رضایت مندی بیشتر در زندگی

رضایت مندی بیشتر در زندگی

1 – هرگز از چیزهایی که ندارید، بیش از حد شکایت نکنید

مردم دو دسته اند :
• دسته اول همیشه شکایت می کنند (حتی از چیزهای نسبتا خوبی که دارند)
• دسته دوم کسانی هستند که از کوچک ترین و جزئی ترین چیزها نیز استفاده می کنند تا خوشحال تر و خوشبخت تر باشند.
شما باید سعی کنید جزء دسته دوم باشید. مسلما کسی که نگرش اش به زندگی اینگونه باشد، می تواند همیشه همسرش را شیفته خود نگاه دارد.

 

2 – به او بگویید که او بهترین زن یا مرد در تمام دنیاست

همسر شما ممکن است خیلی ثروتمند، تحصیلکرده و موفق نباشد، اما یک ویژگی مهم دارد و آن اینکه توانسته شما را مشتاق خودش کند. او تمام تلاشش را می کند که در هر حالتی شما را حمایت نماید. اگر همسرتان با شکست و عدم موفقیت در کاری روبه رو شد و دچار ناراحتی و افسردگی گردید، به او بگویید که شما بیش از آنچه توقعش را داشته اید، دریافت کرده اید و برای تمام تلاش هایش ارزش قائلید. این کار باعث خوشحالی او خواهد شد.

 

3 – تعریف کردن از همسر خود را فراموش نکنید

گاهی اوقات همسرتان آنچنان درگیر زندگی می شود که از ظاهر خود غافل شده و کمتر از قبل به آراستگی خود اهمیت می دهد؛ زیرا با تمام مسوولیت هایی که بر عهده دارد، فرصت پرداختن به ظاهر خود را نمی یابد. اگر در چنین مواقعی از ظاهر او ایراد نگیرید و در عوض از او بیشتر از قبل تعریف کنید و به او بفهمانید که با گذشت زمان و بالا رفتن سن و سال زیباتر و جذابتر شده است، باعث خوشحالی بسیار زیاد او خواهید شد و این خوشحالی به شما نیز سرایت خواهد کرد.

 

4 – به او اجازه دهید تا لذت بیشتری از زندگی ببرد

همه ما انسان ها نیاز داریم که روابط دوستانه مان را با دوستان قدیمی خود حفظ کنیم. اگر همسرتان اوقاتی را با دوستانش سپری کرد، به او سخت نگیرید. هر کسی نیاز دارد ساعاتی را فقط به خودش بپردازد. اگر تمام ذهن و انرژی خود را صرف مشغله های زندگی کنیم، لذتی از زندگی نخواهیم برد. داشتن کمی تنوع و تفریح به ما انرژی بیشتری برای انجام مسوولیت و مقابله با مشکلات می دهد.

 

5 – هرگز از گفتن دوستت دارم به همسرتان خسته نشوید

همسر شما بیشتر اوقاتش را صرف مهیا کردن امکانات لازم برای آسایش خانواده اش می کند. و در مقابل انتظار عشق و محبت از جانب شما دارد. هرگز از گفتن دوستت دارم به او غافل نشوید و او را از شنیدن این جمله بسیار ساده محروم نکنید.

 

6 – به خودتان توجه کنید

مراقبت از جسم و سلامتی خود، مراقبت از پوست و مو و زیبایی تان را فراموش نکنید. با این کار علاقه او کمرنگ نخواهد شد؛ برعکس توجهش به شما بیشتر شده و اینکار او را خوشحال تر و راضی تر می کند.

 

7 – بردبار و صبور باشید

وقتی به تنهایی حرکت می کنید، هر کجا بخواهید قدم می گذارید؛ ولی هنگامی که با کس دیگری هستید، قدم های شما باید با او هماهنگ باشد. در طول مسیر، تجربه کسب خواهید کرد و می آموزید که چگونه با یکدیگر حرکت کنید. ازدواج یعنی ایجاد هماهنگی جسمی و روحی بین زن و شوهر. برای موفق شدن و رسیدن به این هماهنگی باید صبور و بردبار باشید. برای حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات نیاز به زمان است.

 

8 – به تفاوت های یکدیگر احترام بگذارید

تفاوت های افراد باعث جذب آنان به یکدیگر می شود. با افزایش درک و آگاهی می توان به تفاوت ها احترام گذاشت. وقتی که زوج ها تفاوت های یکدیگر را بپذیرند و سعی در تغییر یکدیگر نداشته باشند، شباهتها و همانندیهای بسیاری را نیز در یکدیگر پیدا می کنند.

 

گرچه هر کدام از ما منحصر به فرد هستیم، ولی در بیشتر جنبه ها به هم شباهت داریم. شریک زندگی شما ترکیبی از تفاوت ها و تشابهات مکمل است.

 

زن و شوهرهایی که واقعا به هم عشق می ورزند، مفهوم این ترکیب را بسیار خوب می دانند. بسیاری از زن و شوهرها دوست دارند همسرشان را تغییر دهند و خصوصیات و رفتار او را همانند ایده آل خود بسازند.

 

انسان با تغییر اساسی رفتار و باورهایش صرفا برای ایجاد یک رابطه خوب با طرف مقابلش به تعادل نمی رسد و بالاخره این عدم تعادل در مواردی خود را نشان می دهد و در زندگی زناشویی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

 

9 – از وابستگی به همسر خود و کنترل او بپرهیزید

گاهی ما خود را بیش از حد گرفتار و یا نگران مشکل دیگران می کنیم و در مورد آنها دچار وسواس می شویم. درگیر شدن بیش از حد با مسائل دیگران می تواند ما و اطرافیانمان را آشفته کند. اگر تمام نیروی خود را صرف مردم و حل مشکلات آنها کنید، برای حل مشکلات خود وقتی نخواهید داشت.

 

اما وابستگی انواع مختلفی دارد. وابستگی شما به همسرتان باعث می شود تا بخواهید زندگی را تحت تسلط خود درآورید. و به این ترتیب زندگی را از روال طبیعی خارج می کنید.

 

وقتی می خواهید بر همسرتان مسلط شوید، در واقع خود را تحت سلطه او در می آورید و با این کار افکار و احساسات و آزادی عمل خود را فدای رفتارتان می کنید و اراده تان را هم از دست می دهید.

 

به این ترتیب خودتان بیشتر تحت تسلط در می آیید. هر چه بیشتر همسرتان را کنترل کنید، او بیشتر اصرار می کند کاری را که دوست دارد انجام دهد. طبیعی است که او در برابر تلاش های شما برای تغییر و تحت کنترل در آوردن ایستادگی کند.

 

مشکل افراد وابسته این است که خود را دست کم می گیرند و به خود توجهی ندارند. آنها نسبت به خود احساس خوبی نداشته و خود را دوست ندارند؛ به همین علت به خود فرصت نمی دهند که به خود و اهداف شان برسند، زیرا فکر می کنند استحقاق آنها را ندارند.

 

10 – از مقایسه کردن یکدیگر بپرهیزید

مطلقا همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید. اگر در صدد بهبود اوضاع خود هستید، همسرتان را تشویق کنید و به او دلگرمی بدهید. انتقاد، دشمن صمیمیت است. به جای مقایسه کردن و انتقاد از او، از هر کار کوچکش تشکر و قدردانی کنید تا او نیز به شما عشق بورزد. توانایی های همسر خود را تایید کنید و به او بگویید که شایسته ترین همسر دنیاست.

 

11 – مثبت باشید تا رابطه تان انرژی بیشتری بگیرد

برای چیزهای خوب زندگی تان شکرگزار باشید. هر روز نقاط مثبت و ویژگی های خوب همسرتان را به خودتان یادآوری کنید و به خاطر بیاورید که اولین بار چه ویژگی همسرتان شما را به او جذب کرد. به ویژگی های مثبت خود نیز فکر کرده و سعی کنید آنها را تقویت کنید.

 

اگر واقعا درصدد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان هستید، بهترین کار شناسایی عوامل مخرب در زندگی است. گاهی اوقات این عوامل آنقدر دور از ذهن نیستند، ولی کمتر به آنها توجه می شود.

 

عدم گفتگو در اثر کمبود وقت و یا بی توجهی زن و مرد نسبت به هم، از عوامل مخرب زندگی است. گاهی اوقات گفت وگو صورت می گیرد، ولی هیچ یک از طرفین به حرف های یکدیگر گوش نمی دهند.

 

12 – برنامه نداشتن برای آینده

وقتی که خانواده ای تشکیل می شود، به آن معنا نیست که زندگی بدون در نظر گرفتن آینده فقط سپری شود. زن و شوهر باید به اتفاق آینده را بسازند و در مورد آن و برنامه هایی که برای آینده در نظر دارند، با هم حرف بزنند. بی برنامه بودن و عدم آینده نگری باعث می شود که بعد از گذشت مدتی شور و شوق زندگی از بین برود.

 

13 – شک و بدگمانی های افراطی

از سین جیم کردن و حساسیت نشان دادن در مورد همسرتان بپرهیزید. زندگی مشترک بر پایه اعتماد بنا شده است. شک و بدگمانی های بیش از اندازه، همسرتان را به ستوه می آورد و ممکن است او را به همان سمتی که می ترسید سوق دهد.

 

14 – بی توجهی به ظاهر

بعد از ازدواج هیچ گاه از ظاهر خود غافل نشوید. از ژولیدگی و نامرتب بودن و گاه عدم رعایت مسائل بهداشتی پرهیز کنید. با رسیدگی به ظاهر خود به همسرتان نشان دهید که او چقدر برای تان مهم است و همیشه می خواهید در کنارش خوب و زیبا باشید.

 

15 – خود را غرق کار نکنید

هیچ گاه خود را آنقدر غرق کار و وقت گذراندن با دوستان و اطرافیان تان نکنید که از خانواده خود غافل شوید. کار کردن زیاد و دیرتر به خانه برگشتن باعث ایجاد سردی در روابط زناشویی می شود.

 

16 – عدم مشورت با افراد کاردان و متخصص

اگر قادر به حل مساله و مشکلی در زندگی مشترک خود نیستید، بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید؛ به این ترتیب شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد.

جدیدترین مطالب سایت