11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

بهترین هتل های جهان از نظر مدرنیته و تکنولوژی

 

با چند تا از هتل هاي بسیار بزرگ و مشهور در جهان آشنا می شویم که بسیار از لحاظ تکنولوژی و مدرنیته مشهور و هوشمند هستند در ادامه میتوانید با 11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی هاي موجود در برترین هتل هاي جهان تالاب را دنبال نمایید .

 

امکانات هتل ها , هتلی در سنگاپور اخیراً نخستین هتلی در جهان شده که رباتی را در فهرست دستمزد و دست مزد کارکنانش اضافه کرده است. هتل هاي امروزی به طرز شگفت انگیزی هاي‌تک هستند، ودر این جا بعضی از جذاب ترین نمونه هاي این هتل ها را معرفی می‌کنیم.

 

1. هتل hub by Premier Inn، لندن، انگلستان
از مدام برگرداندن تابلوی «مزاحم نشوید» یا تنظیم سیستم هاي تهویه هوا برای دمای مناسب متنفرید؟ البته قبول داریم که این‌ها بیشتر مشکلات پولدارها است، ولی با این حال در هتل هاب بای پریمیر این لندن نگران چنین مسائلی نخواهید بود. از اپلیکیشن اختصاصی این هتل می‌توان برای بازرسی تمام موارد بالا استفاده کرد، و وای فای فوق سریع موجود در هتل باعث شده که بتوان بدون هیچ مشکلی به آن متصل شد.

 

خروجی هاي متعدد برق به مسافران اجازه میدهد که دستگاه هاي مختلف را در عرض چند دقیقه شارژ کنند، و اگر شما ازآن دسته افرادی هستید که خیلی اهل رفت و آمد با مردم نیستید، از کیوسک هاي هاي‌تک هتل لذت خواهید برد که بشما اجازه می‌دهد با حرکت ساده انگشتتان به سوی راست روی نمایشگر، فرایند چک و دریافت اتاقتان را انجام دهید.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل hub by Premier Inn، لندن، انگلستان

 

2. هتل J House Greenwich Hotel، کنتیکت، ایالات امریکا
حمام هاي این هتل است که باعث شده جایی در فهرست تکنولوژیک ترین هتل هاي جهان پیدا کند. شاید تلویزیون هایي را دیده باشید که درون آینه هاي حمام هاي هتل ساخته شده اند، ولی وقتی فضای داخل حمام بخار آلود شود تماشای تلویزیون همدیگر غیر ممکن میشود. ولی در هتل جی هاوس گرینویچ کنتیکت این مشکل وجود ندارد، و تلویزیون بزرگ 55 اینچی درون حمام کاملاً از بخار در امان است. دستشويي هاي این هتل هم تکنولوژی فوق العاده اي دارد و دارای بیده داخلی، صندلی حرارتی برقی و تصفیه کننده هوا هستند.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل J House Greenwich Hotel، کنتیکت، ایالات امریکا

 

3. هتل Hotel Zetta، سن فرانسیسکو، ایالات امریکا
هتل زتا یکی از جذاب ترین هتل هاي سن فرانسیسکو و بهشتی برای عاشقان گجت هاست: اتاقی پر از کنسول هاي بازی، کیوسک قدیمی تلفن پر از تکنولوژی که در آنجا می‌توانید در توییتر، اسنپ چت یا وبلاگ خودتان پست ارسال کنید، و نمایشگاهی شبیه به موزه از نوارهای کارتریج بازی هاي قدیمی، تراشه هاي کامپیوتری و گوشی هاي موبایل قدیمی از جمله امکانات این هتل است. اتاق حقیقت مجازی در لابی «که نخستین اتاق از این نوع در داخل یک هتل است» به میهمانان اجازه می‌دهد که با استفاده از هدست هاي‌تک، حقیقت جای گزین را تجربه کنند. با اینکار، فرد استفاده کننده بي درنگ از سن فرانسیسکو به طبیعت کوهستانی ایالت واشینگتن یا کشتی شکسته اي در دل اقیانوس منتقل می‌شود.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Hotel Zetta، سن فرانسیسکو، کشور آمریکا

 

4. هتل Yotel، نیویورک، کشور آمریکا
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای یک یا دو شب در شهری اقامت کرده باشید و چمدان بزرگتان اکثر فضای اتاق هتلی که رزرو کرده‌اید را اشغال کرده باشد. هتل یوتل، هتلی کپسول مثل در میدان تایمز نیویورک، این مشکل رابا معرفی فضای ذخیره تکنولوژیکی برای اقلامی از چمدان که به آنها نیاز فوری ندارید، رفع کرده است.

 

برترین قسمت این است که تمام این محوطه با ربات نظارت میشود. بعد از این که پایانه چک الکترونیکی هتل کلیدهایتان را صادر کرد، این ربات به اسم Yobot بارهای شما را جابه‌جا خواهد کرد و درون قفسه اي قرار خواهد داد. تمام این فرایند در اتاق ذخیره اي شیشه اي انجام می‌شود، و شما میتوانید کل فرایند را تماشا کنید. این سیستم هاي‌تک در اتاق خواب ها هم ادامه پیدا میکند، که دارای تخت خواب هاي مکانیزه ذخیره فضا و سیستم تهویه هوایی است که با حرکت فعال میشود.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Yotel، نیویورک، کشور آمریکا

 

5. هتل M Social Singapore، سنگاپور
همه ی ما دوست داریم تا هر از گاهی از روم سرویس یا سرویس خدمات هتل بهره مند شوید. ولی اگر خدمتکار هتل زمانی از راه برسد که ما لباس کافی به تن نداریم، وضعیت ممکن است کمی ناخوشایند شود. ام سوشال، هتلی لوکس در سنگاپور، اخیراً جدید ترین عضو کارکنان خودرا استخدام کرده است: یک ربات. به بطری هاي آب بیشتری نیاز دارید؟ فقط کافی است با میز پذیرش ارتباط بگیرید و این ربات با اسم Aura «که مخفف عبارت Automated Room-service Associate به معنای دستیار خودکار روم سرویس است» ذخیره تازه آب رابه اتاق شما خواهد آورد. علاقمند هستید که از تازه ترین اخبار مطلع باشید؟ Aura ظرف چند ثانیه روزنامه صبح را برایتان خواهد آورد.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل M Social Singapore، سنگاپور

 

6. هتل City Hub، آمستردام، هلند
هتل سیتی هاب بعنوان جایگزینی هاي‌تک برای مسافرخانه هاي شلوغ جوانان ساخته شد. 50 اتاق مینیمالیستی هتل همگان دارای تخت دونفره، وای فای، سرویس پخش صوت هاي‌تک، و نورپردازی قابل نظارت به وسیله اپ موبایل هستند. اگر ازآن دسته افرادی هستید که کارت مغناطیسی ورود به اتاق خودرا خراب میکنید «یا آنرا گم می‌کنید»، خوش شانس هستید چرا که دراین هتل بجای کارت هاي معمولی، مچ بندی الکترونیکی بشما داده می‌شود که با آن می‌توانید قفل در اتاق خودرا باز کنید.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل City Hub، آمستردام، هلند

 

7. هتل Hilton Mclean Tysons Corner، ویرجینیا، کشور آمریکا
کمپانی هیلیتون آزمایشگاه نوآوری کاملی ایجاد کرده تا هتل هایش تا تا حد ممکن hi-tech باشند، و این هتل ناب نیز نمونه اي عالی از این نظر است. این هتل دارای تلویزیون هاي هاي‌تک با دسترسی به نت‌فلیکس و یوتوب است.

 

از اپ موبایل مخصوص هتل میتوان بعنوان کلید اتاق استفاده کرد، و پنج نقطه برای شارژ خودرو هاي برقی وجوددارد. همینطور با کمک Ava ربات مخصوص، جلسات کاری طولانی و خسته کننده نیز در هتل دستخوش تغییراتی شده است. با کمک این ربات، اگر شرکتی جلسه یا کنفرانسی را در هتل برگزار کند، کارکنانی که نمیتوانند شخصاً حضور پیدا کنند میتوانند از راه دور به ربات هتل متصل شوند، و این ربات چهره آن کارمند را نمایش میدهد. این ربات در مهمانی ها و دورهمی هاي برگزار شده هم می‌تواند بجای کارمند مورد نظر کمپانی کند.

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Hilton Mclean Tysons Corner، ویرجینیا، کشور آمریکا

 

8. هتل Eccleston Square Hotel، لندن، انگلیس
حتی اگر سعی کنید همدیگر بیش از این نمی‌توانید تکنولوژی بیشتری را دراین هتل بوتیک جای دهید. این هتل یکی از نخستین هتل هایي بود که آیپد و نمایشگرهای تلویزیونی سایز سینما در آن قرار داده شد، ولی این تازه اول کار است. در هتل اکلستون، سیستم تهویه هاي‌تکی وجوددارد که با استفاده ازآن، هر اتاق منبع هوای مخصوص خودرا دارد. بنابر این اگر میهمانان حاضر در اتاق کناری بدبوترین غذای جهان را هم بخورند، شما به هیچ عنوان متوجه نمی‌شوید.

 

بعد به تخت خواب هاي 15 هزار پوندی میرسیم، که هر کدام موتور مخصوص به خودرا دارد، و شما می‌توانید انها رابا بسیاری از عملکرد ماساژ و پوزیشن هاي ناب از پیش برنامه ریزی کنید. در هر اتاق تلفن هوشمندی وجوددارد که میهمانان می‌توانند در طول اقامت خود استفاده کنند، و با استفاده از انها می‌توان به تلفن هاي ثابت و موبایل در سراسر اروپا و آمریکای شمالی ارتباط گرفت.

 

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Eccleston Square Hotel، لندن، انگلیس

 

9. هتل Marriott Hotel Ghent، بلژیک
این هتل ظاهرا عادی کمپانی مرییات نخستین هتلی در اروپا بود که رباتی را فهرست دستمزد و دست مزد خود قرار داد. ربات ماریو 56 سانتی متر قد و 6 کیلو گرم وزن دارد، و به نوزده زبان جهان صحبت می‌کند که باعث میشود ریسک مشکلات ترجمه که منجر به سفارش روم سرویس اشتباه شود را کم کند. این ربات نه تنها کالاها رابه درِ اتاق میهمانان تحویل میدهد، بلکه غالباً در میز پذیرش نیز حضور دارد و وظایف رباتیک آن حاوی تحویل کلید اتاق به میهمانان و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان در مورد غذای مورد علاقه شان در رستوران هتل میشود. و البته این ربات آواز خواندن و رقصیدن نیز بلد است!

 

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Marriott Hotel Ghent، بلژیک

 

10. هتل Kameha Grand، زوریخ، سوئیس
چه کسی است که اتاقی با تم مضمونی ناب را دوست نداشته باشد؟ هتل کامها گرند زوریخ پر از اتاق ها و سوئیت ها با تم هاي ناب است. یکی از سوئیت هاي محبوب هتل Space Suite است که علاقمندان به کاوش فضا ازآن لذت خواهند برد.

 

این اتاق بسیار تکنولوژیکی دارای تختی شناور، موشک هاي مینیاتور و قفسه هایي است که شبیه به دستکش هاي فضانوردان میماند. صفحه نمایش بزرگی بالای تخت وجوددارد که ارتباطی زنده با مرکز بازرسی مأموریت ناسا برقرار میکند. اگر حیات در سیاره سرخ مریخ کشف شود، شما نخستین کسی خواهید بود که مطلع می‌شوید. اگر شهاب سنگ ها در مسیر برخورد با زمین باشند، بازهم شما نخستین کسی خواهید بود که باخبر میشود.

 

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Kameha Grand، زوریخ، سوئیس

 

11. هتل Henn na Hotel، توکیو، ژاپن
تاکنون به این فکر کرده بودید که ربات هاي شبیه دایناسور فرایند پذیرش اتاق هتل شما را انجام دهند؟ این هتل در توکیو تا حد امکان از خصوصیت هاي هاي‌تک بهره مند است. هتل هن نا نخستین هتلی است که تمام کارمندانش ربات هستند، و همه ی آنها هم چند زبانه هستند. این ربات ها در میز پذیرش از شما استقبال میکنند، چمدان شما رابه اتاقتان حمل می‌کنند، و قابلیت هاي تشخیص چهره شان نیاز به کلیدهای اتاق را از بین میبرد. فقط در ژاپن میتوانید انتظار چنین هتلی را داشته باشید!

 

11 مورد از مدرن ترین تکنولوژی های موجود در بهترین هتل های جهان

هتل Henn na Hotel، توکیو، ژاپن

 

جدیدترین مطالب سایت