بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

چه یک مسافر انفرادی و هیجان‌انگیز باشید کـه بـه دنبال شدیدترین ترن هوایی جهان می گردید یا خانواده‌اي کـه برنامه‌ریزی یک تعطیلات جادویی مملو از سرگرمی برای والدین و بچه‌ها را دارد، این پارک‌ها چیزی برای همه ی دارند. از مقاصد تاریخی اروپا گرفته تا پارک‌هاي‌ رکورددار خاورمیانه، این فهرست از مجله تفریحی تالاب بهترین پارک‌هاي‌ تفریحی جهان و عده اي از زیباترین، هیجان‌انگیزترین و کاملاً مفرح‌ترین مکان‌هاي‌ دیدنی در سراسر جهان را نشان میدهد. دیزنی و یونیورسال با پارک‌هاي‌ مشهور خود در بيرون از کشور بر این فهرست غالب هستند.

 

در اینجا 20 مورد از بهترین شهربازی های جهان را معرفی می کنیم.

1. توکیو دیزنی سی، ژاپن

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

دیزنی توکیو در صدر فهرست بازدیدکنندگان از پارکها قرار دارد. دیزنی لند توکیو بسیار شبیه بـه پادشاهی جادویی در فلوریدا یا پارک دیزنی لند در کالیفرنیا اسـت، اما دریای دیزنی توکیو با موضوع دریایی، سرزمین‌هاي‌ خارق‌العاده و بخش‌هاي‌ زیبای خود کـه از سواحل مدیترانه، عربی و ایالات امریکا الهام گرفته‌اند، منحصربه‌فرد اسـت.

 

2. پارک دیزنی لند، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

اغراق نیست اگر بگوییم افتتاح پارک دیزنی لند در کالیفرنیا درسال 1955 برای همیشه صنعت گردشگری و فرهنگ پاپ کشور آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. نخستین پارک موضوعی در امپراتوری همیشه در حال گسترش دیزنی «و تنها پارکی کـه زیر نظر والت دیزنی بـه اتمام رسید»؛ دیزنی لند هنوز مملو از نوستالژی و تاریخ اسـت و تعداد زیادی از جاذبه‌هاي‌ روز افتتاحیه هنوز هم جمعیت را بـه خود جذب می کنند.

 

بیشتربخوانید: تصاویر دیدنی از هیجان انگیز ترین پارک آبی دنیا

 

3. Epcot، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

Epcot، واقع در Walt Disney World Resort در فلوریدا، یک نمایشگاه دائمی جهانی اسـت کـه پیشرفت بشر، فناوری و فرهنگ هاي‌ بین المللی را جشن می گیرد. نیمه جلویی پارک از جشن جهانی، طبیعت جهانی و کشف جهانی تشکیل شده اسـت، در حالی کـه نیمه پشتی دارای 11 غرفه روستایی اسـت کـه در اطراف تالاب World Showcase واقع شده اند. مانند همه ی پارک‌هاي‌ دیزنی، Epcot دارای جاذبه‌هاي‌ خانوادگی و ملاقات و احوالپرسی با شخصیت‌ها اسـت، اما بـه ویژه برای مهمانان بزرگسالی کـه عاشق امتحان تنقلات، ماء شعیر، شراب و کوکتل از سراسر جهان در هر کشور هستند، سرگرم‌ کننده اسـت.

 

4. باغ تیوولی، دانمارک

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

باغ تیوولی یکی از قدیمی ترین پارک‌هاي‌ تفریحی جهان، یکی از جاذبه‌هاي‌ دیدنی در قلب کپنهاگ اسـت. قدمت این پارک بـه بیش از 175 سال میرسد و دارای وسایل سواری، تئاتر و رستوران هایي اسـت کـه در زمین ها و باغ هاي‌ جذاب ان پراکنده شده اند.

 

5. جزایر ماجراجویی یونیورسال، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

دومین پارک موضوعی در یونیورسال اورلاندو در فلوریدا، جزایر ماجراجویی یونیورسال، دارای سرزمین‌هایي اسـت کـه طیف گسترده‌اي از موضوعات را در بر می گیرد. از پزشک سئوس دوست‌دار بچه‌ها تا هری پاتر محبوب. نکات برجسته پارک شامل سواری‌هاي‌ هیجان‌انگیزی مانند ژوراسیک جهانی VelociCoaster، ماجراجویی موتورسیکلت موجودات جادویی هاگرید، و هری پاتر و سفر ممنوعه، و همچنین دنیای شگفت‌انگیز The Wizarding World of Harry Potter – Hogsmeade اسـت.

 

6. افتلینگ، هلند

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

افتلینگ بزرگ ترین و یکی از پربازدیدترین پارک هاي‌ تفریحی اروپا در هلند اسـت. سواری‌هاي‌ تخیلی، باغ‌ها و جاذبه‌هاي‌ ان با مضمون فولکلور هلندی و افسانه‌هاي‌ پریان اسـت، از جمله جنگل افسانه‌اي 15 هکتاری با بیش از دوجین صحنه.

 

7. کوه سحر و جادو شش پرچم «Six Flags Magic Mountain»، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

این پارک موضوعی کـه در خارج از لس آنجلس قرار دارد، برای جویندگان هیجان ضروری اسـت. Six Flags Magic Mountain دارای بیشترین ترن هوایی در میان هر پارک تفریحی در جهان اسـت، بنابر این میتوان گفت کـه عنوان خودرا بـه عنوان “پایتخت هیجان جهان” بـه دست آورده اسـت.

 

8. پادشاهی حیوانات دیزنی، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

این مقصد دنیای دیزنی، نیمی از باغ وحش و نیمی از شهربازی اسـت کـه کاملاً بـه حیوانات اختصاص داده شده اسـت – واقعی و تخیلی، زنده و منقرض شده. این پارک دارای عده اي از بهترین وسایل سواری در دنیای دیزنی اسـت، از جمله پرواز آواتار پاساژ در سرزمین فانتزی پاندورا، اکسپدیشن هیجان انگیز اورست، و کیلیمانجارو سافاری، کـه بـه مهمانان این فرصت را می دهد تا حیوانات زنده از جمله فیل ها، زرافه ها، گورخرها و … را ببینند. بیشتر، از یک کامیون سافاری. تجارب متنوع برای مهمانان در هر سنی، نمایشگاه‌هاي‌ آموزشی، و سرزمین‌هایي با مضمون زیبا، پادشاهی حیوانات را متمایز میکند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با پارک های آبی ایران «تصاویر»

 

9. یوروپا پارک، آلمان

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

بزرگ ترین پارک موضوعی کشور آلمان، Europa-Park، دقیقاً همان چیزی اسـت کـه بـه نظر میرسد – یک پارک تفریحی با تم اروپا با بیش از 100 جاذبه و 18 منطقه موضوعی، با 15 کشور و مناطق مختلف در سراسر اروپا. بـه دنبال الهام گرفتن از دیزنی در سراسر طراحی و جاذبه هاي‌ پارک باشید.

 

10. دالیوود، ایالات متحده آمریکا

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

Dollywood متعلق بـه Dolly Parton مملو از ده‌ها سواری، موسیقی زنده، غذای آسان و البته یادگاری‌هاي‌ Dolly Parton اسـت کـه همگی دریک محیط زیبای Smoky Mountain هستند. Dollywood یک پارک منحصر بـه فرد خانواده محور اسـت کـه روح تنسی را جشن می گیرد و میزبان چهار جشنواره سالانه برای سرگرمی بیشتر اسـت.

 

11. باغ های بوش ویلیامزبورگ، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

طعم اروپا را در ویلیامزبورگ، ویرجینیا، دراین پارک موضوعی، کـه دارای زمین هایي بـه ایتالیا، اسکاتلند، انگلستان، ایرلند، فرانسه و کشور آلمان اسـت، بچشید. ترکیبی از ترن هوایی هیجان انگیز، جاذبه هاي‌ مناسب برای کودکان، اجراهای زنده، و غذا هاي بین المللی را خواهید دید کـه در سراسر سرزمین هاي‌ موضوعی دراین پارک کـه اغلب در میان زیباترین پارک هاي‌ ایالات متحده قرار می گیرد، پراکنده شده اسـت.

12. یونیورسال استودیو ژاپن، ژاپن

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

ژاپن خانه عده اي از بهترین پارک هاي‌ تفریحی در جهان اسـت. استودیوی یونیورسال ژاپن، واقع در اوزاکا، تم ها و جاذبه هاي‌ همتایان آمریکایی خودرا در خود جای داده اسـت، اما همچنین خانه نخستین Super Nintendo World اسـت، منطقه اي با وسایل سواری و رستوران هاي‌ اختصاص داده شده بـه ماریو و دوستان.

 

13. پارک آستریکس، فرانسه

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

فرانسه چندین پارک موضوعی بزرگ دارد کـه تنها یک سفر یک روزه از پاریس در ان وجوددارد. Astérix Park یک تجربه منحصر بـه فرد از پارک موضوعی فرانسوی را ارائه می دهد. این مجموعه بر اساس آستریکس، مجموعه‌اي از کتاب‌هاي‌ مصور فرانسوی، ساخته شده اسـت و دارای 42 جاذبه اسـت کـه برای همه ی جذابیت دارد.

 

14. پادشاهی جادویی، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

Magic Kingdom پربازدیدترین پارک موضوعی جهان اسـت ودر حال حاضر 50 سال از افتتاح بـه عنوان نخستین پارک موضوعی دنیای دیزنی در فلوریدا را جشن می گیرد. چیدمان، تم ها و جاذبه هاي‌ ان بر اساس پارک دیزنی لند در کالیفرنیا اسـت، اما تفاوت هاي‌ ظریفی وجوددارد کـه ان را متمایز می کند، از جمله قلعه چشمگیر سیندرلا کـه در مرکز همه ی ان قرار دارد.

 

15. پارک PortAventura، اسپانیا

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

پارک PortAventura کـه در سواحل اسپانیا فقط یک ساعت از بارسلونا فاصله دارد، دارای شش سرزمین با مضمون چین، پلی‌نزی، کشور مکزیک، دریای مدیترانه، غرب دور و خیابان کنجد، با وسایل سواری فراوان برای کل خانواده اسـت. دوست خواهد داشت.

16. فراری ورلد ابوظبی، امارات متحده عربی

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

این پارک موضوعی سرپوشیده کـه الهام گرفته از فراری در ابوظبی اسـت، برای دوستداران اتومبیل و هیجان، ضروری اسـت. این مکان سریع‌ترین ترن هوایی جهان، بالاترین لوپ سواری، و جاذبه‌هاي‌ بیشتر، بـه‌علاوه تجربه‌هاي‌ رانندگی فراری اسـت.

 

17. یونیورسال استودیو هالیوود، ایالات متحده

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

انچه بـه عنوان یک تور استودیویی درسال 1915 آغاز شد، بـه یکی از شناخته شده ترین شرکت هاي‌ پارک موضوعی جهان تبدیل شد. پارک‌هاي‌ یونیورسال و استراحتگاه‌ها اکنون چندین تفرجگاه پارک موضوعی در سراسر جهان دارد، اما یونیورسال استودیو هالیوود نخستین بودو تور استودیویی بـه عنوان یکی از نمادین‌ترین جاذبه‌هاي‌ ان ادامه دارد.

 

18. پارک موضوعی اورلند، کره جنوبی

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

Everland، واقع در Yongin، بزرگ ترین پارک تفریحی کره جنوبی اسـت و مضامین مختلفی از جمله نمایشگاه جهانی، Zootopia، ماجراجویی اروپایی، سرزمین جادویی «بهترین برای کودکان» و ماجراجویی آمریکایی را در خود جای داده اسـت. این پارک همچنین میزبان فستیوال لاله هاي‌ پر از شکوفه ها در هر بهار اسـت.

 

19. استراحتگاه آلتون تاورز، انگلستان

 

آلتون تاورز کـه در حومه شهر استافوردشایر واقع شده اسـت، زمانی یک ملک خصوصی با سابقه صدها سال پیش بود. میهمانان هنوز هم میتوانند برج‌ها «اکنون مملو از جاذبه‌ ها» و باغ‌ها را کاوش کنند و همچنین سفر های هیجان‌انگیز و سواری لذت‌بخش کودکان را دراین پارک موضوعی بریتانیا تجربه کنند.

 

20. دیزنی لند شانگهای، چین

بهترین پارک های تفریحی جهان + عکس

دیزنی لند شانگهای درسال 2016 افتتاح شد و ان را بـه جدید ترین پارک موضوعی دیزنی در جهان تبدیل کرد. و این بدان معناست کـه عده اي از جدید ترین و هیجان‌انگیزترین جاذبه‌هاي‌ دیزنی، از جمله ترن با مضمون «ترون» و برداشتی نوآورانه از قایق‌سواری کلاسیک دزدان دریایی کارائیب، در ان وجوددارد.

 

بیشتر بخوانید: خاص ترین پارک های دنیا «عکس»

جدیدترین مطالب سایت