روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

رابطه جنسی مقعدی با زن بسیار خطرناک میباشد. در اسلام نیز رابطه جنسی از پشت با همسر نیز منع شده است.

 

نکات مهم رابطه جنسی مقعدی را اینجا بخوانید.

 

روش های رابطه مقعدی با زنان

رابطه مقعدی با همسر یکی از پرخطرترین روابط جنسی است که بهتر است از انجام رابطه جنسی مقعدی اجتناب گردد یکی از مهم ترین عوارض رابطه مقعدی ابتلا به بیماریهای مقاربتی مقعد است. لذت زنان از رابطه مقعدی خیلی زیاد نیست و در برخی خانم ها اصلا لذت بخش نیست

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

در ادامه مهم ترین خطرات رابطه مقعدی با همسر را بیان خواهیم کرد. رابطه مقعدی، اگر با مراقبت تمرین شود، برای اکثر زوج‌ها امکان پذیر است. چرا مردان نزدیکی از پشت «مقعد» را دوست دارند؟ ولی خطراتی که هر دو زوج را تحت تاثیر قرار می‌دهد در زیر شرح داده شده است:

 

عوارض رابطه مقعدی چیست؟

ویروس نقص ایمنی بدن «اچ آی وی»: شکی نیست که مقاربت مقعدی خطر ابتلا به انتقال ویروس HIV را از سایر فعالیت‌های جنسی، به ویژه برای شریک پذیرنده افزایش میدهد.

 

ویروس پاپیلومای انسانی و زگیل: این ویروس «ویروس پاپیلومای انسانی» می‌تواند در طول مقاربت مقعدی منتقل شود و ممکن است منجر به زگیل‌های در ناحیه مقعد شود.

 

نزدیکی با زن از مقعد «دخول آلت از پشت»

HPV و سرطان مقعد: متاسفانه، گونه‌های خاص ویروس HPV دارای پتانسیل سرطان زایی می‌باشند. عده ای از انواع HPV وجود دارند که باعث سرطان دهانه رحم در زنان و نیز سرطان گلو میشوند.

 

تحقیقات نشان میدهد که HPV در بافت‌های جدا شده از بسیاری از سرطان‌های مقعدی دیده شده است. مطالعات اخیر نیز نشان داده است، زوجینی که در رابطه‌های جنسی خود به روابط مقعدی نیز میپردازند، ۱۷ برابر نسبت به دیگر زوجین خطر ابتلا به سرطان مقعد را دارند. بنابراین ایمن‌ترین کار این است که در رابطه مقعدی از کاندوم استفاده کنید.

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

هپاتیت A یا هپاتیت عفونی: این بیماری یک عفونت ویروسی است که می‌تواند باعث ایجاد زردی شود. هپاتیت A. معمولاً بیماری تهدید کننده زندگی نیست، گرچه افراد مبتلا به این بیماری می‌توانند کاملا بیمار باشند. این ویروس میتواند با تماس دهان و دندان انتقال یابد.

 

هپاتیت C: این بیماری یک بیماری مزمن کبدی پیشرونده و گاه مرگبار است. هپاتیت C. ممکن است از طریق مقاربت مقعدی منتقل شود، گرچه به نظر می‌رسد رخدادی نادر باشد. به اشتراک گذاری تجهیزات مصرف مواد مخدر وریدی خطر انتقال این بیماری را افزایش میدهد.

 


حتما بخوانید: رابطه از پشت با همسر و نکات مهم بهداشتی | رابطه مقعدی با دختر


 

E. coli «اشرشیا کولای»: این باکتری در روده زندگی میکند و بسیار ضروری است از ورود ان به دهان جلوگیري شود. همچنین E. coli به راحتی از مقعد به دستگاه تناسلی انتقال مییابد و موجب عفونت ادراری میشود. مقاربت مقعدی نیز گاهی اوقات میتواند این نوع انتقال را ایجاد کند، به ویژه اگر بلافاصله بعد از آن وارد رابطه واژینال شوید.

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

برای این‌که بتوانید تا حدودی از عوارض رابطه مقعدی در امان باشید، اطمینان حاصل کنید که منطقه مقعد پاک است و روده کاملا خالی است. اگر روده خالی باشد، خطر دفع مدفوع حین رابطه وجود ندارد. لطافت، مراقبت، روانکاری مناسب در رابطه مقعدی ضروری است.

 

شریک وارد کننده باید ملایم باشد تا به شریک پذیرنده اجازه دهد اسفنکتر به آرامش برسد. استفاده از کاندوم و روغن‌های مبتنی بر آب به راحتی و همچنین بهداشت این رابطه کمک شایانی میکند. روغن‌های روان کننده از جمله وازلین، ممکن است کاندوم را پاره کرده و روانکاری مناسبی ندارند.

 

مضرات رابطه مقعدی

باید‌ها و نباید‌های بسیاری در مورد انواع مختلفی از روابط مقعدی وجود دارد. بعضی افراد ان را با خشم اخلاقی، گناه و اضطراب مرتبط میکنند. با این حال تحقیقات نشان میدهد که این ناحیه دارای گیرنده‌های عصبی بسیاری بوده که موجب برانگیختگی و لذت جنسی میشوند؛

 

بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از زوج‌ها از انجام ان لذت می‌برند. اکثر فعالیت‌های جنسی، خطر ابتلا به بیماری‌های منتقله از راه جنسی «STDs» مانند سوزاک، هرپس یا تبخال تناسلی، هپاتیت B. و HIV را افزایش می‌دهند و در این میان رابطه مقعدی خطر ابتلا به ایدز را به مقدار قابل توجهی افزایش میدهد.

 

آیا رابطه جنسی مقعدی باعث برجستگی باسن میشود؟

گرچه عوارض رابطه مقعدی به تنهایی خطرناک و دردسرساز هستند، ولی استفاده از عده ای از ابزارها و انجام بعضی از حرکات در این رابطه، خطر انجام ان را بیشتر میکند؛ این موارد خطرناک به شرح زیر میباشد:

 

استفاده از مواد مخدر: در عده ای از موارد دارو‌های آرامبخشی عضلانی «آمیل نیترات، بوتیل نیترات، گلیسریل ترنیترات» تلاش کرده‌اند که مقاربت مقعدی را راحت‌تر یا راحت‌تر کنند. مهم است به یاد داشته باشید که آمیل نیترات یک داروی قوی با بسیاری از عوارض جانبی از جمله سرگیجه، سردرد و فشار خون پایین است که ممکن است منجر به ضعف و از دست دادن هوشیاری شود بنابراین استفاده از این دارو‌ها اصلا توصیه نمیشود.

 

بیهوشی موضعی: برخی مواد مانند کرم لیگناکائین «لیدوکایین» و یا حتی کوکائین موضعی، برای کاهش درد مقعد در هنگام مقاربت استفاده می‌شود؛ اما این مواد با خمیده کردن پوست مقعد خطر بزرگی ایجاد میکنند که باعث ایجاد آسیب جدی از طریق ریزش بیش از حد مخاط مقعد میشود و بنابراین استفاده ان هرگز توصیه نمیشود.

 

تماس دهانی و استفاده از دست‌ها: تماس دهانی خطر بالای انتقال باکتری‌های دهان و معده به ناحیه مقعد را داشته و استفاده بدون احتیاط از انگشتان دست برای منبسط کردن عضلات اسفنکتر می‌تواند باعث بروز صدمات جدی شود.

 

وسایل کمکی: باید به خاطر داشت هرگونه وسیله کمکی برای رابطه مقعدی باید تمیز و بهداشتی باشد. همچنین یکی از خطرات استفاده از این نوع وسایل امکان عدم دسترسی به شی پس از ورود به رکتوم و در نتیجه ان انسداد راست روده است. در آن گونه موارد، باید در اسرع وقت به اورژانس مراجعه نمایید.

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

یک تصور غلط رایج وجود دارد که رابطه مقعدی تقریباً به طور انحصاری توسط مردان همجنسگرا انجام میشود. مطمئنا چنین نیست و مطالعات نشان میدهد زوج‌ها بیشتر از همجنس گرایان رابطه مقعدی دارند.

 

رضایت شریک جنسی

موافقت آزادانه هر دو طرف، یکی از ویژگی‌های اساسی فعالیت جنسی در یک رابطه دوستانه است. برخی ممکن است تلاش کنند و شرکای خود را برای مقاربت مقعدی تحت فشار قرار دهند. با این حال، مجبور کردن یک شریک به فعالیت جنسی که ان‌ها نمی‌خواهند انجام دهند، رفتار کاملا غیرقابل قبول و غیرقانونی است.

 

عده ای از زوج‌های همجنسگرا از مواد مخدر حاوی نیترات استفاده میکنند تا سعی کنند اسفنکتر مقعد را منبسط و از این طریق نفوذ را راحت‌تر کنند. اما این موارد خطر ابتلا به عوارض جانبی حاصل از آن و اعتیاد به سایر مواد مخدر را افزایش میدهند.

 

در برخی کشور‌ها در صورت عدم وجود رضایت، روابط مقعدی تجاوز و جرم محسوب شده و شامل جرایم بسیار جدی می‌باشند. بنابراین، ضروری است که هر دو طرف با این نوع رابطه موافق باشند و همچنین از شرایط قانونی حاکم بر این نوع روابط در کشور خود مطلع شوند.

 

بر خلاف اخباری که همه ی ي روزه در بعضی سایت‌ها و یا نشریات در مورد بارداری از طریق مقعد ذکر می‌شود، رابطه جنسی مقعدی «رابطه از پشت» در حالت عادی به هیچ عنوان باعث بارداری نمی‌گردد. درست است که رابطه جنسی مقعدی به دلیل بروز عفونت چه قبل و چه در حین بارداری، اصلا توصیه نمیشود؛ اما تردیدی نیست که در رابطه مقعدی امکان بارداری و بچه دار شدن وجود ندارد.

 


حتما بخوانید: رابطه مقعدی با زن | خطرات رابطه جنسی از پشت


 

بارداری از طریق مقعدی افراد مبتلا به بیماری کلواک

تنها یک مورد تایید شده حاملگی از طریق مقعد وجود دارد و ان هم مربوط به خانمی است که به طور مادرزادی از بیماری کلواک رنج می‌برده است. مجرای پیشاب، مقعد و واژن این خانم هر کدام دارای لوله‌های مجزایی نبود «مطابق شکل بالا». جالب است بدانید این اتفاق از بین 20000 نفر تنها ممکن است برای 1 نفر رخ بدهد.

 

بنابراین مورد این خانم کاملا غیر عادی و نادر بوده است. او مجبور شد برای درمان بیماری خود یک عمل جراحی انجام دهد اما پزشکان به اشتباه رحم او را بجای واژن به مقعد متصل کردند! کانال واژن او هم قبل از سرویکس بسته بود در نتیجه خون‌ریزی‌ عادت ماهیانه او بجای واژن از مقعد اتفاق می‌افتاد. این حادثه عجیب و غریب باعث شد، او از طریق رابطه جنسی مقعدی باردار شود. به دلیل آنکه پزشکان نمی‌توانستند

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

راه مطمئنی برای تولد بچه از طریق مقعد پیدا کنند فرزند او به روش سزارین به دنیا آمد. در حال حاضر، اگر جنین دچار بیماری کلواک باشد پزشکان می‌توانند قبل از تولد ان را تشخیص دهند. آنها می توانند به این فرد قبل از بارداری مشاوره لازم را بدهند.

 

در کشور ما آمار دقیقی از رابطه جنسی مقعدی وجود ندارد. رابطه مقعدی با محدودیت‌ های اجتماعی ومذهبی روبروست. رابطه مقعدی بین دختر و پسر جوان در دوران نامزدی از سوی خانواده و جامعه پذیرفته نیست. بیشترین علت ناموجه بودن این نوع رابطه دلایل پزشکی و عوارض جسمی ان است.

 

دوره ای که میل و رغبت فراوان به رابطه جنسی مقعدی است ؛ عمدتا در طول دوره بلوغ دختران و پسران، ابتدای بلوغ جنسی و از روی کنجکاوی‌ جنسی است. عده ای از دختران ممکن است برای لذت جویی و تجربه یک رابطه جنسی در دوران نامزدی و پیشگیري از بارداری ؛ فکر رابطه مقعدی را در ذهن خود بپرورانند.

 

چرا مردان رابطه مقعدی را دوست دارند؟

یکی از دلایلی که مرد را به سوی رابطه جنسی از پشت می‌ کشاند، عدم رضایت مرد در به ارگاسم رساندن همسرش است. مرد از این موضوع ناراحت است و بنابراین تمایل پیدا میکند که از پشت نزدیکی کند. در چنین شرایطی زن می‌ تواند با محبت به شوهرش کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با اندام های حساس جنسی‌ ؛ سریع‌ تر آماده شده و به ارگاسم برسد.

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

مردها بیشتر دنبال رابطه مقعدی هستند به این دلیل که از راه چشم تحریک میشوند . یعنی کافیست باسن همسر برای آنها صحنه تحریک کننده باشد. ولی خانم ها این طور نیستند. آنها نوازش و لمس را بر تحریک به وسیله آلت یا باسن ؛ ترجیح می‌دهند.

 

این‌که برخی مردها به نوع خاصی از رابطه جنسی مانند رابطه مقعدی علاقه دارند جزء مسایل شخصی و اختصاصی است و شاید یک نوع انتخاب در لذت جویی جنسی است . پس میتوان گفت هر فردی از یک نوع نوازش و یا رابطه جنسی لذت میبرد.

 

زنان به رابطه مقعدی تمایل دارند؟

تمایل برقراری رابطه جنسی مقعدی در خانم ها بسیار پایین است. به این دلیل که رابطه مقعدی برای زنان از نظر زیستی و فیزیولوژیکی دردر ناک است. اگر زنی تمایل به این رابطه داشته باشد شاید به خاطر این است که احساس می‌کند شوهرش لدت میبرد و درد را به جان می‌خرد تا همتای جنس اش لذت ببرد.

 

البته زنانی هم هستند که برای تسخیر مرد و در بازرسی داشتن او به این نوع رابطه تن میدهند، شاید شریک جنس اش ؛ او را نسبت به سایر زنان و دختران ترجیح دهد.در یکی از جلسات درمانی مشاوره دوران نامزدی ؛ خانم مراجعه کننده ای ؛ تنها انگیزه پذیرش رابطه مقعدی با همتای جنسی اش را صرفا تابو شکنی و این‌که فقط رفتاری تجربه کند که برای دیگران قبیح و زشت است. از نظر او انجام دادن رابطه مقعدی یک برانگیزاننده عالی بوده است.

 

برخی زنان تن دادن به این نوع رابطه را شاید کهنگی رابطه های قدیمی «رابطه جنسی از طریق واژینال» و تکرار مداومت در پوزیشن های خسته کننده و پاسخ به یک کنجکاوی جنسی میدانستند که هم برای خود او و هم شریک جنسی اش تجربه جنسی تازه باشد.

 

از موارد گفته شده که بیانگر تجربیات زنان مراجعه کننده به مشاوره مشکلات جنسی بوده است ؛ یک اصل را باید خاطر نشان کرد زن ها قابل احترامند و چه بهتر است که بپذیریم رفتار و اعمال زنان در زندگی به دور از خود بینی و خود خواهی بوده و شاید دگر خواهی مادرانه و افراطی آن ها این موجودات مهربان برای تداوم یک زندگی آرمانی به هر کاری وا می دارد. باید مراقب بود لذت جویی جنسی تنها هدف زندگی نیست.

 

آسیب های پزشکی رابطه مقعدی

جدای از نظر شرعی اصول بهداشتی رابطه مقعدی مهم است. از نظر پزشکی احتمال ابتلاء به بسیاری از عفونت ها و بیماری ها برای زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسی از مقعد وجود دارد:

 

۱- احتمال خراش برداشتن و خون‌ریزی‌ حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل عدم قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری مانند واژن وجود دارد. هم چنین احتمال خراش برداشتن و خون‌ریزی‌ نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی وجود دارد.

 

۲- زخم های دیواره مقعد ناشی از رابطه جنسی شاهراه بزرگی برای ورود باکتریها و ویروس های‌ خطرناک به داخل جریان خون هستند.

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

۳- در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، ریسک انتقال ویروس ایدز و سایر بیماری های آمیزشی که از طریق خون انتقال می یابند، در تماس جنسی از راه مقعد بسیار بالا می‌باشد.

 

۴- تکرار رابطه مقعدی میتواند موجب ایجاد بی اختیاری مدفوعی شود، به این دلیل که این عمل موجب تضعیف ماهیچه های اسفنگتر شده و ماهیچه قدرت اولیه خود برای جمع شدن و پیش گیری از خروج مدفوع را از دست میدهد.

 

۵- لذت واقعی جنسی برای یک زن ؛ واژن و رابطه جنسی از طریق ان است . بنابراین رابطه مقعدی زمینه را برای دورشدن زن از لذت واقعی و رفتن به سمت بی میلی را فراهم می‌کند.

 

اگر شوهر یا نامزد اصرار به رابطه مقعدی داشت چه کنیم؟

دادن اطلاعات در مورد عوارض جسمی این رابطه برای زنان ؛ احترام به خواسته جنسی شوهر یا نامزد، پیشنهاد راههای جایگزین مثل عشق بازی و رعایت اصول بهداشتی ؛ یکی از کارهایی است که میتوان پیشنهاد داد. از نظر سکسولوژی ؛ به منظور حفظ سلامتی جسمی خود همیشه

 

و هنگام انجام رابطه جنسی به هر طریق و با هر فرد ؛ حتما بهتر است از کاندوم استفاده کنید. به طور طبیعی، مقعد محل تراکم عوامل بیماری زا است. بدین ترتیب تماس هر عضو از بدن با ان می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد. در دوران نامزدی نوازش اندام های جنسی و بیان کلمات تحریک آمیز می‌تواند جایگزین رابطه مقعدی باشد.

 

اگر مقعد تمیز نیست این کار را نکنید

درست است، قبل از رابطه جنسی مقعدی باید مطمئن شوید که روده‌های شما خالی است بعد دوش بگیرید و با صابون ضد باکتری منطقه را به خوبی تمیز کنید. از آنجا که چربی کمتری در این ناحیه وجود دارد و سوراخ مقعد حالت الاستیکی کمتری پیدا میکند بهتر است کمی این ناحیه را خیس کنید و به این ترتیب از عفونت پیش گیری میشود.

 

رابطه جنسی مقعدی را تنها به دلیل خواست همسرتان انجام ندهید

این واضح است که مانند تمام اعمال جنسی نباید هیچ فشاری در انجام رابطه جنسی به طرفین وارد شود چون این کار میتواند سلامت روان زوجین را تحت تاثیر قرار دهد.

 

رابطه جنسی مقعدی خشک ناراحت کننده است

رابطه جنسی مقعدی خشک ناراحت کننده است و میتواند ایجاد درد و ناراحتی کند. بهتر است از یک سیلیکونی که برپایه آب است، استفاده کنید تا لذت بیشتری ایجاد کند.

 

در رابطه جنسی واژنی و مقعدی از یک کاندوم استفاده نشود

اگر می‌خواهید هم رابطه جنسی واژنی و هم مقعدی داشته باشید نباید از یک کاندوم استفاده کنید. در صورتی که بخواهید رابطه جنسی مقعدی را تبدیل به رابطه جنسی واژنی کنید باید حتما کاندوم را عوض کنید. زنان در صورتی که باکتری‌های این ناحیه داخل واژن شوید زود دچار عفونت میشوند.

 

تقریباً 90 درصد مردان دارای روابط جنسی با مردان دیگر و در حدود 5 تا 10 درصد زنان فعال از لحاظ جنسی پذیرای مقاربت جنسی از راه مقعد هستند.مقاربت جنسی از راه مقعد که اغلب صاف و ساده رابطه مقعدی یا نزدیکی از عقب نامیده می‎شود فعالیتی جنسی است که در طول ان آلت تناسلی وارد مقعد می‎شود.

 

روش های رابطه مقعدی با زنان (عوارض و خطرات رابطه از پشت)

مردم درگیر در رابطه مقعدی با خطرات متعدد مرتبط به سلامت مواجهند زیرا مقعد پر از پایانه‎های عصبی است که ان را به عضوی بسیار حساس مبدل می‎کند. برای برخی پذیرندگان رابطه مقعدی، مقعد می‎تواند یک منطقۀ پذیرای تحریک جنسی باشد که به تحریکات جنسی پاسخ می‎دهد. برای شریک جنسی مفعول ممکن است درون مقعد سفتی مطبوعی در اطراف آلت تناسلی مردانه ایجاد شود.

 

در حالی که عده ای از مردم از مقاربت جنسی از راه مقعد لذت می‎برند، این عمل سراشیب‌های خاص خود را دارد و باید در مورد ان پرهیزهای ایمنی خاص لحاظ شود.

 

آیا رابطه مقعدی ایمن است؟

شماری از ریسک‎های مرتبط به سلامت در مورد رابطه مقعدی مطرح است و مقاربت جنسی از راه مقعد به دلایل متعدد، شامل موارد مندرج در زیر، از پرخطرترین راه‎های فعالیت جنسی به شمار می‎رود:

 

– مقعد فاقد لیز کننده‎های طبیعی است که در واژن وجود دارد. دخول آلت تناسلی مرد مـی‎تواند به پارگی بافت درون مقعد منجر شود، که این وضعیت امکان ورود باکتری‎ها و ویروس‎ها را به درون جریان خون ایـجاد می‎کند. این شرایط می‎تواند به گسترش عفونت‎های قابل انتقال جنسی شامل HIV منجر شود. مطالعات عنوان کرده‎اند که مجاورت مقعدی

 

با ویروس HIV در مورد شریک جنسی مفعول، 30 بار پرخطرتر از مجاورت واژنی با این ویروس است. قرار گرفتن در معرض پاپیلوماویروس انسانی «HPV» نیز ممکن است به توسعۀ زگیل‌های مقعدی و سرطان مقعد منجر شود. استفاده از لیز کننده‎ها می‎تواند تا حدودی کمک کننده باشد اما این لوبریکانت‎ها به طور کامل از امکان بروز پارگی مقعد جلوگیری نمی‎کند.

 

– بافت درون مقعد به خوبی پوست بیرون مقعد محافظت شده نیست. بافت خارجی بدن ما دارای لایه‎ای از سلول‎های مرده است که به عنوان حائلی در برابر عفونت عمل می‎کنند. بافت داخلی مقعد دارای این محافظ طبیعی نیست، که این باعث می‎شود تا بافت مزبور مستعد پاره شدن بوده و باعث گسترش عفونت گردد.

 

– مقعد برای نگه داشتن مدفوع طراحی شده است. مقعد با بافتی عضلانی شبیه به یک حلقه احاطه شده است، که اسفنکتر مقعد نامیده می‎شود، و این حلقه پس از دفع مدفوع تنگ می‎شود.

 

رابطه مقعدی مکرر می‏تواند به تضعیف اسفنکتر مقعد منجر شود که این باعث می‎گردد تا نگهداری مدفوع تا رسیدن به توالت برای فرد مفعول در رابطه مقعدی دشوار شود. به هر جهت، ورزش‎های کیگل می‎توانند به قدرت بخشی این اسفنکتر منجر شده و از مشکل مورد بحث تا حدودی جلوگیري کرده یا ان را ترمیم کند.

 

مقعد پر از باکتری است. حتـی اگر هیچ ‎یک از شرکاء جنسی دچار بیماری‎های واگیردار مقاربتی نباشد، باکتری‎هایی که به صورت طبیعی در مقعد وجود دارند می‎توانند به شکل بالقوه عامل ایجاد عفونت در شریک جنسی باشند.

 

اقدام به رابطه واژینال پس از رابطه مقعدی نیز می‎تواند به بروز عفونت در واژن و عفونت‎های دستگاه ادراری منجر گردد.رابطه مقعدی می‎تواند با خطرات دیگری نیز همراه باشد. تماس دهانی با مقعد می‎تواند هر دو سوی رابطۀ جنسی را در ریسک ابتلاء به هپاتیت، هرپس، پاپیلوماویروس انسانی «HPV» و دیگر انواع عفونت قرار دهد.

 

برای زوج‌های هتروسکسوال یا دگرجنسگرا، در صورت توده شدن مایع منی در نزدیک ورودی واژن امکان بروز بارداری ناخواسته وجود دارد.حتی با وجودی که جراحات جدی بر اثر رابطه مقعدی شایع نیست، امکان بروز ان وجود دارد.

 

خون‌ریزی‌ پس از اقدام به رابطه مقعدی ممکن است بر اثر هموروئید یا پارگی مقعد یا حتی موردی جدی‎تر مثل ایجاد سوراخ در روده بزرگ ایجاد شود. این وضعیتی خطرناک است که نیاز به مراقبت پزشکی فوری دارد. درمان شامل بستری شدن فرد در بیمارستان، انجام عمل جراحی، و مصرف داروهای آنتی‎بیوتیک برای پیشگیري از عفونت است.

 

پیشگیری از مشکلات مربوط به رابطه مقعدی

تنها راه برای جلوگیري کامل از خطرات مربوط به رابطه مقعدی اجتناب از این نوع مقاربت جنسی است. اگر فردی دارای رابطه مقعدی باشد این موضوع اهمیت تام دارد که برای پیش گیری از گسترش عفونت‌ها و بیماری‎ها از کاندوم استفاده کند.
موارد مندرج در زیر نکاتی در راستای افزایش ایمنی سکس مقعدی است:

 

– در صورت اقدام به رابطه مقعدی از ورود آلت تناسلی به دهان یا واژن امتناع کنید مگر این‌که شریک جنسی شما از کاندون تازه‎ای استفاده کرده باشد.

 

– برای جلوگیری از پارگی بافت مقعد مقدار زیادی لوبریکانت یا لیز کننده به کار ببرید. در صورت استفاده از کاندوم لاتکس همیشه از لوبریکانت بر پایۀ آب استفاده کنید.

 

– برای کمک به کاهش خطر بروز پارگی مقعد همیشه پیش از ورود آلت تناسلی مرد به مقعد خود را شل کنید. استفاده از دوش آب گرم پیش از رابطه مقعدی یا دراز کشیدن به روی شکم می‎تواند باعث آسانتر شدن ورود آلت به مقعد گردد.

 

– در صورت احساس درد رابطه مقعدی را متوقف کنید

 

– در صورت بروز خون‌ریزی‌ پس از مقاربت جنسی از راه مقعد یا در صورت بروز زخم یا توده در اطراف مقعد یا در موارد خروج ترشح از مقعد در اولین فرصت ممکن به پزشک مراجعه کنید. بهترین راه برای پیش گیری از عوارض مقاربت جنسی از راه مقعد خودداری از انجام ان است.

 

جدیدترین مطالب سایت