10 تا از نفس گیرترین غارهای جهان + عکس

10 تا از نفس گیرترین غارهای جهان + عکس

ماجراجویی برای اسرار پنهان در غارها همیشه جذاب بوده است .اگر میخواهید با 10 تا شگفت انگیز ترین غارهای جهان آشنا شوید این مقاله ارزشمند را از دست ندهید. دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از زیباترین غارهای دنیا (10 تا از نفس گیرترین غارهای جهان) را منتشر کرده ایم.

 

زیباترین غارهای سراسر دنیا

فهرست 10 غار زیبای جهان

1. غار یخچالی مندنهال، آمریکا

غار یخچالی مندنهال، آمریکا

این غار یخی خیره کننده کـه در نزدیکی جونو، پایتخت آلاسکا قرار دارد، در نتیجه ذوب شدن آب یخچال هاي‌ طبیعی شکل گرفته اسـت. از آنجایی کـه یخچال ها دائماً در حال تغییر هستند، ممکن اسـت بخواهید در اسرع وقت از ان بازدید کنید زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد کـه مدت طولانی تری در اطراف باشد.

 

✅ مطالب مشابه: عکس هایی از زیباترین غارها در دنیا

 

2. غار کرم های درخشان، نیوزیلند

غار کرم های درخشان، نیوزیلند

غار کرم درخشان در نیوزیلند نام خودرا از حشره منحصر بـه فردی گرفته اسـت کـه در داخل ان زندگی می‌کند. این اثر رشته هاي‌ درخشان ابریشم را از سقف آویزان می‌کند تا توجه ناهار خودرا جلب کند «یعنی سایر حشرات».

 

3. Antelope Canyon، آریزونا

هزاران سال وزش باد و سیل هاي‌ ناگهانی منجر بـه تشکیل دره آنتلوپ در جنوب غربی آمریکا شد. حتی امروز، زمانی کـه فصل باران‌هاي‌ موسمی صحرای آریزونا آغاز میشود، سیل‌هاي‌ ناگهانی می توانند بـه‌طور ناگهانی ایجاد شوند، و مشخص شده اسـت کـه گاهی اوقات جان انسان‌ها را می گیرد، بنابر این حتما از قبل ان گزارش‌هاي‌ آب‌وهوا را بررسی کنید!

 

4. غار سون دونگ، ویتنام

غار سون دونگ، ویتنام

اعتقاد بر این اسـت کـه سون دونگ بزرگ ترین غار جهان اسـت. شامل انواع شگفتی هاي‌ طبیعی مانند یک اکوسیستم مستقل، آب و هوای خاص خود، حیات وحش عجیب‌وغریب و تشکل هاي‌ زمین شناسی اسـت. این در اصل یک جنگل بارانی با یک غار اسـت!

 

5. غارهای باتو، مالزی

غارهای باتو، مالزی

غارهای باتو در مالزی یکی از مقدس ترین زیارتگاه هاي‌ هندوها در خارج از هند اسـت. در واقع، هنگام بازدید، مجسمه هاي‌ هندو را در سراسر غارها خواهید دید. دیواره‌هاي‌ آهکی غار تقریبا 400 میلیون سال قدمت دارند و قرن‌هاست کـه توسط مردم بومی و مهاجران بـه عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته اسـت. حدود 150 سال پیش گوانو خفاش فراوان در غار استخراج شد تا بتوان از ان بـه عنوان کود برای کشاورزان محلی استفاده کرد.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی غاری با قدمت 30 هزار سال در آرژانتین «غار دست»

 

6. غار رید فلوت، چین

غار رید فلوت، چین

غار رید فلوت اساساً مدتها قبل از این کـه گردشگری یک چیز باشد، یک مکان گردشگری بوده اسـت. بیش از 1200 سال اسـت کـه بازدیدکنندگان از ستون هاي‌ کلسیم شگفت زده میشوند. این غار نام خودرا بـه دلیل وجود نی هاي‌ فراوانی اسـت کـه در امتداد دهانه ان می‌روید کـه برای ساختن آلات موسیقی از ان استفاده می شود.

 

7. معدن نایکا، مکزیک

معدن نایکا، مکزیک

اگر شـما یک کریستالفیل هستید «و چه کسی در بین ما نیست؟» معدن Naica مانند رویایی اسـت کـه بـه حقیقت پیوسته اسـت زیرا حاوی برخی از بزرگ ترین کریستال هاي‌ جهان اسـت. با این حال، اگر امیدوارید واقعاً انها را از نزدیک ببینید، با عرض پوزش از این خبر می گوییم: بـه دلیل عمق و گرما، در واقع برای عموم بسته اسـت. اگر چه هنوز هم میتوانید از عکس هاي‌ ان لذت ببرید.

 

8. غارهای مرمر، پاتاگونیا

غارهای مرمر، پاتاگونیا

10 تا از نفس گیرترین غارهای جهان

 

غارهای مرمری پاتاگونیا کـه بـه دلیل طاق هاي‌ زیبا کـه شبیه بـه یک کلیسای بزرگ اسـت بـه عنوان کلیسای جامع مرمر نیز نامیده می شود، بـه ویژه بـه دلیل روشی کـه آب آبی کریستالی انعکاس هایي را از سقف مرمر سفید غار می اندازد مورد توجه قرار گرفته اسـت.

 

9. غار تام لود، تایلند

غار تام لود، تایلند

این غار عجیب‌وغریب در شمال تایلند دارای رودخانه اي اسـت کـه از میان ان می گذرد و ستون هایي از دیواره هاي‌ نمک کلسیمی در سراسر ان وجوددارد. صدها هزار سوئیفت اقیانوس آرام این غار را دربخش هایي از سال خانه خود میکنند.

 

10. غار یخچالی Vatnajokull، ایسلند

غار یخچالی Vatnajokull، ایسلند

این غار کـه در بزرگ ترین یخچال طبیعی اروپا، Vatnajokull در ایسلند واقع شده اسـت – مانند بسیاری دیگر از این نوع – در نتیجه آب شدن آب یخ هاي‌ یخبندان شکل گرفته اسـت. اما درصورت بازدید احتیاط کنید – یخچال هاي‌ طبیعی مستعد شکستن هستند و چیزی کـه نیاز ندارید چندین تن یخ بر روی شـما فرود آید.

 

✅ مطالب مشابه: تصاویری از رستورانی در غار

 

در پایان

وقتی وارد یکی از مشهور ترین غارهای جهان میشوید، مطمئناً توسط سازندهای زمین شناسی دیدنی، استلاکتیت ها، دریاچه ها، غارها و دیگر مناظر شگفت انگیزی کـه در داخل ان انتظار شـما را میکشند مسحور خواهید شد. اجازه دهید در سراسر هفت قاره «تقریبا از همین حالا» سفر کنیم تا اسرار زیباترین غارهای جهان را کـه ارزش افزودن بـه فهرست سفر های شـما را دارند، کشف کنیم.

جدیدترین مطالب سایت