بیوگرافی رویا میرعلمی (+ حواشی شایعه مرگش)

بیوگرافی رویا میرعلمی (+ حواشی شایعه مرگش)

رویا میرعلمی از بازیگران خانم ایرانی اسـت.او متولد سال 1357 اسـت ودر رشته ي طراحی صحنه تحصیل کرده اسـت.میرعلمی در قزوین بـه دنیا آمده اسـت. او در زمینه تئاتر بسیار فعال اسـت. او با حسین کیانی از کارگردان هاي‌ با سابقه تئاتر اسـت.اخیرا شایعه اي در رابطه با خبر فوت این بازیگر پخش شد کـه در مجله تالاب بـه بررسی بیشتر این شایعه پرداختیم.

 

رؤیا میرعلمی کیست؟

رویا میرعلمی بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون  و تائتر اسـت کـه  در تاریخ 10 شهریور سال 1357 در قزوین ودر یک خانواده 5 نفره متولد شد. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی طراحی صحنه از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران اسـت.

 

بیشتر فعالیت‌هاي‌ او در حوزه تئاتر اسـت. او با بازی در مجموعهٔ شمعدونی «۱۳۹۴» در بین عموم شهرت یافت و موفق بـه دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر زن کمدی از جشن حافظ برای بازی در لیسانسه‌ها «۱۳۹۵–۱۳۹۸»  شد.

 

رویا میرعلمی یک خواهر و یک برادر دارد مادرش ملیحه سادات کرباسی بود کـه در اردیبهشت 1402 دار فانی را وداع گفت و نام پدرش سید جمال میرعلمی اسـت. به دلیل مخالفت خانواده‌اش با بازیگری تصمیم بـه تحصیل در این رشته گرفته بود تا کم کم بتواند بـه آرزوی خود برسد کـه موفق هم شد.

 

رویا میرعلمی کیست؟

 


مطلب مشابه:در مورد زندگی شخصی آرش استیلاف «+مجری و بازیگر چینی ایرانی»


 

همسر رویا میرعلمی

رویا میرعلمی درسال 1378 در کار تئاتر خویش خانه با حسین کیانی آشنا شدند او در این باره میگوید :بعد از نمایش خویش خانه تجربه همکاری مجدد ما را بـه این نتیجه رساند کـه می‌ توانیم زوج خوبی باشیم و ما در دوره‌اي این تصمیم را گرفتیم کـه فاصله زمانی زیادی میان تصمیم‌گیری تا ازدواج نبود.

 

ثمره ازدواج انها یک پسر بـه نام کارن اسـت او در باره ي انتخاب نام کارن اینطور میگوید کـه:من اسم کارن را انتخاب کردم، چون اسم کمیابی بود.سال‌ ها پیش هم اجرای پیانویی از کارن همایونفر دیده بودم کـه هنوز بعد از سال ها مجذوب هنرنمایی‌ اش هستم و همین باعث شد اسم پسرم را کارن بگذارم.

 

حسین کیانی کیست؟ او کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی اصل کـه درسال 1353 در ملایر استان همدان متولد شد.فعالیت جدی او در عرصه تئاتر با نویسندگی و کارگردانی اسـت، او فعالیت جدی در نوشتن و تالیف کتاب نیز دارد و تا بحال از او سه جلد کتاب بنام هاي‌ بیداری خانه نسوان، همسایه آقا و پنهان‌ خانه پنج‌ در و واقعه در مجلس سودابه‌ خوانی بـه چاپ رسیده اسـت.

 

همسر رویا میرعلمی

 

آغاز حرفه بازیگری رویا میرعلمی

رویا میرعلمی بـه دلیل مخالفت خانواده‌اش با بازیگری در ابتدا کارش رابا تئاتر آغاز کرد و قول داده بود حیطه ي کاری اش را از تئاتر فراتر نبرد. تا این‌که با پخش نخستین کار او از تلویزیون با حمایت خانواده و بستگان روبه‌رو شد.

 

نخستین سریال رویا میرعلمی در تلویزیون وجدان آشفته بود کـه درسال 1388 پخش شد و 2 سال بعد سریال حیرانی کاری بود کـه باعث مطرح شدن او شد اما اوج درخشندگی و شهرت رویا میرعلمی با بازی در نقش زیبا در سریال شمعدونی بـه کارگردانی سروش صحت شکل گرفت.

 

آغاز حرفه بازیگری رویا میرعلمی

 

 خبر فوت رویا میرعلمی

شایعه اي در این باره پراکنده شد کـه سریعا تکذیب شد.در واقع پس از فوت مادر خانم بازیگر بود کـه اشتباها به جای نام مادرش، نام خودش درکنار کلمه درگذشت قرار گرفته بود کـه بـه سرعت چزئیات ان مشخص شد و شایعه بودن خبر روشن شد.

 

 خبر فوت رویا میرعلمی

 

سابقه همکاری با هنرپیشه های سرشناس

رویا میرعلمی در این سریال با هنرنمایی خود بـه همراه بازیگرانی چون هوتن شکیبا، امیر کاظمی، امیرحسین رستمی، عرفان برزین، بهنام تشکر، بیژن بنفشه خواه، مهران رجبی، متین ستوده، کاظم سیاحی، عزت الله مهرآوران و سایر هنرمندان، توانست توانایی خود در زمینه نقش هاي‌ طنز را بـه نمایش بگذارد.

 

آثار بازیگری رویا میرعلمی

فیلم هاي‌ سینمایی رویا میرعلمی
برادر:1387
بیداری:1387
صبح روز هفتم :1387
آقا یوسف :1389
خواب زده‌ها :1392
سینما شهر قصه :1398
رویا میرعلمی در خواب زادها

رویا میرعلمی در فیلم خواب زادها
سریال هاي‌ تلویزیونی رویا میرعلمی
مستوران:مسعود آب پرور، سیدجمال سیدحاتمی، 1401
صفر بیست و یک:سیامک انصاری، جواد رضویان، 1399
سرزده:بهادر اسدی، 1399
فوق لیسانسه‌ها:سروش صحت، 1398
ترور خاموش:احمد معظمی، 1398
شش قهرمان و نصفی:حسین قناعت، 1398
دلدادگان:منوچهر هادی،1397 شبکه سه
لیسانسه‌ها:سروش صحت، 1395–1396
شمعدونی:سروش صحت،1394
عصر پاییزی:اصغر نعیمی، 1392
زمانه:حسن فتحی، 1391
حیرانی:امید بنکدار، کیوان علی‌محمدی،1390
رویا میرعلمی و آتنه فقیه نصیری

رویا میرعلمی و آتنه فقیه نصیری بازیگران شمعدنی
نمایش خانگی
شبهای مافیا:سعید ابوطالب،1399
اسکار:مهران مدیری، 1402
رویا میرعلمی در شب هاي‌ مافیا
رویا میرعلمی در برنامه شب هاي‌ مافیا
نمایش تئاتر رویا میرعلمی
وقتی کبوترها ناپدید شدند :1398
مادر :1398
تراس :1398
زندانی خیابان دوم :1396
روز عقیم :1396
اتاق :1396
سعدی تابستان سی‌ودو :1395
همسایه ي آقا :1395
راپورت‌هاي‌ شبانه پزشک مصدق :1395
ناسور :1395
جان گز :1394
مضحکه شبیه قتل :1394
مادر مانده :1388
اهل قبور :1388
مهر هفتم :1388
بیداری خانهٔ نسوان :1387
آتن-مسکو :1387
خواب بیوقت حوریه :1387
بیداری خانه نسوان :1387
طناب :1385
همسایهٔ آقا :1385
تکیهی ملت :1384
دن کامیلو 1384
حرفی بـه جای حرفی دیگر :1382
قرمز و دیگران :1382
تیاتر اجباری :1383
پنهانخانه پنج در :1379
خیشخانه :1378
بازیخانه :1378
واقعه در مجلس سودابه خوانی :1378

 


مطلب مشابه:عکس های جدید از استایل متفاوت رابعه اسکویی


سابقه همکاری با هنرپیشه های سرشناس

تجربه همکاری با همسر

او در گفت‌وگو اي در این باره می‌گوید:خوشبختانه در تمام این سال ها سعی کردیم با تعامل با یک دیگر جلو برویم، تجربه هاي‌ مشترک زیادی با همسرم داشتم و طبق معمول او هر شخصیتی رابا توجه بـه شناختی کـه از من و سایر اعضای گروه دارد خلق می‌کند. 

 

چند سال قبل خواهان ایفای نقش دختری بودم کـه از لحاظ عقلی دچار مشکل اسـت و نمایشنامه اي هم براساس همین موضوع بـه قلم حسین کیانی نوشته شد، البته پیشنهادات من همواره با تغییراتی از سمت حسین همراه اسـت ؛ در حال حاضر علاقه بـه بازی در نقش یک معتاد را دارم، بـه همسرم هم گفتم اما نتیجه اي نگرفتم.

 

تجربه همکاری با همسر

 

استارت حضورش در تئاتر

پیش از ورود بـه دانشگاه و تحصیل در رشته طراحی صحنه در دانشگاه هنرهای زیبا بـه هنرعلاقه داشت ودر حوزه هاي‌ نقاشی و داستان دستی داشت. بـه علت علاقه اش بـه طراحی صحنه، این گرایش از هنر تئاتر را انتخاب کرد. و بـه طور خیلی تصادفی درسال هاي‌ اول ورود بـه دانشگاه وارد عرصه بازیگری شد.

 

شیطنت های کودکی

او می‌گوید: بچه منزوی و یا آرامی نبودم و شیطنت هاي‌ ریز و خاص خودم را داشتم، اما در عین حال خجالتی بودم و تا حدی از جمع واهمه داشتم کـه تئاتر در جهت رفع این مسئله خیلی بـه من کمک کرد. ان دوران با تذکرات معلم برای حرف نزدن من و بغل دستی ام و  اذیت کردن برادر کوچکمان توسط من و خواهرم گذشت.طبق معمول درخانواده هاي‌ ایرانی و بـه خصوص خانواده ما بـه فرزند پسر بیشتر بها می دادند و همین حسودی من و خواهرم را بر می انگیخت.برادرم را در اتاق تاریک زندانی می‌کردیم، غذایش را می‌گرفتیم و نمی گذاشتیم هیچ چیز بخورد اما با این حال برادرم را عاشقانه دوست دارم و پشیمان هستم.

 

استارت بازیگری

قبل از ورودم بـه عرصه بازیگری هیچ علاقه و تجربه‌ اي در این حوزه نداشتم و اصلا بازیگری دغدغه‌ ام نبود.

اتفاقی سال ۱۳۷۸ وقتی ۲۱ ساله و دانشجو طراحی صحنه بودم بود با مطرح شدن پیشنهادی از «حسین کیانی» «کارگردان» با نمایش «خویشخانه» بروی صحنه رفتم.کنار بازیگری تئاتر، سال ۱۳۸۰ در نمایش «رژیستورها نمی‌ میرند» کار طراحی صحنه و لباس انجام داد تا این‌که سال ۱۳۸۷ با فیلم «برادر» جلوی دوربین رفت.

 

استارت بازیگری

 

جوایر و افتخارات

کاندید بهترین بازیگر زن در کانون منتقدان تئاتر ایران سال ۹۶ برای بازی در نمایش مضحکه شبیه قتل
کاندید بهترین بازیگر زن در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش ناسور
جایزه دومین بازیگری زن برای بازی در نمایش جان گز از پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

جایزه اول بازیگری برای نمایش زمان لرزه ازبیست و نهمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر
جایزه اول بازیگری تله تئاتر بچه‌هاي‌ من بچه‌هاي‌ آفریقا از بیست و هفتمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر

جایزه سوم بازیگری برای نمایش رژیسورها نمی‌میرند از نوزدهمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر فجر

هفت بار کاندیدای بهترین بازیگر تئاتر در جشن بازیگر خانه تئاتر برای نمایش هاي‌ تکیه ملت ؛ بیداری خانه نسوان ؛ همسایه آقا ؛ همه ی فرزندان خانم آغا ؛ ورود آقایان ممنوع ؛ شایعات

 


مطلب مشابه:عکس های کمتر دیده شده از کودکی بازیگران سینما و تلویزیون ایران


 

در پایان

میرعلمی عمده فعالیتش در تئاتر اسـت اما با بازی در سریال هاي‌ تلویزیونی کمدی شهرت بسیاری را بـه دست آورد.بـه گفته خودش او و خانواده اش از طرفدارن سرسخت تیم استقلال هستند. او در زمینه دوبلوری هم فعالیت اندکی داشته اسـت و معتقد اسـت این‌که صدای خوی داشته باشید جزو توانمندی هاي‌ یک فرد بـه حساب می‌آید.تشکر از این‌که با مجله تالاب همراه بودید.

جدیدترین مطالب سایت