همه چیز درباره آزمایش ویروس کرونا + مثبت بودن جواب کرونا

همه چیز درباره آزمایش ویروس کرونا + مثبت بودن جواب کرونا

آزمایش ویروس کرونا

coronavirus 2019 در حال حاضر بـه عنوان سندرم حاد تنفسی «2 coronavirus-2 «SARS-CoV- شناخته می شود در حالی کـه بیماری مرتبط با ان با عنوان COVID-19 خوانده می شود.

 

SARS-CoV-2 ؛ در اواخر سال 2019 در چین مشخص شد و نوعی جدید از کورنا ویروس اسـت کـه قبلاً در انسان مشخص نشده اسـت.

 

از انچه تا کنون می‌دانیم ؛ ویروس میتواند باعث علائم خفیف و شبیه آنفولانزا مانند :

تب

سرفه 

مشکل در تنفس 

درد در عضلات

خستگی

موارد جدی‌تر دچار ذات الریه شدید ؛ سندرم پریشانی حاد تنفسی ؛ سپسیس و شوک سپتیک می شود کـه میتواند منجر بـه مرگ بیمار شود. بـه نظر می‌رسد افرادی کـه شرایط مزمن موجود دارند نسبت بـه بیماری هاي‌ شدید آسیب پذیر هستند.

 

همه چیز درباره آزمایش ویروس کرونا + مثبت بودن جواب کرونا

یک آزمایش تشخیصی وجوددارد کـه می‌تواند تشخیص دهد کـه شـما بـه ان مبتلا شده اید یا خیر.

 

بـه گزارش تالاب برای تشخیص ویروس جدید کرونا کـه عفونت تنفسی کروناویروس COVID-۱۹ را ایجاد میکند از یک روش آزمایشگاهی رایج استفاده میشود کـه برای تشخیص ویروس‌هایي مثل ایدز یا سارس استفاده می‌شده اسـت.

 

پژوهشگران چینی در نیمه اول ژانویه توالی ژنوم «فرمول ژنتیکی» ویروس جدید کرونا را مشخص کردند ودر اختیار همگان قرار دادند. برای تشخیص ویروس جدید کرونا، فرمول ژنتیکی ان با انچه دانشمندان چینی مشخص کردند سنجیده می شود تا روشن شود آیا فرد بـه ویروس جدید کرونا آلوده شده یا نه.

 

برای آزمایش از گلو یا بینی فرد مشکوک بـه ابتلا نمونه برداشته شده و بـه آزمایشگاه فرستاده میشود. گاهی هم نمونه خلط یا ترشحات فرد مشکوک هم بـه همراه نمونه خون بـه آزمایشگاه فرستاده می شود. نمونه طبق معمول از کسانی گرفته میشود کـه تب، تنگی نفس و سرفه دارند.

همه چیز درباره آزمایش ویروس کرونا + مثبت بودن جواب کرونا

 نحوه انجام تست کرونا

 

برای تشخیص آزمایشگاهی ویروس جدید کرونا از روشی استفاده می شود بـه نام واکنش زنجیره‌اي پلی‌مراز کمی «quantitative polymerase chain reaction» با استفاده از آنزیمی بـه نام نسخه‌بردار معکوس «Reverse transcriptase». واکنش زنجیره‌اي کمی یا “هم زمان” این مزیت را دارد کـه علاوه بر تشخیص ویروس، از روی تعداد ژنوم می توان تعداد ویروس را هم در نمونه آزمایش شده تعیین کرد.

 

آنزیم نسخه‌بردار معکوس از بخشی از ژنوم ویروس کـه تک‌رشته‌اي اسـت «RNA» نسخه‌برداری می کند و بعد از روی ان یک نسخه دورشته‌اي مکمل «ِDNA» ساخته می شود. این محتوای ژنتیکی با استفاده از واکنش زنجیره‌اي تکثیر میشود و بعد با نور فلورسانس و روشی موسوم بـه ‘در لحظه’ «Real-time» یا کیفی مقدار و نوع ماده ژنتیکی ویروس مشخص میشود.

 

این آزمایش در دو مرحله اصلی انجام میشود، تشخیص اولیه و تائید تشخیص؛ در مجموع سه آزمایش انجام می شود کـه هر آزمایش در واقع بررسی و اندازه‌گیری یک توالی ژنتیکی ویروس اسـت.

نتیجه قطعی آزمایش تشخیصی کووید-۱۹ از زمان ارسال نمونه ۴۸ ساعت زمان میبرد.

همه چیز درباره آزمایش ویروس کرونا + مثبت بودن جواب کرونا

نحوه گرفتن آزمایش کرونا

 

درمان کرونا ویروس:

درمان اصلی كروناویروس مراقبت هاي‌ حمایتی اسـت ؛ از جمله اینكه مطمئن می‌شویم بیمار بـه مقدار كافی اکسیژن مصرف می كند و استفاده از ونتیلاتور برای فشار هوا در ریه ها درصورت لزوم.

 

بیماران باید استراحت کنند و مایعات زیادی بنوشند “در حالی کـه سیستم ایمنی بدن کار خودرا انجام می‌دهد و خودرا التیام می بخشد.” 

جدیدترین مطالب سایت