انجام کار های خانه توسط شوهر باعث دلگرمی همسر میشود ؟

انجام کار های خانه توسط شوهر باعث دلگرمی همسر میشود ؟

انجام کار های خانه توسط شوهر باعث دلگرمی همسر میشود ؟

قطعا جواب این سوال بله است ، زیرا هنگامی که شوهر به همسرش کمک کند باعث دلگرمی او میشود و همیشه یار و یاور او خواهد ماند در ادامه خواهید خواند ، با تالاب همراه باشید.

 

کمک نمودن شوهر در انجام کارهای منزل به همسر می تواند به بهتر شدن رابطه بین آن ها بسیار کمک کند. کارهایی مانند آشپزی و تمیزکاری خانه. با نزدیک شدن به سال نو و عید نوروز، همه ی خانم ها دست به کار می شوند تا خانه را تمیز کنند و رنگ و بوی دیگری به خانه شان بدهند. ولی امان از دست تنهایی، امان از تنها خانه تکانی کردن..

 

اصول کمک گرفتن از شوهر در کارهای خانه
مسلما همه ی خانم ها دوست دارند همسرشان در انجام دادن کارهای خانه، کمک شان کنند اما نمی دانند چگونه این مشارکت را ایجاد کنند

 

کنایه زدن ممنوع
درسته که خانم ها دوست دارند همسرشان در انجام دادن کارهای خانه به آنها کمک کند ولی باید مراقب باشند که تمایلشان را از طریق کنایه به همسرشان نگویند. گفتن این درخواست به این صورت که همه ی مردها کمک خانمشان می کنند و جملاتی این چنینی فقط مردان را از انجام این کارها دور می کند. مردان ذاتا از شنیدن کنایه بیزار هستند و خیلی حس خوبی نسیت به قضیه مربوطه پیدا نمی کنند.

 

شفاف بیان کنید
به گزارش تالاب حتما نیاز و انتظارتان را شفاف و دقیق به همسرتان بیان کنید. دقیقا به او بگویید که نیاز دارید به شما در انجام کارهای منزل کمک کند و دقیقا برای او مشخص کنید که چه کاری را نیاز دارید به شما کمک کند. معمولا باید به مردان انجام دادن کارهای خاصی را یادآوری کرد و از یادآوری آنها ترسی نداشته باشید.

 

یکی از مسایلی که باعث می شود مردها به همسرشان کمک نکنند، غرغر کردن خانم ها است. مردها در کنار این که از کنایه شنیدن ناراحت می شوند، با شنیدن غرغر نیز نمی توانند کنار بیایند

 

برنامه ریزی کنید
از چند وقت مانده به شروع خانه تکانی، حتما لیست تمام کارهایی را که باید انجام دهید را بنویسید و از همسرتان هم بخواهید که لیست شما را تکمیل کند. بعد از تکمیل لیست با مشارکت همسرتان مشخص کنید که کدام یک از کارها را شما و کدام یک را همسرتان باید انجام بدهید.

 

تعادل را رعایت کنید
حتما در برنامه ای که مشخص می کنید روز انجام کار را هم تعیین کنید. تمام کارهای سخت و نفس گیر را در یک روز نگذارید و سعی کنید اینگونه نباشد که بگویید حالا که همسرم آمده کمک، تمام کارها را بدهم انجام دهد. زیرا اگر حجم کارها در یک روز بالا باشد ممکن است همسرتان را خسته و دلزده کند و کاری کند که همسرتان دیگر برای انجام کمک رجوع نکند. پس تعادل را رعایت کنید و حجم کارها را به صورت مساوی در هر روز تقسیم کنید.

 

مشارکت همه
در برنامه ریزی برای خانه تکانی شب عیدتان سعی کنید مشارکت همه ی اعضای خانواده را بطلبید نه اینکه فقط خودتان یا همسرتان. از فرزندان هم کمک بگیرید اما کمکی در حد توان خودشان نه بالاتر. با این کار هم می توانید مشارکت و تقسیم وظایف را به فرزندانتان یاد بدهید و هم باری را از روی دوش خودتان بر می دارید.

 

تقسیم کار بهترین راه
وقتی که لیست خودتان را از کارهایی که باید برای خانه تکانی انجام دهید، نوشتید تقسیم وظایف را شروع کنید. کارهای سنگین تر را مرد خانه و کارهای خیلی سبک را فرزندان انجام می دهند.

 

هر فرد با یک کار مناسب
در تقسیم کردن کارها حتما کارهایی را به همسرتان بدهید مه توانایی انجام آن را داشته باشد. کارهایی مثل تعمیرات شیرهای آب و کارهای برقی منزل می تواند برعهده مرد خانه باشد اما اگر همسرتان توانایی انجام این کارها را نداشت می توانید از او بخواهید که خودش برقکار و یا لوله کش بیاورد و در کنار آنها باشد تا آنها به کارهای منزل رسیدگی کنند.

 

حتما نیاز و انتظارتان را شفاف و دقیق به همسرتان بیان کنید. دقیقا به او بگویید که نیاز دارید به شما در انجام کارهای منزل کمک کند و دقیقا برای او مشخص کنید که چه کاری را نیاز دارید به شما کمک کند

 

آقای محترم نگو بلد نیستم
اگر همسرتان جز آن دسته از مردها هست که مدام می گوید بلد نیستم و نمی توانم انجام بدهم، شما با بد اخلاقی با او رو به رو نشوید زیرا این روش جواب نمی دهد که هیچ، بلکه کاری می کند که همسرتان کلا کاری را انجام ندهد. بهترین راهکار در برابر این رفتار همسرتان این است که به او یاد بدهید. به او بگویید دقیقا برای انجام هر کاری، چه اقدامی را باید انجام بدهد.

 

از همدیگر قدردانی کنید
اگر همسرتان کاری را انجام داد حتما از او قدردانی و تشکر کنید با این کار به همسرتان می فهمانید که متوجه کمک کردنش و محبتش شده اید. اینگونه می توانید باعث شوید که همسرتان دوباره به شما در انجام دادن کارها کمک کند.

 

غرغر کردن ممنوع
یکی از مسایلی که باعث می شود مردها به همسرشان کمک نکنند، غرغر کردن خانم ها است. مردها در کنار این که از کنایه شنیدن ناراحت می شوند، با شنیدن غرغر نیز نمی توانند کنار بیایند.

 

سخت نگیرید
 خانه تکانی بر خلاف اسم سنگین و وحشتناکی که دارد، کار راحتی است به شرط آن که نکاتی که در بالا گفته شد، کاملا رعایت شود. 

جدیدترین مطالب سایت