قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

در اینجا به شما قدیمی ترین سینما های دنیا را معرفی خواهیم کرد. سینما بخشی از فرهنگ و هنر یک کشور است و جایگاه ویژه ای در قرن جدید پیدا کرده است. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب لیستی از سینما های قدیمی دنیا را منتشر کرده ایم.

 

قدیمی ترین سینماهای دنیا 

میدانید وقتی از یک نمایش فیلم خارج می شوید و برای لحظه‌اي کوتاه، بـه نظر می رسد که از یک دنیای تخیلی خارج میشوید و وارد زندگی واقعی میشوید، چه احساسی دارید؟ اگر بتوانید ان احساس جادویی را برای مدت کمی طولانی تر کنید چه؟ لازم نیست سینماها همیشه بخشی دیگر از بافت خاکستری یک شهر باشند، آن ها همچنین میتوانند در مکان های‌ واقعی سینمایی – و بـه درستی از راه دور – باشند. ما را باور نمیکنید؟ در این جا منزوی‌ترین خانه‌های‌ تصویری جهان برای علاقه‌مندان بـه فیلم و ماجراجویان وجوددارد.

 

سینمای شورشی، کورنوال

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

اگر در سفر خود بـه کورنوال دوش بگیرید، The Rebel میتواند پاسخ روز بارانی شـما باشد. یک سینمای بی‌زبان که انگار وارد خودرو زمان می شوید، دارای دو صفحه نمایش و همچنین بلیت‌ها و خوراکی‌هایي اسـت که قیمت‌های‌ مناسبی دارند، هرگز نمی خواهید ان بسته 5.99 پوندی مالترز را در زنجیره محلی خود بخرید. از نو.

 

تئاتر کالیکون، ایالت نیویورک

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

Callicoon که درسال 1948 ساخته شد، یکی از آخرین سینما های باقیمانده اسـت که بـه سبک نیم سیلندر “کوونست هات” طراحی شده اسـت و پس از جنگ جهانی دوم با تبدیل پاسگاه های‌ نظامی روستایی کشور آمریکا بـه ساختمان های‌ مدنی محبوبیت پیدا کرد. فضای داخلی بـه همان اندازه در زمان یخ زده اسـت، با وسایل نور آرت دکو، دستگاه پاپ کورن عتیقه و یک پروژکتور چراغخانه قدیمی که در لابی بـه نمایش گذاشته شده اسـت.

 

این تئاتر با 350 صندلی میتواند تقریبا 12 درصد از جمعیت کالیکن، شهر کوهستانی کوچکی که در ان زندگی می کند، در خود جای دهد و ان را بـه یک مرکز اجتماعی تبدیل می کند. این کیفیت در منوی تنقلات خانگی که شامل نوشابه های‌ گیلاس خانگی، خامه های‌ تخم مرغ شکلاتی «نوعی شناور بستنی گازدار» و پاپ کورن محلی اسـت، منعکس می شود.

 

Katuaq، گرینلند

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

این مرکز فرهنگی در نووک، پایتخت گرینلند، فقط یک سینما نیست – ساختمان L شکل متمایز ان میزبان کنسرت‌ها، نمایش‌ها و کنفرانس‌ها نیز می شود – بلکه مکانی زیارتی برای دوستداران سینمای محلی اسـت. بـه هرحال، این خشکی 2 میلیون کیلومتر مربعی دقیقاً بـه صورت چندگانه شنا نمیکند.

 

با پس‌زمینه قله سرمیتسیاق پوشیده از برف و پوشیده از چوب کاج اروپایی، یکی از چشمگیرترین مکان‌های‌ روی کره زمین برای تماشای فیلم اسـت. آواتار: راه آب در دسامبر 2022 با 6000 تماشاگر سینما روبه‌رو شد، اما حتی این تعداد نیز با 8000 بلیت فروخته شده برای فیلم وحشتناک گرینلند آلانگوت کیلینگانی برابری نکرد. آن ها دوست دارند ان را دراین گوشه از دریای لابرادور محلی نگه دارند.

 

باغ های سان پیکچرز، استرالیای غربی

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

سینمای Sun Pictures Gardens که در اوایل قرن گذشته توسط خانواده یاماساکی، کارآفرینان تجاری ژاپنی که در شهر پررونق بروم سرمایه‌گذاری می کردند، تأسیس شد، طولانی‌ترین فعالیت در نوع خود در سراسر جهان اسـت، همان طور که توسط رکورد های جهانی رکورد های گینس بـه رسمیت شناخته شده اسـت و با فیلم‌های‌ صامت شروع می شود.

 

این معبد نیمه باز که در محل تلاقی نهر دامپیر با اقیانوس هند در منطقه زیبای حیرت‌انگیز کیمبرلی استرالیای غربی در گوشه شمال غربی کشور واقع شده اسـت، تا زمانی که در دهه 70 یک خاکریز ساخته شد، مرتباً توسط جزر و مد آب پر میشد.

 

یکی از دورافتاده‌ترین سینما های جهان، ان را نمی‌شناسید از مجموعه شلوغ فیلم‌های‌ پرفروش معاصر که هر شب پخش می شوند. ودر حالی‌که فیلم‌های‌ ناطق اکنون بـه صورت دیجیتال اجرا میشوند، می توانید بـه هر فیلم پروژکتور بازنشسته‌اي که با افتخار بـه عنوان ادای احترام بـه زمان حضورشان در خورشید بـه نمایش گذاشته می شود ادای احترام کنید.

 

مرکز فرهنگی تاسرالیک، گرینلند

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

دوست دارید اسکی بـه سینما بروید؟ مرکز هنری چند منظوره گرینلند، تاسرالیک را امتحان کنید، که بـه عنوان سینما، تئاتر، محل برگزاری کنسرت، فضای نمایشگاه و نقطه شروع یک چالش اسکی وحشیانه بـه نام مسابقه دایره قطب شمال «از این رو همه ی پرچم ها» عمل می کند.

 

بـه‌عنوان یک سینما، همه ی سلیقه‌ها را برآورده می کند، با تخفیف‌هایي که پاپ کورن می‌فروشد و کافه‌اي مجلل که سالاد ماهی قزل‌آلا و بشقاب‌های‌ غذا های گرینلند سرو میکند، در حالی‌که سالن 258 صندلی جدید ترین آثار هالیوود را بـه محلی‌های‌ تشنه سینما ارائه می کند.

 

این شهر که در Sisimiut، دومین شهر گرینلند واقع شده اسـت، آن قدر دور اسـت که حتی نمی‌توانید از بيرون از کشور بـه آنجا پرواز کنید. اگر موفق شدید، این مرکز فرهنگی یک بهشت نان تست در دایره قطب شمال ارائه می دهد.

 

سینمای وست ساید، اسکاتلند

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

اگر واقعاً می خواهید قایق را بیرون بکشید – بـه معنای واقعی کلمه – بـه سینمای وست ساید در شهر اورکنی استرومنس که بـه عنوان «سینما در لبه جهان» نیز شناخته می شود، بروید.

 

این سینمای اجتماعی که در ساختمان کلیسایی تغییر کاربری داده شده اسـت، دارای میزهایی بـه سبک کاباره اسـت تا فضای صمیمی مناسبی ایجاد کند، و همچنین خط مشی «خودت را بیاور» برای غذا و نوشیدنی، که اغلب بین مخاطبان بـه اشتراک گذاشته میشود. با نشستن روی واترفونت، تنظیمات سینما دیگر زیباتر نمی شوند.

 

تئاتر بیکنل، یوتا

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

بر اساس برخی برآوردها، Bicknell کوچک‌ترین شهر در ایالات متحده اسـت که دارای یک سالن سینما اسـت. بررسی واقعیت سخت اسـت، اما نمی‌توان انکار کرد که این مکان کوچک اسـت – آخرین سرشماری جمعیت را 323 نفر نشان می دهد. بـه نوعی، سینمای همنام ان توانسته تقریبا 80 سال در تجارت باقی بماند.

 

«در 25 سال از ان سالها، حتی میزبان یک جشنواره بین‌ المللی فیلم بود.» در ان زمان دست بـه دست شد و چندین بار ارتقا پیدا کرد، حتی چند سال پیش یک اکران دوم بـه ان اضافه شد. اما همان ظاهر منحصربه‌فرد «صنعتی-پوئبلو» را که از ابتدا داشت حفظ میکند – واحه‌اي شیک در میانه‌ي ناکجاآباد.

 

تئاتر جزیره مگی، ژاپن

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

جزیره مگاجیما در جنوب غربی ژاپن باوجود وسعت کوچک و جمعیت تنها 200 نفر، هنوز سینمای محلی دارد. خب، یه جورایی جزیره تئاتر مگی یک چیدمان هنری خاص سایت توسط یوچیرو یودا اسـت که این تئاتر قدیمی را از یک انبار قدیمی درسال 2016 ایجاد کرد. این یکی از تعداد زیادی از نمایشگاه های‌ دائمی اسـت که ابتکار جزیره هنری ستوشی را تشکیل می دهد، اما این تنها مکانی در منطقه اسـت که در ان وجوددارد.

 

شـما یک تلنگر چارلی چاپلین را میگیرید. چشم انداز جذاب یودا از یک سینمای قدیمی نیویورک، ارزش سفر با کشتی از سرزمین اصلی را دارد، اما بـه خاطر داشته باشید که تئاتر طبق معمولً فقط در فصل جشنواره باز اسـت.

 

تئاتر پاتریشیا، بریتیش کلمبیا

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

قدیمی ترین سینمای کانادا که متعلق بـه یک انجمن فیلم محلی اسـت و اداره می شود، در شهر آسیاب سابق و دورافتاده رودخانه پاول در امتداد ساحل بریتیش کلمبیا قرار دارد و بـه کشتی‌های‌ پر از گردشگرانی که برای تعطیلات آخر هفته پیاده‌گردی، قایق‌رانی، کمپینگ و جان ویک وارد می شوند خدمات میدهد. 

 

نخستین بار درسال 1913 ساخته شد، تئاتر اصلی پاتریشیا درسال 1928 با تجسم فعلی خود جای گزین شد، که یکی از تنها نمونه های‌ معماری احیای اسپانیا در کل کشور باقیمانده اسـت. فضای داخلی ان هنوز هم کمیاب‌تر اسـت: یکی از معدود «تئاترهای جوی» باقیمانده در کانادا، که در ان پرتره‌های‌ بزرگ رودخانه اصلی شهر «با لهجه طاووس‌های‌ سرگردان» و وسایل دیگر حس تماشای فیلم در فضای باز را تلقین میکنند.

 

سینمای اجتماعی کرومارتی، اسکاتلند

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

این سینمای غیرانتفاعی تقریبا معجزه‌آسا که در نوک شمالی جزیره سیاه قرار دارد و خود در لبه ارتفاعات اسکاتلند قرار دارد. این شهر توسط داوطلبان اداره می شود و با یک صفحه نمایش 35 صندلی تنها بـه دلیل موقعیت دوردست خود – کرومارتی شهری با 750 روح اسـت – بـه جای این که به رغم ان؛ رونق داشته باشد.

 

تانیا کارلباخ، متولی سینما، می گوید: «ما درسال 2020 افتتاح شدیم و علی‌رغم زمان‌بندی وحشتناکمان، بسیار خوش‌شانس بوده‌ایم که تماشاگران واقعاً بالایی از سرتاسر ارتفاعات دریافتند. «ما بی‌دلیل بـه سینما افتخار میکنیم.» و بـه درستی: این جا، میتوانید مایل‌ها دورتر از یک شهر زندگی کنید «خوب، 15 مایلی از اینورنس»؛ دلفین‌های‌ محلی را ببینید یا روزها در سرزمین‌های‌ بت‌های‌ بت‌نشین پرسه بزنید، و همان‌ گونه در آواتار ساکن شوید. 

 

تئاتر ساحلی آووکا، نیو ساوت ولز

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

برای داشتن یکی از بهترین ویژگی‌های‌ دوگانه در استرالیا، چرا از یک فیلم سینمایی دریک سینمای 280 نفره مخملی قرمز مجلل که مملو از یک لوستر اسـت، قدم نزنید، سپس روی شن‌ها رد شوید و مستقیماً در موج سواری فرو بروید؟ این پیشنهاد قابل توجه در تئاتر ساحلی آووکا در دهکده ساحلی بـه همین نام در ساحل مرکزی NSW اسـت.

 

این سینما بـه‌عنوان یک سینمای حیاط خلوت درسال 1948 شروع بـه کار کرد، و توسط خواهر و برادران مروین و نورمن هانتر، اندکی پس از جنگ جهانی دوم راه‌اندازی شد ودر طول سالها بـه‌طور پیوسته بـه کاخ عکس سرپوشیده و محل اجرای موسیقی زنده که امروز اسـت، تبدیل شد. و حدس بزنید چه؟ هنوز هم توسط خانواده هانتر اداره می شود. اکنون این یک تجارت خانوادگی اسـت که ارزش ان را دارد.

 

تئاتر پارک، مانیتوبا

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

سه ساعت از وینیپگ، تئاتر Clear Lake’s Park احتمالاً شبیه بـه یک سینما در Twin Peaks اسـت: یک کلبه چوبی در بیابان وسیع که پارک ملی Riding Mountain اسـت – مکانی که می توانید The Revenant را تماشا کنید و احساس کنید که در ان هستید. همه ی ان را دریک زمان این سازه توسط هشت اسکاندیناوی ساخته شد ودر سال 1937 با استفاده از کنده های‌ پوست کنده و مهاربندی های‌ آهنی تکمیل شد.

 

انها کار محکمی انجام دادند، زیرا سینمای 500 نفری هنوز پس از گذشت تقریبا 86 سال، آن ها را در خود جای داده اسـت. پرتوهای در دسترس اصلی، تیرها و نشیمنگاه‌ها باقیمانده‌اند، اگر چه پروژکتور دیجیتال 12K و صدای فراگیر 7.1 بـه همه ی ان درخشش قرن بیست‌ویکمی بخشیده اسـت.

 

تئاتر کوبر پدی درایو-این، استرالیای جنوبی

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

در مسیر شمال استرالیای جنوبی در مسیر قلمرو شمالی، منظره زیبای کوبر پدی که زمانی پایتخت معدن عقیق جهان بود، ان را شبیه فیلم صامت «سفر بـه ماه» محصول 1902 می کند. فیلم‌های‌ کلاسیک استرالیایی از جمله Mad Max: Beyond Thunderdome و The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert در این جا فیلم برداری شده‌اند، درست تا نمایش خون‌آشام وارویک تورنتون Firebite و نامزد رقابت برلیناله ایوان سن Limbo.

 

که ان را بـه مکانی ایده‌آل برای بازدید از یکی از قدیمی ترین اکران‌های‌ کشور، تئاتر Coober Pedy Drive-in تبدیل میکند. در عملیات «تقریبا» مستمر زیر ستاره ها از سال 1965؛ هنوز هم یک پیام قبل از فیلم را بـه کاربران، اغلب معدنچیان، پخش می کند که تلفن های‌ خودرا خاموش نکنند، بلکه از آوردن مواد منفجره با خود در چکمه خودداری کنند. خدا میداند که فوران های‌ کافی از محدوده آزمایش موشک Woomera در نزدیکی ان وجوددارد.

 

تئاتر الیور، کانادا

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

شهر الیور در روستایی بریتیش کلمبیا علیرغم وسعت متوسطش، چندین ادعای شهرت دارد: این شهر هم بـه عنوان «پایتخت شراب کانادا» و هم «خانه طالبی» شناخته می شود و زمانی رکورد پخت بزرگ‌ترین گیلاس جهان را داشت. پای با این حال، جواهر تاج ان ممکن اسـت تئاتر الیور باشد. مطمئناً مانند یکی بیرون می‌آید و با رنگ صورتی و بنفش خود در خیابان اصلی منفجر می شود.

 

این ساختمان که درسال 1947 افتتاح شد، بـه نظر می رسد که بـه سختی کهنه شده باشد، با پوسترها، حلقه های‌ فیلم و دیگر آجرهای قدیمی که قدمت ان بـه سال های‌ شکوه سینما در اواسط قرن برمی گردد، دیوارها را پوشانده اند.

 

مانند خود شهر، الیور فروتن اسـت اما طی سالها شهرت خاص خودرا داشته اسـت – طبق گزارش‌ها، نیکلاس کیج در حین فیلم برداری فیلم علمی تخیلی فراموش شده The Humanity Bureau در ان منطقه، دریک فیلم سینمایی شرکت کرد.

 

تئاتر روستیک، کالیفرنیا

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

این خانه تصویری جذاب که در کوه‌های‌ سن جاسینتو کالیفرنیا قرار دارد، در بین سروها و کاج‌های‌ بلند پارک ملی قرار گرفته اسـت که بیشتر بـه‌خاطر کوهنوردی و پیاده‌گردی مشهور اسـت. تئاتر روستیک از سال 1952 در این جا بوده اسـت و شهر کوچک Idyllwild را در آخرین نمایشنامه هالیوود نگه می دارد، حتی در حالی‌که ستارگان هالیوود بـه داخل و خارج از منطقه نقل مکان کرده اند «شان کانری زمانی صاحب خانه اي نزدیک بود».

 

گراهام ساترلند که مالک این سینما با همسرش گیل اسـت، عمر طولانی ان را بـه پایین نگه داشتن قیمت بلیت برای مخاطبان سی تا شصت و چند ساله‌اش از مردم محلی و آوردن جنبه‌های‌ شخصی بـه تئاتر خلاصه می کند. چه جایی بهتر برای تماشای جدید ترین شیطنت‌های‌ جسورانه تام کروز؟

 

ماریل، اسکاتلند

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

بازدید از شمالی ترین سینمای بریتانیا – در همان عرض جغرافیایی هلسینکی – بـه خودی خود یک ماجراجویی اسـت. فوک ها، سمورها، حتی نهنگ قاتل عجیب‌وغریب از پنجره های‌ کنار اسکله دیده شده اند. Mareel کلمه شتلند برای فسفرسانس اسـت، و شـما گاهی اوقات می توانید ان را در دریای بیرون نیز در حال سوسو زدن ببینید.

 

اما حتی ان‌ها هم برای جلب تمرکز از سینمای دو صفحه‌نمایش و مرکز هنری داخل ان کافی نیستند. این پاسگاه فیلم در شهر کوچک شتلند لرویک بـه نحوی هیاهوی شور و نشاط فرهنگی رابا احساس غم انگیز بودن در انتهای جهان ترکیب می کند. چه جایی بهتر برای کشف یک فیلم جدید – یا فقط تماشای دوباره قهرمان محلی؟

 

سینما لینتون، دوون

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

آیا سینما می‌تواند زیباتر از این باشد؟ این کلیسای کوچک متدیست قدیمی که تغییر شکل داده اسـت، در دهکده ساحلی لینتون در دوون – کوچک‌ترین شهر انگلستان با سینمای تمام وقت – کمی شبیه یک کپسول زمان اسـت و شـما را بـه زمانی از فیلم های‌ خبری Pathé، کمدی های‌ Ealing میبرد.

 

و دود سیگار که زمانی عاشقانه روی دکه ها آویزان شده بود. نه این که اینروزها هیچ یک از ان چیزها را پیدا کنید. در عوض، با صدای دالبی و فضای داخلی مدرن شده، با صفحه نمایش 68 صندلی که جدید ترین نسخه‌های‌ منتشر شده را بـه مردم محلی تشنه فیلم و گردشگران نمایش می دهد، شـما را از آرامش بیرون خواهد کشید.

 

جکو، نیوزلند

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

کار دست پنج دوست از موتوئکا در بالای جزیره جنوبی نیوزلند، گاکو فوق‌العاده آسان 20 سالگی را بـه عنوان یکی از کوچک‌ترین سینما های بوتیک در جهان جشن گرفت «پرده دوم ان تنها ده صندلی دارد». پزشک تد بسدوانت میگوید: ما بـه خاطر پول نیستیم – ما هنوز بـه خودمان بیشتر از حداقل دست مزد پرداخت می کنیم – بلکه بـه خاطر عشق بـه سینمای باکیفیت جشنواره‌ها هستیم.

 

با اجتناب از فیلم‌های‌ پرفروش هالیوود، The Gecko در عوض مخاطبان عمدتاً زن بالای چهل سال خودرا در فیلم‌های‌ هنری هیجان‌انگیز نگه می‌دارد «پدر و مثلث غم از موفقیت‌های‌ بزرگ پس از قرنطینه بودند». اگر قصد سفر بـه پارک ملی Abel Tasman را دارید، Basdevant و خدمه Gecko دوست دارند شـما را ببینند.

 

Astro Theatre، کانادا

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

رقابت با شفق قطبی سخت اسـت، اما شمالی ترین سینمای آمریکای شمالی از زمان افتتاحیه درسال 1996 توانسته بـه خوبی از پس خود برآید. سپس، این فیلم همان تعریف مخاطب اسیر را ارائه می دهد: واقع در جزیره بافین در سر خلیج فروبیشر، شهر Iqaluit «پروفایل 7429» فقط از طریق هواپیما – و گاهی اوقات با قایق بسته بـه شرایط یخبندان – قابل دسترسی اسـت و هرگز سرد نیست.

 

اوله جرستاد، یکی از مالکان سینما، می گوید: «مردم در ایکالویت دوست دارند با دنیای بزرگ بیرون ارتباط داشته باشند، و یکی از راه‌ها این اسـت که فیلم‌های‌ مشابهی رابا دوستانشان در شهر های بزرگ جنوب کانادا بازی کنند.»

 

علاوه بر این فیلم‌های‌ اصلی هالیوود – که با درایوهای دیجیتالی از مونترال پخش میشوند – این سینمای دو پرده همچنین فیلم‌های‌ فیلم‌برداری شده در قلمرو نوناووت را نشان میدهد که هم بـه زبان انگلیسی و هم بـه زبان بومی اینوکتیتوت پخش میشوند.

 

سینما مرکز دیسکاوری، جزیره بوت

قدیمی ترین سینما های دنیا را ببینید + عکس

شاید این شیک‌ترین سینمای اطراف نباشد، اما این مکان دنج در مرکز اطلاعات بازدیدکنندگان جزیره بوت، همه ی چیزهایی را دارد که شـما میتوانید نیاز داشته باشید. با صندلی های‌ آسان و پاپ کورن ارزان قیمت، اساساً مکان مناسبی برای استراحت پس از یک روز گشت و گذار در جزیره اسـت. و چند وقت یک‌بار می توانید بگویید که Top Gun: Maverick را در جامعه اي با جمعیت کمتر از 10000 دیده اید؟ زیاد نیست، شرط می بندم

 

بیشتر بخوانید: زیباترین سینماهای سراسر دنیا 

 

در پایان

آیا حاضرید برای تماشای یک فیلم در یکی از این سینما های‌ خیره کننده هزینه بیشتری بپردازید؟ من هستم! با داشتن ویژگی های‌ خیره کننده، ارزش فرهنگی و معماری و همچنین اهمیت تاریخی، شک دارم که بخواهید حتی پس از پایان فیلم آن را ترک کنید.

جدیدترین مطالب سایت