زیباترین روستاهای دنیا + 8 روستای زیبا در کشورهای مختلف

زیباترین روستاهای دنیا + 8 روستای زیبا در کشورهای مختلف

در جستجوی مکانی جدید و الهام بخش برای اقامت هستید؟ ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از زیباترین روستاهای دنیا را کـه باید در سراسر دنیا از آن ها بازدید کنید را منتشر کرده ایم.

 

زیباترین روستاهای دنیا

اگر بـه یک شهر بزرگ بروید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجوددارد. می توانید در رستوران هاي‌ شیک غذا بخورید، در کنسرت شرکت کنید یا از یک پارک بزرگ دیدن کنید. اما در عین حال باید با ترافیک، نرخ بالای جرم و جنایت و طفره رفتن کیسه هاي‌ زباله اي کـه ساکنان در پیاده رو قرار میدهند، مقابله کنید.

 

یا این آخری فقط یک چیز نیویورکی اسـت؟ از طرف دیگر، اگر بـه روستایی سفر کنید، وادار نیستید با هیچ یک از این مزخرفات دست و پنجه نرم کنید. تنها چیزی کـه دارید آرامش، آرامش و احتمالاً شهروندانی اسـت کـه تا ساعت 8 شب در رخت خواب هستند. اگر این مورد شماست، در این جا 8 روستا وجوددارد کـه باید حتماً انها را بررسی کنید.

 

1. Giethoorn، هلند

Giethoorn، هلند

Giethoorn کـه در کشور خواب‌آلود هلند واقع شده اسـت مکانی اسـت کـه میتوانید با دیدن درختان هرگز مریض نشوید. با توجه بـه این کـه اطراف ان توسط پارک ملی De Weerribben-Wieden احاطه شده اسـت، فضای سبز زیادی برای دیدن وجوددارد. با آوردن ماشین خود هم زحمت نکشید؛ این روستا دوست دارد همه ی چیز را بدون خودکار نگه دارد.

 

همچنین حدود 150 پل وجوددارد کـه Giethoorn را بـه هم متصل می‌کند. در واقع، برخی ممکن اسـت حتی ان را ونیز هلند بنامند، اگر چه ما ترجیح میدهیم ونیز را Giethoorn ایتالیا بنامیم، کـه منجر بـه ظاهرهای گیج‌کننده زیادی می شود، کـه دقیقاً همان چیزی اسـت کـه ما دوست داریم این جا ببینیم.

 

✅ مطالب مشابه: آرامش در زندگی ساده روستایی « تصویری»

 

2. Marsaxlokk، مالت

Marsaxlokk، مالت

اگر بـه مالت میروید، هیچ سفری بدون بازدید از Marsaxlokk کامل نمی شود، نامی کـه اگر گربه‌تان روی صفحه‌کلید شـما راه میرود، در نهایت بـه تایپ کردن ان می رسد. این دهکده ماهیگیری بـه خاطر ماهی هایش مشهور اسـت. قایق‌هاي‌ رنگارنگ «کـه بـه‌طور محلی بـه عنوان asluzzus شناخته می شوند» کـه در بندر پراکنده‌اند نیز بـه مناظر آرام می‌افزایند. ارزش ان حدود 15 دقیقه وقت شـما را دارد و سپس برای صرف ناهار بـه رستوران Tex-Mex در خیابان Triq Tat Trunciera می روید. 

 

3. گاسادالور، جزایر فارو، دانمارک

گاسادالور، جزایر فارو، دانمارک

روستای گاسادالور آسان‌ترین مکان برای دسترسی نیست، و این احتمالاً توضیح می دهد کـه چرا فقط 18 نفر احساس کرده‌اند کـه باید این مشکل را پشت سر بگذارند تا ان را خانه بخوانند. این در لبه یک صخره بلند قرار دارد و توسط کوه احاطه شده اسـت کـه مناظری باورنکردنی را ایجاد میکند. حتی می توانید از پافین ها دیدن کنید! نه واقعا. بدون پافین در گاسادالور. اما مطمئناً شـما را برای لحظه اي هیجان زده کردیم، اینطور نیست؟

 

4. بیبری، انگلستان، بریتانیا

بیبری، انگلستان، بریتانیا

با کلاژهای سنگی ان کـه قدمت ان بـه قرن 1600 می رسد و رودخانه آرام کولن کـه از میان دهکده می گذرد، تعجب آور نیست کـه مردم برای گرفتن عکس بـه Bibury در گلاسترشایر هجوم آورند و با هابیت یا دوازده نفر روبه‌رو شوند.

 

✅ مطالب مشابه: روستای تاریخی کندوان در دل کوه + عکس

 

5. فرودنبرگ، راین-وستفالن، آلمان – زیباترین روستاهای دنیا

فرودنبرگ، راین-وستفالن، آلمان -  زیباترین روستاهای دنیا

این شهر قرون وسطایی نفسگیر واقع در راین وستفالن دارای یک تئاتر در فضای باز اسـت کـه 50000 بازدید کننده را برای اجراهای مختلف خود جذب میکند و کلیسایی کـه در دهه 1200 ساخته شده اسـت. همه ی خانه‌ها بـه یک اندازه و طرح هستند، اما قبل از این کـه چشمانتان را بچرخانید و بگویید «بـه سرزمین پیش‌ساخته‌هاي‌ حومه شهر خوش آمدید»؛ می خواهیم بـه شـما اطلاع دهیم کـه خانه‌هاي‌ نیمه‌چوبی هستند کـه قدمتشان بـه قرن هفدهم برمی‌گردد. ذهنیتت عوض شد؟

 

6. پریانگان، اندونزی

پریانگان، اندونزی

این روستا در استان سوماترای غربی اندونزی محل زندگی مردم مینانگ کابائو اسـت کـه بـه دلیل فرهنگ غنی خود شناخته شده اند. خانه هاي‌ سنتی و بـه خوبی حفظ شده را خواهید دید کـه قدمت ان بـه سیصد سال پیش می رسد و دارای کنده کاری هاي‌ چوبی زیبا و دیوارهای بافته شده از درخت حصیری اسـت. همچنین یک مسجد بزرگ وجوددارد کـه اعتقاد بر این اسـت کـه در اوایل دهه 1800 ساخته شده اسـت.

 

7. Savoca، ایتالیا – زیباترین روستاهای دنیا

Savoca، ایتالیا -  زیباترین روستاهای دنیا

این دهکده واقع در شمال شرقی سیسیل ممکن اسـت بـه اندازه شهر مجاور تائورمینا مشهور نباشد، اما همان‌ گونه ارزش دیدن را دارد. این شهر با کلیساها، خانه ها و دیگر معماری هاي‌ بی انتها، منحصر بـه فرد سیسیلی اسـت. جای تعجب نیست کـه فرانسیس فورد کاپولا Savoca را بـه عنوان مکان برخی از صحنه‌هاي‌ «پدرخوانده 2» انتخاب کرد.

 

8. دهکده اسمورف، اسپانیا

دهکده اسمورف، اسپانیا -  زیباترین روستاهای دنیا

روزی روزگاری، جوزکار دهکده معمولی اسپانیایی شـما بود کـه دارای خانه‌هاي‌ سفیدکاری شده بود. اما پس از ان مردم محلی با بخش اسپانیایی سونی بـه توافق رسیدند تا همه ی چیز رابا رنگ آبی رنگ کنند تا اکران «اسمورف‌ها» را تبلیغ کنند، فیلمی کاملا احمقانه کـه با این وجود میراث بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته اسـت.

 

این بـه این دلیل اسـت کـه پس از پایان تبلیغات در دسامبر 2011؛ مردم محلی بـه همه ی پرسی رای مثبت دادند تا روستا برای همیشه آبی بماند زیرا، هی، 95000 بازدید کننده در طول تبلیغات 6 ماهه جذب کرده بود. اگر چه نام رسمی جوزکار اسـت، اما برای مقاصد گردشگری احمقانه “دهکده اسمورف” نامیده می شود.

 

✅ مطالب مشابه: شگفت انگیز ترین روستاهای ایران را بشناسید

 

در پایان

شهر های بزرگ و شلوغ مملو از زندگی و نورهای روشن مکان‌هاي‌ فوق‌العاده‌اي را برای بازدید ایجاد میکنند، اما روستاهای کوچک کمتر شناخته شده اغلب مکان‌هاي‌ بهتری را ایجاد می کنند.

جدیدترین مطالب سایت