آیا قم قرنطینه خواهد شد؟ (ویروس کرونا)

مجموعه : کلیپ و فیلم
آیا قم قرنطینه خواهد شد؟ (ویروس کرونا)

آیا قم قرنطینه خواهد شد

با شیوع ویروس کرونا در قم نگرانی از افزایش این ویروس در این شهر خبر میدهد و مقامات در حال بررسی اوضاع هستند و در صورت لزوم برای بهبود و کنترل شرایط و سلامت هموطنان دستورات لازم را اطلاع خواهند داد.

به جمع بندی برای قرنطینه قم نرسیده‌ایم’

غلامرضا جلالی، رئیس پدافند غیرعامل ایران دریک برنامه تلویزیونی درباره قرنطیه کردن قم گفت: “فعلاً بـه جمع‌ بندی برای قرنطینه نرسیدیم.”

 

پس از شناسایی نخستین مورد ابتلا بـه ویروس کرونا در قم، تقاضای‌هایي برای اعمال محدودیت‌هاي‌ ترددی در قم از جمله در اماکن مذهبی مطرح شد اما یک مقام وزارت بهداشت ایران بـه خبرگزاری ایلنا گفته اسـت “تصمیم‌گیری درباره قرنطینه قم با وزرات بهداشت نیست و ارگان‌هاي‌ دیگر باید اینکار انجام دهند.”

 

مینو محرز، عضو کمیته بیماری‌هاي‌ عفونی وزارت بهداشت ایران گفته اسـت این وزارتخانه تنها میتواند چنین درخواستی ارائه دهد.

 

حوزه‌هاي‌ علمیه و مدارس و مراکز آموزشی استان قم امروز تعطیل بوده اسـت. بـه گفته معاون آموزشی حوزه هاي‌ علمیه تمامی دروس حوزه علمیه قم در همه ی سطوح اعم از مدارس علمیه، مراکز تخصصی و دروس سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم فردا یکشنبه ۴ اسفند تعطیل اسـت.

 

آیا قم قرنطینه خواهد شد؟ (ویروس کرونا)

با افزایش تعداد مبتلایان قطعی بـه ویروس کرونا در ایران بـه ۲۸ نفر و مرگ ۵ نفر،‌ وزارت ارشاد ایران در اطلاعیه اي اعلام کرد کـه تمام برنامه‌هاي‌ هنری و سینمایی در سراسر ایران از فردا، یکشنبه ۴ ماه اسفند بـه مدت یک هفته تعطیل اسـت.

 

اجرای تمام تئاترها و همچنین اکران فیلم‌هاي‌ سینمایی متوقف می شود.

 

آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده اسـت.

 

خبرگزاری هاي‌ ایران بـه نقل از مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران علت این تصمیم را “آماده سازی مدارس” و رعایت تمهیدات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن آن ها عنوان کرده اند.

 

هم زمان، مدارس و مراکز آموزشی استان قم نیز کـه شنبه تعطیل بودند، برای دو روز دیگر هم تعطیل شده اند.

آیا قم قرنطینه خواهد شد؟ (ویروس کرونا)

 

استان مرکزی کـه یک مورد مرگ در اثر کرونا در شهر اراک داشته اسـت، کلیه مدارس را بـه مدت یک هفته تعطیل کرده اسـت. چند استان دیگر نیز مدارس را تعطیل کردند.

 

هم زمان، بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تمامی دانشگاه‌هاو موسسات آموزش عالی استان‌هاي‌ تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران، مرکزی تا آخر هفته تعطیل اسـت.

 

“ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش” نیز اعلام کرد کـه “از روز دوشنبه پنجم اسفندماه ۱۳۹۸ تمام مسابقات ورزشی سراسر ایران و لیگ‌هاي‌ دسته اول و دوم در تمام رده هاي‌ سنی بـه مدت ۱۰ روز لغو میشود”

 

این در حالی اسـت کـه در چارچوب مسابقات لیگ فوتبال فردا بازی استقلال با ذوب‌آهن اصفهان در تهران بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

 

بـه جز این بازی، سپاهان-پرسپولیس در اصفهان مسابقه می دهند ودر مشهد قرار اسـت شهرخودرو با نفت مسجدسلیمان بازی کند. اما هنوز مشخص نیست کـه این بازی ها بدون تماشاگر یا با تماشاگر برگزار خواهد شد.

آیا قم قرنطینه خواهد شد؟ (ویروس کرونا)

بـه گزارش وزارت بهداشت ایران، تا ظهر روز شنبه ۱۹ نفر در قم، ۶ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان و یک نفر در اراک بـه ویروس کرونا مبتلا شدند.

 

رییس “هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران” اعلام کرد کـه این سازمان “تمام تولیدات ماسک‌هاي‌ شرکت‌هاي‌ ایرانی را خریداری میکند و ان را برای توزیع رایگان ان را بـه وزارت بهداشت تحویل می دهد

 

مهدی یوسفی، مدیر این سازمان گفت کـه بـه زودی با هماهنگی اداره کل تجهیزات و ملزومات دکتری سازمان غذا و دارو، دستورالعمل ممنوعیت خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ابلاغ می شود.

 

صبح روز شنبه ۳ اسفند، ۲۲ فوریه، کیانوش جهانپور، رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت ایران دریک برنامه تلویزیونی گفت کـه در فاصله دیروز ظهر تا پیش از ظهر امروز ۱۰ مورد قطعی جدید ابتلا بـه ویروس کرونا شناسایی شده اسـت.

 

او همچنین از مرگ یکیدیگر از بیماران مبتلا بـه کرونا خبر داد، بـه این ترتیب شمار رسمی افرادی کـه در اثر کرونا در ایران درگذشتند بـه ۵ نفر رسید.

آیا قم قرنطینه خواهد شد؟ (ویروس کرونا)

بـه گفته آقای جهانپور، ۸ نفر از این افراد از بیماران شهر قم و دو نفر از انها از میان بیمارانی بودند کـه در تهران از انها آزمایش کرونا گرفته شد.

 

ایران روز گذشته تایید کرد کـه تعداد مبتلایان بـه ویروس کرونا در ان کشور بـه ۱۸ نفر رسیده و ۴ نفر نیز جان خودرا از دست داده‌اند.

 

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت امروز در توییتر خود نوشت: “بر اساس آخرین گزارش هاي‌ آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جمله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان تایید شده اسـت”.

 

بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان در چین ۷۶ هزار و ۲۸۸ مورد اسـت کـه از میان آن ها ۲۳۴۵ نفر در چین جان خودرا از دست دادند.

 

این در حالی اسـت کـه بیش از ۱۲۰۰ مورد از ابتلا بـه ویروس کرونا در ۲۶ کشور جهان شناسایی شده اسـت، کـه هشت بیمار جان خودرا از دست دادند.

 

دیروز یک مورد در لبنان و یک مورد در اسرائیل شناسایی شده اسـت.

 

نخستین مورد ابتلا بـه ویروس کرونا در لبنان هم فردی اسـت کـه بـه ایران سفر کرده بود. فرد مبتلا یک زن ۴۵ ساله لبنانی اسـت کـه پس از بازگشت از سفر بـه قم، در ایران، در بیمارستانی در لبنان بستری شده اسـت.

 

دوشب پیش هم مسئول امور بهداشتی استان بریتیش کلمبیا در کانادا گفت کـه یک زن سی ساله کـه از ایران بـه کانادا آمده مبتلا بـه ویروس کرونا تشخیص داده شده و تحت مراقبت قرار گرفته اسـت.

 

نخستین موارد ابتلا بـه ویروس کرونا در شهر قم شناسایی شد و بـه گفته وزارت بهداشت “اغلب” مبتلایان بـه کرونا، در شهر قم بوده اند یا بـه این شهر سفر کرده بودند.

 

جدیدترین مطالب سایت