بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی شرکت کننده فصل اول برنامه اسکار

بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی شرکت کننده فصل اول برنامه اسکار

الیکا عبدالرزاقی یک بازیگر، خواننده و مدل ایرانی اسـت. او درسال 1358 در رامسر متولد شد ودر سال 1390 با امین زندگانی ازدواج کرد. او در سریال هاي‌ مختلفی هم چون قهوه تلخ، دلشوره، شهرزاد و مانکن نقش آفرینی کرده اسـت. او همچنین چندین آلبوم موسیقی منتشر کرده اسـت.

 

کودکی الیکا عبدالرزاقی

کودکی الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی در ۱۸ مرداد ۱۳۵۸ در شهر رامسر بـه دنیا آمد. او تک دختر یک خانواده پنج نفره بودو دو برادر بـه نام‌هاي‌ مانلی و بورژین داشت. متأسفانه او پدرش را در سن ۱۱ سالگی بر اثر زلزله رودبار از دست داد. او از کودکی علاقه زیادی بـه هنر و بازیگری داشت ودر مدرسه در نمایش‌هاي‌ مختلف شرکت می کرد. 

 

خانواده الیکا عبدالرزاقی

خانواده الیکا عبدالرزاقی

خانواده الیکا عبدالرزاقی شامل مادر، دو برادر و همسر او اسـت. مادر او سوسن فلکی مقدم و برادران او مانلی و بورژین هستند. بورژین نیز بازیگر و کارگردان تئاتر اسـت ودر چند نمایش با خواهرش همکاری کرده اسـت. همسر الیکا عبدالرزاقی امین زندگانی اسـت کـه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون اسـت. 

 


مطالب مشابه: بیوگرافی الیکا عبدالرزاقی


 

تحصیلات 

تحصیلات الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی فارغ‌التحصیل آموزشگاه هنری سمندریان و دارای مدرک کارشناسی ادبیات نمایشی اسـت. او از سال ۱۳۷۶ در کلاس‌هاي‌ هنری استاد حمید سمندریان شرکت کرده ودر زمینه‌هاي‌ تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت داشته اسـت. 

 

شروع کار بازیگری 

شروع کار بازیگری الیکا عبدالرزاقی

با توجه بـه منابع موجود، الیکا عبدالرزاقی شروع کار خودرا در تئاتر با نمایش «دایره گچی قفقازی» بـه کارگردانی حمید سمندریان درسال ۱۳۷۷ انجام داد. او هم زمان با این نمایش، در سریال «گم شده» ساخته مسعود نوابی نیز بازی کرد و وارد تلویزیون شد. او اولین حضور سینمایی خودرا در فیلم «مومیایی ۳» درسال ۱۳۷۸ داشت. 

 

به شهرت رسیدن

به شهرت رسیدن الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با همکاری با مهران مدیری در سریال‌هاي‌ مختلفی هم چون «باغ مظفر»؛ «مرد هزارچهره» و «قهوه تلخ» بـه شهرت رسید و برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی شد. او همچنین در سریال‌هایي مانند «شهرزاد»؛ «دورهمی» و «سلمان فارسی» نقش آفرینی کرده و یکی از محبوب‌ترین و مشهور ترین بازیگران ایرانی اسـت.

 

شغل دیگر الیکا عبدالرزاقی

شغل دیگر الیکا عبدالرزاقی

علاوه بر بازیگری، الیکا عبدالرزاقی فعالیت‌هاي‌ دیگری هم چون خوانندگی و مدلینگ هم انجام می دهد. او چندین آلبوم موسیقی منتشر کرده اسـت کـه میتوان بـه «بهار بی‌صدا»؛ «دلشوره» و «بهاره» اشاره کرد. او همچنین در چندین مجله مد و زیبایی مانند «پلازا»؛ «نمناک» و «بیتوته» مدلینگ کرده اسـت.

 

الیکا عبدالرزاقی چه فیلم هایی بازی کرده ؟

الیکا عبدالرزاقی چه فیلم هایی بازی کرده

الیکا عبدالرزاقی در شش فیلم سینمایی و حدود سی فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرده اسـت. برخی از فیلم‌هاي‌ سینمایی او عبارتند از:

 

  • شهر گربه‌ها «۱۳۹۸» بـه کارگردانی سید جواد هاشمی
  • زنان ونوسی مردان مریخی «۱۳۹۱» بـه کارگردانی کاظم راست‌گفتار
  • فرزند صبح «۱۳۸۷» بـه کارگردانی بهروز افخمی
  • نسل جادویی «۱۳۸۵» بـه کارگردانی ایرج کریمی
  • جایی برای زندگی «۱۳۸۲» بـه کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا
  • مومیایی ۳ «۱۳۷۸» بـه کارگردانی محمدرضا هنرمند

 

حواشی زندگی الیکا عبدالرزاقی

حواشی زندگی الیکا عبدالرزاقی

حواشی زندگی الیکا عبدالرزاقی ممکن اسـت شامل مواردی مانند معلولیت جسمی، ازدواج، آشپزی، ورزش، طب سنتی، خرید و تغذیه او باشد.

 

علایق 

علایق الیکا عبدالرزاقی

1. طب سنتی و ایرانی: او گفته اسـت کـه خیلی دوست دارد حجامت و زالو انداختن کند و از شامپو و کرم هاي‌ دست ساز استفاده می کند.

2. ورزش: او از کودکی دونده بوده ودر کلاس هاي‌ سنگ نوردی با همسرش شرکت کرده اسـت.

3. آشپزی: او گفته اسـت کـه سعی می کند غذا هاي خوشمزه و متنوع برای خود و همسرش بپزد و از لبنیات و سبزیجات زیاد استفاده می کند .

4. خنده: او گفته اسـت کـه آدم شادی اسـت و یاد گرفته اسـت بـه مشکلات بخندد .

 


مطالب مشابه: عکس های جدید الیکا عبدالرزاقی و پسرش


 

جوایز و افتخارات

جوایز و افتخارات الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی یک بازیگر موفق و محبوب ایرانی اسـت کـه در زمینه‌هاي‌ تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت داشته اسـت. او در طول کار هنری خود، چندین جایزه و افتخار را از ان خود کرده اسـت. برخی از این جوایز عبارتند از:

 

1. برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی از دوازدهمین جشن دنیای تصویر برای سریال قهوه تلخ درسال ۱۳۹۱.

2. برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر فجر برای نمایش مده‌آی سن مدار درسال ۱۳۹۸ .

3. برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر بانوان برای نمایش از خواب تا مهتاب درسال ۱۳۸۵ .

 

ازدواج الیکا عبدالرزاقی

ازدواج الیکا عبدالرزاقی

الیکا عبدالرزاقی درسال ۱۳۹۲ در سن ۳۳ سالگی با امین زندگانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ازدواج کرد. این زوج در تئاتر آشنا شدند و یکسال بعد زندگی مشترک خودرا آغاز کردند. این زوج در چندین سریال و فیلم هم چون قهوه تلخ، شهرزاد، شهر گربه‌ها و زنان ونوسی مردان مریخی باهم بازی کرده اند. این زوج تا کنون بچه دار نشده اند. 

 

الیکا عبدالرزاقی در فیلم اسکار مهران مدیری

الیکا عبدالرزاقی در فیلم اسکار مهران مدیری

الیکا عبدالرزاقی یکی از بازیگران برنامه اسکار بـه کارگردانی مهران مدیری اسـت. این برنامه یک رئالیتی شوی چالش محور اسـت کـه مهمانان ان از بازیگران و افراد معروف هستند. الیکا عبدالرزاقی در فصل اول این برنامه با غلامرضا نیکخواه، سحر ولدبیگی و نصرالله رادش رقابت میکند. این برنامه در شبکه نمایش خانگی پخش می شود

 

فیلم آخر 

فیلم آخر الیکا عبدالرزاقی

فیلم آخر الیکا عبدالرزاقی کـه درسال ۱۳۹۸ منتشر شده اسـت، فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» بـه کارگردانی سید جواد هاشمی اسـت. این فیلم یک کمدی اجتماعی اسـت کـه داستان زندگی چند خانواده را دریک مجتمع مسکونی روایت می کند. الیکا عبدالرزاقی دراین فیلم نقش عسل پیشی را بازی می کند کـه همسر محمدرضا گلزار اسـت.

 


مطالب مشابه: مصاحبه جنجالی با الیکا عبدالرزاقی


در پایان

او از کودکی دچار یک معلولیت جسمی بوده اسـت کـه باعث شده اسـت پای چپ او کوتاه تر از پای راست باشد. اما او همیشه با اراده و تلاش خود موفقیت هاي‌ زیادی را کسب کرده اسـت. او یکی از محبوب ترین و معروفترین بازیگران ایرانی اسـت.

جدیدترین مطالب سایت