آموزش رابطه زن یا مرد مبتلا به بیماری سردرد میگرنی

آموزش رابطه زن یا مرد مبتلا به بیماری سردرد میگرنی

اگر دچار سردرد میگرنی هستید و در رابطه جنسی زناشویی دچار مشکلاتی شده اید بهتر است قبل از رابطه جنسی این نکات آموزشی را یاد بگیرید. مردان از نوازش سر و موهای شان بخصوص عبور انگشت از بین موها لذت میبرند؛ زيرا اینکار باعث آزاد شدن و ترشح هورمون اندورفین توی خون میشه که مرد رو مورد تحریک قرار میده.

 

آموزش رابطه جنسی زن یا مرد مبتلا به بیماری سردرد میگرنی

رابطه جنسی با سردرد میگرنی باعث اختلال در معاشقه می‌شود. توصیه میشود. افراد مبتلا به سردرد میگرنی روش هاي رابطه جنسی و معاشقه افراد مبتلا به سردرد میگرنی را در ادامه بیان خواهیم کرد.

 

با درمان و حتی پیشگیری از بروز سردردهای ناتوان کننده، میتوانید معاشقه بهتری را تجربه کنید.سردردها مخصوصاً سردردهای میگرنی، به شدت روابط جنسی را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب می‌رسانند.

 

در آخرین همه ی پرسی انجام شده توسط موسسه ملی سردرد، 69درصد از مخاطبان اعلام کردند که در هنگام سردرد، تمایلی به شروع رابطه جنسی ندارند و 35 درصد از مخاطبان اظهار داشته اند که فشار ناشی از سردرد، روابط زناشویی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

1 – تاثیر سردرد میگرنی بر رابطه جنسی

طبق معمولً زمانی که بدن از هر نوع دردی در رنج است، هیچ گونه تمایلی به ایجاد رابطه ندارد. دکتر Stephen F. Grinstead مشاور خانواده و مدیر مرکز ترک اعتیاد در ساکرامانتو کلیف، میگوید: اکثر بیماران من که از سردردهای مزمن و میگرنی رنج می‌برند، در زندگی زناشویی خود دچار سردمزاجی هستند.

 

دردهای مداوم سطح سروتونین که نوعی انتقال دهنده عصبی در مغز و مشخص کننده خلق و خوی است، را کاهش می‌دهد. سروتونین ماده شیمیایی در بدن است که موجب خوش رفتاری فرد میشود.

 

دکترGrinstead توضیح میدهد، که کاهش سطح این ماده در بدن باعث افسردگی و عدم تمایل به ایجاد رابطه جنسی می‌شود. افرادی که از دردهای مزمن رنج می‌برند، بعلت افسردگی، تمایلات جنسی خودرا سرکوب میکنند.

 

باید اضافه کرد که بیش از نیمی از مخاطبان در همه ی پرسی انجام شده توسط موسسه ملی سردرد، گزارش داده اند که رابطه جنسی به خودی خود باعث شدت سردردهای انها میشود.

 

به گزارش تالاب در تحقیقی دیگر گفته شده است که در عده کمی از افراد، یک نفر از هر صد نفر، در زمان ارگاسم یا اندکی بعد ازآن ،دچار سردرد میشوند. طبق معمولً سردردهای ناشی از روابط جنسی برای مدت چند دقیقه بعد ار رابطه، اتفاق میوفتد، اما به ندرت افرادی هستند که تا ساعت ها بعد از نزدیکی از سردرد رنج می‌برند.

 

بنظر عده اي از افراد مبتلا به میگرن، انجام رابطه جنسی باعث شدت سردرد آن ها می‌شود. خوشبختانه این موضوع فقط برای گروه اندکی از جمعیت مبتلا به میگرن، صحت دارد. این ها اظهارات دکتر Seymour Diamond متخصص مغز و اعصاب و مدیر اجرایی موسسه ملی سردرد در شیکاگو است.

 

او میگوید در حقیقت شواهدی نیز وجود داردکه برخی اوقات انجام رابطه جنسی باعث جلوگیري از بروز سردردهای میگرنی می‌شود. از آنجایی که رابطه جنسی باعث آزاد شدن اندورفین «کاهش دهنده درد» در بدن می‌شود، برای برخی افراد انجام آن باعث کاهش سردردهای انها می‌شود.

آموزش رابطه زن یا مرد مبتلا به بیماری سردرد میگرنی

رابطه جنسی در افراد مبتلا به سردرد های شدید میگرنی

 

2- سردرد میگرنی و رابطه جنسی بهتر

این خبر خوبی است که، سردردها موجب پایان روابط عشق ورزی نیستند.حفظ صمیمیت باوجود سردردهای مزمن، مبتنی بر دو مولفه اساسی است: پیشگیری یا درمان سردردها و تمایل به برقراری رابطه با شریک زندگی‌تان سردردها متفاوتند و روش هاي‌ درمانی موثر در هر نوع سردرد با نوع دیگر متفاوت است.

 

سردردهای میگرنی طبق معمولً دریک طرف سر اتفاق می افتند ، اغلب دردهای ضربان دارند و طبق معمولً با علائمی از جمله حالت تهوع و حساسیت شدید به نور و صدا همراه است.

 

دکتر Diamond میگوید: گروهی از مردم ممکن است از سردردهای تنشی رنج ببرند که از علائم آن کسالت و احساس فشار در کل سر است. این نوع سردردهای مزمن، ممکن است هرروز برای فرد اتفاق بیفتد. دکتر Diamond در مقایسه این نوع سردردها با دردهای میگرنی اظهار می دارد:

 

این نوع سردردها طبق معمولً خفیف تر هستند و با انجام مقاربت، شدت نمیگیرند. بطور کلی پیشگیری از سردردهای میگرنی شامل اجتناب از محرکهایی است که منجر به سردرد میشوند مانند استرس یا مصرف یک نوع خوراکی خاص.

 

3- داروهای درمان سردرد میگرنی

– سد کننده هاي‌ بتا مانند پروپرانالول یا آتنالول «ایندرال یا تنورمین»
– داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایندومتاسین یا ناپروکسین «ایندوسین، آناپروکس»
– تریپتانها مانند ساماتریپتان یا ریزاتریپتان «ایمیترکس، ماکسالت»

 

برای پیشگیری از سردردهایی که بر اثر ارگاسم اتفاق می افتند، پزشکان طبق معمولً استفاده از این داروها را درحدود یک ساعت قبل از شروع نزدیکی توصیه می‌کنند.

 

4- رابطه جنسی در زنان مبتلا به سردرد میگرنی

دکتر Grinstead اظهار می دارد، علاوه بر تاثیرات منفی مستقیمی که سردرد بر زندگی فرد دارد، بر روابط صادقانه و موثر وی نیز آسیب میرساند، بنابر این باید برای پیشگیری از آسیب هاي‌ جدی آن بر روابط زناشویی، فکری اندیشید.

 

وی همچنین میگوید، شخصی که از سردرد رنج می‌برد، باید از روش هاي‌ موثر متفاوتی برای درمان و مدیریت درد و بالا بردن کیفیت زندگیش بهره ببرد. مانند امتحان داروهای متفاوت و جدید یا تجربه تکنیکهای موثر برای کاهش استرس.

 

5- رابطه جنسی در مردان مبتلا به سردرد میگرنی

علاوه بر این‌ها دکتر میگوید اگر سردرد، روابط زناشویی و رابطه هاي‌ شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، از این که این موضوع رابا دکتر خود در بین بگذارید، خجالت نکشید. با یک تشخیص صحیح و تجویز داروی مناسب، افراد مبتلا به سردرد، وادار به چشم پوشی از لذت رابطه و صمیمیت ناشی از رابطه جنسی نخواهند بودو سردردها دلیلی برای انجام ندادن آن نمی‌شوند.

 

رابطه جنسی در افراد مبتلا به سردرد هاي‌ شدید میگیرنی

 


حتما بخوانید:  آموزش لذت بردن در رابطه جنسی با همسر (15 روش برای رابطه زناشویی)


 

گروه زناشویی تالاب

جدیدترین مطالب سایت