بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی پرونده باز است

بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی پرونده باز است

این فیلم بـه کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی محصول سال 1401در ژانر اجتماعی،خانوادگی و جنایی اسـت. این سینمایی جذاب از واقعیت ساخته شده و همین حالا در جشنواره چهل و یکم فجر وجوددارد. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز بیوگرافی بازیگران فیلم پرونده باز را منتشر کرده ایم.

 

فیلم پرونده باز است چگونه است؟

فیلم پرونده باز اسـت بـه کارگردانی و نویسندگی کیومرث پوراحمد ساخته شد و علی قائم مقامی تهییه‌کننده ان بود. این اثر در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر حضور پیدا کرد و مرحوم پوراحمد دو ماه پس از نمایش این فیلم در جشنواره درگذشت. پرونده باز اسـت بـه سراغ یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌هاي‌ دهه 80 رفت کـه درباره قصاص بود. این اثر با تحسین‌ها و انتقادات گوناگونی روبرو شد.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال مستوران فصل 2 + زمان پخش سریال مستوران 2


 

داستان فیلم پرونده باز است

داستان فیلم پرونده باز است

خلاصه فیلم پرونده باز اسـت بـه داستان پسری بـه نام فرهاد می پردازد کـه 16 سال دارد و دلبسته دختری بـه نام نرگس اسـت. از سوی دیگر علیرضا هم‌محلی فرهاد و نرگس کـه بـه دلیل اتفاقات گذشته فرهاد دل خوشی از او ندارد نیز بـه نرگس تمایل پیدا میکند ودر پی جلب توجه دختر اسـت.

 

فرهاد علیرضا را حریف خود میبیند و بـه همین دلیل درگیری‌اي بین دو نوجوان رخ می دهد کـه منجر بـه قتل علیرضا می شود. فرهاد شوکه از ماجرا دستگیر میشود و خانواده علیرضا خواستار قصاص هستند، حال آینده یک‌ نوجوان کـه با اشتباهش جان یک پسر دیگر را گرفت چه خواهد شد؟ آیا صرفا خشم فرهاد باعث مرگ علیرضا شد یا این اتفاق ریشه در گذشته نیز دارد؟

 

خلاصه داستان فیلم پرونده باز است

خلاصه داستان فیلم پرونده باز است

پرونده باز اسـت برگرفته از پرونده هاي‌ جنایی رخداد در دهه هشتاد اسـت و روایتگر داستان نوجوانی 15 ساله اسـت کـه بـه دلیل عشق بـه دختر همسایه خود نرگس ؛ درگیر نزاع خیابانی می شود و نتیجه این درگیری بـه قتل منجر می شود.

 

تاریخ اکران فیلم پرونده باز است

تاریخ اکران فیلم پرونده باز است

ژانر فیلم پرونده باز اسـت درام و اجتماعی اسـت. این اثر اولین بار در بهمن 1401 در جشنواره فجر نمایش داده شد و سرانجام در تاریخ 14 تیر 1402 بـه روی پرده سینما رفت. مدت زمان فیلم پرونده باز اسـت نیز 110 دقیقه طول میکشد.

 

حاشیه های فیلم پرونده باز است

حاشیه های فیلم پرونده باز است

کیومرث پوراحمد پس از آنکه فیلمش دربخش مسابقه جشنواره امسال حضور پیدا کرد در پستی اینستاگرامی اعلام کرد بـه دلیل خوب نبودن حال جامعه و غمگین بودنش از فضای جامعه از حضور در جشنواره انصراف می دهد.

 

بازیگران فیلم پرونده باز است

در اینبخش با معرفی هنرپیشه‌هاي‌ فیلم همراه شـما هستیم.

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال ترکی قیام عثمان + خلاصه داستان سریال قیام عثمان


 

پژمان بازغی

پژمان بازغی

پژمان بازغی هنرپیشه ایرانی در 19 مرداد سال 1353 بـه دنیا آمد. او بازیگری را از دوران دانشجویی آغاز کرد ودر سال 1373 اولین بار جلوی دوربین رفت. این هنرپیشه سپس با سریال آژانس دوستی دیده شد و پس از ان در فیلم و سریال‌هاي‌ مختلف حضور پیدا کرد.

 

آقای بازغی بـه سبب این کـه بازیگری را از استان گیلان شروع کردند، در تولیدات آثار مربوط بـه این منطقه کشور همکاری درخشانی داشتند کـه از جمله انها باید بـه سریال‌هاي‌ مشهور گذر از رنج‌ها، کوبار و افرا اشاره کنیم.

 

درباره آثار شاخص سینمایی پژمان بازغی نیز میتوانیم از فیلم‌هاي‌ دوئل، کافه ستاره، خواب لیلا، انارهای نارس، فصل نرگس، اسرافیل و هفته‌اي یکبار آدم باش یاد کنیم. پژمان بازغی در زمینه مجری‌گری نیز فعالیت دارد و مجری ثابت برنامه کودک شو بوده اسـت.

 

محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری

محمدرضا غفاری بازیگر ایرانی در 6 مرداد 1364 متولد شد. او بازیگری را از سال 1384 شروع کرد ودر همان ابتدای راه خود با بازی در فیلم سینمایی رویای خیس توانست توجه‌ها را بـه خود جلب کند. سپس چندین فیلم و سریال بازی کرد ودر دهه 80 و 90 حضور مستمری در سینما و حضور کمی در تلویزیون داشت تا این کـه درسال 1398 با مجموعه تلویزیونی دل‌دار توانست توجهات را باری دیگر معطوف خود کند.

 

او در زمینه خوانندگی نیز فعالیت می کند و ضمن ایفای نقش در سریال ملکه گدایان، 4 موزیک برای این سریال خوانده اسـت. محمدرضا غفاری آثار شاخصی هم چون فیلم‌هاي‌ انتهای خیابان هشتم، قاعده تصادف، آخرینبار کی سحر را دیدی؟؛ سونامی و هفت و نیم در کارنامه هنری خود دارد. این بازیگر از جمله نقش‌هاي‌ اصلی فیلم پرونده باز اسـت کیومرث پوراحمد، محسوب می شود.

 

نسیم ادبی

نسیم ادبی

نسیم ادبی هنرپیشه زن اهل ایران در 17 شهریور 1355 متولد شد. او از سال 1375 با سریال‌ دوقلوها وارد دنیای بازیگری شد و پس از ان بیشتر حضور پررنگی در تئاتر داشت و کمتر در سینما و تلویزیون فعالیت می کرد. نقطه عطف این بازیگر درسال 1394 با سریال شهرزاد و نقش حمیرا رقم خورد.

 

حمیرا بـه خانم ادبی فرصت این را داد تا در آثار پررنگی هم چون سریال‌هاي‌ گلشیفته و برادر جان حضور پیدا کند و امروزه جز دیده‌شده‌ ترین بازیگران تلویزیون باشد. از فیلم‌هاي‌ این بازیگر باید بـه خانه دختر، دوران عاشقی، پسرکشی، لب خط و انها مرا دوست داشتند اشاره کنیم. خانم ادبی در زمینه صداپیشگی نیز فعالیت دارند.

 

حسین پاکدل

حسین پاکدل

حسین پاکدل هنرپیشه اهل ایران در 7 دی ماه سال 1338 بـه دنیا آمد. او تهیه‌کننده و مدیر سابق شبکه صدا و سیما و کارگردان فیلم نیز اسـت و فعالیت خودرا از دهه 60 شروع کرد و مدتی مدیریت پخش شبکه اول سیما را برعهده داشت، همچنین مدیر دوره‌هاي‌ جشنواره بین‌ المللی فیلم‌هاي‌ کودکان و نوجوانان و تئاتر شهر نیز بود.

 

او در آثار شاخصی هم چون یاس هاي‌ وحشی، برف روی کاج ها، آزادی مشروط، لانتوری، پشت دیوار سکوت و دیدن این فیلم جرم اسـت حضور پیدا کرد و فیلم ایرانی پرونده باز اسـت از جمله کارهای جدید او محسوب میشود.

 

شادی مختاری

شادی مختاری

شادی مختاری بازیگر ایرانی در 18 فروردین 1373 بـه دنیا آمد. او از سال 1397 با سریال‌هاي‌ دل دار و هفت و نیم توجه‌ها را بـه سوی خود جلب کرد و بعد ها در سریال‌هاي‌ جزیره و فیلم ایرانی پرونده باز اسـت حضور پیدا کرد.

 

پویا نجفی

پویا نجفی

پویا نجفی هنرپیشه نوجوان ایرانی درسال 1386 متولد شد و از کودکی بـه بازیگری علاقه داشت. مرحوم پوراحمد پس از دیدن استعداد این نوجوان وی را برای نقش اول خود یعنی فرهاد انتخاب میکند و بـه گفته خود این بازیگر وی را مارلون براندو صدا می‌زد. این هنرپیشه در فیلم گل بـه خودی نیز حضور پیدا کرد.

 

عوامل فیلم پرونده باز است

عوامل فیلم پرونده باز است

نویسنده و کارگردان : کیومرث پوراحمد ؛ مدیر فیلم برداری : اصغر رفیعی جم ؛ تدوین : خشایار موحدیان و سعید سیاح ؛ طراح چهره پردازی : محسن دارسنج ؛ صدابردار : بهمن حیدری ؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : فرزاد ظریفی ؛ دستیار کارگردان : آرمان حیدری و بهرام ابراهیمی ؛ فیلمبردار : احمد گودرزی ؛ طراح لباس : ثنا نوروزبیگی ؛ طراح صحنه : امیرعباس دهقانی ؛ مدیر تدارکات : حسین روزبهانی ؛ مجریان گریم : علی جباری ؛ الهه شاهین ؛ دستیار اول فیلمبردار : رضا نیاقی ؛ عکاس : مهدی حیدری و تهیه کننده : علی قائم مقامی

 


مطالب مشابه: بیوگرافی بازیگران سریال سایه باز + سریال سایه باز چند قسمت است؟


 

در پایان

فرهاد اگر چه بـه عنوان یک قاتل روح پاکی دارد، اما قرار نیست تمام این افرادی کـه سرنوشت مشابه دارند مانند او باشند. فیلم پایانی تقریباً باز دارد و نمیخواهد صرفا با گل و بلبل نشان دادن اوضاع، فرهنگ بخشش را بـه مخاطب نشان دهد، چرا کـه بخشیدن با زاویه نگاه جامعه، تعصب‌هاي‌ خانواده مقتول و همچنین تجربه‌هاي‌ آنان قطعا کار سهولت نخواهد بود.

جدیدترین مطالب سایت