بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

مسافرت با قطار : با بهترین مکان های مسافرت با قطار که میتوان ماجراجویی خود را تکمیل کنید آشنا شوید . در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از بهترین مسافرت های قطاری دنیا را منتشر کرده ایم.

 

9 بهترین سفر با قطار در سراسر جهان

با توجه به اینکه تغییرات آب و هوایی یک تهدید روزافزون است و بخش سفرهای پایدار در حال رونق است، راه‌آهن‌های جهان هرگز جذاب‌تر از این نبوده‌اند. و چه راهی بهتر برای سفر، در یک اسکله دنج، تماشای روستاها و شهرها با یک فنجان چای در یک دست و یک جلد شومیز در دست دیگر؟

 

در حالی که زیر یک لحاف نرم می خوابید، در یک ماشین ناهار خوری پر سر و صدا با رشته فرنگی سرو می کنید یا در کتابخانه یک سرویس لوکس نشسته اید، قطار شما را بدون وقفه در روز شما را از یک مقصد به مقصد دیگر می برد. آماده؟ با گردآوری ما از 9 سفر برتر قطار جهان، شهوت سرگردانی خود را تغذیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: عکس های جالب و دیدنی از مسافران قطار در هند

 

1. راه آهن چینگهای-تبت از شینینگ به لهاسا، منطقه خودمختار تبت

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

مسافرت با قطار

تعداد کمی از قطارها می توانند نفس شما را بند بیاورند، اما با بالا رفتن از ارتفاع بیش از 5200 متر، راه آهن چینگهای-تبت از شینینگ به لهاسا می تواند مسافران را بیش از کمی در سینه سفت نگه دارد. در مرتفع‌ترین قطار جهان، کوپه‌ها با نازل‌های طلایی تعبیه شده‌اند که اکسیژن تصفیه‌شده را پمپ می‌کنند تا علائم بیماری ارتفاع را کاهش دهند، زیرا مسافران به فلات زرد و آسمان آبی برقی خیره می‌شوند.

 

کوه‌های نرم جیر مملو از برف هستند و قایق‌هایی با ظاهری ژنده‌دار روی مناظر پراکنده‌اند، پرچم‌های نماز رنگی که در نسیم می‌پیچند. همانطور که قطار در اطراف کوه‌های Kunlun پیچ می‌خورد، فضای داخلی آن از سایه‌های یخ و برف پیش‌رونده قبل از فرود نهایی به لهاسا تاریک می‌شود.

 

2. Skeena از جاسپر تا پرنس روپرت، کانادا

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

اسکینا که به خوبی حفظ شده است، بین جاسپر در آلبرتا و پرنس روپرت در دورترین نقطه بریتیش کلمبیا حرکت می کند. بیش از دو روز قطار در اطراف کوه‌های راکی می‌پیچد، قله‌های سفید آن‌ها در آفتاب کامل می‌درخشند، بدن‌هایشان مانند شیشه در آب منعکس می‌شود. لشکرهای صنوبر داگلاس به سمت لبه‌های دریاچه‌ها حرکت می‌کنند و مسافران احتمالاً گوزن‌ها، کاریبوها، عقاب‌های طلایی و یک یا دو خرس قهوه‌ای را خواهند دید.

 

اگرچه این قطار در بین گردشگرانی که از ماشین تماشای پانورامای گنبدی شکل، غذای سه وعده‌ای و شراب دائمی لذت می‌برند، بسیار محبوب است، اما راه نجاتی برای مردم ملل اول است که هیچ وسیله حمل‌ونقل دیگری در این منطقه متروک ندارند. مانند قارچ‌چین‌ها، ماهیگیران و کوهنوردان، آنها از درختان بیرون می‌آیند و قطاری را که باید متوقف شود – حتی بین ایستگاه‌ها – نشان می‌دهند.

 

3. راه آهن Sagano Scenic در کیوتو، ژاپن

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

این خط آهن قرن نوزدهمی با گیج باریک مخالف قطارهای گلوله ای شینکانسن ژاپن است و با سرعت 15 مایل در ساعت به مسافران مناظر نزدیک رودخانه هوزو را ارائه می دهد.

 

در بهار، رایحه لطیف شکوفه‌های گیلاس از انفجارهای صورتی ساکورا بیرون می‌آید، اما یکی از محبوب‌ترین زمان‌ها برای سفر در پاییز است که درختان افرای ژاپنی طیف رنگ‌هایی به خود می‌گیرند که گویی جنگل‌ها در حال آتش گرفتن هستند. شعله‌ور در سایه‌های نارنجی، پاپایا و قرمز تیره، دامنه‌های کوه به نظر می‌رسد که با قوطی‌های رنگ پاشیده شده‌اند.

 

4. اتحاد مجدد از هانوی به سایگون، ویتنام

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

مسافرت با قطار

با صدای ناله و ناله، اکسپرس اتحاد مجدد از ایستگاه هانوی بیرون می‌آید و دو شب طول می‌کشد تا در امتداد ستون فقرات کشور تا سایگون سفر کند. از پشت پنجره‌های پرده‌دار، مسافران به داخل روده‌های ویتنام کشیده می‌شوند، مناظری به آشپزخانه‌ها، حیاط‌های خلوت و کوچه‌ها می‌دهند، جایی که سرآشپزها، موهای کودکان را می‌بافند و جلیقه‌های رنگی کوچک روی خطوط شستشوی موقت خشک می‌شوند.

 

بین هوئه و دا نانگ، جنگل در اطراف قطار بالا می‌آید، برگ‌های مومی شکل به کناره‌ها سیلی می‌زنند و آفتاب داغ بین پنجره‌های میله‌ای می‌تابد. و در زیر، دریای چین جنوبی به فضای آبی مه آلود باز می شود، انگشتی از ماسه کرم در امتداد لبه کف آلود آن می چرخد.

 

بیشتر بخوانید: سریع ترین قطار جهان رونمایی شد (عکس)

 

5. Coast Starlight از سیاتل به لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

ساحل ستاره‌لایت که از شهر بندری سیاتل خارج می‌شود، به سمت لبه غربی آمریکا منحنی می‌شود و بهترین مناظر، غذا و مکالمه Amtrak را به نمایش می‌گذارد. در سالن گردشگر با منظره اقیانوس آرام، جایی که رنگ‌های فیروزه‌ای به رنگ یکی می‌شوند و موج‌های کوچک به رنگ آبی اوج می‌گیرند، راحت باشید.

 

اتوبوسرانی گیتار می زنند، دانش آموزان پوکر بازی می کنند و بازنشستگان با مسافران جوان درباره روزهایشان در راه آهن قدیمی گپ می زنند. ماشین غذاخوری که همه چیز را از انچیلادا گرفته تا میگو در سس خرچنگ سرو می‌کند، مرکز فعالیت‌هایی است که در آن دوستی‌های بعید به وجود می‌آید و غریبه‌ها داستان‌هایشان را با هم عوض می‌کنند تا اینکه قطار در امتداد آخرین خط ساحلی آفتاب‌گیر شده و به ایستگاه اتحادیه لس‌آنجلس ترمز می‌کند.

 

6. Mandovi Express از بمبئی به Madgaon، هند

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

راه‌آهن کنکان که از سواحل جنوب غربی هند می‌گذرد، شاهکار مهندسی عالی است، با گات‌های غربی که از یک طرف طرفین آن و دریای عرب بی‌صدا از طرف دیگر می‌درخشد. قطارها که در میان درختان نارگیل، درختان نخل و فضای سبز مرطوب غوطه ور هستند، با درهای باز و هوای گرم در راهروها حرکت می کنند.

 

Mandovi Express یکی از خدمات بسیاری در این مسیر است، اما به‌خاطر نگهداری از بهترین ماشین انباری در راه‌آهن هند، با فروشندگانی که سبدهایی از پاکوراهای داغ، آب‌نبات‌های مرغ و گلدان‌های بریانی تازه با ماست را با خود حمل می‌کنند، به طور گسترده شناخته شده است.

 

7. کن به ونتیمیلیا، فرانسه

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

مسافرت با قطار

این قطار دو طبقه که یک سرویس رفت‌وآمد بین شهر تفریحی کن و شهر مرزی دوست‌داشتنی Ventimiglia است، معمولاً مملو از خریداران سالخورده‌ای است که نان را در کیسه‌های کاغذی حمل می‌کنند، دانشجویانی که در مسیر دانشگاه در نیس هستند و گردشگرانی که در سفرهای یک روزه به مقصد می‌روند.

 

ساحل دریا. اما برای افرادی که عادت ندارند، این یک سفر 90 دقیقه‌ای شگفت‌انگیز در امتداد ریویرای فرانسه است که در طی آن مسافران می‌توانند دریای لیگوریا را تماشا کنند که مانند ورقه‌ای از الماس در اطراف منحنی‌های ساحل که بدن‌های برنزه والیبال بازی می‌کنند و مردان پیپ‌کش بازی پتانک می‌درخشند.

 

از بالای عرشه می‌توانید به بالکن‌های فرفورژه نگاه کنید، دسته‌هایی از بوگنویل‌های سرخابی را ببینید که روی دیوارهای خیابان‌های باریک ریخته‌اند و به صدای سوپراسپرت‌ها که در موناکو غرغر می‌کنند گوش دهید.

 

8. راه آهن مرگ از بانکوک تا نام توک، تایلند

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

در طول جنگ جهانی دوم، ژاپنی‌ها از اسیران جنگی برای ساخت راه‌آهن تایلند و برمه با هدف حمله به هند استفاده کردند. در وخیم‌ترین شرایط، مردان 372 مایل مسیر را ساختند که به ازای هر خوابیده، یک مرگ داشت. با سابقه ای دلخراش، بخشی از راه آهن امروز از بانکوک به نام توک، از میان برخی از دیدنی ترین مناظر تایلند ادامه دارد.

 

با شاخه‌هایی که پنجره‌ها را به هم می‌ریزند، و فروشندگانی که برنج و مرغ چسبناک را روی هواپیما می‌چرخانند، قطار در امتداد پل‌های پایه، روی رودخانه‌های عریض با دهکده‌های شناور در اطراف و حتی از روی پل بدنام روی رودخانه کوای حرکت می‌کند. موزه‌ای در انتهای آن وجود دارد که مسافران می‌توانند به شهادت بازماندگان گوش دهند و در کنار خواب‌های قدیمی که هنوز در میان خاک قابل مشاهده هستند قدم بزنند.

 

9. Venice Simplon-Orient-Express از ونیز تا لندن

بهترین مکان های مسافرت با قطار در سراسر دنیا

مسافرت با قطار

احتمالاً مشهورترین قطار جهان، اورینت اکسپرس یک اجرای تئاتری برای کسانی است که آرزوی بازگشت به عصر طلایی سفر را دارند. این قطار با تزئینات لاکی، دیوارهای لاک زده و مهمانداران شخصی برای تشکیل کابین، مسافران را به رعب و وحشتی از انحطاط محض می برد.

 

با صدای زدن و لرزیدن لیوان های روی میز، مسافران با فوا گراس، صدف های مرغ و تکه های دم خرچنگ شیرین غذا می خورند، در حالی که قطار از میان دولومیت ها و اطراف دریاچه ژنو منحنی می شود، با مسافرانی که در پاریس از خواب بیدار می شوند و به دنبال سبدی از کروسانت های گرم هستند.

 

قهوه تازه قطار که نمی‌تواند از طریق تونل مانش سفر کند، مسافران را در کاله می‌گذارد، اما یک سرویس پولمن بریتانیایی در کنت منتظر است تا مسافران را در امتداد آخرین گام به لندن ویکتوریا حمل کند، همراه با ساندویچ‌های ماهی قزل آلا و خیار و قابلمه‌های چای داغ.

 

بیشتر بخوانید: عکس های جالب و دیدنی مسیر حرکت قطارها

 

در پایان

برای خرید بلیط می‌توانید نوع قطار از نظر اتوبوس، کوپه‌ای یا اینکه کوپه‌ها چند نفره هستند را انتخاب کنید؛ اما آیا می‌دانستید که قطارها بر اساس کیفیت خدمات، همانند هتل‌ها دارای ستاره کیفیتی هستند؟

جدیدترین مطالب سایت