25 مورد از بهترین مکان های توریستی هند برای بازدید

25 مورد از بهترین مکان های توریستی هند برای بازدید

شهر های مختلف، صحرا، ساحل، جنگل و هیمالیا، این ها مکان هایي در هند هستند کـه باید حداقل یکبار از انها دیدن کنید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین مکان های توریستی هند را منتشر کرده ایم.

 

بهترین مکان های دیدنی در کشور هند

شـما نمیتوانید هند را بـه خاطر تنوع و جذابیت سرزنش کنید. از هیمایالا پوشیده از برف گرفته تا تپه هاي‌ شنی طلایی صحرای تار، این کشور برخورد شدیدی از زمین ها، فرهنگ ها و حیات وحش ایجاد می کند. تا آنجا کـه مقصد تعطیلات اسـت، تعداد کمی از آن ها بـه همان اندازه جذاب هستند. ودر واقع، چه در جستجوی شکوه سلطنتی، یک پناهگاه ساحلی خنک، یک سافاری در جنگل، یک شهر پرجنب‌وجوش یا صرفاً یک دوز سالم از تاریخ باشید، برای سال‌هاي‌ آینده در مورد هر سفری بـه این جا هیجان زده خواهید شد. 

 

1. بمبئی

بمبئی

زادگاه بالیوود. تفرجگاه هاي‌ پر زرق و برق کنار دریا. معماری چشمگیر دوران راج. بمبئی یک کلانشهر پرهیاهو با بیش از 20 میلیون نفر و یک توقف قطعی در هر سفری در هند اسـت. بازار لوکس سوبو یا بمبئی جنوبی محله هنری کالا گودا، رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس در کولابا، و نمادهای معماری مانند چاتراپاتی شیواجی تمینوس اسـت.

 

بیشتر مسافران در شمال، برای محله ساحلی رو بـه رشد باندرا، کـه دارای کلیساهای دنیای قدیم، رستوران‌هاي‌ مد روز و تفریحات شبانه پر رونق اسـت، یک خط مستقیم ایجاد میکنند.

 


مطالب مشابه: بهترین جاذبه های توریستی را بشناسید «عکس»


 

2. دهلی

دهلی

پایتخت زیبای هند، گاهی اوقات فراگیر، با تنوع غذایی، صنایع دستی و فرهنگ‌هایش، شبیه بـه کوچکی از کل کشور اسـت. با این حال، بـه لطف تمرکز بالای ساختمان‌هاي‌ تاریخی، موزه‌ها و فضای سبز بسیار آرام‌بخش خودرا حفظ میکند.

 

دهلی قدیم پرجنب‌وجوش هزارتویی از کوچه‌هاي‌ باریک مملو از بازارهای لذت‌بخش و غذا هاي خیابانی اسـت، اما بناهای تاریخی بزرگ دوران مغول قلعه سرخ و مسجد جامع اسـت کـه واقعاً خیره‌کننده اسـت. در دهلی نو، مراکز خرید و غذاخوری مدرن مانند بازار خان درکنار مکان‌هاي‌ تاریخی مانند باغ‌هاي‌ لودی پر از مقبره قراردارند.

 

3. گوا

گوا

ایالت ساحلی گوا با حاشیه نخل بـه‌خاطر سواحل پرجنب‌وجوش، بارها و غذا هاي دریایی پرجنب‌وجوش مشهور اسـت. سواحل محبوبی مانند واگاتور و آنجونا خانه‌هاي‌ خودمانی روی شن‌ها، و همچنین استراحتگاه‌هاي‌ شیک، بازارهای کثیف، و مکان‌هاي‌ شبانه شیک هستند.

 

گوا از زمان خود بـه عنوان پناهگاه هیپی ها در دهه 1970؛ تبدیل بـه یک مقصد توریستی بسیار پیشرفته شده اسـت – برای دیدن این سمت از ایالت، پرسه زدن در معماری دوران استعمار در محله لاتین فونتینها، یا تماشای پرندگان در بین درختان حرا در پناهگاه پرندگان سلیم علی

 

4. جیپور

جیپور

«شهر صورتی» نام خودرا از نماهای شهر قدیمی خود بـه رنگ ماهی قزل آلا گرفته اسـت کـه بارزترین نمونه ان کاخ بزرگ شهر و هاوا محل اسـت. با این حال، بازارهای پر جنب و جوش بازار جوهری و بازار باپو را کاوش کنید و هر رنگ قابل تصوری را در پارچه‌هاي‌ نخی با چاپ بلوک، روتختی‌هاي‌ گلدوزی شده خیره‌کننده و کفش‌هاي‌ جوتی چرمی خواهید یافت.

 

پایتخت راجستان هنوز میراث سلطنتی خودرا حفظ کرده اسـت – کافی اسـت قلعه‌هاي‌ مهیب بالای تپه عامر و ناهارگر یا میزبان «هتل‌هاي‌ قصر» مجلل را ببینید.

 

5. چنای

چنای

چنای کـه زمانی بـه نام مدرس شناخته می شد، جایگاه ویژه اي در قلب فرهنگی و هنری هند دارد. میتوانید غذا هاي کلاسیک هند جنوبی، مد و مهمان‌نوازی گرم را در مرکز تاریخی میلاپور و ساحل مارینا بیابید. بـه دنبال خروج مقداری بخار هستید؟ بهترین راه رفتن بـه شهر مهمانی مجاور Mahabalipuram. اگر می خواهید بفهمید کـه هند باستان چگونه دریک شهری شلوغ زندگی میکند، چنای بهترین مکان اسـت.

 

6. پوندیچری

پوندیچری

مردم بـه دلایل زیادی بـه Pondicherry «همچنین بـه عنوان Puducherry شناخته می شود» جذب می‌شوند. این شهر تا سال 1954 محل استعمار فرانسه بودو این تاریخ امروزه در معماری، فرهنگ و صحنه غذای متمایز شهر منعکس شده اسـت. برخی بـه پوندیچری می آیند تا بناهای میراثی را تحسین کنند، برخی دیگر برای تماشای آفتاب و نمک در ساحل یا فعال شدن با فعالیت هاي‌ ماجراجویی.

 

7. منالی

منالی

مانالی یک شهر تفریحی کوهستانی همیشه محبوب در ایالت هیماچال پرادش، واقع در بین قله‌هاي‌ مرتفع در دره سرسبز بیس و جذاب، یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در شمال هند اسـت. بازدیدکنندگان برای پیاده‌روی، کوه‌نوردی، اسکی و رفتینگ می آیند تا از مناظر خیره‌کننده، هوای کوهستان و برف دیدن کنند. بسیاری از کوله گردها را نیز جذب می کند کـه بـه دنبال استراحت در روستاهای هیپی اطراف شهر هستند.

 

8. پونا

پونا

پونا اغلب در سایه بمبئی دیده می شود – فقط سه ساعت با ماشین فاصله دارد – اما این مقصد هندی در نوع خود هیجان انگیز اسـت. پونا بـه لطف جمعیت انبوه دانش‌آموزان و هجوم مهاجرانی کـه بـه شهر خنک‌تر، کم‌آلودتر و شلوغ‌تر کشیده شده‌اند، مکانی عالی برای کاوش اسـت. البته تاریخ و فرهنگ فراوان اسـت، اما رستوران ها و میخانه هاي‌ هیجان انگیز ان را پر جنب و جوش تر می کند.

 

9. شیملا

شیملا

این ایستگاه تپه‌اي در شمال هند کـه یکی از کوچکترین شهر های کشور اسـت، گردشگران را از سراسر هند و فراتر از ان بـه خود جذب میکند. علاوه بر آب و هوای مطبوع و خنک در تابستان – و گاهی اوقات برف در زمستان – تمیز و سبز اسـت. شیملا در ارتفاع 7100 فوتی قرار دارد و از طریق جاده‌هاي‌ پرپیچ‌وخم یا «قطار اسباب‌بازی» محبوب با گستره باریک دسترسی دارد.

 

شناخته شده ترین نقطه عطف، خیابان اصلی، خیابان مال اسـت: یک مسیر پیاده روی فقط برای عابر پیاده، با انواع مغازه ها و رستوران ها دریک طرف و مناظر از سراسر دره بـه سمت دیگر. همه ی می آیند این جا چه شب و چه روز برای تفرجگاه.

 

10. بنگلور

بنگلور

بنگلور ممکن اسـت بـه عنوان دره سیلیکون هند شناخته شود، اما دراین شهر جنوبی چیزی بیشتر از فناوری وجوددارد. جاذبه‌هاي‌ فرهنگی، تاریخی، معماری، هنری و طبیعی زیادی را خواهید دید کـه شـما را برای روزها مشغول و سرگرم خواهد کرد.

 


مطالب مشابه: نگاهی به بهترین مناطق توریستی در دنیا + عکس


 

11. اودایپور

اودایپور

بهترین مکان های توریستی هند

اودایپور اغلب «ونیز شرق» نامیده می شود، و اگر چه ممکن اسـت کمی اغراق آمیز باشد، دریاچه‌ها و پل‌هاي‌ متعدد ان مطمئناً جذابیت منحصربه‌فردی بـه ان بخشیده اسـت. این شهر تاریخی کـه ظاهراً در زمان یخ زده اسـت، هنوز یک قصر با خانواده سلطنتی دارد.

 

زرق و برق ان؛ ان را بـه پس‌زمینه‌اي عالی برای ماجراجویی‌هاي‌ جیمز باند در «اختاپوسی» تبدیل کرد «اکران‌هایي کـه هرروز در اطراف شهر قدیمی انجام میشود». برای علاقه مندان بـه تاریخ و فرهنگ چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجوددارد، اما غذا هاي باورنکردنی، خرید و آب و هوای دلپذیر نیز وجوددارد.

 

12. مادیا پرادش

مادیا پرادش

ببر بنگال گریزان، فیل‌هاي‌ وحشی، خرس تنبل و تعدادی دیگر از گونه‌هاي‌ در دسترس خطر در جنگل‌هاي‌ انبوه مادیا پرادش میچرخند. این ایالت وسیع در مرکز کشور، پارک‌هاي‌ ملی و ذخایری از جمله Kanha، Bandhavgarh، Satpura و Pench را در خود جای داده اسـت کـه زمینه را برای «کتاب جنگل» فراهم کرده‌اند. سافاری‌هاي‌ با راهنما و مجموعه‌اي از اقامتگاه‌هاي‌ دنج برای بازدیدکنندگان چیزی بیش از یک نگاه اجمالی بـه حیات وحش افسون‌کننده هند فراهم می کنند.

 

13. آسام

آسام

تپه هاي‌ کم ارتفاع فرش شده در مزارع چای بی پایان، علامت تجاری این ایالت در دورافتاده شمال شرق هند اسـت. آسام اغلب بـه عنوان دروازه اي بـه هیمالیا شرقی توصیف می شود، اما سرزمین کرگدن تک شاخ در حال انقراض ارزش کاوش عمیق تر را دارد. در مزرعه‌اي مجلل دوره راج بمانید و چای تصفیه‌ شده آسام بنوشید، در رودخانه قدرتمند براهماپوترا گردش کنید و از علف‌زارهای وحشی پارک ملی کازیرانگا عبور کنید تا بهترین عکس را برای دیدن یک کرگدن کمیاب داشته باشید.

 

14. میسور

میسور

در ایالت جنوبی کارناتاکا، شهر سلطنتی سابق میسور بـه لطف فضای سنتی و معماری میراثی خیره‌کننده بـه سرعت بـه عنوان یک انتخاب محبوب توریستی در حال ظهور اسـت. این مکان کـه بـه عنوان مرکز یوگی مشهور اسـت، مکان مناسبی برای کامل کردن آشتانگا اسـت. در بازارهای متنوع پر از ابریشم و چوب صندل پرسه بزنید و چمدان هاي‌ خودرا پر کنید. برای تکمیل یک سفر بـه سبک، کاخ مجلل میسور را امتحان کنید، کـه مملو از آثار هنری باستانی و کنده کاری هاي‌ چوبی پیچیده اسـت.

 

15. هیماچال پرادش

هیماچال پرادش

ایالت کوهستانی زیبای هیماچال پرادش کـه توسط هیمالایای قدرتمند احاطه شده اسـت، مناظر دیدنی را در هر قدمی ارائه میدهد. این منطقه با گذرگاه‌هاي‌ کوهستانی مرتفع، باغ‌هاي‌ سیب، جنگل‌هاي‌ رودودندرون و رودخانه‌هاي‌ یخی، بهشت عاشقان طبیعت اسـت.

 

در تابستان کـه میرسد، شهرنشینان از دشت‌ها بـه شهرهایی مانند مانالی، شیملا و دارمشالا کـه محل زندگی دالایی لاما هستند، می روند. برای افراد باهوش تر، سفرهایی مانند پین پارواتی فرصتی برای کاوش در روستاهای زیبای هیمالیا مانند ناکتان فراهم می کند.

 

16. کلکته

کلکته

تاکسی‌هاي‌ زرد رنگ قدیمی، شبکه تراموای میراثی و عمارت‌هاي‌ باشکوه ویکتوریایی، بـه پایتخت سابق هند بریتانیا جذابیت خاصی داده اسـت. این شهر از نظر فرهنگی متنوع در سواحل رودخانه هوگلی بـه‌عنوان یک مرکز هنر و موسیقی شناخته می شود و بناهای مهم معماری از جمله بنای یادبود ویکتوریا و کلیسای جامع سنت پل را در خود جای داده اسـت.

 

بازارهای شلوغ گل را کاوش کنید، در محله چینی‌ها برای صبحانه دیم سام بخورید ودر خیابان پرجنب‌وجوش پارک پرسه بزنید. توصیه می‌کنیم در طول جشنواره هندوهای بنگالی دورگا پوجا، زمانی کـه شهر تمام ایستگاه ها را برای جشن گرفتن الهه دورگا بـه مدت پنج روز انجام می‌دهد، بازدید کنید.

 

17. کوچی و کرالا

کوچی و کرالا

بازدیدکنندگان اغلب چند روز را بـه کاوش در میراث متنوع کوچی می گذرانند، قبل از این کـه بـه عمق بیشتری در کرالا سرسبز بپردازند. این شهر بندری زمانی مرکز مهم تجارت ادویه بود کـه در طول قرن ها توسط هلندی ها، بریتانیایی ها و پرتغالی ها نظارت می شد.

 

با قدم زدن در فورت کوچی، کـه بـه‌خاطر ادویه‌فروشی‌ها، کافه‌هاي‌ هنری، کلیساهای اروپایی و تورهای ماهیگیری چینی شهرت دارد، با تاریخ غنی شهر آشنا شوید. از ماساژهای آیورودا بپاشید، با اپام «نوعی پنکیک» احمقانه بخورید و روی یک قایق خانگی از پشت آب هاي‌ پوشیده از نخل نارگیل بـه پایین سر بزنید.

 

18. پالیتانا

پالیتانا

تاج محل بی شک نمادین اسـت، اما اگر چیزی می خواهید کـه واقعاً نفس شـما را بند بیاورد، پالیتانا را در طلوع خورشید امتحان کنید. بیش از 1000 معبد قله کوه را پوشانده اند: مقدس ترین مکان زیارتی در جهان برای پیروان جینیسم، دین باستانی هند.

 

برای رسیدن بـه آنجا باید حداقل یک ساعت و نیم از پله ها بالا بروید، اما این بدان معناست کـه وادار نخواهید بود با بسیاری از گردشگران دیگر رقابت کنید. پالیتانا همچنین تنها شهر گیاهی قانونی روی زمین اسـت: درسال 2014 خرید و فروش محصولات حیوانی را غیرقانونی اعلام کرد.

 

19. احمدآباد

احمدآباد

بهترین مکان های هند

احمدآباد پایتخت گجرات، ایالت همسایه راجستان اسـت. هالی‌هاي‌ بزرگ «عمارت‌هاي‌ با رنگ‌آمیزی مجلل» و بازارهای نساجی زنده در خیابان‌هاي‌ شهر قدیمی ان کـه در لیست یونسکو قرار دارد، ردیف شده‌اند، در حالی کـه بناهای تاریخی شگفت‌انگیزی مانند پلکانی رانی کی واو و معبد خورشید در Modhera یک سفر یک روزه دورتر هستند.

 

و سپس غذا وجوددارد: تالی گجراتی یکی از لذت بخش ترین تجربه هاي‌ آشپزی اسـت کـه می توانید در هند داشته باشید. باوجود همه ی این‌ها، بـه ندرت هیچ توریستی بـه گجرات می رسد. ضرر آن ها، سود شـما.

 

20. آروناچال پرادش

آروناچال پرادش

با مرز مورد مناقشه با چین، آروناچال پرادش در شمال شرقی هند یکی از کم بازدیدترین ایالت هاي‌ این کشور اسـت. برای ورود بـه یک مجوز «کـه بـه اسانی بـه دست می‌آید» نیاز دارید. پس از ورود، از طریق مناظر وسیع هیمالیا ماجراجویی خواهید داشت، ده‌ها فرهنگ قبیله‌اي متمایز را تجربه میکنید کـه از هند کلیشه‌اي دور هستند، و هرگز وادار نخواهید شد برای جلوگیری از ظاهر شدن در عکس اینستاگرام شخص دیگری بـه آنجا بروید. وعده.

 

21. مجولی

مجولی

شهر کرالان آلپی بـه خاطر آب‌هاي‌ پس‌آبش مشهور اسـت – در واقع کمی بیش از حد مشهور اسـت. در عوض، جزیره رودخانه Majuli در آسام، یکی از هفت ایالت خواهر شمال شرقی هند را امتحان کنید. ماهیگیران آرام در قایق هاي‌ بلند چوبی جای گزین قایق هاي‌ خانه چوبی و قایق هاي‌ موتوری توریستی میشوند. بـه‌جای قدم زدن در خیابان‌هاي‌ هتل‌ها، در دهکده‌هاي‌ دوستانه کلبه‌هاي‌ بامبو روی پایه‌ها دوچرخه‌سواری کنید و روزهایتان رابا آبجو برنج محلی بـه نام آپونگ بـه اتمام برسانید.

 

22. لاداخ

لاداخ

لاداخ بخشی از هیمالیا، مکانی با کوه هاي‌ پوشیده از برف، دریاچه هاي‌ آرام و دره هاي‌ وسیع اسـت. برای فعالیت‌هاي‌ ماجراجویانه مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری در کوهستان و رفتینگ در رودخانه و همچنین کاوش در صومعه‌هاي‌ بودایی منطقه بـه این جا بروید. زمان سفر خودرا مطابق با فستیوال هاي‌ سنتی مانند Hemis Tsechu و Saka Dawa تنظیم کنید و بـه جشن هاي‌ بزرگ بپیوندید. اگر بـه دنبال یک تجربه فرهنگی منحصربفرد هستید – شامل غذا هاي مختلف، صنایع دستی و موسیقی – ان را دراین سرزمین عرفانی پیدا خواهید کرد.

 

23. چاتیسگر

چاتیسگر

Chhattisgarh میتواند یکی از دستکم گرفته شده ترین مقاصد هند باشد. این ایالت کـه در مرکز هند قرار دارد، بـه‌خاطر معابد، ویرانه‌ها و بناهای باستانی – از جمله معبد مشهور Bhoramdeo – بـه‌علاوه زیبایی‌هاي‌ طبیعی و جوامع قبیله‌اي خود شناخته شده اسـت. جنگل‌هاي‌ سرسبز، آبشارها و پناهگاه‌هاي‌ حیات‌وحش در چاتیس‌گار، ان را برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده اسـت. از سفر بـه غارهای Bhimbetka غافل نشوید، جایی کـه می توانید نقاشی‌هاي‌ صخره‌اي از ساکنان اولیه انسان هند را ببینید.

 

24. جامو و کشمیر

جامو و کشمیر

این ایالت در شمالی‌ترین بخش هندوستان «بهشت روی زمین» نامیده می شود و مناظر خیره‌کننده و زیبایی طبیعی آرام ان بـه درستی الهام‌بخش اسـت. از رشته‌کوه‌هاي‌ هیمالیا تا دریاچه آرام دال، جامو و کشمیر مکان‌هاي‌ فوق‌العاده‌اي برای کاوش دارد. و فراتر از ان همه ی طبیعت، این ایالت همچنین خانه چندین معبد، قلعه و صومعه تاریخی اسـت: کاخ آمار محل و قلعه هاری پاربات هردو شایسته یک جایگاه در برنامه سفر شـما هستند.

 

25. اوتاراکند

اوتاراکند

اگر بـه دنبال طبیعت یا ماجراجویی هستید، اوتاراکند یک امر ضروری اسـت. از ایستگاه هاي‌ تپه مشهور مانند Mussoorie و Nainital گرفته تا شهر های مقدس Haridwar و Rishikesh، این ایالت مکانی با معنویت و زیبایی اسـت کـه عموماً بـه عنوان “سرزمین خدایان” شناخته می شود.

 


مطالب مشابه: معرفی جاهای گردشگری مورد علاقه ایرانی ها


 

در پایان

شاید این تلاش ما قدم کوچکی باشد تا لحظاتی چشمانتان از دیدن پلیدی ها و ناملایماتِ روزمرگی هایمان دور شود و با دیدن صحنه هایي زیبا از این دنیای زیبا، روانی آسوده و استراحت روح را برای شـما عزیزان در پی داشته باشد.

جدیدترین مطالب سایت