نوحه ترکی زیبا برای شهادت حضرت عباس علیه السلام (نوحه محرم)

مجموعه : کلیپ و فیلم
نوحه ترکی زیبا برای شهادت حضرت عباس علیه السلام (نوحه محرم)

نوحه ترکی زیبای برای شهادت حضرت عباس علیه السلام

نوحه زیبا با زبان ترکی را به‌ صورت تصویری در این جا مشاهده نمایید. شهادت حضرت عباس علیه السلام

مداحی حضرت عباس (ع)

 

منبع کلیپ : آپارات

 

نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو عشق دیریست که در پیچ و خم عباس است

هر چه داریم همه ی از کرَم عباس است خلقت جنت حق لطف کرم عباس است

 

نحوه شهادت حضرت عباس علیه السلام

عباس بن علی بن ابی طالب علیه السلام درسال 26 هجری متولد شد. مادرش ام البنین بود.این حضرت بزرگوار حماسه اي ماندگار در ان زمان پدیدار کرد.

در روز عاشورا چون تشنگی بر حسین و یاران او سخت گشت، کودکان به امام علیه‏ السلام شکوه آوردند و از فَرط عطش می نالیدند. امام، عباس علیه‏ السلام را صدا کرد و فرمود تا با چندنفر به فرات برود و برای تشنگان آب بیاورد.

 

عباس با ده سوار همراه شد و مَشک‏ها را برداشت و چون به مدخل آبِ فرات رسید، یاران ابن ‏زیاد بر کنار فرات نشسته بودند و شریعه را بر حرمِ رسولِ خدا بسته بودند. چون عباس را دیدند، بر او حمله کردند.

 

عباس پس از ان رجزی خواند و بر آن ها حمله کرد. … آنگاه که از شریعه فرات بیرون آمد و مشک بر دوش داشت دشمنان از هر طرف وی را تیرباران کردند ودر همین حال کسی بر او حمله کرد و دست راست وی را برید و حضرت مشک رابا دست چپ گرفتند در حالیکه تمام فکر حضرت به حرم ابا عبدالله بود تا بر تشنگان آب برساند دراین حال شخص دیگری حمله کرد و دست چپ حضرت را برید و حضرت بر زمین افتاد و مشک را بر دهان گرفت.

 

دراین حال عمر سعد ندا داد که مشک را تیرباران کنند دراین زمان بود که عمودی آهنین بر فرق سر حضرت فرود آوردند… وقتی که امام حسین «علیه السلام» بر بالین خون آلود حضرت عباس « علیه السلام» حاضر شد، فرمود:اکنون کمر من شکست؛ هم اکنون انکسر ظهری و قلت‏حیلتی.

 

نام علمدار سپه آید به گوشم انگار من عمری به او حلقه به گوشم
جانم بلرزد هر می گوید «ابوالفضل» سرّی ست خود بنهاده در اعماق گوشم
ایام سوگواری تسلیت باد

 

جدیدترین مطالب سایت