

26 جاذبه گردشگری برتر در تایلند

تایلند کـه با محبت بـه عنوان “سرزمین لبخند” شناخته می شود، مسلماً بهترین مقصد سفر در آسیای جنوب شرقی اسـت. غرق در سنت و تاریخ، تمام امکانات مدرن و تکنولوژی مورد نیاز خودرا خواهید یافت. همچنین بسیاری از جاده‌هاي‌ کمتر سفر شده و تجارب لیست سطلی نیز وجوددارد. این کشور با سواحل بکر بر جنوب و روستاهای کوهستانی سرسبز کـه مشخصه شمال ان اسـت، هدیه‌اي اسـت کـه مدام هدیه میدهد.

 

پایتخت ان؛ بانکوک، و چیانگ مای شلوغ، مراکزی پرجنب‌وجوش با جاذبه‌هاي‌ فراوان هستند. اما برای تجربه واقعی تایلند، باید بـه مناطق دورافتاده سفر کنید تا بتوانید در صخره هاي‌ کلاس جهانی غواصی کنید. یا از اوقاتی باکیفیت با فیل ها لذت ببرید.

 

نقشه جاذبه های گردشگری تایلند

نقشه جاذبه های گردشگری تایلند

 

26. آبشار اروان

26 جاذبه گردشگری برتر در تایلند

تایلند دارای آبشارهای استثنایی اسـت. اما تعداد کمی میتوانند با پارک ملی Erawan مقایسه شوند. فقط یک سفر کوتاه از کانچانابوری، آبشارهای Erawan جاذبه اصلی پارک ملی Erawan در غرب تایلند اسـت. آبشار Erawan کـه در هفت طبقه پراکنده شده اسـت یک سایت مسحورکننده اسـت. این آبشار بـه خاطر فیل سفید نمادینی کـه ایندرا، خدای هندو را در سفرهایش همراهی می کند، نامگذاری شده اسـت. این بـه این دلیل اسـت کـه طبقات ظاهری شبیه سر یک فیل اسـت.

 

هر ردیف نام خودرا دارد. اگر می خواهید درست بـه بالای ان‌ها برسید، شایان ذکر اسـت کـه هر چه بیشتر صعود می کنید، رسیدن بـه ان‌ها سخت‌تر میشود. در ردیف پنجم، برای ادامه باید از پوشش گیاهی و نردبان هاي‌ لغزنده عبور کنید. گفته می شود، اکثر مردم تمایل دارند بـه سه مورد اول پایبند باشند. این ها با استخرهای سبزی کـه می توانید در آن ها شنا کنید، آب هاي‌ آبشاری و یک غار کوچک تعریف شده اند.

 

✅ مطالب مشابه: مکان های دیدنی تور تایلند ویژه نوروز 

 

25. آئو نانگ

آئو نانگ

آیا می خواهید سواحل دورافتاده Koh Poda، Railay و جزیره Koh Phi Phi را کاوش کنید؟ سپس باید بـه آئو نانگ در جنوب تایلند بروید. با فراهم کردن دسترسی آسان بـه جزایر مختلف اطراف کرابی، بسیاری از مسافران از اسکله ان بـه عنوان نقطه عزیمت استفاده می کنند. با این حال، Ao Nang بـه خودی خود شایسته طبقه بندی بـه عنوان یک مقصد گردشگری اسـت. بنابر این ارزش ان را دارد کـه مدتی را در آنجا بگذرانید.

 

بندر شلوغ مانند هر مکان دیگری برای شروع خوب اسـت و کمبود قایق هاي‌ دم بلند نمیتواند شـما را بـه آب برساند. اگر ترجیح میدهید در ساحل عالی ان استراحت کنید، می توانید بـه جای ان اینکار را انجام دهید. همچنین مغازه‌ها، بارها، رستوران‌ها و فروشندگان غذای خیابانی زیادی برای بررسی وجوددارد.

 

24. بازارهای شناور در نزدیکی بانکوک

بازارهای شناور در نزدیکی بانکوک

بسیاری از مردمی کـه از پایتخت دیدن می کنند، برای این کـه بدانید خرید در بانکوک قبل از پر شدن همه ی کانال ها چگونه بوده اسـت، یک سفر یک روزه بـه یکی از بازارهای شناور خارج از شهر میزنند.

 

اگر چه امروزه بازارهای شناور طبق معمولً بـه‌عنوان جاذبه‌هاي‌ توریستی و مکان‌هاي‌ اجتماعات اجتماعی عمل میکنند تا جنبه‌هاي‌ حیاتی اقتصادهای کشاورزی محلی، اما همان‌ گونه مکان‌هاي‌ پر جنب و جوشی هستند کـه مملو از غذا هاي خوشمزه هستند. محبوب ترین بازار شناور برای گردشگران خارجی Damnoen Saduak اسـت در حالی کـه بیشتر تایلندی ها بازار شناور Amphawa را ترجیح میدهند.

 

23. ساحل هوآهین

ساحل هوآهین

هیچ ساحلی در بانکوک وجود ندارد. بنابر این زمانی کـه مردم محلی می خواهند کمی بر روی شن و ماسه وقت بگذارند، بـه بهشت پودری Hua Hin می روند. این مقصد ساحلی پر جنب و جوش درحدود 124 مایلی از پایتخت تایلند قرار دارد. ساحل ان عظیم اسـت و از Khao Takiab در جنوب تا کاخ Klai Kangwon ادامه دارد.

 

آب هاي‌ فیروزه اي خیره کننده ان کـه بـه زیبایی درکنار خلیج تایلند قرار گرفته، برای شنا و ورزش هاي‌ آبی مناسب اسـت. همچنین تعداد زیادی استراحتگاه عالی، رستوران ها، مغازه ها و بارها برای بازدید بـه دور از شن و ماسه وجوددارد.

 

از آنجایی کـه این ساحل یکی از جاذبه هاي‌ گردشگری برتر تایلند اسـت، می توانید انتظار شلوغ بودن ان را داشته باشید. با این حال، اگر در طول فصل شانه بـه آنجا بروید، بـه احتمال زیاد ساکت‌تر خواهد بود.

 

22. Prasat Hin Phimai

بهترین مکان های گردشگردی در تایلند Prasat Hin Phimai

در حالی کـه بسیاری از بازدیدکنندگان تایلند بـه Ayutthaya و Sukhothai می روند، Prasat Hin Phimai اغلب نادیده گرفته می شود. اما اگر در منطقه Nai Mueang هستید ارزش دیدن ان را دارد. این مکان خانه یکی از بزرگ ترین و مقدس ترین معابد هندو خمر تایلند بود. زمانی بـه آنگکور در کامبوج متصل بود، کـه می توان از طریق جاده باستانی خمر بـه آنجا رسید.

 

قدمت ان بـه قرن یازدهم یا دوازدهم بازمی‌گردد، بسیاری از معماری خارق‌العاده و آراسته ان با معماری آنگکور وات مطابقت دارد. پرنگ مرکزی ان دارای کتیبه هاي‌ واضحی اسـت کـه بـه بودا اختصاص داده شده اسـت. بـه طور کلی، این سایت در مقایسه با معابد باستانی و مکان هاي‌ تاریخی مشابه در تایلند در وضعیت خوبی قرار دارد. می توانید انتخاب کنید کـه بـه طور مستقل از ان بازدید کنید یا یک راهنمای محلی استخدام کنید.

 

21. پارک ملی Khao Yai

مو کو آنگ تانگ

در سراسر کشور، در همه ی جا، از جمله در بیشتر معابد و اقامتگاه هاي‌ سلطنتی، نقاشی ها و مجسمه هاي‌ آن ها را خواهید دید. با این حال، هیچ چیز بهتر از این کـه بتوانید آن ها را در خانه طبیعی خود تجربه کنید. بـه همین دلیل اسـت کـه بازدید از پارک ملی Khao Yai یکی از بهترین چیزها در تایلند اسـت.

 

درحدود سه ساعت در شمال شرقی بانکوک، میتوانید فیل‌هایي را ببینید کـه در نزدیکی رودخانه‌ها میچرخند. علاوه بر این، تعداد زیادی میمون و پرندگان شکاری نیز دراین پارک زندگی می کنند. بـه غیر از حیوانات، این پارک بـه خاطر آبشارهایش نیز مشهور اسـت. انها عبارتند از Haew Narok کـه 150 متر فرو می‌رود و Haew Suwat کـه با فیلم ساحل با بازی لئوناردو دی کاپریو بـه شهرت رسید.

 

20. مو کو آنگ تانگ

پارک ملی دریایی Ang Thong کـه در خلیج تایلند واقع شده اسـت مجمع الجزایری دیدنی از 42 جزیره اسـت. آنگ تانگ، کـه بـه معنی “کاسه طلا” اسـت، بـه دلیل سواحل سفید زیبا، جنگل هاي‌ متراکم و کوه هاي‌ آهکی سر بـه فلک کشیده اش مشهور اسـت.

 

در داخل ان؛ چندین آبشار، دریاچه و یاروهای مخفی مکان‌هایي ایده‌آل برای گذراندن یک بعدازظهر بـه وجود می‌آورند. این امکانات برای بازدیدکنندگان فرصت هاي‌ عالی برای پیاده روی، کایاک سواری در دریا، غواصی، شنا و غواصی فراهم می کند.

 

بسیاری از گردشگران دریک سفر یک روزه یا از طریق اجاره قایق از این پارک دریایی بازدید می کنند. اکثراً از جزایر مجاور Koh Phangan یا Koh Samui هستند. با این حال، برای ان دسته از بازدیدکنندگانی کـه می خواهند شب بمانند، کمپینگ، خانه‌هاي‌ ییلاقی و گزینه‌هاي‌ غذا در Mu Ko Ang Thong موجود اسـت.

 

19. پارک تاریخی سوخوتای

پارک تاریخی سوخوتای

اگر اهل تاریخ یا عکاسی هستید، باید در سفر بـه پارک تاریخی سوکوتای سفر کنید. این پارک کـه در منطقه Mueang Sukhothai واقع شده اسـت، یک میراث جهانی یونسکو اسـت کـه بقایای سوکوتای باستانی را در خود جای داده اسـت. این شامل کاخ هاي‌ سلطنتی، دیوارها، دروازه هاي‌ شهر، معابد بودایی، خندق ها و حتی یک داک آبی اسـت.

 

این سایت درحدود قرن چهاردهم بـه عنوان پایتخت پادشاهی سوکوتای عمل می‌کرد. اکنون یکی از مهم‌ترین سازه هاي‌ تاریخی کشور اسـت.

 

یکی از ویژگی هاي‌ اصلی سایت، وات هاي‌ متنوع ان اسـت. مسلماً چشمگیرترین انها وات ماهاتات اسـت.
معبدی خیره کننده کـه یک بودای عظیم را در خود جای داده اسـت، قدمت ان بـه قرن سیزدهم باز می‌گردد. در اطراف ان مجسمه هاي‌ گچ بری چشمگیر، استوپاها و تصاویر بودا وجوددارد.

 

18. کو نانگ یوان

کو نانگ یوان

کو نانگ یوان یک جزیره کوچک بسیار نزدیک بـه کو تائو اسـت. این یک سفر یک روزه محبوب از کو تائو اسـت، بنابر این سواحل زیبای ان گاهی اوقات شلوغ می‌شوند. این جزیره شامل سه جزیره اسـت کـه توسط سواحل شنی ایده آل بـه هم متصل شده اند.

 

بـه دلیل آب‌هاي‌ شفاف و غواصی از کارهای پرطرفدار در این جا هستند. صخره هاي‌ مرجانی و چندین غار بـه وفور در ساحل وجود دارند. اما اگر ترجیح میدهید حمام آفتاب بگیرید، می توانید بـه اسانی اینکار را روی شن و ماسه سفید بی آلایش ان انجام دهید.

 

سواحل در هنگام طلوع یا غروب خورشید بهترین حالت خودرا دارند. برای بازدید از این جزیره، باید هزینه تعمیر و نگه داری 100 بات را برای گردشگران بپردازید – کـه برای خاطرجمعی از بکر نگه داشتن منطقه اسـت.

 

17. بارهای پشت بام بانکوک

بارهای پشت بام بانکوک

 

بانکوک دارای برخی از کلاسیک ترین بارهای روی پشت بام در سراسر جهان اسـت. ان‌ها با ارائه مناظر باورنکردنی و مجموعه‌اي شگفت‌انگیز از کوکتل‌هاي‌ خلاقانه، در بین محبوب‌ترین جاذبه‌هاي‌ عصرانه شهر قرار میگیرند. متأسفانه، آن ها تجارب ارزانی نیستند. اما این فرصت را نباید از دست داد کـه هنگام غروب خورشید بر فراز بانکوک یا غاز خاکستری L’Aristocrate، در حالی کـه میلیونها چراغ شهر جلوی شـما چشمک میزند، یک شامپاین خوب میل کنید.

 

بار Octave Rooftop در هتل Marriott Sukhumvit، Three Sixty در Millennium Hilton Bangkok و CRU Rooftop Bar Champagne در بالای Centara Grand در CentralWorld، مکان‌هاي‌ بسیار خوبی برای بازدید هستند. هر جا کـه تصمیم بـه بازدید دارید، باید حداقل تا ساعت 1 بامداد باز باشند. اما انتظار داشته باشید کـه یک کد لباس وجود داشته باشد.

 

16. وات آرون

وات آرون

تایلند معابد زیادی برای بازدید گردشگران دارد. اما تعداد کمی میتوانند با Wat Arun بـه دلیل فاکتور شگفت انگیز ان برابری کنند. معبد بودایی چشمگیر کـه در کرانه غربی Thonburi رودخانه چائو فرایا در بانکوک واقع شده اسـت بـه قرن نوزدهم باز میگردد. این نام از آرونا، خدای هندو آرونا گرفته شده اسـت و بـه معبد طلوع مشهور اسـت.

 

از قضا بهترین زمان برای بازدید از این مکان مذهبی هنگام طلوع یا غروب خورشید اسـت. رنگ هاي‌ پر جنب و جوش طلوع یا بالارونده خورشید بـه معبد کیفیتی اثیری می بخشد. همچنین فرصت هاي‌ عکاسی شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

 

این معبد دارای یک برج 104 متری بـه سبک خمر اسـت کـه با چینی تزئین شده اسـت. همچنین چهار برج کوچک تر، یک مجسمه بودای غول پیکر و یک برج ناقوس را در خود جای داده اسـت.

 

15. بازار شبانه چیانگ مای

بازار شبانه چیانگ مای

بازار مشهور شبانه در چیانگ مای در امتداد چندین بلوک شهر در امتداد مسیرهای پیاده‌روی، داخل ساختمان‌ها و محوطه معبد گسترده شده اسـت. دارای صنایع دستی، هنری، پوشاک و محصولات وارداتی با تمام مشخصات و تعدادی مرکز خرید مدرن و بزرگ و مجهز.

 

در ابتدا، این بازار در اختیار بازرگانان چینی بود، اما از آنجایی کـه با ساخت ساختمان‌هاي‌ تجاری بیشتر، وسعت ان افزایش یافت، دیگر متعلق بـه یک گروه از مردم نبود. در عوض صاحبان زیادی وجوددارد و بیشتر انها تایلندی هستند. امروزه بازدید از بازار شبانه یکی از محبوب ترین کارهایی اسـت کـه در شب چیانگ مای انجام می شود.

 

14. کو لیپه

کو لیپه تایلند

کو لیپ کـه در پارک ملی دریایی تاروتائو و تنها 35 کیلومتر از مرز مالزی فاصله دارد، باید در لیست سفر هر بازدیدکننده قرار گیرد. جنوبی‌ترین جزیره این کشور، کو لیپه، بـه دلیل سواحل بکر و ماسه‌اي سفیدش، بـه عنوان «مالدیو تایلند» شناخته میشود. همچنین منطقه اي سرشار از درختان خرما سرسبز و آب فیروزه اي اسـت.

 

ساحل پاتایا و ساحل سان رایز دو مورد از محبوب ترین مقاصد گردشگری ان هستند. دومی بهتر اسـت در سپیده دم از ان بازدید کنید. هردو فرصت عالی برای کایاک سواری، غواصی، شنا و آفتاب گرفتن در طول روز فراهم می کنند. انها همچنین بارها، رستوران ها، کافه ها و مغازه هاي‌ زیادی دارند کـه می توانید از آن ها دیدن کنید. کسانی کـه مایل بـه سرمایه گذاری بیشتر دریک زمینه هستند میتوانند تور جزایر اطراف را رزرو کنند.

 

✅ مطالب مشابه:  گزیده ای از جاذبه های گردشگری شهر های تایلند

 

13. بازار آخر هفته چاتوچاک

اگر دوست دارید «تا زمانی کـه رها کنید خرید کنید»؛ باید از بازار آخر هفته چاتوچاک دیدن کنید. چاتوچاک کـه درسال 1942 راه اندازی شد، بـه اسانی بزرگ ترین بازار تایلند اسـت. دارای بیش از 15000 غرفه و 11500 فروشنده اسـت و آن قدر بزرگ اسـت کـه بـه 27 بخش مختلف تقسیم شده اسـت.

 

این بازار کـه اغلب بـه عنوان بازار جی جی شناخته می شود، در سراسر جاده Kamphaeng Phet 2 در Chatuchak گسترده شده اسـت. در هر آخر هفته، حدود 200000 خریدار بـه امید یافتن یک معامله بـه این جا می آیند.

 

در حالی کـه قیمت ‌هامی تواند نسبت بـه بازارهای دیگر ارزان‌تر باشد «بسته بـه مهارت‌هاي‌ مبادله کالایی شـما!»؛ می توانید تقریبا هر چیزی را کـه میخواهید از این جا بخرید. حتی اگر نمی‌خواهید برای خرید کالا بروید، ارزش ان را دارد کـه فقط برای گزینه هاي‌ غذایی متنوع موجود بیایید.

 

12. پارک ملی خائو سوک

پارک ملی خائو سوک

برای کسانی کـه از ارتباط مجدد با طبیعت لذت می برند، پارک ملی خائو سوک مکانی فوق العاده برای بازدید اسـت. این کشور در جنوب تایلند واقع شده و دارای چندین اکوسیستم مختلف اسـت. انها شامل قدیمی‌ترین جنگل هاي‌ بارانی همیشه سبز جهان هستند. همچنین یک رشته کوه آهکی دیدنی مملو از سازندهای کارستی برج مانند را در خود جای داده اسـت.

 

در سرتاسر پارک، چندین مایل مسیر شـما را از میان جنگلی بکر کـه غارهای اسرارآمیز را در خود جای داده اسـت، هدایت می کند. همچنین یک رودخانه و دریاچه مصنوعی وجوددارد کـه می توانید با قایق‌هاي‌ بامبو یا قایق‌رانی بـه کاوش در ان بپردازید.

 

این پارک طیف متنوعی از گونه هاي‌ حیات وحش را در خود جای می دهد. با خرس‌هایي مانند خرس‌هاي‌ خورشیدی مالایی، فیل‌هاي‌ وحشی و ببرهایی کـه همگی در آنجا زندگی می کنند. برای کسانی کـه از گلمینگ لذت می برند، این مکان همچنین میزبان کمپ هاي‌ لوکس زیست محیطی اسـت کـه برای مهمانان حمام اختصاصی فراهم می کند.

 

11. فانوم رانگ

فانوم رانگ

این مکان تاریخی یونسکو کـه 900 سال قدمت دارد، با نام رسمی Prasat Hin Phanom Rung، یک معبد هندو امپراتوری خمر اسـت. این کوه کـه بر فراز کوه فانوم رانگ، در لبه یک آتشفشان خاموش نشسته اسـت، بـه‌خاطر خرابه‌هاي‌ خمری‌اش قابل توجه اسـت. کل ساخت ان بین قرن 10 و 13 انجام شده اسـت.

 

این سایت کـه در اصل از سنگ آهک و لاتریت ساخته شده اسـت، بر فراز کوه فانوم رانگ قرار دارد. حکاکی‌ها و حکاکی‌هاي‌ فوق‌العاده‌اي دارد ودر ارتفاع 402 متری قرار دارد. یکی از برجسته ترین عناصر ان؛ لنگه اي اسـت کـه یک ویشنو آنانتاسایین دراز کشیده را بـه تصویر میکشد. در بالای ورودی شرقی محراب مرکزی قرار دارد.

 

برای بازدید از این مکان نمادین، باید بـه Buri Ram بروید. هنگامی کـه بـه آنجا رسیدید، توصیه میکنیم از پلکان سنگی فوق العاده اي کـه مناظر باشکوهی از منطقه اطراف را بـه نمایش میگذارد بالا بروید.

 

10. جزایر سیمیلان

جزایر سیمیلان

تایلند یک مکان مشهور برای غواصی اسـت. یکی از بهترین مکان‌هاي‌ تایلند برای انجام اینکار، اطراف جزایر سیمیلان اسـت. این مجمع الجزایر دیدنی در 120 کیلومتری پوکت، در دریای آندامان واقع شده اسـت. از نظر توپوگرافی، ماسه‌هاي‌ سفید مرجانی و صخره‌هاي‌ عظیمی کـه سواحل جزایر ان را پوشانده‌اند، دارد.

 

با این حال، بیشتر بـه خاطر رشدهای مرجانی خیره کننده و حیات دریایی کـه در زیر آب هاي‌ درخشان لاجوردی ان زندگی می کنند، شناخته شده اسـت. بسیاری از مردم دریک سفر یک روزه از پوکت بـه این جا می آیند. با این حال، برای اجرای عدالت جزایر سیمیلان، ارزش دارد کـه یک شب در آن ها بمانید.

 

با انجام اینکار، نه تنها سواحل را در صبح و عصر برای خود خواهید داشت. همچنین فرصت‌هاي‌ شگفت‌انگیز غروب خورشید و تماشای ستاره‌ها را خواهید داشت.

 

9. مهمانی ماه کامل در هاد رین

اگر عاشق یک مهمانی خوب هستید، برای جشن ماه کامل بـه جزیره کو فانگان بروید. از سال 1985؛ هاد رین محل برگزاری مهمانی هاي‌ ساحلی پرهیاهو تمام شب بوده اسـت. بـه طور معمول در روز یا در هر طرف ماه کامل رخ می دهد.

 

در طول این مدت، هزاران گردشگر و کوله‌پشتی برای دمیدن بخار و تفریح بـه ساحل می آیند. برای تشویق ان‌ها، کل ردیف بارهای کنار ساحل، گالن‌هاي‌ کوکتل و آبجو سرو می کنند ودر عین حال موزیک‌هاي‌ کوبنده را پخش می کنند.

 

این مهمانی از غروب شروع می شود و تا ساعات پایانی بامداد ادامه دارد. بـه غیر از رقص و آواز خواندن روی شن ها، مغازه ها، هنرمندان خالکوبی، رستوران ها و بارهایی کـه درکنار ساحل هستند برای مدت طولانی باز میمانند.

 

8. راه آهن مرگ تایلند-برمه

راه آهن مرگ تایلند-برمه

سفر دو ساعته با قطار در امتداد راه آهن بدنام مرگ تایلند-برمه از کانچانابوری، از طریق پل روی رودخانه کوای، بـه نام توک، یکی از دیدنی ترین و محبوب ترین قطارهای تایلند اسـت. اگر چه مناظر زیبا هستند، اما این تاریخ اسـت کـه سواری را بسیار خاص می کند.

 

در طول جنگ جهانی دوم، ژاپنی ها خط آهن را برای اتصال یانگون، پایتخت ان زمان برمه، با بانکوک ساختند و اسرای جنگی و کارگران آسیایی را دریک مسابقه هولناک و مرگبار تا پایان استخدام کردند. امروزه تنها بخشی از خط ریلی اصلی در حال بهره برداری اسـت.

 

7. آیوتایا

آیوتایا

همچنین بـه عنوان پارک تاریخی آیوتایا شناخته می شود، این جاذبه توریستی محبوب شامل خرابه هاي‌ دومین پایتخت سیام اسـت کـه درحدود سال 1350 تاسیس شد. تا سال 1700 آیوتایا با مجموع 1 میلیون نفر بـه یکی از بزرگ ترین شهر های جهان تبدیل شد.

 

درسال 1767 این شهر توسط ارتش برمه ویران شد و منجر بـه فروپاشی پادشاهی شد. خوشبختانه، بازسازی هایي کـه در اواخر دهه 1960 آغاز شد، شهر را کـه زمانی پر جنب و جوش بود، بـه شکوه سابق خود بازگرداند. این بـه بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا مجموعه‌اي متنوع از سبک‌هاي‌ معماری را کـه می توان در بین الگوهای شبکه‌اي از خندق‌ها، جاده‌ها و کانال‌ها یافت، تجربه کنند.

 

6. پارک ملی مو کو چانگ

پارک ملی مو کو چانگ

این پارک ملی نفیس کـه در استان ترات در شرق تایلند واقع شده اسـت از بیش از 50 جزیره تشکیل شده اسـت. بی شک، کو چانگ قابل توجه ترین این دسته اسـت و بـه خاطر قله هاي‌ شیب دار، جنگل هاي‌ سرسبز و فضای آرامش مشهور اسـت.

 

ساحل شن سفید جایی اسـت کـه مردم از سرتاسر جهان برای گذراندن اوقات خوشی گرد هم می آیند. این جزایر همچنین دارای سواحل با ماسه سفید، مکان‌هاي‌ غواصی و آبشارهای زیادی هستند. از ماهیگیری گرفته تا ناهار خوری و کایاک سواری، این جا در کوه چانگ چیزی برای همه ی وجوددارد. اگر چه هنوز بسیار ساکت تر از جزایری مانند پوکت یا کو سامویی اسـت، اما احتمالاً بهتر اسـت اکنون بروید تا بعدا.

 

5. از قبایل تپه شمالی دیدن کنید

از قبایل تپه شمالی دیدن کنید

قبایل هیل تایلند یک گروه قومی جذاب هستند کـه ریشه‌هاي‌ ان بـه صدها سال پیش برمی‌گردد. آن ها کـه در تپه هاي‌ شمال کشور زندگی می کنند، از نوادگان افرادی هستند کـه از لائوس، چین و میانمار مهاجرت کرده اند.

 

بـه طور کلی هفت گروه اصلی از قبایل تپه در تایلند وجوددارد. هر کدام آداب، فرهنگ و زبان خاص خودرا دارند کـه در طول سال‌ها تغییر چندانی نکرده اسـت. اگر می خواهید بینشی در مورد شیوه زندگی انها بـه دست آورید، چند راه وجوددارد کـه می توانید اینکار را از نظر اخلاقی انجام دهید.

 

نخستین مورد این اسـت کـه یک راهنمای قبیله تپه را استخدام کنید کـه دریک بازدید یک روزه شـما را بـه مردم محلی معرفی کند. دوم این اسـت کـه چند روز را مانند آن ها در خانه سپری کنید.

 

4. ریلی

کسانی کـه بـه دنبال یک مقصد ساحلی عجیب‌وغریب برای بازدید در طول تعطیلات خود در تایلند هستند، باید ساحل Railay را درنظر بگیرند.

 

این شن و ماسه خیره کننده کـه توسط مردم محلی اغلب بـه ان رای له می‌گویند، در شبه جزیره اي قرار دارد کـه فقط با قایق قابل دسترسی اسـت. صخره هاي‌ آهکی سر بـه فلک کشیده مانع از رفتن شـما از سرزمین اصلی بـه آنجا می شود. بـه همین دلیل، بسیاری از مردم بـه اشتباه فکر می کنند کـه این جزیره بین آئو نانگ و کرابی اسـت.

 

این منطقه کـه با خط ساحلی سرسبز جنگلی انبوه احاطه شده اسـت، حسی دورافتاده دارد. این یک مکان فوق العاده برای شنا، غواصی، آفتاب گرفتن و استراحت برای یک بعد از ظهر اسـت. با این حال، اگر احساس ماجراجویی می کنید، می توانید بـه پیاده روی، صخره نوردی، کاوش در غار، کایاک سواری یا تور جزایر اطراف بروید.

 

3. کاخ بزرگ در بانکوک

کاخ بزرگ در بانکوک

رفتن بـه بانکوک بدون بازدید از کاخ بزرگ مانند بازدید از پاریس و بررسی نکردن برج ایفل اسـت. ساخت مجموعه ساختمان هاي‌ باشکوه کـه بـه عنوان قلب معنوی کشور تلقی می شود، درسال 1782 آغاز شد. برای بیش از 140 سال، این بنا بـه عنوان اقامتگاه رسمی هفت پادشاه سیام بود.

 

این مجموعه ساختمان‌هاي‌ خیره‌کننده در Phra Nakhon – منطقه مرکزی بانکوک – واقع شده اسـت کـه شامل ساختمان نمادین Wat Phra Kaew اسـت. معبد بودای زمردی، خانه بودای مقدس زمرد اسـت کـه قدمت ان بـه قرن چهاردهم باز می‌گردد.

 

اگر می خواهید از این جا دیدن کنید، توجه داشته باشید کـه یک کد لباس سخت وجوددارد. مردان باید شلوار بلند و شلوار آستین دار بپوشند. بـه همین ترتیب، زنان نباید لباس هایي بپوشند کـه شانه هاي‌ عریان، شکاف یا بالای زانو را نشان نمی‌دهند.

 

2. خلیج فانگ نگا

خلیج فانگ نگا

خلیج فانگ نگا کـه کمی بیش از 95 کیلومتر از جزیره پوکت فاصله دارد، یکی از برترین جاذبه هاي‌ گردشگری تایلند و یکی از دیدنی ترین مناطق این کشور اسـت. از غارهای زیبا، غارهای آبی و جزایر آهکی تشکیل شده اسـت.

 

مشهور ترین جزیره در خلیج یک پشته دریایی بـه نام کو پینگ کان «کـه بیشتر با نام جزیره جیمز باند شناخته می شود» اسـت کـه در فیلم جیمز باند “مردی با تفنگ طلایی” بـه نمایش درآمد. یک راه محبوب برای بازدید از خلیج فانگ نگا، کایاک دریایی اسـت زیرا تنها راه برای ورود بـه داخل غارهای دریایی اسـت.

 

1. کو فی فی

فی فی یک مجمع الجزایر زیبا اسـت کـه در استان کرابی نه چندان دور از پوکت واقع شده اسـت. کو فی فی دون تنها جزیره از گروه با ساکنان دائمی اسـت در حالی کـه کو فی فی له کوچک تر بـه عنوان محل فیلم برداری فیلم «ساحل» محصول 2000 مشهور اسـت.

 

مسافران بـه این جا میروند و از سواحل لذت می برند ودر انواع فعالیت‌هاي‌ تفریحی آبی مانند غواصی و کایاک سواری شرکت می کنند. در نتیجه انبوه گردشگران، کو فی فی کمتر جذاب می شود اما در حال حاضر هنوز مکانی بسیار زیبا برای بازدید اسـت.

 

✅ مطالب مشابه: از این سوغاتی ها در تایلند خواهید دید !+ عکس

 

در پایان

هر ساله تعداد زیادی از مردم جهان برای رسیدن بـه آرامش و سپری کردن ایامی بی دغدغه، دست بـه سفر و رفتن بـه مکان هاي‌ زیبا و تفریحی میزنند و این موضوع خود باعث بوجود آمدن صنعت بزرگی بـه نام صنعت توریسم شده اسـت.

 

کشور های گوناگون با سرمایه گذاری بر روی نقاط قوت خود با تمام قوا وارد این صنعت شده و رقابت شدیدی را بوجود آورده اند؛ بـه شکلی کـه سرمایه گذاری سنگینی بر روی زیر ساخت هاي‌ خود انجام داده ودر سالیان اخیر دست بـه توسعه این زیر ساخت ها زده اند.

جدیدترین مطالب سایت