بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان

فیلم های‌ رزمی و بزن بزن طرفداران زیادی دارد که ما در ایننجا بـه شما بهترین بازیگران و همچنین بهترین فیلم های‌ رزمی را بـه شما معرفی خواهیم کرد.

 

پس اول بریم سر معرفی بهترین بازیگران فیلم های‌ رزمی و بعد از اون بهترین فیلم های‌ رزمی را بـه شما معرفی خواهیم کرد.

 

بـه گزارش تالاب : بعد از موفقیت بی سابقه ی فیلم «اژدها وارد میشود» «Enter The Dragon» با بازی بروس لی در سال ۱۹۷۳؛ ژانر فیلم های رزمی بـه سرعت مورد توجه قرار گرفت و بازیگرانی مانند جت لی، جکی چان، دانی ین، ژان کلود ون دام، وسلی اسنایپس، دولف لاندگرن، سیلوستر استالونه و بسیاری دیگر سکان هدایت این ژانر را در دست گرفتند.

 

اسطوره های فیلم های رزمی جهان

 

مایکل جای وایت

وقتی که بنام مایکل جای وایت می‌رسیم بدون شک از خود خواهیم پرسید که چطور ممکن است چنین استعدادی تا این حد دیر کشف شده باشد. اگرچه اکنون وی بـه یک بازیگر شناخته شده در عرصه فیلم های رزمی تبدیل شده اما هنوز بـه آن چه که شایستگی و لیاقتش را دارد نرسیده است.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

او تجربه بالایی داشته و در چندین رشته رزمی از جمله شوتوکان کاراته، ووشو، تکواندو، تانگ سو دو و چندین رشته دیگر بـه مهارت بالایی دست یافته است وی بدلکاری فیلم های بزرگ زیادی را بر عهده داشته اما اولین حضور خود را در فیلم ناموفق «بذر» «Spawn» در سال ۱۹۹۷ انجام داد. علاوه بر این وایت در فیلم اورجینال «سرباز جهانی» «Universal Soldier» نیز حضور کوتاهی داشت و در دنباله های نه چندان موفق ان نیز ظاهر شد.

 

مارک داکاسکوس

این مرد نیازی بـه معرفی ندارد زیرا در دایره هنرهای رزمی همه ی ی او را می شناسند. وی در دهه ی ۹۰ میلادی در متن رهبری جریان فیلم های رزمی قرار داشته و با چهره های شناخته شده ای در این عرصه همکاری داشته است. وی با حرکات سریع و رعد آسای خود در فیلم های زیادی شخصیت های منفی را از سر را خود برداشته و عملکرد قابل قبولی در دنیای بازیگری فیلم های رزمی دارد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

وی در فیلم های اکشن نیز بـه اندازه ی فیلم های رزمی موفق عمل می‌کند و در ورزش رزمی کاپوئرا مهارت بالایی دارد. با این وجود که وی در نقش های مثبت و منفی زیادی در فیلم های نسبتاً شناخته شده ای بازی کرده است اما بـه رغم تجربه فراوان در ژانر رزمی و حضور در این عرصه هنوز ان ‌طور که باید شناخته شده نیست.

 

اسکات ادکینز

اگر از هر طرفداری فیلم های رزمی بپرسید اکنون که ستاره های سنتی دنیای فیلم های رزمی بـه سال های پایانی هنرنمایی خود در این عرصه رسیده اند چـه کسی جای انها را خواهد گرفت بدون شک جواب انها نفر اول مـا در این لیست خواهد بود: اسکات ادکینز. این مرد جوان یک سوپرمن بـه تمام معناست که تمامی حرکات رزمی و آکروباتیک ممکن را در برابر دوربین با مهارت تمام انجام میدهد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

اولین حضور قابل توجه او در فیلم کمتر شناخته شده چالش خطرناک extreme challenge بود و کمی بعد شاهد هنرنمایی او در فیلم جاسوس تصادفی the accidental spy ساختۀ جکی چان بودیم. همچنین بازی او در فیلم نه چندان موفق ماسک سیاه 2 – شهر ماسک‌ها Black Mask 2: City Of Masks باعث شد که مهارت او در ورزش های رزمی بیش از پیش بـه چشم بیاید.

 

بازیگران مشهور فیلم های رزمی

 


حتما بخوانید:  بهترین فیلم های 2019 | بهترین فیلم های ایرانی 1397


 

وو جینگ

اگر بخواهیم معمایی ترین چهره ی سینمای رزمی جهان را نام ببریم بدون شک بنام بازیگر جوانی بنام وو جینگ خواهیم رسید. وی برای اولین بار در فیلم «بوکسور تای چی» «Tai Chi Boxer» که با نام «تای چی ۲» نیز شناخته میشود استعداد خود را به نمایش گذاشت اما اوج مهارت او در مبارزه با دونی ین در فیلم «SPL » یا همان «منطقه کشتار» «Kill Zone» مشخص شد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

سبک رزمی او شباهت زیادی بـه سبک جت لی دارد زیرا هر دو در رشته ی ووشو مهارت بالایی کسب کرده و نباید مهارت و استعداد او را در این زمینه نادیده گرفت. اگرچه وی در فیلم های شناخته شده ای بازی کرده اما هنوز نتوانسته در هالیوود بـه موفقیت و شناخت بالایی دست پیدا کند. وی اغلب در نقش های مکمل ایفای نقش میکند.

 

مارکو زارور

این رزمی کار/ بدلکار شیلی الاصل هنوز در ابتدای راه ورود بـه دنیای شناخته شده فیلم های رزمی قرار دارد اما شاید بپرسید چرا او را در این لیست قرار داده ایم. اگر بازی او در نقش منفی فیلم «شکست ناپذیر ۳: رستگاری» «Undisputed 3: Redemption» دیده باشید بدون شک با حضور او در این لیست موافقت خواهید کرد. این رزمی کار شیلیایی که بـه او لقب «اژدهای شیلیایی» داده اند راه زیادی در پیش دارد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

او مسئولیت صحنه های رزمی بسیاری از فیلم های اسپانیایی نسبتاً شناخته شده را بر عهده داشته که باعث شده وی بتواند مهارت های بی نظیر خود را در ورزش های کیک بوکسینگ، تکواندو و آکروباتیک بـه نمایش بگذارد. وی میتواند دست ها و پاهایش را با سرعت صاعقه بـه حرکت درآورد و اگرچه جثه ی بسیار بزرگی ندارد اما میتواند با بزرگ ترین و قدرتمندترین مبارزان نیز روبرو شود.

 

لطیف کرودر دوس سانتوس

یکی از جذابیت های تماشای فیلم های رزمی دیدن حرکات هماهنگ و محیرالعقول بازیگران است که در برابر چشمان شما بـه هنرنمایی خیره کننده ی خود میپردازند. یکی از زیباترین و چشم نوازترین ورزش های رزمی که با دیدن حرکات ان لذت خواهید برد ورزش رزمی برزیلی کاپوئرا است که نیمی رقص و نیمی دفاع شخصی به نظر میرسد و البته بسیار پیچیده و باشکوه است.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

با این وجود هنوز هیچ کسی بـه اندازه لطیف کرودر دوس سانتوس نتوانسته زیبایی این ورزش رزمی را روی پرده سینما بـه نمایش بگذارد. وی یکی از معدود ورزشکاران رزمی است که می‌توان انتظار داشت در حالی‌که تنها روی یکی از دست هایش ایستاده است مبارزه را به نفع خود بـه اتمام برساند.

 

دوس سانتوس در فیلم های رزمی کم بودجه ای مانند «هرگز تسلیم نشو» «Never Surrender» در سال ۲۰۰۹ و البته «شکست ناپذیر۳: رستگاری» در مقابل اسکات ادکینز و مارکو زارور ظاهر شده است. وقتی که هنرنمایی او را مشاهده میکنید باور این‌که او تمام حرکاتش را بدون استفاده از کابل های مخصوص و بدلکارها انجام میدهد سخت خواهد بود.

 

فیلم های رزمی برتر دنیا

 

گری دانیلز

این بازیگر بریتانیایی فیلم های رزمی در اواخر دهه ی ۸۰ میلادی کار خود را در سینما آغاز کرد بنابراین می‌توان او را یک کهنه کار در این عرصه دانست اما دانیلز هنوز نتوانسته بـه انچه که لیاقتش را دارد دست یابد. او قبل از روی آوردن بـه سینما نیز در ورزش های مبارزه ای در سطح بین المللی چهره ی شناخته شده ای بـه شمار می رفت.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

دانیلز در این مدت در فیلم های کم بودجه ای حضور داشته و توانسته مهارت خود در زمینه ورزش های رزمی را به رخ بکشد و طرفدارانی نیز پیدا کند. وی در این مدت با توجه بـه مهارت بالای خود در اجرای تکنیک های رزمی توانسته در مقابل بازیگران رزمی شناخته شده ای مانند جکی چان و دارن شهلاوی بازی کند و یکی از ستاره های آینده دنیای فیلم های رزمی خواهد بود.

 

جوی آنسا

جوی آنسا خود را با بازی در نقش قاتلی که برای کشتن جیسون بورن در فیلم «اولتیماتوم بورن» «The Bourne Ultimatum» در سال ۲۰۰۷ استخدام شده بود بـه دنیای سینمای رزمی شناساند، هرچند وی تنها در صحنه ای کوتاه از این فیلم حضور داشت. او علاوه بر بازی در چندین فیلم رزمی کمتر شناخته شده در بریتانیا در زمینه ی بدلکاری و کارگردانی نیز فعالیت هایی داشته است.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

او در ورزش های رزمی تکواندو، نینجیتسو و کاپوئرا مهارت داشته و بدلکاری تمامی فیلم هایش را خود انجام داده است. اگر می‌خواهید مهارت این رزمی کار جوان را ببینید میتوانید بـه فیلم کوتاه «مبارز خیابانی: میراث» «Street Fighter: Legacy» در اینترنت مراجعه کنید تا بـه او ایمان بیاورید.

 

یون فو

نفر پنجم مـا در این لیست با بهترینِ بهترین های سینمای رزمی و اکشن کار کرده است. یون فو اولین بازی خود را کمدی اکشن «خانه خشم» «House Of Fury» بـه تهیه کنندگی جکی چان و کارگردانی کارگردان افسانه ای ژانر فیلم های رزمی هنگ کنگ، یون وو پینگ، انجام داده است.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

البته او حضور کوتاهی در فیلم «سرباز جهانی: تولد دوباره» «Universal Soldier: Regeneration» نیز داشت ولی فو با بازی در نسخه سینمایی بازی ویدیویی معروف «Tekken» بود که بـه شهرت رسید. برای دیدن هنرنمایی های او می‌توان بـه فیلم های «مبارز خیابانی: میراث» و «انتقام بانکوک» «Bangkok Revenge» اشاره کرد.

 

سیریل رافائلی

بسیاری از افرادی که در این لیست آمده اند هر یک در چندین زمینه استعداد دارند و سیریل رافائلی نیز از این قاعده مستثنی نیست بـه نحوی که فعالیت هایی در زمینه بازیگری، هماهنگ کننده ی بدلکاری، طراح صحنه های رزمی داشته و مهارت بالایی نیز در ورزش پارکور دارد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

اگر فیلم «بوسه اژدها» «Kiss Of The Dragon» با بازی جت لی را دیده باشید متوجه هنرنمایی این بازیگر رزمی کار شده اید. همچنین وی در فیلم اکشن و پرهیجان «منطقه بی ۱۳» «District B13» نیز در نقش یک پلیس پارکور کار خبره بازی کرده است. او استاد ووشو و شوتوکان کاراته بوده و در زمینه ی اجرای حرکات آکروباتیک رقیب ندارد.

 


 

بهترین فیلم های رزمی جهان

بریم سر معرفی بهترین فیلم های‌ رزمی که با داشتن نام این فیلم ها می‌توانید با جست و جو در گوگل آن ها را از سایت های‌ مربوطه دانلود و استفاده نمایید. این فیلم ها جزو بهترین فیلم های‌ رزمی جهان می‌باشد .

 

فیلم رینگ خونین – Bloodsport

دهه ۱۹۸۰ میلادی پر از فیلم‌ها و ستاره‌های اکشن بود. یکی از بهترین ستاره‌های رزمی ان سال ها بدون شک ژان کلود ون دام «فرانکی» بود. او با هیکل عضلانی‌اش هنوز هم در این عرصه موفق است. این فیلم بهترین فیلم اوست و صحنه‌های اکشن بسیار زیبایی دارد. صحنه‌های اکشن و مبارزه فیلم ان‌قدر واقعی به نظر میرسد که حس میکنید در ان صحنه‌ها حضور دارید.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

این فیلم از زندگی واقعی هنرمند رزمی کار، فرانک داکس، الهام گرفته است. شخصیت ون دام بـه دنیای مبارزه زیرزمینی وارد می‌شود. داستان فیلم به همین سادگی است، اما صحنه‌های رزمی و اکشن زیبای ان باعث تفاوت فیلم خواهد شد. یکی از صحنه‌های زیبای فیلم صحنه پایانی است که ون دام در آستانه کور شدن است، اما بازهم در مقابل شخصیت منفی مقاومت کرده و با او مبارزه میکند.

 

فیلم اژدها وارد می‌شود – Enter The Dragon

در جایگاه دوم افسانه دنیای رزمی بروس لی را خواهیم داشت. بدون شک او تأثیرگذارترین هنرمند رزمی کار تاریخ است که توانست این هنر را به غرب معرفی کند و هیچ کس نمی تواند انکار کند که این فیلم برترین فیلم او محسوب میشود. داستان فیلم در این باره است که بروس لی بـه دنیای مسابقات زیرزمینی مخفی وارد می‌شود تا با هان مبارزه کند.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

اما رفته رفته در طی مسابقات متوجه میشود که هان در قاچاق مواد مخدر دست دارد و اجرای مبارزات راهی برای پنهان کردن اعمال خلاف اوست. در این فیلم صحنه‌های مبارزه فراوانی وجود دارد که لی در ان‌ها خوش درخشیده است. مبارزه او در برابر باب وال نیز بسیار زیبا و تاثیرگذار است.

 

فیلم اونگ بک مبارز موای تای – Ong-Bak: Muay Thai Warrior

شاید قرارگیری این فیلم رزمی در مقایسه با فیلم‌های دیگر در جایگاه اول بحث برانگیز به نظر برسد اما حقیقتاً ارزشش را دارد. تونی جا در این فیلم زیبا بسیار خوش درخشیده است. او در نقش یک استاد بوکس تایلندی ظاهر شده که از روستایش خارج میشود تا یک اثر کهن باارزش را از چنگ سارقان آزاد کند.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

نقطه قوت این فیلم صحنه‌های اکشن ان است. اونگ-بک در زمان اکران به دلیل استفاده نکردن از جلوه‌های کامپیوتری شهرت داشت. تمام صحنه‌های مبارزه فیلم ۱۰۰% حقیقی است و توسط بازیگران بـه خصوص تونی جا انجام شده اند. این فیلم توانست در ژانر فیلم‌های اکشن که اغلب از جلوه‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند موج جدیدی بـه وجود آورد. در حقیقت این فیلم بـه سبک حقیقی و طبیعی اکشن روی می‌آورد.

 

فیلم خانه خنجرهای پران – 2004 – House of Flying Daggers

لیست خود را با این فیلم رؤیایی و رمانتیک آغاز میکنیم. درست است که در این فیلم صحنه‌های مبارزه چندانی دیده نمی‌شود و این صحنه‌ها چندان واقعی به نظر نمی رسند، اما هیجان و شجاعت بدیعی را به نمایش می‌گذارد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

صحنه‌های مبارزه همانند صحنه‌های رقص باله هستند و به همین دلیل تماشای ان لذت بخش است. نتیجه این فیلم رزمی زیبا، داستان عشق میان یک مأمور و زنی است که مأمور باید بـه او نزدیک شود. صحنه پایانی مبارزات میان دو مبارز مرد در برف، زیبا و بـه یاد ماندنی است.

 

فیلم سی و ششمین تالار شائولین – The 36th Chamber of Shaolin

در حقیقت این فیلم بـه همراه فیلم رزمی “اژدها وارد میشود” «Enter the Dragon» آغازگر صنعت فیلم‌های رزمی بودند. این فیلم در سال ۱۹۷۸ اکران شد، زمانی که جلوه‌های ویژه کامپیوتری اختراع نشده بود. فیلم درباره شخصیتی است که بـه معبد شائولین می رود تا زیر نظر استاد هنرهای رزمی کونگ‌فو یاد بگیرد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

ابوت که میداند که این پسر بـه روستا وارد خواهد شد و در کنار ان‌ها علیه اقدامات شیطانی دولت مبارزه خواهد کرد او را اخراج میکند. داستان فیلم قابل قبول است، اما نقطه قوت فیلم صحنه‌های یک ساعته آموزش دیدن شخصیت اصلی داستان است که بـه مرور، مهارت‌های مدرسه شائولین را فرا می گیرد. این فیلم اولین فیلمی بود که مهارت‌های رزمی را به بیننده نشان داد و قطعا ارزش تماشا کردن را دارد.

 

فیلم بانکوک ناک اوت – Bangkok Knockout

احتمالاً این فیلم رزمی بهترین اثر کارگردان تایلندی پانا ریتیکرای است. طرح داستان ساده است، اما مانند تمام فیلم‌های این ژانر، ساده بودنش باعث موفقیتش شد؛ زیرا داستان پیچیده یا عمیقی نداشته و تمرکز مخاطب را روی صحنه‌های اکشن نگه می‌دارد.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

خلاصه داستان این است که یک عده رزمی کار در یک مکان حبس شده و باید با مبارزه از آنجا خارج شوند. در این فیلم صحنه‌های مبارزه مختلفی ایجاد شده و شخصیت‌ها بـه هر شیوه‌ای باهم رودررو می‌شوند. این فیلم در سال ۲۰۱۲ اکران شد و یک فیلم اکشن مدرن محسوب می‌شود. در این فیلم جلوه‌های کامپیوتری وجود ندارد.

 

فیلم بوسه اژدها – Kiss of the Dragon

بدون شک بدون نام بردن از جت لی نمی‌توان لیست فیلم‌های رزمی را تکمیل کرد. او در نقش یک کارآگاه ظاهر می‌شود که بـه فرانسه سفر کرده تا بـه دنبال یک سردسته اوباش چینی باشد. او پس از رسیدن بـه فرانسه، توسط یک پلیس فاسد فرانسوی بـه قتل سردسته اوباش متهم شده و تا آخر فیلم تلاش می‌کند تا بیگناهی خود را ثابت کند.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

این فیلم رزمی زیبا بـه کارگردانی «کریس ناهون» و نویسندگی «لوک بسون» یک فیلم خوش ساخت است که بازیگران اصلی ان اجرای بسیار خوبی داشتند. مسلماً صحنه‌های مبارزه نیز به دلیل وجود جت لی زیبا هستند. او ان‌قدر سریع عمل می‌کند که خودتان هم متوجه نمی شوید چـه اتفاقی رخ داده است، تنها چیزی که میبینید لت و پار شدن شخصیت‌های منفی فیلم است.

 

فیلم ایپ من – Ip Man

دانی ین در این فیلم در نقش اصلی ایپ مـن ظاهر میشود. اگر ایپ مـن را نمی‌شناسید باید بدانید او استاد رشته رزمی وینگ چون بود و بروس لی تحت نظر او آموزش دید؛ بنابراین این فیلم رزمی باید دیدنی باشد. نقطه قوت این فیلم عبارت است از نقش آفرینی ین و صحنه‌های جنون آمیز مبارزه.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

با دیدن این فیلم متوجه می شوید وینگ چون چـه ورزش چابک و پرسرعتی است. این فیلم همچنین زندگی در سال‌های ۱۹۳۰ چین را به خوبی نشان میدهد؛ زیرا ایپ مـن در ان دوران می‌زیست. قطعا از دیدن این اکشن نفس‌گیر لذت خواهید برد.

 

فیلم ببر خیزان اژدهای پنهان – Crouching Tiger, Hidden Dragon

با ورود فیلم‌های رزمی بـه سال‌های ۲۰۰۰؛ نیاز بـه یک عنصر جدید احساس می ‌شد. «ببر خیزان، اژدهای پنهان» عنوان فیلمی بود که محدودیت‌ها را کنار زد و بـه موفقیت رسید. این فیلم در کنار استفاده از داستان‌های فیلم‌های کونگ‌فو، برای صحنه‌های مبارزه از جلوه‌های ویژه رایانه‌ای هم استفاده کرد که درنتیجه ان؛ هیجان و زیبایی این صحنه‌ها افزایش یافت.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

البته که در این روش بسیاری از مهارت‌های هنر کهن رزمی که اساتید بـه ان می‌بالند نیز بـه نمایش درآمد. یکی از زیباترین صحنه‌های فیلم، صحنه آغازین ان است که شخصیت اصلی برای بـه دست آوردن شمشیر دزدیده شده روی سقف بـه تعقیب و گریز می پردازد. اگر چـه در مقایسه با فیلم‌های رزمی دیگر در این اثر صحنه‌های رزمی چندانی دیده نمیشود.

 

فیلم تاخت و تاز – The Raid

این فیلم یکی از فیلم‌های مدرن لیست مـا و بدون شک یکی از خشن‌ترین و خونین‌ترین‌هاست. یک تریلر رزمی در اندونزی درباره یک گروه از مأموران پلیس که یک ساختمان بـه دام افتاده در چنگال خلاف‌کاران را احاطه کرده و خود نیز بـه دام می‌افتند.

بهترین بازیگران فیلم های رزمی جهان + بهترین فیلم های رزمی جهان

این ساختمان توسط دوربین‌های امنیتی کنترل میشود و خلاف‌کاران بـه شدت مأموران را بازرسی می کنند. در واقع می‌توان گفت که کل این فیلم یک صحنه مبارزه طولانی است. فیلم پر از شخصیت‌های منفی است و صحنه‌های مبارزه کاملا خشونت‌بار و خونین است.

 

منبع : پارس ناز

 

لطفا جهت تماشای مطالب مرتبط با فیلم و بازیگران بـه مطالب پایین حتماً سر بزنید.

جدیدترین مطالب سایت