حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

حفظ یک ازدواج سالم : اینها برخی از ساده ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید تا ازدواجتان به نتیجه برسد. در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از اطلاعاتی که ازدواجتان را موفق می کند را منتشر کرده ایم.

 

چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

حتی قوی ترین ازدواج ها نیز در برابر کمی آشفتگی آسیب پذیر هستند. وقتی رابطه‌تان خوب است، احساس می‌کنید که روی هوا شناور هستید، اما وقتی اوضاع خراب می‌شود، می‌توانید به سرعت روی زمین بیفتید. خوشبختانه، هر رابطه خوبی را می توان با تلاش کافی نجات داد و ممکن است قبلاً با برخی از این راه ها برای حفظ یک ازدواج سالم آشنا باشید.

 

به عنوان مثال، همه آن قرارهای دوگانه ای که با هم می رفتید، مخفیانه صمیمیت را در رابطه شما افزایش داده است. و آیا می دانستید که در آغوش گرفتن و تماشای عکس های بامزه حیوانات می تواند جرقه را زنده نگه دارد؟ برای اینکه مطمئن شوید هر کاری که می توانید انجام می دهید تا همسرتان را راضی نگه دارید، ما برخی از ساده ترین کارهایی را که می توانید برای انجام یک ازدواج انجام دهید جمع آوری کرده ایم.

 

بیشتر بخوانید: 7 روش قدم به قدم از خواستگاری تا ازدواج موفق

 

1. به عکس های توله سگ ها با هم نگاه کنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

آیا شما و همسرتان در رختخواب نشسته اید و عکس های دوست داشتنی توله سگ را با هم مرور می کنید؟ این فعالیت مشترک نه تنها باعث می‌شود که از خوشحالی جیغ بکشید، بلکه می‌تواند به ازدواج شما نیز کمک کند.

 

یک مطالعه در سال 2017، نشان داد که وقتی به آزمودنی‌ها عکس‌هایی از توله‌سگ‌ها بلافاصله پس از عکس‌های همسرشان نشان داده می‌شود، پاسخ‌های مثبت بیشتری به شرکای خود و بهبود روابط زناشویی داشتند.

 

جیمز کی مک‌نولتی، محقق ارشد این پژوهش، می‌نویسد: «یک منبع نهایی احساسات ما در مورد روابطمان را می‌توان به نحوه ارتباط ما با شرکایمان با عواطف مثبت تقلیل داد.» این انجمن‌ها می‌توانند از طرف شرکای ما، و همچنین از چیزهای غیرمرتبط مانند توله سگ‌ها و خرگوش‌ها ایجاد شوند.

 

2. احساسات خود را بنویسید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

حفظ یک ازدواج سالم

 

وقتی شک دارید، آن را یادداشت کنید. محققان دانشگاه نورث وسترن در سال 2013 دریافتند که زوج‌هایی که در یک تمرین روزانه در مورد رابطه‌شان شرکت می‌کنند، رضایت زناشویی را افزایش می‌دهند. با این حال، مهم است که فقط چیزهایی را که در مورد شریک زندگی‌تان آزارتان می‌دهند یادداشت نکنید، نگه داشتن فهرستی از نکات مثبت نیز در درازمدت به شما کمک می‌کند.

 

3. کمدی های عاشقانه را تماشا کنید.

آیا شما به طور منظم در شب فیلم به سمت رامکام ها گرایش دارید؟ پیش برو و به خاطر سلیقه خوبت به خودت تبریک بگو و مسیر را به سوی خوشبختی هموار کردی.

 

یک مطالعه در سال 2014 در دانشگاه روچستر موفقیت برنامه‌های مشاوره زوجین مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و نشان داد زوج‌هایی که فیلم‌های عاشقانه تماشا می‌کنند و پس از آن درباره آن بحث می‌کنند، 50 درصد کمتر از طلاق برخوردار هستند. بنابراین در یک تلنگر عشوه گرانه، پاپ کورن بردارید، و فراموش نکنید که از مگ رایان برای ازدواج طولانی و عاشقانه تشکر کنید.

 

4. بگو متشکرم.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

ممکن است فکر کنید که همسرتان به طور شهودی می داند که شما چقدر برای هر کاری که انجام می دهد سپاسگزار هستید، اما مطمئناً این موضوع ضرری ندارد. در واقع، یک مطالعه در سال 2015 که در مجله روابط شخصی منتشر شد، نشان داد که ابراز قدردانی از شریک زندگی شما به طور مستقیم با رضایت از رابطه در ارتباط است.

 

«حتی اگر زوجی در زمینه‌های دیگر پریشانی و مشکلاتی را تجربه کنند، قدردانی در رابطه می‌تواند به ارتقای نتایج مثبت زناشویی کمک کند.»

 

5. پیروزی های کوچک را جشن بگیرید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

آیا همسر شما اخیراً در محل کار خود ارتقاء یافته است یا شاید پس از ماه ها کار سخت به وزن هدف خود رسیده است؟ این مناسبت های مهم دعوت به جشن می کنند! شریک زندگی شما از حمایت شما قدردانی خواهد کرد و تحسین مثبت در ازدواج شما معجزه خواهد کرد.

 

همانطور که تارا پارکر-پوپ در کتاب “برای بهتر” می نویسد: چگونه علم شگفت انگیز زوج های خوشبخت می تواند به موفقیت ازدواج شما کمک کند، “زوج هایی که به طور منظم اوقات خوش را جشن می گیرند، سطوح بالاتری از تعهد، صمیمیت، اعتماد و رضایت از رابطه دارند. شریک زندگی می داند که شما به دستاوردهای او افتخار می کنید – باید آن را نشان دهید.

 

6. پیامک های سکسی بفرستید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

حفظ یک ازدواج سالم

 

این روزها ارسال پیامک های شیطنت آمیز فقط مختص مجردهای خشمگینی نیست که به دنبال اوقات خوشی هستند. حتی زوج های متاهل نیز برای زنده نگه داشتن جرقه به پیامک مراجعه می کنند. و اگر نمی ترسید به طور مجازی آن را دریافت کنید، پس به خودتان دست بزنید.

 

مطالعه ای نشان می دهد که زوج های متعهد بیشتر از زوج هایی که در روابط معمولی تر هستند از پیام های متعهد سود می برند. نیمی از پاسخ دهندگان گزارش کردند که ارسال پیامک بر روابط جنسی و عاطفی آنها با یک شریک زندگی تأثیر مثبت داشته است.

 

7. اما برای برقراری ارتباط به متن ها تکیه نکنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

همه ما مقصریم که زمان زیادی را صرف تلفن هایمان می کنیم، اما برای ازدواج شما ضروری است که از تعامل رودررو با همسرتان غافل نشوید.

 

یک مطالعه در سال 2013 که در مجله زوج درمانی و رابطه درمانی منتشر شد، به این نتیجه رسید که زنانی که عذرخواهی می‌کنند و اطلاعات مهم را از طریق متن ارسال می‌کنند، از روابط خود رضایت کمتری دارند. تا جایی که ممکن است حضوری صحبت کنید، یا زمانی که از لحاظ فیزیکی با هم نیستید برای تماس وقت بگذارید—واقعاً هر چیزی بهتر از یک شکلک با انگشت شست بالا و چشمک زدن است.

 

8. و به طور کلی زیاد به گوشی خود وابسته نباشید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

بسیاری از مردم اجازه می‌دهند گوشی هوشمندشان شریک سوم در رابطه آنها شود. یک مطالعه در سال 2018 روی زوج‌های کالج نشان داد که افرادی که به تلفن‌های هوشمند خود وابسته بودند، اطمینان کمتری در رابطه خود داشتند.

 

به طور مشابه، افرادی که شرکایشان همیشه با تلفن همراهشان بود، کمتر راضی بودند. اگر همسرتان احساس می‌کند که شما یک وابستگی ناسالم به تلفن خود دارید، ممکن است نگران این باشد که چیزی در ازدواج کم است، بنابراین سعی کنید هر زمان که با هم هستید دستگاه خود را در جیب خود نگه دارید.

 

9. برای شب های قرار بیرون بروید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

اگر شما یکی از زوج های متاهلی هستید که پس از سال ها با هم بودن، هنوز شب ملاقات را مقدس می دانند، پس در مسیر موفقیت قرار گرفته اید. یک مطالعه در سال 2016 توسط بنیاد ازدواج نشان داد که زوج‌هایی که ماهی یک بار به شهر می‌روند، بیشتر از آنهایی که ترجیح می‌دهند در شهر بمانند، با هم می‌مانند.

 

10. و به قرارهای دو نفره بروید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

حفظ یک ازدواج سالم

 

قرار ملاقات دو نفره، فعالیت جدیدی را وارد چرخش شما می کند و صمیمیت را در رابطه شما بهبود می بخشد. در یک مطالعه در سال 2014 که در “روابط شخصی” منتشر شد، زوج‌هایی که در خارج از خانه با یک زوج دیگر درگیر “مکالمات عمیق شخصی” بودند، نسبت به زوج‌هایی که فقط با یکدیگر گفتگوی عمیق داشتند، ابراز علاقه بیشتری داشتند.

 

محققان دریافتند که زوج‌ها وقتی می‌شنیدند که زوج‌های دیگر همین کار را می‌کنند، بیشتر احساسات خود را آشکار می‌کنند. میمون نگاه میکنه و تقلید میکنه!

 

بیشتر بخوانید: پیشنهاد هایی برای ازدواج موفق (مخصوص نامزدها)

 

11. و روابط دوستانه خود را با زوج های دیگر حفظ کنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

جدای از قرارهای دوگانه، این طبیعت انسان است که بخواهید با افرادی مشابه خودتان وقت بگذرانید، بنابراین منطقی است که زوج ها تمایل به دوستی با زوج های دیگر داشته باشند. اما چیزی که بیشتر زوج ها احتمالاً متوجه نمی شوند این است که این دوستی ها در واقع به ازدواج آنها کمک می کند.

 

دوستی زوج‌ها از طریق ایجاد آرامش، حمایت و هیجان برای ازدواج مفید است. «ما می‌توانیم در مورد هر چیزی که بخواهیم صحبت کنیم». “ما اوقات غم انگیز و اوقات خوبی را با هم تقسیم کرده ایم.”

 

12. روزهای خوب را به یاد آورید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

دلیلی وجود دارد که زوج های صمیمی (و بهترین دوستان) جوک های درونی زیادی دارند که دوست دارند به یکدیگر یادآوری کنند.

 

بر اساس مطالعه قابل توجهی که در سال 2007 منتشر شد، خنده ستون فقرات هر پیوند خوبی است و به یاد آوردن اوقات خوب ممکن است راز حفظ یک ازدواج سالم باشد. محققان خاطرنشان کردند که زوج‌هایی که لحظات خنده‌دار را به یاد می‌آورند، رضایت بیشتری از رابطه داشتند.

 

13. با دوستان شریک زندگی خود معاشرت کنید.

تمایل شما برای مشارکت دادن همسرتان در سفرهای دوستانه بی‌توجه نمی‌ماند. برعکس، طبق یک مطالعه در سال 2013 در مجله تحقیقات اوقات فراغت، این عمل ادغام تنها باعث تقویت پیوند شما با دیگری می شود.

 

14. در آغوش یکدیگر بخوابید.

هیچ چیز یک زوج متاهل را (به معنای واقعی کلمه) به اندازه کمی قاشق به هم نزدیک نمی کند. یک مطالعه در سال 2014 در دانشگاه هرتفوردشایر نشان داد که 94 درصد از زوج هایی که در حال لمس کردن می خوابند، رضایت از رابطه را گزارش کرده اند.

 

15. به طور منظم با هم ورزش کنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

ورزش تاثیر مثبتی هم روی عضلات و هم بر روی ازدواج شما دارد. مطالعه‌ای که در سال 2000 از مجله شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی که اغلب به آن استناد شد، نشان داد که بعد از اینکه زوج‌ها با هم در یک فعالیت بدنی شرکت کردند، از روابط خود رضایت بیشتری داشتند و بیشتر احساس عشق می‌کردند.

 

16. یا با هم یک ماراتن بدید.

اگر واقعاً جاه طلب هستید، از همسرتان بخواهید که برای 5K با شما ثبت نام کند – ماه ها آموزش با هم، مشارکت شما را تقویت می کند. «هدف‌های مشترکی که یک زوج می‌توانند برای کمک به هدف بزرگ‌تر به یک رابطه تلاش کنند، همچنین، زمان صرف شده برای دستیابی به این اهداف به زوجین کمک می‌کند پیوندشان را تقویت کنند.»

 

17. با هم سفر کنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

گذراندن حرکات یکسان هر روز می تواند باعث شود که یک ازدواج کهنه شود. یکی از راه های چاشنی چیزها؟ حداقل یک بار در سال یک تعطیلات را فقط برای خود و همسرتان برنامه ریزی کنید. در واقع، یک نظرسنجی در سال 2016 ، نشان می‌دهد که شادی زوج‌ها هنگام برنامه‌ریزی تعطیلات، در واقع بر شادی آنها در روز عروسی خود غلبه می‌کند.

 

18. احساس همسرتان را درک کنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

حفظ یک ازدواج سالم

 

همسر خوب کسی است که بتواند دوست خوبی هم باشد. یک مطالعه در سال 2012 از انجمن روانشناسی آمریکا حتی نشان داد که رضایت از رابطه با توانایی هر یک از طرفین در خواندن احساسات همسرشان مرتبط است. وقتی شریک زندگی تان به خانه می آید و به نظر می رسد که ناراحت یا به خصوص به وجد آمده باشد، این وظیفه شماست که از او بپرسید که چرا چنین احساسی دارد.

 

19. فداکاری کنید

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

یک ازدواج خوب همه چیز در مورد دادن و گرفتن است. ممکن است نخواهید به خواربار فروشی بروید، اما به عنوان یک همسر فداکار، مایلید به خاطر مصالحه، علایق خود را کنار بگذارید. همانطور که یک مطالعه در سال 2017 در مجله تئوری و بررسی خانواده منتشر شد، به این نتیجه رسید که “تمایل به چشم پوشی از منافع شخصی و فعالیت های مورد نظر برای خیر شریک یا رابطه یک جنبه مهم از حفظ روابط است.”

 

20. بیاموزید که بدون کلام ارتباط برقرار کنید.

شکی نیست که اگر می خواهید ازدواج سالمی داشته باشید، مکالمه با کیفیت ضروری است. در عین حال، راه های زیادی برای برقراری ارتباط وجود دارد که اصلاً شامل صحبت با صدای بلند نیست.

 

“همه – مردان، زنان، از جمله من – باید یاد بگیرند که قبل از اینکه بتوانیم با کلمات ارتباط برقرار کنیم، باید به صورت غیرکلامی ارتباط برقرار کنیم. ما می توانیم این کار را به روش های ساده انجام دهیم – از طریق لمس رابطه جنسی، انجام کارها با هم. عمیق ترین لحظات صمیمیت زمانی رخ می دهد که شما صحبت نمی کنید.”

 

21. و مایل اضافی را طی کنید.

حفظ یک ازدواج سالم با 21 روش + توصیه مفید

بسیاری از ما به اولین قرار ملاقات خود با همسرمان نگاه می کنیم و به یاد می آوریم که همه چیز را برای ملاقات با یک شریک جدید بالقوه آماده کرده ایم. با پیشرفت یک رابطه، بسیاری از مردم از انجام این تلاش‌های فراوان برای گذراندن وقت با هم دست می‌کشند، اما آن زوج‌هایی که شب‌های قرار ملاقات و سایر گردش‌هایشان لذت‌بخش‌تر است.

 

همانطور که یک مطالعه محوری در سال 2007 در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی به این نتیجه رسید، شرکت کنندگان در مطالعه که سعی کردند خود را به خوبی نشان دهند، پس از تعامل با شریک زندگی خود، شادی بیشتری را تجربه کردند. پس ادامه دهید و تلاش بیشتری برای حفظ یک ازدواج سالم انجام دهید: همسر شما ارزشش را دارد.

 

بیشتر بخوانید: ازدواج موفق برای چهل ساله ها

 

در پایان

موفقیت در ازدواج تنها در تامین مادیات خلاصه نمی شود . تحقیقات گویای این مطلب هستند که تمام افراد خانواده در یک زندگی مشترک سالم سعادتمند و کامل از مزایای آن بهره مند خواهند شد همه ما می دانیم که خداوند به مزایای زندگی مشترک آگاه است و به همین دلیل بوده که زن ها و مرد ها را تشویق به ازدواج کرده است.

جدیدترین مطالب سایت