معرفی سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره + خلاصه داستان

معرفی سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره + خلاصه داستان

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ بـه کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان را منتشر کرده ایم. این سریال محصول کشور ایران ودر ژانر کمدی و خانوادگی میباشد.

 

موضوع سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ چیست

نیما ربانی پسر جوانی اسـت کـه همراه با خواهرش، آزیتا ربانی در طبقه بالای خانه عمویشان زندگی میکند. پدر و مادر نیما و آزیتا چند سال گذشته فوت کرده‌اند و ان‌ها بـه اصرار عمو جلال‌شان بـه تهران آمده و باهم زندگی میکنند. عمو جلال دو پسر بـه نام‌هاي‌ شاهین و شهرام دارد.

 

شاهین نقاش اسـت و شهرام هم با این کـه در دانشگاه موسیقی خوانده اسـت اما نتوانسته در رشته تحصیلی‌اش موفق شود و مسافرکشی میکند. رابطه نیما و شهرام در گذشته خیلی صمیمی و خوب بوده اسـت اما بعد از این کـه نیما و آزیتا بـه تهران می آیند ودر خانه شهرام ساکن میشوند، رابطه ان‌ها شکراب می شود.

 

البته رابطه شکراب نیما فقط بـه شهرام خلاصه نمی شود و با گلی، نامزدش هم این مشکل را دارد. چون گلی دختر بسیار حساسی اسـت و مدام بـه خاطر رفتارهای اشتباه نیما با او قهر میکند. از قضا نیما هم پسر بدشانسی اسـت کـه هیچ‌وقت نمی تواند گلی، اعضای خانواده یا رئیسش را راضی نگه دارد.

 

او بـه‌خاطر اخراج از سرکار و کینه بـه دل گرفتن از رسولی، صاحب کارش، تصمیم می گیرد نسخه خطی باارزش وی را بدزدد اما بـه محض این کـه نسخه را برمی‌دارد و از محل کارش بیرون می آید، دردسرهای عجیبی برایش اتفاق می‌افتد و وادار میشود کـه نسخه را بـه صاحبش بگرداند.

 

رسولی هم بـه واسطه این کـه عمو جلال سمسار اسـت و با عتیقه‌ها سروکار دارد، ان نسخه را بـه خانه عموی نیما می‌آورد تا قیمتش را دربیاورند اما همان شب شخص دیگری نسخه خطی را می‌دزدد و نیما وادار میشود تا سارق را پیدا کند.

 

خلاصه داستان سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

خلاصه داستان سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

داستان درباره خانواده ربانی اسـت کـه زندگی‌اي عادی دارند تا این کـه سر و کله یک مار در زندگی آن ها پیدا میشود و با پیدا شدن یک نسخه خطی نفیس و یک حفره اسرار آمیز، همه ی چیز تغییر می کند.

 


مطالب مشابه: بهترین سریال های ایرانی «کمدی، عاشقانه، درام…»


 

کارگردان و تهیه کننده سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ چه کسانی هستند

محصول سال 1400 کـه قرار اسـت در انتهای سال 1401 پخش شود، جدید ترین اثر سروش صحت میباشد کـه بـه تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و نویسندگی ایمان صفایی تهیه و تولید شده اسـت. این سریال بنا بر گفته منتقدین و صاحب نظران یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سریال هاي‌ امسال خواهد بود. بـه نظر میرسد کـه سروش صحت با این اثر، حرف هاي‌ بسیاری برای گفتن داشته باشد.

 

درباره سروش صحت و سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

درباره سروش صحت و سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

سروش صحت سابقه حضور در فضای سریال و سینما را از دهه 70 در کارنامه دارد. نویسندگی آیتم‌هاي‌ طنز آثار مهران مدیری و بازیگری در برخی از مجموعه‌هاي‌ طنز و فیلم‌هاي‌ سینمایی رفته رفته سروش صحت را بـه جایگاهی رساند کـه در مقام فیلمنامه‌نویس بـه صورت مستقل شروع بـه نوشتن سریال‌هاي‌ تلویزیونی کند. عمده فعالیت‌هاي‌ صحت با ایمان صفایی اسـت.

 

رفیق و دوست دیرین صحت کـه اکثر کارهای تلویزیونی رابا هم نوشتند. شاید نخستین جرقه‌هاي‌ این همکاری مشترک را باید در سریال ترش و شیرین ساخته رضا عطاران دانست کـه صحت متن شسته و رفته‌اي را در اختیار عطاران قرار داد و حاصل کار یکی از کمدی‌هاي‌ دل چسب تلویزیون در دهه 80 بود.

 

صحت بعد ها خودش آستین بالا زد و بـه سراغ کارگردانی رفت و با ساخت سریال‌هایي هم چون ساختمان پزشکان و پژمان قدم بزرگی در کارگردانی برداشت. حاصل سالها مشق کردن در حوزه سینما و تلویزیون اما منتج بـه ان شد کـه صحت سه گانه لیسانسه‌ها را برای تلویزیون بسازد کـه از لحاظ سبک بصری و شیوه روایت و نوع شوخی‌ها در تلویزیون ایران یگانه بودو تا امروز می توان موفقیت عمده صحت را دراین قاب دانست.

 

شکستن مرزهای واقعیت و خیال و دخیل کردن مخاطب در فضای کمدی سریال از ویژگی‌هاي‌ کاری سروش صحت بـه شمار میرود. صحت در نخستین تجربه سینمایی ‌اش هم جهان با من برقص را ساخت و شوخی‌هاي‌ او با مرگ و زندگی پس از مرگ نشان داد کارگردان خوش سلیقه ما کـه در آستانه دهه ششم زندگی‌اش اسـت بـه خوبی می داند کـه با چه فضاهایی می تواند راحتتر شوخی کند.

 

صحت در زمینه اجرا هم با اجرای برنامه کتاب باز در شبکه نسیم در طول سال‌هاي‌ پایانی دهه 90 ثابت کرد علاقه او بـه نوشتن و خواندن و مطبوعات یک خوش‌سلیقگی‌ محض اسـت. اصولا تماشای هر اثری از سروش صحت بعد از تجربه‌هاي‌ ذکر شده میتواند جذاب باشد و از همین رو سریال جدید او مگه تموم عمر چند تا بهاره می تواند بـه یکی از غافلگیری‌هاي‌ سریال‌هاي‌ نمایش خانگی تبدیل شود.

 

سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ چند قسمت است

سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ چند قسمت است

سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره کـه جای گزین سریال آکتور شده اسـت 32 قسمت دارد و هر قسمت تقریباً 50 دقیقه اسـت. نخستین قسمت سریال پنجشنبه 25 خرداد منتشر شده و با توجه بـه این کـه هر هفته 1 قسمت از این سریال منتشر می شود آخرین قسمت سریال در تاریخ 28 دی ماه منتشر می شود. البته اگر همه ی چیز طبق برنامه پیش برود و تعداد قسمت هاي‌ سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره کم و زیاد نشود.

 

زمان پخش سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره

این سریال از 25 خردادماه سال 1402 هر هفته روزهای 5 شنبه 8 صبح از دو پلتفرم نمایش خانگی فیلیمو و نماوا پخش می شود.

 

اسامی بازیگران سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

اسامی بازیگران سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟

دراین سریال علی مصفا، قدرت الله ایزدی، کاظم سیاحی، آناهیتا افشار، مجید یوسفی، گیلدا ویشکی، وحید آقاپور، بهار کاتوزی، محمد نادری، بیژن بنفشه خواه، اردشیر کاظمی، عین الله دریایی، احسان منصوری، حسن نوری، رسول اکبریان، فهیمه امن زاده، مریم ماهور، شکیلا سماواتی، علیرضا ناصحی، حمیدرضا فشمی، مریم گودرزی، امیررضا پیرهادی، سامیار مکنت جو و راحیل فلاح فر بـه هنرمندی پرداخته‌اند.

 


مطالب مشابه: سریال های پرمخاطب سال | از سریال زوج و فرد تا سریال نون. خ


 

بیوگرافی علی مصفا در نقش شاهین

بیوگرافی علی مصفا در نقش شاهین

علی مصفا بازیگر و فیلمساز اهل ایران متولد 11 آذر 1345 اسـت. او فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی دو تن از مفاخر ادبی ایران اسـت و بازیگری را از سال 1371 و با فیلم امید شروع کرد. او از همان اوایل بازیگری‌اش توانست توجه‌ها را بـه خود جلب کند و با سریال مشهور کیف انگلیسی بـه طور گسترده‌اي بـه مخاطبان معرفی شد.

 

آقای مصفا تاکنون چندین بار توانسته کاندید و برنده جوایز جشنواره فیلم فجر و جوایز بین‌ المللی شود. از آثار مشهور او در زمینه بازیگری بـه فیلم‌هاي‌ پری، برج مینو، در دنیای تو ساعت چند اسـت؟ و جهان با من برقص اشاره میکنیم‌. وی کارگردانی فیلم‌هاي‌ سیمای زنی در دوردست و پله آخر را نیز برعهده داشته و همسر خانم لیلا حاتمی اسـت.

 

قدرت‌ الله ایزدی در نقش جلال

قدرت‌ الله ایزدی در نقش جلال

قدرت‌الله ایزدی کمدین و بازیگر ایرانی در 4 تیر 1345 بـه دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1364 شروع کرد و پیش از ان نیز آموزگار بود. آقای ایزدی را در ایران بـه واسطه حضور در سریال کارآگاه رشید با همین نام می‌شناسند. لهجه شیرین و اصفهانی این بازیگر طبق معمول امضای کاری اوست و بین مخاطبان محبوبیت نیز دارد. از آثار شاخص او باید بـه فیلم سکسکه بی بی و سریال‌هاي‌ رشید حرفه‌اي و شمعدونی اشاره کنیم. این بازیگر در زمینه تئاتر نیز فعالیت دارد.

 

کاظم سیاحی در نقش شهرام

کاظم سیاحی در نقش شهرام

کاظم سیاحی هنرپیشه، صداپیشه، عروسک‌گردان و کارگردان تئاتر ایرانی متولد 13 شهریور سال 1357 اسـت. او از سال 1381 تاکنون فعالیت میکند اما در دیده شدن او در حوزه بازیگری تا سال 1395 و سریال لیسانسه‌ها طول کشید. این هنرمند در صداپیشگی نیز مشهور اسـت و با آقای ایرج طهماسب همکاری داشته و صداپیشگی دو شخصیت محبوب جیگر و پشه برعهده او بود. از آثار مشهور آقای سیاحی باید بـه جهان با من برقص، کرگدن و مجوز خروج اشاره کنیم.

 

آناهیتا افشار در نقش گلی

آناهیتا افشار در نقش گلی

آناهیتا افشار بازیگر ایرانی در 7 مرداد 1365 بـه دنیا آمد. این هنرپیشه بازیگری را از سال 1383 و نقش کوتاهی در سریال پرطرفدار خانه بـه دوش شروع کرد و پس از ان در متهم گریخت و ترش و شیرین حضور داشت. خانم افشار با نقش عروس گیج سیروس و حنا، مرضیه، در سریال سه در چهار بـه خوبی دیده شد و طی سال‌هاي‌ اخیر قویتر و بیشتر از همیشه بـه ایفای نقش می پردازد.

 

از جمله آثار این بازیگر باید بـه فیلم‌هاي‌ برف روی کاج‌ها، ویلایی‌ها، اتاقک گلی، سریال‌هاي‌ رستگاران، قورباغه و پوست شیر اشاره کنیم. برخلاف دیگر بازیگران این سریال، تموم مگه تموم چند تا بهاره نخستین تجربه کاری او با آقای صحت اسـت.

 

وحید آقاپور

وحید آقاپور

در ادامه بیوگرافی بازیگران سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره می رسیم بـه وحید آقاپور کـه در دوازدهم خرداد ماه سال 1357 در شهر ری بـه دنیا آمد. وی فوق لیسانس کارگردانی نمایش از دانشکده سینما تئاتر را دارد و بازیگری را از 19 سالگی در فرهنگسرای بهمن تهران با نمایش هاپوخان شروع کرده اسـت.

 

آقاپور درسال 1378 با نمایش عروسکی خورشید در آتش بـه عنوان عروسک گردان همکاری کرد. او درسال 1384 در قامت کارگردان و بازیگر ظاهر شد و نمایش دو دلقک و نصفی را در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه برد. وی در 30 سالگی با تله فیلم خوشبختی بـه کارگردانی بهروز شفیعی برای نخستین بار جلوی دوربین رفت و با فیلم پذیرایی ساده ساخته‌ي مانی حقیقی وارد سینما شد.

 

وحید آقاپور درسال 1382 با مریم داننده کـه او هم بازیگر تئاتر اسـت، ازدواج کرد. این زوج هنرمند کنار هم در تئاترهای بسیاری بـه نقش‌آفرینی پرداختند.

 

گیلدا ویشکی

گیلدا ویشکی

گیلدا ویشکی در دهم مهرماه سال 1370 بـه دنیا آمد. او دارای دیپلم بازیگرى از تئاتر ملی یونان، مدرک بازیگری از موسسه کارنامه و ارشد بازیگرى از مدرسه گارجنیدزه لهستان اسـت. ویشکی فعالیت حرفه‌اي را از سال 93 با بازی در فیلم‌هاي‌ کوتاه آغاز کرد.

 

فیلم نیمه بلند هم دیگر، تله فیلم سرخ بـه رنگ عقیق، فیلم کوتاه بازیگر، تئاتر زنان تروا کارگردان ولادمیر استانیفسکى، تئاتر هرکول کارگردان میخاییل مارمارینوس، فیلم سینمایى پیلوت، فیلم سینمایى ما همه ی باهم هستیم، تئاتر هرکسى، فیلم سینمایى کشتن خواجه، فیلم کوتاه درد خفیف، فیلم سینمایى تفریق، فیلم سینمایى ناطور از آثار کارنامه هنری گیلدا ویشکی هستند.

 

گیلدا ویشکی درسال 1395 جایزه بازیگرى جشنواره فیلم کوتاه کارنامه را از ان خود کرد. همچنین وی نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کوتاه اندیشکده مستقل شده بود.

 

اردشیر کاظمی

اردشیر کاظمی

اردشیر کاظمی متولد بیست‌و‌نهم آبان ماه سال 1317 در بندر انزلی اسـت. او درسال 1380 با بازی در سریال یادداشت‌‌هاي‌ کودکی بـه کارگردانی پریسا بخت‌آور و نویسندگی اصغر فرهادی وارد حرفه بازیگری شد و نقش‌آفرینی در سینما رابا فیلم خواب سفید تجربه کرد. از آثار اردشیر کاظمی میتوان آپاچی، بلوف، آرسنیک و تور کهنه، بلوف،‌ ما همه ی باهم هستیم، ما خیلی باحالیم، نهنگ عنبر 2؛ در دنیای تو ساعت چند اسـت و خواب زده‌‌ها را نام برد.

 

بیژن بنفشه خواه

بیژن بنفشه خواه

بیژن بنفشه خواه زاده‌ي نهم فروردین ماه سال 1352 در تهران اسـت. او دانش‌آموخته‌ي رشته نمایش از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسـت. رضا بنفشه خواه، پدر بیژن و محمود بنفشه خواه، عموی او اسـت. بیژن بنفشه خواه درسال 1388 در سن 36 سالگی ازدواج کرد و صاحب دو فرزند اسـت. او در مجموعه‌هاي‌ طنز «این چند نفر»؛ «بدون شرح»؛ «مرد دو هزار چهره»؛ «قهوه تلخ»؛ «ساختمان پزشکان»؛ «خانه اجاره‌اي» و «راه طولانی» بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

عوامل سریال مگه تموم عمر چند تا بهاره

  • کارگردان: سروش صحت
  • تهیه‌ کننده: محمدرضا تخت کشیان
  • نویسنده فیلم‌ نامه‌نوی: سروش صحت و ایمان صفایی
  • طراح لباس: پگاه ترکی
  • مجری طرح: داوود معدنی
  • مدیر فیلم برداری: سروش علیزاده
  • تدوین: خشار موحدیان
  • خواننده: بهزاد عمرانی
  • صدا: محمدمهدی جواهرزاده
  • آهنگساز: پیمان یزدانیان

 


مطالب مشابه: با بهترین سریال های خارجی دهه اخیر آشنا شوید


 

در پایان

اگر از حال و هوای فیلم جهان با من برقص سروش صحت خوشتان آمده باشد بـه احتمال زیاد سریال جدید او با نام “مگه تموم عمر چند تا بهاره” را نیز دوست خواهید داشت.

جدیدترین مطالب سایت