بهترین انیمیشن های نوروزی برای کودکان

بهترین انیمیشن های نوروزی برای کودکان

بهترین انیمیشن های‌ نوروزی : در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از انیمیشن های‌ جدید را منتشر کرده ایم. وقتی بـه یک دقیقه نیاز دارید، این فیلم های‌ خنده دار، شیرین «و نه وحشتناک» پشت شـما هستند.

 

35 بهترین فیلم کودک نوپا برای کودکان 

مطمئناً؛ در دنیای ایده‌آل، کودکان نوپا هیچوقت نمایشگر را ندارند. اما ما در دنیای واقعی زندگی میکنیم، جاییکه باید ظرف ها را شست، دوش گرفت و گاهی اوقات فقط بـه یک دقیقه برای نفس کشیدن احتیاج داریم. وقتی ان لحظات پیش می آیند، یک فیلم عالی برای کودکان نوپا میتواند بزرگ ترین کمک شـما باشد.

 

اما بهترین فیلم‌ها برای کودکان 1 تا 3 ساله معیار های بسیار خاصی را برآورده می کنند. همه ی فیلم‌ها بـه نوعی درگیری نیاز دارند، اما اگر فیلم‌های‌ کودک نوپا بیش از حد وحشتناک باشند یا شخصیت‌ها خودرا در دسترس خطر بیش از حد قرار دهند، ممکن اسـت بچه‌ها را بـه سمت در بدوند.

 

از طرف دیگر، اگر فیلم‌ها بیش از حد خسته‌کننده باشند، توجه کودک نوپا را بـه خود جلب نمی کنند، که تمام هدف را شکست میدهد. فیلم‌هایي که بیش از حد طولانی هستند، دامنه توجه کودکان را نیز امتحان می کنند.

 

با درنظر گرفتن همه ی این ها، این ها بهترین فیلم های‌ کودکان نوپا برای تماشای هستند. آن ها بـه نقطه شیرین نه چندان وحشتناک و نه خیلی بی‌حال رسیدند. بیشتر فیلم‌های‌ انیمیشنی هستند که با رنگ‌های‌ روشن و طراحی شخصیت‌های‌ سرد توجه بچه‌ها را بـه خود جلب می کنند. برخی شخصیت های‌ مورد علاقه خودرا از برنامه های‌ تلویزیونی نشان میدهند که قبلاً بـه انها علاقه دارند.

 

بیشتر انها بلند مدت هستند، اما عده اي از آن ها خاص هستند و بین نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشند، بنابر این کودکان نوپا خیلی خشمگین نمیشوند. دفعه بعد که بـه خاطر فعالیت کودک نوپا دچار مشکل شدید، یکی را بیاندازید، و همه ی چیز آماده خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ارزشمند و آموزنده برای کودکان

 

1. پونیو «2008»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این فیلم که بر اساس پری دریایی کوچک ساخته شده اسـت، خطراتی دارد. اما اگر بچه‌ها بتوانند کمی ترس را تحمل کنند، برای انیمیشن زیبای کارگردان محبوب هایائو میازاکی و خانه تولید استودیو گیبلی محبوبش ارزشش را دارد.

 

2. فیلم A Shaun the Sheep: Farmageddon «2019»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

برای طرفداران علمی تخیلی، این فیلم داستان کلاسیک بیگانه‌ها را دنبال میکند که از خانواده‌اش جدا میشوند «که احتمالاً وقتی بزرگتر شدند با E.T. مرور خواهید کرد». اما، بـه عنوان بخشی از فرنچایز Shaun the Sheep، فیلم فوق‌العاده ملایم اسـت – برخلاف E.T.؛ این موجود بیگانه مانند یک توله سگ زیبا بـه نظر می رسد – و تقریبا بی کلام اسـت، بنابر این در سطح کودک نوپا اسـت.

 

3. ماجراهای بسیاری از وینی پو «1977»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

در حالی‌که بسیاری دیگر از فیلم های‌ دیزنی دارای جادوگران، اژدها یا هیولاهای وحشتناک هستند، این خرس با مغز بسیار کم تنها بـه خفیف ترین خراش ها وارد می شود. و با این حال، مزخرفات ملایم خرس پو مورد علاقه همه ی هنوز برای جوانان سرگرم کننده اسـت. ان رابا وینی پو درسال 2011 دنبال نمایید تا ماجراهای پر از عسل بیشتری داشته باشید.

 

4. Blue’s Big-City Adventure «2022»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این فیلم یک اسپین آف از Blue’s Clues and You اسـت که جاش و بلو را در حال تست دادن برای نمایش در برادوی مییابد. هنگامیکه جاش دفترچه یادداشت شیک خودرا گم می کند، گم می شود و باید “سرنخ ها” را دنبال کند تا دوباره بـه کجا می رود. دیگر ستاره های‌ Blue’s Clues ظاهر می شوند، بنابر این دکمه نوستالژی را برای والدین نیز میزند.

 

5. Octonauts and the Ring of Fire «2021»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

اگر با سری Octonauts آشنا نیستید «و اگر کودک نوپایی دوستدار موجودات دارید، بعید اسـت»؛ آن ها خدمه اي از ماجراجویان حیوان دوست هستند که هر زمان که خطری وجود داشته باشد بـه نجات می روند و حقایقی را در مورد دنیای طبیعی یاد می‌گیرند. در طول مسیر. برای سفری بـه اندازه یک فیلم، انها با توقف یک واکنش زنجیره اي مواجه می شوند که با فوران آتشفشان ها در کف اقیانوس شروع می شود.

 

6. فیلم بادام زمینی «2015»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

همه ی فیلم‌های‌ بادام‌زمینی عالی هستند، زیرا بـه بچه‌ها احترام نمی گذراند، و اغلب درباره این هستند که چگونه بچه بودن گاهی اوقات یک مبارزه واقعی اسـت. در حالی‌که ممکن اسـت این پیام تا دیروقت برای کودکان نوپا گم شود، آن ها همان‌ گونه از اسنوپی و وودستاک لذت خواهند برد و از رقص بچه‌های‌ بادام زمینی لذت خواهند برد.

 

اگر میخواهید بـه جای فیلم 2015 با فیلم های‌ بلند کلاسیک شروع کنید، پسری بـه نام چارلی براون اول اسـت و بعد از ان اسنوپی بـه خانه بیا. و ویژگی‌های‌ ویژه – که همه ی در Apple TV+ هستند – نیز کار می کنند، و حتی کمی کوتاه‌تر هستند، که برای ان محدوده‌های‌ توجه کوچک مفید اسـت.

 

7. Paw Patrol: The Movie «2021»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

بچه‌های‌ شـما احتمالاً از قبل همه ی چیز را در مورد رایدر و تیم توله‌سگ‌هایش می دانند، بنابر این تماشای فیلم درست مانند تماشای یک قسمت طولانی‌تر خواهد بود – که چیزی که مورد علاقه‌شان اسـت. اینبار، توله ها بـه شهر ماجراجویی می روند، جاییکه شهردار هامدینگر در حال ایجاد هرج و مرج اسـت و سعی می کنند با دوست جدیدی بـه نام لیبرتی اوضاع را درست کنند.

 

8. فرار مرغ ها «2000»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این انیمیشن استاپ موشن در مورد گروهی از جوجه ها اسـت که میخواهند در قفس پرواز کنند و آزادی را پیدا کنند. ممکن اسـت این یک هدف پیچیده بـه نظر برسد، اما دسته اي از جوجه های‌ رسی که بـه اطراف می دوند مطمئناً هر کودک نوپایی را بـه خنده می اندازد. دنباله‌اي با نام Chicken Run: Dawn of the Nugget اواخر سال جاری در نتفلیکس منتشر خواهد شد.

 

9. توتورو همسایه من «1988»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

یکیدیگر از فیلم‌های‌ خانوادگی میازاکی استودیو گیبلی، این فیلم دو خواهر را دنبال میکند که بـه خانه‌اي جدید نقل مکان می کنند ودر آنجا با موجودات عجیب‌وغریب و شگفت‌انگیزی آشنا می شوند «که ممکن اسـت چند نفر از آن ها در ابتدا خطرناک بـه نظر برسند، اما با کمی درگیری از بین میروند».

 

کنایه هایي بـه این واقعیت وجود دارد که مادر انها در بیمارستان بستری اسـت، اما هیچ اتفاق غم انگیزی نمی افتد. در عوض، بچه‌ها می توانند وقتی توتورو کارهایی مانند گوش دادن بـه باران روی چتر برای نخستین بار یا سوار شدن بر اتوبوسی بـه شکل گربه انجام می دهد، لذت ببرند.

 

10. ماپت ها منهتن را می گیرند «1984»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این The Muppets اسـت، بنابر این مطمئناً شوخی‌های‌ زیادی برای بزرگسالان وجود دارد که از سر بچه‌های‌ نوپا می‌گذرد «اگر خوش شانس باشید». اما ان‌ها آن قدر شیفته بازی‌های‌ کرمیت و باند می شوند که اهمیتی نمی دهند. در حالیکه همه ی فیلم‌های‌ ماپت فوق‌العاده هستند، این فیلم درباره آوردن یک موزیکال ماپت بـه برادوی، انرژی کلاسیکی برای نمایش دارد.

 

11. سرگرمی و فانتزی رایگان «1947»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

بهترین بخش در مورد Fun و Fancy Free – که هنوز پابرجاست، حتی باوجود این‌که در دهه 40 ساخته شده اسـت – این اسـت که مجموعه اي از دو شورت دیزنی با برخی مواد مرتبط اسـت، بنابر این لازم نیست از ابتدا ان را تماشا کنید. تا هر بار تمام شود شـما می توانید قطعاتی را که کودک نوپایتان بیشتر دوست دارد انتخاب کنید. «ما همیشه مستقیماً بـه «میکی و لوبیا» می‌رفتیم.»

 

12. ماجراهای المو در گروچلند «1999»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

در این فیلم، دوست داشتنی المو بـه طور تصادفی دور انداخته می شود و زمانی که برای بازیابی ان می رود، بـه گروچلند منتقل می شود. اما واقعاً؛ شـما انها را در “المو” داشتید.

 

13. زنگ سرهم بندی «2008»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

برای یک بزرگسال، فرنچایز Tinker Bell هرگز شمع کلاسیک دیزنی را نخواهد داشت. اما برای کودک نوپایی که عاشق پری ها، پری های‌ دریایی و همه ی چیزهای عرفانی اسـت، این فیلم ها دارای تعادل مناسبی از جادو و دوستی هستند، فقط با کمی خطر.

 

14. جورج کنجکاو «2006»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این پستاندار شایان ستایش دچار شیطنت های‌ زیادی می شود، اما همیشه با قلب خوب اسـت. و والدین از این‌که صدای مرد کلاه زرد توسط ویل فرل صداپیشگی میشود، آسان می شوند، بنابر این چیزی برای انها وجود دارد.

 

15. سرویس تحویل کیکی «1989»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

بـه سختی می توانید فیلمی در مورد یک جادوگر پیدا کنید که بـه اندازه این فیلم لذت بخش و نه وحشتناک باشد. این محصول استودیو گیبلی درباره جادوگری اسـت که از هدیه پرواز خود برای تحویل بسته ها استفاده می کند. جیجی، گربه شایان ستایش او، همچنین یکی از محبوب‌ترین بچه‌ها اسـت – ممکن اسـت از شـما الهام گرفته شود که این پماد را دریافت کنید.

 

16. راتاتویی «2007»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

تا آنجا که پیکسارز می‌گوید، بیشتر خطر در این جا بـه شکل یک منتقد غذا اسـت «البته افراد کمی هستند که سعی می کنند رمی موش را در آشپزخانه بگیرند»؛ بنابر این برای بچه های‌ کوچک نباید خیلی وحشتناک باشد. و ان‌ها از داستان موش‌هایي که برای دنبال کردن رویای خود می رود لذت خواهند برد – یا حداقل از تصویر موش‌هایي که در آشپزخانه میچرخند و آشپزی می کنند، لذت خواهند برد.

 

بیشتر بخوانید: 50 بهترین فیلم و انیمیشن جهان + اکشن و ترسناک و عاشقانه

 

17. Shaun the Sheep: The Movie «2015»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

قبل از فارمگدون، شان گوسفند درگیر این داستان خنده دار یک کشاورز و گله گوسفندانش بود که یک دیگر را در شهر بزرگ گم می کنند. گوسفندها که اکثراً ستاره های‌ فیلم هستند، صحبت نمی کنند، بنابر این دیالوگ زیادی وجود ندارد که بتواند بالای سر یک کودک نوپا باشد و درک ان را برای کوچک‌ترین بینندگان آسان کند.

 

18. سیندرلا «1950»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

اگر حتما باید شاهزاده خانم باشد – ودر مورد بچه های‌ نوپا، گاهی اوقات باید شاهزاده خانم باشد – پس سیندرلا بهترین گزینه اسـت، زیرا دشمنان او، در عین حال که پست هستند، کمترین ترس را در میان شرورهای شاهزاده خانم دارند. «با عرض عذر، لیدی ترمین.»

 

19. خرس کوچولو: فیلم «2001»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این فیلم بر اساس سریال تلویزیونی خرس کوچولو ساخته شده اسـت که با الهام از مجموعه کتابی بـه تصویر کشیده شده توسط موریس سنداک اثر Where the Wild Things Are. در ان؛ خرس کوچک بـه سفر می رود و با توله ملاقات می کند. وقتی خرس کوچولو متوجه می شود که توله از والدینش جدا شده اسـت، خرس کوچولو و دوستانش قول میدهند که کمک کنند.

 

20. ماشین‌ها «2006»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

بچه‌های‌ کوچکی که وسواس زیادی بـه وسایل نقلیه دارند، از دیدن اتومبیل‌های‌ مسابقه‌اي که در اطراف پیست بزرگ‌نمایی می کنند، دوست خواهند داشت – و ممکن اسـت وقتی فیلم کاهش مییابد ودر داستانی درباره زندگی شهری کوچک در مسیر 66 قرار میگیرد، ان را بیشتر دوست خواهند داشت.

 

از زندگی ساده برای بچه ها گم می شود، شیطنت های‌ عده اي از مردم محلی شهر – مانند ماتر دوست داشتنی، کامیون یدک کش – انها را علاقه مند نگه می دارد.

 

21. هورتون دکتر سوس یک کی را می شنود! «2008»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

تقریبا هر چیزی که از ذهن منحصربه‌فرد پزشک سوس بیرون می آید با مغز یک کودک نوپا می آید، اما این یکی نیز پیام خوبی در مورد محافظت از پسر کوچک دارد – چیزی که بچه‌های‌ کوچک ممکن اسـت در سطح روده نیز با ان ارتباط برقرار کنند.

 

22. دانیل از یک محله جدید بازدید می کند «2022»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

طرفداران محله دانیل تایگر نیازی بـه معرفی این توله کنجکاو ندارند. در این ویژه 46 دقیقه اي، دانیل خانه خودرا ترک می کند و با قطار بـه دیدار دوستش خوان کارلوس می رود ودر طول مسیر درس های‌ زندگی را می آموزد.

 

23. مری پاپینز «1964»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

صادقانه بگویم، زمان اجرای 139 دقیقه احتمالاً برای یک کودک نوپا بسیار زیاد اسـت، اما آن قدر اپیزودیک اسـت که می توانید بـه موزیک های‌ مورد علاقه خود بپرید و همان‌ گونه از سرگرمی های‌ یک فیلم لذت ببرید.

 

24. بادکنک قرمز «1957»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

برای سینماگران نوپا، این فیلم فرانسوی آلبر لاموریس را بـه ان‌ها نشان دهید، درباره پسری که با ذهن خود بادکنکی را کشف میکند که وی را بـه ماجراجویی در سراسر پاریس هدایت میکند. فیلم فرانسوی اسـت، اما بدون کلمه «و فقط 35 دقیقه»؛ بنابر این مانع زبان مهم نخواهد بود.

 

25. فیل «2020»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

مستندهای طبیعت برای همه ی کودکان نوپا مناسب نیست، اما اگر یک بچه حیوان دارید، هیچ چیز بهتر نیست. این مستند، از طبیعت بد، گله اي را در سراسر صحرای کالاهاری دنبال می کند. خطراتی وجود دارد، اما هیچ چیز غم انگیز نیست «اگر چه مرگی بـه دلیل کهولت سن وجود دارد». و آیا این صداگذاری آشنا بـه نظر می رسد؟ مگان مارکل گویندگی را انجام می دهد.

 

26. ماجراجویی فضایی پینک‌فونگ و بچه کوسه «2019»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

نه، لازم نیست گوشی یا تبلت خودرا تسلیم کنید تا کودک نوپای زندگی شـما بتواند بارها و بارها ویدیوی «کوسه بچه» را تماشا کند. درعوض، این ویژه ساعتی را که بسیاری از موزیک‌های‌ آسان‌آموز را که پینک‌فونگ بـه ان‌ها شهرت دارد، درکنار هم می‌آورد، بـه طرحی آزاد درباره سفر بـه سیارات مختلف بیندازید. این بهتر از تنظیم یک فهرست پخش طولانی YouTube از ویدیوهای Pinkfong اسـت.

 

27. هواپیماها «2013»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

بازهم، آیا این فیلم دیزنی بزرگ ترین دستاوردهای خودرا حفظ می کند؟ نه. آره. ودر پایان، آیا این کارکرد اصلی فیلم های‌ کودک نوپا نیست؟

 

28. تعقیب گرز جادویی «2017»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

دوباره المو اسـت و اینبار با دوستش ابی برای ماجراجویی یک ساعته اینجاست. وقتی یک پرنده بازیگوش چوبدستی ابی را می دزدد، تعقیب و گریز برای پس گرفتن ان ادامه دارد! چیزی که آن ها متوجه نمیشوند این اسـت که در طول تعقیب و گریز، المو و ابی محله های‌ جدیدی را در خارج از خیابان Sesame و تمام غذاها، موسیقی و زبان هایي که با انها همراه اسـت را تجربه خواهند کرد.

 

29. Thomas & Friends: The Adventure Begins «2015»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

عده اي از کودکان نوپا معتقدند که، بله، فیلم ها جالب هستند، اما قطار همه ی چیز اسـت. با این فیلم 47 دقیقه اي که پیش درآمد مجموعه اسـت، بـه آن ها نشان دهید که چگونه توماس شروع بـه کار کرد و موتور عدد 1 سودور شد.

 

30. دامبو «1941»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

فیلم های‌ دیزنی زیادی برای انتخاب وجود دارد و مطمئناً فیلم های‌ مورد علاقه خودرا خواهید داشت که نمیتوانید منتظر بنشینید و با کودک نوپای خود تماشا کنید. پس چرا دامبو در فهرست جای می گیرد؟ طول ان – فقط 63 دقیقه – برای توجه کودکان نوپا عالی اسـت.

 

بیشتر بخوانید: 20 انیمیشن کودکانه برای روز ولنتاین

 

31. Miffy the Movie «2013»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

میشه بگی ناز؟ در این فیلم یک ساعته که در اصل هلندی اسـت، میفی در باغ وحش بـه شکار گنج می رود. همه ی این‌ها در سبک انیمیشن استاپ موشن انجام شده اسـت که بـه نظر می رسد اسباب بازی ها زنده شده اند.

 

32. گروفالو «2009»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این نخستین فیلم خوب برای یک کودک نوپا اسـت زیرا واقعاً یک فیلم نیست – در دقیقه 27؛ بیشتر یک فیلم کوتاه اسـت. بر اساس کتاب مصور محبوب، داستان در مورد یک موش شجاع اسـت که در مورد قدم زدن در جنگل صحبت می کند و برای همه ی شکارچیان داستانی درباره یک هیولای خیالی تعریف می کند تا انها را بترساند. اگر بـه چیزهای بیشتری نیاز دارید، می توانید ان رابا دنباله‌اي، یعنی The Gruffalo’s Child، برای 26 دقیقه دیگر دنبال نمایید.

 

33. Spookley the Square Pumpkin «2004»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

مطمئناً؛ داستان های‌ مربوط بـه کدو تنبل و فانوس های‌ جک طبق معمولً برای هالووین هستند. اما پیام اسپوکلی – یک فیلم ویژه 47 دقیقه اي درباره کدو حلوایی مربعی شکل که باید یاد بگیرد چگونه خودش را آن طور که هست بپذیرد – در تمام طول سال جواب می دهد.

 

34. Stellaluna «2003»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

باید ان را بـه انها بسپارید – خفاش های‌ میوه اي قهرمان طبیعی یک فیلم کودکانه نیستند، اما کوتاه 41 دقیقه اي او اینکار را انجام می دهد. بر اساس کتاب جانل کانن، استلالونا یک خفاش میوه اي را دنبال می کند که در نهایت بـه لانه پرنده می رسد و دوست پیدا می کند.

 

35. یک افسانه احمقانه «2016»

بهترین انیمیشن های نوروزی سال 1402

این واقعاً فقط یک قسمت فوق‌العاده و 46 دقیقه‌اي از The Mickey Mouse Clubhouse اسـت – در واقع آخرین سریال – بنابر این اگر بچه‌های‌ نوپا از قبل طرفدار نمایش هستند، با فرمول‌ها و ریتم‌های‌ ان آشنا خواهند شد. در ان؛ گوفی بـه طور تصادفی تمام افسانه های‌ مورد علاقه انها را از کلوپ ناپدید می کند، بنابر این او باید برای بازگرداندن انها بـه ماجراجویی برود ودر طول راه با شخصیت های‌ کتاب داستان برخورد کند.

 

از دیگر فیلم های‌ ویژه باشگاه میکی موس می‌توان بـه موزیکال هیولای میکی و داستان دو جادوگر میکی، دو فیلم خوب و نه چندان وحشتناک هالووین برای کودکان اشاره کرد.

 

در پایان

در این بخش بـه معرفی انیمیشن های‌ جالب برای کودکان خواهیم پرداخت که دیدنش خالی از لطف نیست و موارد آموزشی خوبی در این انیمیشن ها وجود دارد.

جدیدترین مطالب سایت