برای یکبار زندگی در غار را تجربه کنید

مجموعه : عجیب ترین ها
برای یکبار زندگی در غار را تجربه کنید

خانه‌ها، قصرها، کاروانسراها، کوه و غارهای زیادی وجود دارند کـه شاید توانسته‌اید برای مدت کوتاهی ببینیدشان. اما هرگز فکر کرده اید اي کاش می‌توانستید در یکی از انها چند شبی بمانید و تجربه‌اي بی‌نظیر برای خودتان بسازید. ما دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز گلچینی از بهترین هتل هاي‌ غار شکل را منتشر کرده ایم.

 

بهترین هتل های زیر زمینی دنیا

با پیشرفت تکنولوژی و ورود هواپیماهای مدرن، امکان سفر بـه نقاط دوردست برای ما فراهم شده و مردم می توانند در عرض چند ساعت بـه هر کجای دنیا کـه میخواهند سفر کنند. بعد از خرید بلیط هواپیما، مهمترین کاری کـه برای برنامه ریزی سفر باید انجام بدهیم رزرو هتل و اقامتگاه اسـت.

 

در کشور های مختلف دنیا هتل هاي‌ زیادی ساخته شده اند کـه هرکدام با امکانات و تسهیلات ویژه سعی در جلب مشتریان و مسافران دارند. هتل هاي‌ زیرزمینی هم از جمله این هتل هاي‌ خاص و منحصربفرد هستند کـه اغلب داخل فضاهای غار مانند و زیر زمین ساخته می شوند.

 


مطالب مشابه: 81 نمونه از عجیب ترین هتل های جهان + عکس


 

1. هتل غاری کوکوپلی در آمریکا

هتل غاری کوکوپلی در آمریکا

هتل غاری کوکوپلی در شمال ایالت نیومکزیکوی آمریکا قرار دارد، این هتل غاری بـه وسیله‌ي انسان ساخته شده و بـه پارک ملی آمریکا و بنای مِسا وِردا نزدیک اسـت.

 

هتل کوکوپلی حدود 21 متر زیر سطح زمین واقع شده و دارای 157 متر مربع مساحت اسـت، اتاق خواب، اتاق مستر، حمام، نشمین و… بخش‌هاي‌ مختلف هتل کوکوپلی هستند کـه چشم اندازی بی نظیر بـه رودخانه‌ي لا پِلاتا دارند، دراین هتل رستوران وجود ندارد و مسافران میتوانند از رستوران‌هاي‌ روبروی هتل برای صرف غذا استفاده کنند.

 

2. هتل غاری گرند کنیون در آمریکا

هتل غاری گرند کنیون در آمریکا

در دره‌ي شگفت انگیز و مشهور گرند کنیون ایالت آریزونای آمریکا، هتلی غاری بـه همین نام قرار دارد، این هتل در دل صخره‌ها بـه گونه‌اي ساخته شده کـه بـه عنوان تاریک‌ترین و ژرف‌ترین هتل غاری دنیا مشهور شده اسـت. هتل گرند کنیون در عمق 67 متری زیر زمین احداث شده ودر واقع سوئیتی اسـت کـه چند تختخواب، چند حمام و محوطه‌اي برای استراحت دارد، این هتل جزء مشهور ترین و گران‌ترین هتل‌هاي‌ غاری بـه شمار می رود.

 

3. هتل غاری لس هاتی روچز در فرانسه

هتل غاری لس هاتی روچز در فرانسه

هتل غاری لس هاتی روچز در دل صخره‌هایي کـه در مجاورت رودخانه‌ي لوئر قراردارند واقع شده اسـت، این هتل در گذشته صومعه‌ و محل عبادت راهبان بوده، اما از سال 1989 بـه هتلی لوکس، بی نظیر و گرانقیمت در فرانسه تبدیل شده اسـت.

 

هتل لس هاتی روچز 12 اتاق صخره‌اي دارد کـه با رنگ‌هاي‌ روشن، شومینه و وسایل ساده دکور شده و برخی از ان‌ها نمای رودخانه دارند. غذا هاي رستوران هتل لس هاتی روچز کـه بـه سبک غذا هاي منطقه‌ي برتون طبخ می شوند، شهرت فراوانی در بین گردشگران کسب کرده، ضمنا این هتل درسال‌هاي‌ گذشته بـه فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شده اسـت.

 

4. هتل غاری سیویتا در ایتالیا

هتل غاری سیویتا در ایتالیا

دهکده‌ي ماتیرا یکی از جاذبه‌هاي‌ گردشگری کشور ایتالیا و میراثی جهانی اسـت کـه دلیل شهرت ان بناهای صخره‌اي و سنگی‌اش میباشد، دراین دهکده چندین رستوران و چند هتل غاری وجوددارد کـه سیویتا یکی از ‌ان‌هاست.

 

قسمتی از این هتل کلیسایی اسـت کـه مربوط بـه قرن سیزده میلادی بوده و امروزه صبحانه‌هاي‌ متنوع و محبوب هتل در ان سرو می شود، 18 اتاق هتل دارای شومینه و وان حمام هستند و با نمای غاری شکل تجربه‌ي زندگی در غار را برای مسافران تحقق می‌بخشند.

 

5. هتل غاری آنتونیو دِ آلارکون در اسپانیا

هتل غاری آنتونیو دِ آلارکون در اسپانیا

غار آنتونیو د آلارکون از جمله هتل‌هاي‌ غاری مشهور دنیاست کـه در واقع هزاران سال پیش محل سکونت انسان‌هاي‌ اولیه بوده اسـت، اما امروزه با ظاهری مدرن و امکانات فراوان، بـه هتلی محبوب در اسپانیا تبدیل شده اسـت.

 

هتل غاری آنتونیو د آلارکون دارای اتاق‌هایي با چشم انداز کوه سیرا نوادا، دیوارهایی بـه رنگ سفید و بخاری زغالی اسـت، میتوان در ان تفریحاتی مثل شنا در استخر روباز، دوچرخه سواری، کوهنوردی، ورزش‌هاي‌ آبی و… را انجام داد و فضای ان بسیار دنج و آرامش بخش می باشد.

 


مطالب مشابه: هتل های عجیب و شگفت انگیز دنیا !+ عکس


 

6. هتل غاری سالا سیلور ماین در سوئد

هتل غاری سالا سیلور ماین در سوئد

هتل سالا سیلور ماین در واقع یک معدن نقره بوده کـه حدود 800 سال از ان نقره استخراج می‌شده اسـت، این معدن امروزه بـه هتل تغییر کاربری داده و عمق 152 متری ان باعث شده کـه بـه عمیق‌ترین هتل زیر زمینی دنیا مشهور شود. اتاق‌هاي‌ هتل سالا سیلور نور زیادی ندارند و نور ان‌ها از شمع‌هایي کـه دراین اتاق‌ها تعبیه شده تامین میشود،

 

وسایل نقره در گوشه و کنار هتل بـه وفور یافت شده و رستورانی کوچک در ان وجوددارد کـه محل صرف غذاست، گاهی دراین رستوران مراسم ازدواج نیز برگزار می شود. دمای هتل سالا سیلور در تمام طول سال 2 درجه اسـت و بخاطر عمق زیاد هیچ جانوری مانند موش یا خفاش در ان زندگی نمیکند، مسافران از طریق یک دستگاه مخابره با مسئولان هتل در ارتباطند.

 

7. هتل غاری کویر در استرالیا

هتل غاری کویر در استرالیا

هتل کویر، هتلی مشهور در شهر کوبر پدی کشور استرالیاست کـه در منطقه‌اي کویری و خشک قرار گرفته و فضایی دنج و جذاب دارد.

 

این هتل دارای 50 اتاق اسـت کـه 19 تای ان‌ها در زیر زمین واقع شده و با دیوارهایی کـه عایق صدا هستند، می توان اقامتی بـه دور از هر گونه سر و صدا را در ان‌ها تجربه کرد. هتل کویر استرالیا یک رستوران، یک کافه و موزه‌اي در مورد تاریخ استرالیا دارد، ضمن این کـه تنها اتاق بیلیارد زیر زمینی جهان نیز دراین هتل ساخته شده اسـت.

 

8. هتل غاری پریولاس در یونان

هتل غاری پریولاس در یونان

پریولاس، هتلی غاری شکل و ساخته‌ي دست انسان اسـت کـه در جزیره‌ي سانتورینی کشور یونان واقع شده، این هتل دارای معماری مدرن، اتاق‌هایي با طراحی مینیمال و رنگ سفید اسـت، استخرهای زیبایی دارد و محیط ان سرشار از آرامش می باشد. هتل پریولاس 19 سوئیت و اتاق غاری دارد و بیشتر برای گذراندن سفر ماه عسل در بین گردشگران مشهور شده اسـت.

 

9. هتل غاری گامیراسو در ترکیه

هتل غاری گامیراسو در ترکیه

شهر کاپادوکیه یکی از شهر های زیبای کشور ترکیه اسـت، کـه بـه دلیل برخورداری از تاریخ غنی و مناظر طبیعی زیبا شهرت فراوانی در بین گردشگران دارد، یکی از دلایل مشهور شدن کاپادوکیه، شهر های زیر زمینی ان می باشد کـه امروزه هتل‌ها، رستوران‌ها و موزه‌هاي‌ بسیاری در ان‌ها ساخته شده اسـت.

 

گامیراسو یکی از مشهور‌ترین این هتل‌هاست کـه درسال 1999 در مکان یک صومعه‌ي قدیمی احداث شد، این هتل 18 اتاق با دیوارهای سنگی و حمام دارد و دارای استخر، سونا، رستوران با غذای ارگانیک، سالن ماساژ، سالن یوگا و… می باشد. هتل‌هاي‌ کلبک، فوکاس، ترا، یوناک آلوری و سلطان تعدادی دیگر از هتل‌هاي‌ غاری شهر کاپادوکیه هستند.

 

10. هتل غاری مِرهالا در تونس

هتل غاری مِرهالا در تونس

هتل غاری مرهالا یکی از هتل‌هاي‌ غاری در قاره‌ي آفریقاست کـه دارای اتاق‌هایي با دیوارهای صخره‌اي می باشد، در اتا‌ق‌ها وسایل ساده هم چون تخت و صندلی چوبی قرار داده شده و هر اتاق، پنجره‌ي کوچکی رو بـه بیرون دارد. هتل مرهالا باوجود ظاهر ساده و قدیمی خود از امکانات بسیار خوبی برخوردار اسـت و بـه عنوان یک هتل غاری شهرت بسیاری در سراسر جهان دارد.

 

11. هتل غاری نگریل در جامائیکا

هتل غاری نگریل در جامائیکا

هتل نگریل، یکی از زیباترین هتل‌هاي‌ غاری جهان اسـت کـه در غاری طبیعی در کشور جامائیکا، در شهر نگریل ودر کنار دریای جامائیکا ساخته شده اسـت، این هتل 12 اتاق صخره‌اي دارد و دارای چشمه‌ي آب گرمی اسـت کـه بسیار آرامش بخش میباشد.

 


مطالب مشابه: وحشتناک ترین هتل دنیا را ببینید «تصاویر»


 

در پایان

اگر چه این هتل ها در زیرزمین ودر مکان هایي شبیه بـه غار قرار گرفته اند اما با امکانات و خدمات ویژه اي کـه ارائه میکنند نهایتِ آسایش و رفاه را برای میهمانان فراهم میکنند.

جدیدترین مطالب سایت