بهترین فیلم های سینمایی خارجی زبان اصلی

بهترین فیلم های سینمایی خارجی زبان اصلی

بهترین فیلم های سینمایی خارجی : در حال شکل گیری سال خوبی برای طرفداران فیلم اسـت. پس از تعطیلی‌ها و تأخیرهای همه ی گیری، استودیوهای فیلم دوباره بـه تمام سیلندرها شلیک می کنند، که بـه این معنی اسـت که برنامه‌ای پر از اکران‌های‌ جدید در افق اسـت. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین فیلم های‌ خارجی دنیا را منتشر کرده ایم.

 

جدیدترین فیلم های سینمایی انگلیسی زبان 

سال جوانی اسـت، اما فیلم‌ها از قبل درخشندگی قدیمی دارند. فیلم The Fabelmans ساخته استیون اسپیلبرگ از ما دعوت کرده اسـت که در دوران کودکی بزرگان فیلمسازی با تفنگ ساچمه ای سوار شویم، درام واقعی تایل که درخشندگی خلاقانه دانیل ددوایلر را بـه نمایش گذاشت، جواهرات عجیب بریتانیایی بلو ژان استعداد جدید جسورانه ای را در جورجیا اوکلی معرفی کرد، و درام دادگاهی فرانسوی Saint Omer. فقط مقایسه با کارل تئودور درایر را برانگیخت.

 

ودر انتهای طیف، انیمیشن نامزد اسکار، Marcel The Shell With Shoes On، کاکل ما را گرم کرده اسـت، در حالیکه بـه نظر میرسد Hirokazu Koreeda’s Broker برای فیلمی درباره قاچاق نوزادان بـه طرز شگفت انگیزی زندگی را تایید می کند. در همین حال، Donkey odyssey EO در هردو اردوگاه زهر دارد. سپس میم فستیوال وجوددارد که A.I اسـت. کمدی ترسناک M3GAN، یک شروع کننده فرنچایز مطمئن که بـه همه ی ما یک عروسک ترسناک جدید برای تثبیت داده اسـت.

 

1. تار

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

ان را «پرتره هنرمند در بین لغو شدن» بنامید. در مطالعه شخصیت روان‌شناختی تاد فیلد، کیت بلانشت، لیدیا تار، آهنگساز نابغه، برنده EGOT و خودشیفته‌ای غیر قابل تحمل اسـت که رفتار یخی بـه سختی شکسته میشود زیرا اتهامات ناشایست جنسی تهدیدی برای از هم پاشیدن حرفه‌اش اسـت.

 

بازی بلانشت که نامزد جایزه اسکار شده اسـت، بـه درستی سهم بزرگی از تحسین را بـه همراه داشته اسـت، اما بازی فوق‌العاده توسط سبک بصری ظریف فیلد تقویت می شود و بـه روایت «بریده‌شده از سرفصل‌ها» اشاره‌ای بـه بی‌نظمی کوبریکی می دهد.

 

2. EO

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

بـه لطف Banshees of Inisherin، Triangle of Sadness و این اودیسه چهارپایی نیرومند و خلع سلاح از کارگردان کهنه کار لهستانی یرژی اسکولیموفسکی، الاغ متواضع اخیراً بـه یک غول بزرگ سینمایی تبدیل شده اسـت – نوعی براندوی هویج جونده با چشمان بی حال.

 

نابغه EO که یک الاغ کوچک را در سراسر اروپا دنبال می کند، از قهرمان پشمالوی خود بـه عنوان آینه استفاده می کند تا وضعیت جهان رابا تمام زیبایی، درد و غم وصف ناپذیرش بـه ما منعکس کند. این نباید تا نیمه جادوگر و احساسی باشد، اما راستش ما را خراب کرد.

 

3. تمام زیبایی و خونریزی

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

چیزهای زیادی در مستند لورا پویتراس اتفاق می‌افتد، کیفیت فیلم‌سازی را کاملاً نشان میدهد که همه ی ان‌ها بـه طرز ماهرانه‌ای درکنار هم قرار میگیرند. نان گلدین، عکاس نمادین، سوژه، قهرمان و راهنمای فیلم اسـت، زیرا فیلم توری از ضدفرهنگ دهه 70 نیویورک، تلاش گلدین معتاد سابق برای عدالت علیه ساکلرهای نفرت انگیز، خانواده ای که در اپیدمی OxyContin در ایالات امریکا قراردارند، و آجیل ها را در بر می گیرد. از کنشگری اجتماعی این حرکت، جذاب و هنرمندانه اسـت – بـه تمام معنا.

 

4. راه چاودار

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

کی گفته رامکام مرده؟ قرار دادن یک چرخش واقعی در جنوب لندن بـه فرمول قبل از غروب که دو غریبه باهم ملاقات می کنند، چت می کنند و بـه آرامی عاشق یک دیگر می شوند – یعنی با تعداد زیاد مرغ فروشی ها و سوپرمالت ها – رای لین از همه ی جهاتی که لندن اسـت، درخشان، عاشقانه و پرشور اسـت.

 

دیوید جانسون و ویویان اوپارا بـه عنوان دو جوان سیاهپوست لندنی، دام و یاس، جذابیت‌ها، شوخی‌ها و ناامنی‌های‌ بسیار قابل ربط را ایجاد می کنند که بـه آرامی یک دیگر را بزرگ می کنند ودر نهایت انچه را که میبینند دوست دارند. صحنه کارائوکه Salt-N-Pepa انها بـه تمام معنا یک لحظه افت میکروفون اسـت.

 

5. فابلمن ها

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

دوره ای از فیلمسازان اسـت که دوران کودکی خودرا روی پرده بازآفرینی می کنند «و اجازه دهید با ان روبه‌رو شویم، ما بیشتر در مورد دوران کودکی صحبت می‌کنیم»؛ با آلفونسو کوارون، پائولو سورنتینو و لي آیزاک چانگ که همگی زندگی جوان خودرا در درام های‌ شایسته اسکار درسال های‌ اخیر بـه نمایش گذاشته اند.

 

اما در بین تمام این خاطرات سینمایی، استیون اسپیلبرگ بیشتر از همه ی احساس میکند که ممکن اسـت اتفاقات را غلط بـه یاد بیاورد یا اشتباه تفسیر کند و بنابر این احساس می کند که بی‌گناه‌ترین و صادق‌ترین آدم‌ها اسـت. با حضور جانشین اسپیلبرگ بر روی پرده، سامی فابلمن اثر گابریل لابل، تعداد زیادی از لحظات آسيب و شگفتی ان بـه طرز خیره کننده ای تحقق مییابد.

 

6. مارسل پوسته با کفش در

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

چه لذت و حکمت غیرمنتظره ای را این انیمیشن استاپ موشن ارائه می کند. با گسترش کوتاهی از سال 2010 و احتمالاً از کتاب کلاسیک Ardman’s Creature Comforts، ما رابا یک نرم تن کوچک درخشان بـه نام مارسل «با صداپیشگی یکی از خالقانش جنی اسلیت» و نانا کانی مهربان او «ایزابلا روسلینی» آشنا می کند که پس از جامعه آن ها بـه جا مانده اند. پوسته ها یک شبه ناپدید می شوند.

 

وارد مستندساز دین «دین فلیشر کمپ همکار اسلیت» شوید تا بـه جستجوی این آرمانشهر پوسته گم شده بپیوندید. بامزه، هرگز ناز، و با شوخ طبعی بـه طرز شگفت‌آوری تیز، این غذای روح سینمایی اسـت که شـما را وادار میکند برای یک لحظه کمک کنید.

 

7. سنت عمر

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

صراحت درام دادگاه آلیس دیوپ، فیلمساز فرانسوی – فیلمی با برداشت‌های‌ طولانی و بدون پلک و دوربین‌های‌ نمایشی صفر – نباید با سادگی اشتباه گرفته شود. سنت عمر که از نظر اخلاقی چالش برانگیز اسـت، عده ای از بزرگ ترین گسل های‌ فرهنگی اروپای مدرن – نژاد، مهاجرت، مذهب – را در داستان زن جوانی «گوسلاژی مالاندا» که متهم بـه رها کردن فرزندش برای غرق شدن در ساحل نرماندی شده اسـت، طی می کند.

 

این بر اساس یک پرونده دادگاه واقعی اسـت که خود دیوپ در ان شرکت کرد و تفریح او هم مغز و هم قلب را درگیر می کند. 

 

8. زنان صحبت می کنند

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

در حالی‌که دقیقاً یک شب فرار از عکسها نیست، تمثیل فمینیستی خشن و پرحرف سارا پولی، شبیه بـه «بوته»؛ فقط بـه شـما جرات می دهد که پاپ کورن خودرا بـه دست آورید. بنشینید و توجه کنید، این می طلبد – و هر شخصی که آماده اسـت بـه دیالکتیک ان متمایل شود، با گروه نخبه ای از بازیگران «جسی باکلی، کلر فوی، رونی مارا، فرانسیس مک دورمند و بن ویشا» پاداش می گیرد که در مورد یک مورد هنوز ترسناک و پرطنین بحث می کنند.

 

سوء استفاده جنسی دریک کمون مذهبی ایمان، خشم زنانه و معنای بخشش بـه ندرت با این قدرت جوشانده شده اسـت.

 

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

 

9. Enys Men

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

چیزی تسخیرکننده و باستانی در خاک بریتانیا وجوددارد و بـه طرز شگفت‌انگیزی دریک داستان سه‌گانه از انزوا و زندگی گیاهی نگران‌کننده که مانند رویای پنیر یک دروید بازی میکند، بـه تصویر کشیده شده اسـت. این فقط می تواند اثر مارک جنکین نویسنده کورنیشی باشد، که نخستین درام او، طعمه، درسال 2019 گنجی دست‌ساز بود.

 

در این جا، او از همان زیبایی‌شناسی قدیمی و دوربین‌های‌ 16 میلی‌متری استفاده میکند تا یک قطعه همراه ارزشمند برای هر یک از دهه 70 بزرگ بسازد. وحشت‌های‌ عامیانه، در حالی‌که گیاه‌شناس مری وودواین در جزیره‌ای دورافتاده بـه فانوس دریایی می رود.

 

10. موضوع

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

این مستند گیرا و باهوش با سوژه‌های‌ عده ای از مشهور ترین اسناد سال‌های‌ اخیر درباره زندگی آن ها از طریق یک لنز گفتگو می کند. ستاره‌های‌ The Staircase، Hoop Dreams و Capturing the Friedmans نشان می دهند که بودن در چشم یک داستان روایی غیرداستانی چگونه اسـت، شهادت‌هایي که با شفقت و بینش ارائه می شوند.

 

موضوع بـه همان اندازه جالب در مورد مسائل گفتن داستان شخص دیگری «وظیفه مراقبت، این که آیا شرکت کنندگان باید پول پرداخت کنند»؛ فرم مستند را دریک دو راهی بـه تصویر میکشد، امیدواریم راه خودرا بـه آینده ای دلسوزتر و حساس تر از نظر فرهنگی پیدا کند. فیلمسازان می‌توانند خیلی بدتر از تماشای فیلم جذاب کامیلا هال و جنیفر تیکسیرا بـه عنوان یک داستان هشدار دهنده عمل کنند.

 

11. آلکاراس

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

یک گوجه‌فرنگی ارگانیک آبدار از فیلمی که بـه شایستگی برنده خرس طلایی برلین شد، کارلا سیمون تجارب خود فیلمساز اسپانیایی را از بزرگ شدن در مزرعه‌ای کاتالونیایی برای جان بخشیدن بـه یک خانواده کشاورز سخت‌کوش پخش می کند. تلاش یک مالک جدید برای نصب پنل های‌ خورشیدی معیشت کشاورزان را در فیلمی که بـه عنوان یک درام خانوادگی و ساختارشکنی سرمایه داری موفق می شود، تهدید می کند.

 

با بازی‌های‌ باورنکردنی از بازیگران غیرحرفه‌ای که نقش کشاورزان پر استرس هلو را بازی میکنند، سایمون دنباله‌ای شایسته از خاطرات درخشان دوران کودکی‌اش تابستان 1993 می‌سازد.

 

12. جویلند

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

زمانی که پدر خانه نشین حیدر «علی جونجو» بـه عنوان رقصنده پشتیبان بی بی «بازیگر ترنس آلینا خان» در لاهور، بـه اندازه کافی پیچیده اسـت. هنگامیکه او نیز عشق رابا او پیدا می کند، ساختار زندگی او – و خانواده اش – شروع بـه باز شدن می کند.

 

جویلند در مواجهه با قوانین سختگیرانه سانسور پاکستان، وادار شد تا جلوی اکران را بجنگد، اما شـما هرگز ان را از طنز، شفقت و مهارت بی‌دردسر ان متوجه نخواهید شد. تصویری جسورانه از جامعه پاکستانی، مردانگی و جنسیت در نوسان، اگر در پاریس یا پالم اسپرینگز اتفاق می‌افتد، احساس پیشرفت میکرد.

 

13. جانوران

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

یک تمثال مدرن اسپانیایی اعصاب خردکن که مه خفه‌کننده‌ای از بیگانه‌هراسی، رنجش و حسادت را ارائه میکند، برنده جایزه گویا امسال در بین مزارع گالیسیا قرار دارد. دنیس منوشه از حرامزاده‌های‌ بی‌شکوه در مواجهه با ارعاب فزاینده، نوعی خویشتن‌داری را در نقش آنتوان که معلم‌اش تبدیل بـه کشاورز می شود، بیان می کند.

 

تریلر آهسته سوز رودریگو سوروگوین که بادقت ساخته شده اسـت نیز پر از بازی های‌ عالی اسـت، بـه ویژه از مارینا فویس در نقش همسر سرسخت آنتوان و لوئیس زاهرا در نقش همسایه گیج کننده و تهدیدآمیز که از همه ی چیزهایی که این زوج از انها دفاع می کنند متنفر اسـت.

 

14. نهنگ

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

برای قطعه اتاق اقتباس شده از روی صحنه دارن آرنوفسکی بسیار راحت بود که غرق در مصنوعات مصنوعی، بافت چربی و ثابت بودن یک مکان ان شود. این بـه خاطر بهترین عملکرد حرفه ای از گنج بین المللی برندن فریزر اسـت. او شـما را وادار می کند که چارلی معلم کالج غمگین، مردی که با مرگ و میر خود روبه‌رو اسـت را بـه قلب خود ببرید و این افسانه ضعف انسانی و آشتی رابا همدلی و احساسات بی پایان پر می کند. ما گریه نمی‌کنیم، شـما گریه می‌کنید.

 

15. M3GAN

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

یک مخترع اسباب بازی «Get Out’s Allison Williams» یک هوش مصنوعی باهوش ایجاد می کند. عروسکی با چشمان خزنده و چنگال یک رذیله صنعتی بـه عنوان همراهی برای خواهرزاده داغدارش. چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟ تقریبا همه ی چیز، مانند نمودارهای ترسناک Blumhouse با روحیه گیج‌آمیز.

 

علیرغم این که اثر انگشت جیمز وان از Saw در سرتاسر ان بـه عنوان یکی از خالقان ان وجوددارد، بـه نفع خنده‌های‌ بزرگ، از جمله برخی رقص‌های‌ عروسک‌هایي که فوراً ارزش میم را دارند، لجام می دهد. 

 

16. Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

از نظر سینمایی، ژانر فانتزی خودرا بسیار جدی میگیرد، اما Dungeons & Dragons با شمشیر و جادوگری با بی‌احترامی طراوت‌آمیز و پرجنب‌وجوش برخورد میکند. نویسنده و کارگردان جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین بـه مواد منبع بازی رومیزی نقش آفرینی خود احترام می گذارند، اما همچنین حس ساده لوحی و اختراع بداهه ای را که در حین بازی بـه دست می آورید، منعکس می کنند. با کمک یک گروه دوست داشتنی، جوک ها بـه اندازه اکشن های‌ FX-driven ضخیم و سریع هستند.

 

17. دلال

بهترین فیلم های سینمایی خارجی سال 1402 

هیروکازو کوره‌ادا در برداشتن تکه‌های‌ رنده‌ای از رئالیسم اجتماعی و پاشیدن ان‌ها با نوعی گرد و غبار ستاره‌ای مهارت دارد. چه کسی دیگری می تواند داستان قاچاقچیان واقعی نوزاد را بـه یک نخ حبابی که حس خوبی دارد تبدیل کند، تقریبا بـه همان روشی که سارقان فروشگاه زندگی های‌ سخت خراشیده شده را بـه یک دلگرم کننده آرام و پر از هوش و دل تبدیل کردند؟

 

در این جا او بـه بوسان، کره جنوبی می رود و سونگ کانگ-هوی قدیمی بونگ جون هو را قرض می گیرد تا سرفصل یک داستان خنده دار و تکان دهنده دیگر از خانواده های‌ جانشین باشد. چارلز دیکنز می‌بالد که شخصیتی مانند سانگ هیون، دلال بزرگتر فرزندخواندگی سانگ را نوشته اسـت.

 

بیشتر بخوانید: 25 فیلم کودکانه برتر مورد انتظار برای تماشا

 

در پایان

برای اهداف این لیست، ما بـه فیلم‌هایي که در بریتانیا اکران شده‌اند، چسبیده‌ایم، اما هر سلیقه‌ای که داشته باشید، در حال حاضر برندگان زیادی وجود داشته‌اند که ارزش یک سفر بـه همنوع محلی شـما را دارند. 

جدیدترین مطالب سایت