ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر واتس اپ در سراسر جهان وجوددارد. خبر بد؟ مادر شـما قبلاً راه مورد علاقه خودرا برای ارسال پیام هاي‌ خسته کننده بـه شـما پیدا کرده اسـت. خبر خوب؟ شـما بـه اسانی می توانید از او دوری کنید – و این تنها یکی از نکات مخفی واتس اپ اسـت کـه احتمالاً درباره ان نمیدانید. از غیرفعال کردن ویژگی «آخرین دیده شدن» واتس‌اپ گرفته تا نشانه‌گذاری پیام‌هایي کـه نمی خواهید فراموششان کنید، ترفندهای زیادی وجوددارد کـه اپلیکیشن پیام فوری مورد علاقه‌تان را مفیدتر از همیشه می کند.

خوشبختانه ما در مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز هر اینچ از WhatsApp را بررسی کرده ایم تا مفیدترین ویژگی هاي‌ ان را گرد آوری کنیم. این نکات، ترفندها و ویژگی هاي‌ مخفی واتس اپ را بخوانید تا در کمترین زمان بـه یک حرفه اي تبدیل شوید.

 

ترفندهای جالب واتساپ که باید آنها را بدانید

 

1. نحوه غیرفعال کردن رسید خواندن واتساپ «معروف به تیک آبی »

ما میدانیم کـه چگونه اسـت. شـما در حال تمرین اسکیت هستید، تلفنتان وزوز می کند و قبل از این کـه یک محور سه گانه تماشایی را بکوبید، نگاهی کوتاه بـه پایین می‌اندزید. واضح اسـت کـه شـما وقت ندارید فوراً پاسخ دهید. اما در عین حال، شـما نمی خواهید فرستنده متوجه شود کـه قبلاً بـه پیام نگاه کرده اید، مبادا فکر کنند کـه درصورت عدم پاسخگویی برای دو ساعت دیگر بـه او توجهی نمی کنید. این امتیازی اسـت کـه کنه هاي‌ آبی از ان می‌گیرند.برنامه چت متوجه خطای راه هاي‌ خود شد و بی سر و صدا راه حلی را ارائه کرد. 

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در منوی تنظیمات، بـه Account، سپس Privacy بروید و Read Receipts را خاموش کنید. تنها مشکل این اسـت کـه دیگر آن ها را برای افراد دیگر نیز دریافت نخواهید کرد.

می خواهید یواشکی شوید؟ اگر نیاز دارید چیزی را در پایین صفحه بخوانید بدون این کـه از امتیاز رسید خواندن چشم پوشی کنید، بـه سادگی قبل از خواندن پیام، تلفن خودرا در حالت هواپیما قرار دهید و از یک تیک آبی طفره می روید. فقط مطمئن شوید کـه برنامه را قبل از روشن کردن مجدد اطلاعات خود بسته اید. 

 

بیشتر بخوانید: مسدودیت کاربران در واتس‌اپ

 

2. BFF های خود را مشخص کنید

در عصر مدرن، دوستی‌ها بر اساس وفاداری یا زمان سنجیده نمی شوند، بلکه بـه میزان داده‌هایي اسـت کـه شـما بـه اشتراک گذاشته‌اید. واتس اپ این اطلاعات را دارد و می توانید از ان برای ایجاد فهرست رتبه بندی شده دوستان مورد علاقه خود استفاده کنید. نه، اصلاً چیز عجیبی دراین مورد وجود ندارد. علاوه بر این، اگر روی ان کلیک کنید، میتوانید مواردی را کـه فضای زیادی را اشغال می کنند حذف کنید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: بـه Settings > Data and Storage Usage > Storage Usage بروید و فهرستی از مهم‌ترین گروه ها و مخاطبین خودرا مشاهده خواهید کرد کـه بر اساس داده هایي کـه برای آن ها خرج کرده اید رتبه بندی شده اند. آه، عاشقانه زندگی مدرن.

 

3. چگونه ببینیم پیام های شما در واتس اپ خوانده می شوند

در چت هاي‌ گروهی، ان تیک هاي‌ خاکستری تنها زمانی آبی میشوند کـه همه ی اعضای گروه پیام شـما را خوانده باشند. اما یک راه مفید در واتس اپ وجوددارد تا بفهمید چه کسی شـما را نادیده می‌گیرد…

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در اندروید، پیامی را کـه ارسال کرده اید نگه دارید و Info را انتخاب کنید، یا در iOS، بـه سادگی روی پیامی کـه می خواهید جزئیات را در ان مشاهده کنید، انگشت خودرا بـه سمت چپ بکشید. بـه شـما نشان می دهد کـه بـه چه کسی تحویل داده شده اسـت، چه کسی ان را خوانده و چه زمانی ان را خوانده اسـت. این همچنین با چت هاي‌ فردی کار می کند.

 

4. چگونه عکس پروفایل خود را در واتس اپ مخفی کنیم

همه ی افرادی کـه مشاغل مورد تمجید خودرا بر روی هوای رمز و راز و غیریت بنا کرده اند. می توانید شرط ببندید کـه انها بـه جای این کـه دنیا رابا عکسی از آن ها و یک بطری لامبرینی رفتار کنند، عکس هاي‌ پروفایل واتس اپ خودرا بـه صورت خصوصی تنظیم کنند. پس بـه قول مشهور همیشه خودتان باشید مگر این کـه بتوانید مثل بتمن باشید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: بـه Settings > Privacy > Profile Photo > Nobody بروید.

 

5. چگونه چت های گروهی WhatsApp را بی صدا کنیم.

از آنجایی کـه تعداد گروه‌هاي‌ واتس‌اپ فقط 50 نفر اسـت، ممکن اسـت گاهی اوقات بسیار شلوغ شوند. با نادیده گرفتن گروه هاي‌ خاص، از بیدار شدن با پیام هاي‌ بی وقفه پیشگیري کنید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: روی چت گروهی انتخابی خود ضربه بزنید، سپس روی نام ان ضربه بزنید تا اطلاعات گروه ظاهر شود، جایی کـه گزینه نادیده گرفتن چت را برای هشت ساعت، یک هفته یا یکسال خواهید یافت. اگر چه اگر دومی را انتخاب می کنید، ممکن اسـت بـه طور کلی ان را ترک کنید.

 

6. میانبرهایی برای مکالمات دریافت کنید

اگر اندروید هستید می توانید میانبرهایی برای چت هاي‌ پرطرفدار ایجاد کنید و اجازه دهید آن ها در صفحه اصلی شـما زندگی کنند: اگر افراد خاصی وجود دارند کـه بیشتر با انها چت می کنید مفید اسـت.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: روی چت «گروهی یا فردی» مورد نظر خود ضربه بزنید و نگه دارید تا یک برگه ظاهر شود. گزینه Add Conversation Shortcut را انتخاب کنید و چت مورد نظر بـه عنوان عکس نمایه شخص در دسکتاپ تلفن همراه شـما ظاهر می شود.

 

7. نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی در واتس اپ

اگر میخواهید بـه همسرتان راهنمایی بدهید کـه کجا ملاقات کنند و بـه جایی نرسیدند، میتوانید موقعیت مکانی فعلی‌تان را بـه ان‌ها بچسبانید و از آن ها بخواهید تا با استفاده از نقشه‌ها بـه شـما راه پیدا کنند. اگر هنوز آنجا نیستید، همچنین می توانید پینی از جایی کـه بـه ان می روید برای ان‌ها بفرستید، یا در عوض، «مکان زنده» خودرا بـه اشتراک بگذارید تا بـه آن ها اجازه دهید حرکات شـما را در مسیر ردیابی کنند. با اینکار موقعیت مکانی شـما بـه مدت 15 دقیقه، 1 ساعت یا 8 ساعت برای آن ها پخش می شود. آیا نظر خودرا در مورد این کـه می خواهید محل اقامت خودرا بشناسید تغییر داده اید؟ هر زمان کـه بخواهید میتوانید با کلیک کردن روی گزینه «توقف اشتراک‌گذاری» در چت بـه ان پایان دهید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در iOS، روی سمبل + در سمت چپ کادر چت کلیک کرده و Location را انتخاب کنید. این همه ی گزینه‌هاي‌ شـما را برای موارد فوق نشان میدهد، اگر چه اگر می خواهید از Live Location استفاده کنید، باید Whatsapp را تأیید کنید تا مکان خودرا همیشه بدانید «اگر قبلاً اینکار را نکرده‌اید، از شـما میـــخواهد اینکار را انجام دهید». در اندروید، بـه منوی Attach بروید و موقعیت مکانی را بـه همان روش انتخاب کنید – باید در این جا نیز برنامه را برای مجوزهای موقعیت مکانی مشابه تأیید کنید.

 

8. به حالت ناشناس بروید

اگر مردم بتوانند آخرینبار آنلاین بودن شـما را ببینند، نمیتوانید از پاسخ ندادن بـه پیام‌ها خلاص شوید، بنابر این ویژگی «آخرین بازدید» واتس‌اپ را خاموش کنید تا بـه حالت ناشناس بروید. اکنون می توانید در اوقات فراغت خود افراد را نادیده بگیرید…

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در منوی Privacy، در قسمت Last Seen قرار دارد، و اگر بخواهید می توانید از همه ی پنهان شوید یا فقط بـه مخاطبین خود اجازه دهید فعالیت شـما را ببینند.

 

9. با صدای خود پیام ارسال کنید

اگر مشغول آشپزی، غذا خوردن یا شعبده بازی هستید، پاسخ دادن بـه پیام‌ها میتواند یک فاف واقعی باشد. اما بـه لطف سیری در iOS و دستیار گوگل در اندروید، می توانید بدون دست زدن بـه گوشی خود پاسخ دهید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: هولر «Hey Siri» یا «OK Google»؛ بگویید «یک واتس‌اپ برای دوستتان بفرست» ودر عوض میتوانید بـه دلیل تمرین شعبده بازی، پیام خودرا در مورد از دست دادن عروسی دوستتان دیکته کنید.

 

10. ارسال دعوت نامه های عمومی «خصوصی»

اگر یک اعلان عمومی دارید – دعوت بـه یک باربیکیو آخر هفته یا مداخله اي در مورد وسواس ناسالم دوستتان بـه KFC – و نمی خواهید ان را در پلتفرم بلندگو کـه فیس بوک اسـت انجام دهید، این ویژگی بـه خوبی کار می کند. تقریبا بـه همان روشی کـه افراد BCC را در ایمیل ارسال می کنند. گیرندگان شـما پیام را بـه گونه‌اي دریافت می کنند کـه گویی پیامی خصوصی نوشته شده اسـت، غافل از این کـه شـما دقیقاً همان دعوت را برای 342 نفر دیگر ارسال کرده اید. 

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در گوشه سمت چپ بالای پنجره چت WhatsApp خود، درست در زیر نوار جست‌وجو، یک فهرست پخش را مشاهده خواهید کرد. روی ان ضربه بزنید تا گزینه اي برای ایجاد فهرست جدیدی از مخاطبینی کـه می خواهید پیام شـما برایشان ارسال شود، ایجاد کنید و مانند حالت عادی پیام ارسال کنید. هیچکس عاقل تر نخواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با 7 ویژگی منحصر به فرد اینستاگرام

 

11. به طور انتخابی مطلع شوید

همه ی چت‌هاي‌ گروهی یکسان ایجاد نمی شوند، و عده اي از ان‌ها با کمی بیشتر از نویز سفید پر شده‌اند. اما یک راه ساده برای پیشگیري از دست زدن بـه تلفن هر بار کـه اعلان جدیدی دریافت می کنید وجوددارد. فقط زنگ هاي‌ مختلف را بـه گروه ها یا مخاطبین مختلف در واتس اپ اختصاص دهید و بدون نیاز بـه برداشتن گوشی خود متوجه خواهید شد کـه چه کسی پیام میگذارد.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: بـه چت هاي‌ گروهی مهم بروید، روی نام ضربه بزنید تا اطلاعات گروه و سپس اعلان هاي‌ سفارشی ظاهر شود. در آنجا میتوانید یک هشدار پیام سفارشی برای چت‌هاي‌ گروهی انتخابی خود انتخاب کنید. اکنون تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه بـه یاد داشته باشید کدام صدای هشدار را بـه کدام چت گروهی اختصاص داده اید. این سفارشی سازی اکنون برای چت هاي‌ گروهی و فردی کار می کند.

 

12. چگونه از تاریخچه چت خود در واتس اپ بک آپ بگیرید

نگران از دست دادن پیام هاي‌ یکسال هستید؟ لازم نیست باشی WhatsApp می‌داند کـه سابقه چت شـما چقدر برای شـما ارزشمند اسـت و همه ی ان را در فضای ابری برای شـما ایمن می کند.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: کاربران آیفون این امکان را دارند کـه از تاریخچه چت خود در برنامه روزانه/هفتگی/ماهانه پشتیبان گیری کنند و می توانند با یا بدون ویدیو پشتیبان گیری کنند. برای تنظیم تنظیمات برگزیده خود، بـه Settings > Chats > Chat Backup بروید.

برای این کـه کاربران اندروید نیز همین کار را انجام دهند، بـه Settings > Chats and calls > Chat backup بروید، کـه بـه شـما امکان می دهد یک پشتیبان خودکار Google Drive تنظیم کنید. دفعه بعد کـه WhatsApp را از تازه روی هر دستگاهی نصب می کنید، می توانید بـه سادگی گزینه پشتیبان‌گیری Google Drive را در صفحه تنظیمات انتخاب کنید تا همه ی پیام‌هاي‌ بـه‌روز شـما مستقیماً از فضای ابری بـه دستگاه شـما تزریق شود.

فقط بـه یک مکالمه علاقه دارید؟ هردو سیستم عامل بـه شـما این امکان را می‌دهند کـه با رفتن بـه گفتگوی انتخابی خود و انتخاب ارسال ان بـه خود، اطلاعات یک چت خاص را ذخیره کنید. در iOS، روی نام مخاطب خود در چت > صادر کردن چت یا در Android، روی سه نقطه > بیشتر > گفتگوی ایمیل کلیک کنید.

 

13. اجازه ندادن برای ذخیره کردن خودکار

وقتی دریک طرح داده 1 گیگابایتی هستید، هر بایت مهم اسـت. شـما نمی خواهید در پایان ماه از ارسال میم هاي‌ قابل اشتراک گذاری احمقانه و اسکرین شات هاي‌ هر چیز کوچکی با یک صورت حساب سنگین مواجه شوید. بـه‌طور ساده، راهی وجوددارد کـه مطمئن شوید تمام ارسال تصویر سنگین، داده‌هاي‌ کمی کـه ممکن اسـت در برنامه‌تان داشته باشید را از بین نبرد.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در iOS، بـه Settings > Data and Storage Usage بروید و تنظیمات را برای نحوه دانلود رسانه دریافتی خود تغییر دهید. اگر نمیخواهید طرح داده خودرا بیش از حد بارگیری کنید، Wi-Fi را انتخاب کنید. همچنین، می توانید با تغییر «دانلود خودکار» بـه «هرگز»؛ بارگیری‌ها را بـه صورت دستی فعال کنید. همچنین میتوانید با تغییر دادن گزینه Save To Camera Roll در منوی چت، از دردسر پاک کردن رول دوربین خود هر چند وقت یک بار پیش گیری کنید.

برای اندروید، برای بازرسی‌هاي‌ مشابه بـه تنظیمات > استفاده از داده بروید.

 

14. اضافه کردن جمله برروی روی عکس های خود 

اگر یک تصویر هزاران کلمه را ترسیم کند، خط کشیدن در بالای آن ها فقط می تواند چند کلمه دیگر را اضافه کند. 

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: هنگامی کـه تصویری را کـه می خواهید از رول دوربین خود ارسال کنید انتخاب کردید، از نمادهای بالای صفحه برای افزودن کلمات، کشیدن عکسهای یا اضافه کردن یک ایموجی یا هشت استفاده کنید.

 

15. ستاره‌دار کردن پیام‌ها برای بعد

وقتی زمان شام فرا میرسد، آخرین کاری کـه می خواهید انجام دهید این اسـت کـه 352 پیام بیهوده را مرور کنید تا آدرس رستورانی را کـه در ان با دوستان خود ملاقات می کنید پیدا کنید. خوشبختانه، واتس اپ بـه شـما امکان می دهد پیام هاي‌ خاصی را برای دسترسی آسان نشانه گذاری کنید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در iOS، روی هر پیامی مدت طولانی نگه دارید یا دو بار ضربه بزنید و برای علامت گذاری روی سمبل ستاره ضربه بزنید. برای یافتن دوباره ان؛ تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه روی نام چت ضربه بزنید و روی پیام‌هاي‌ ستاره‌دار ضربه بزنید تا همه ی پیام‌هایي را کـه علامت‌گذاری کرده اید ببینید.

در اندروید، پیام را برای مدت طولانی نگه دارید و سپس روی سمبل ستاره در بالای صفحه کلیک کنید. برای پیدا کردن پیام‌هاي‌ ستاره‌دار خود، کافیست سمبل سه نقطه در بالا سمت راست را بزنید و بـه پیام‌هاي‌ ستاره‌دار بروید.

همچنین میتوانید با ضربه زدن روی پیکان کنار پیام «iOS» با ضربه زدن روی خود پیام «اندروید» زمینه مکالمه را مشاهده کنید. این شـما را بـه مکان دقیق چت برمی گرداند. وقتی کارتان با انها به پایان رسید، می توانید ستاره‌دار پیام‌ها را نیز حذف کنید و بـه‌طور کامل در منوی تنظیمات اصلی مشاهده کنید.

 

16. تماس بگیرید

واتس اپ چیزی بیش از یک پیام رسان فوری معمولی اسـت: می توانید از ان برای برقراری تماس نیز استفاده کنید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: روی زبانه تماس‌ها در بالا یا پایین برنامه «بسته بـه این کـه از iOS یا Android استفاده میکنید» ضربه بزنید، سپس روی فردی کـه می خواهید با ان تماس بگیرید کلیک کنید. از طرف دیگر، در اندروید، می توانید روی نام یک فرد در چت کلیک کنید و سپس از طریق کادر پاپ‌آپ با او تماس بگیرید. توجه داشته باشید کـه کیفیت مکالمه بسیار بـه سیگنال داده شـما بستگی دارد، بنابر این تماس در زمان Wi-Fi بسیار توصیه می شود.

 

17. فوراً تاریخ ها را به تقویم خود اضافه کنید

وقتی مشغول هستید فراموش کردن قرارها آسان اسـت. برای نوشیدنیها برنامه هاي‌ مبهمی می‌گذارید، دریک قرار، قرار می‌گذارید، سپس با شروع گفت‌وگو، بی درنگ ان را فراموش می کنید. این میانبر کوچک مفید باعث می شود کـه شـما بـه یک قرار ملاقات متعهد شوید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: این مورد در حال حاضر فقط برای iOS اسـت، اما ممکن اسـت متوجه شده باشید کـه هر زمان کـه کسی در پیام واتساپ تاریخ را ذکر می کند، بـه طور خودکار زیر ان خط کشیده و با رنگ آبی برجسته می شود. فقط روی ان ضربه بزنید و بـه شـما این امکان داده می شود کـه فوراً یک رویداد در ان تاریخ در تقویم خود ایجاد کنید، بنابر این دیگر هیچ بهانه اي برای فراموش کردن وجود ندارد. همچنین کلماتی مانند “امروز” و “فردا” را تشخیص می دهد.

 

18. به پیام‌های موجود در لپ‌تاپ خود پاسخ دهید

آیا می‌دانید چه چیزی بهتر از پاسخ دادن بـه پیام هاي‌ WhatsApp در تلفن شـما اسـت؟ اینکار رابا یک صفحه کلید مناسب انجام دهید – مخصوصاً همه ی ان پیام هاي‌ طولانی کـه وقتی بـه همسر سابق خود می فرستید. و این یکی مزیت دیگری نیز دارد کـه از هیچ داده اي استفاده نمی‌کند. خوب، با فرض این کـه در محل کار هستید، نه هیچ داده اي کـه برای ان پول پرداخت می کنید. 

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در مرورگر وب رایانه خود بـه web.whatsapp.com بروید، برنامه را در تلفن خود روشن کنید و کد QR را کـه از طریق گزینه WhatsApp Web/Desktop در تنظیمات ظاهر می شود، اسکن کنید. Voila. سپس بدون دانلود چیزی شروع بـه چت در حیله گر کنید. برای فعال کردن بتای چند دستگاهی واتس‌اپ، بـه «تنظیمات» در تلفن خود، سپس «دستگاه‌هاي‌ مرتبط» بروید و دکمه‌اي برای پیوستن خواهید دید. اگر دیدید برای شـما مناسب نیست، می توانید ان را در هر زمانی ترک کنید – و همچنین ان را دوباره فعال کنید.

 

19. در موقع تماس باتری را ذخیره کنید

برقراری تماس از طریق واتس اپ یک ویژگی بسیار آسان اسـت، اما می تواند داده هاي‌ زیادی را نیز مصرف کند. خوشبختانه، یک گزینه جدید برای کمک بـه ما با مشکلات کمبود داده وجوددارد.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در منوی Data and Storage Usage «Data and Storage Usage» میتوانید تنظیمی با عنوان Low Data Usage را تغییر دهید، کـه، همانگونه کـه حدس زده‌اید، مقدار داده‌هاي‌ مورد استفاده هنگام برقراری تماس‌هاي‌ تلفنی را کاهش میدهد.

 

بیشتر بخوانید: ترفند دانلود فیلم از اینستاگرام + آپلود فیلم بیشتر از 1 دقیقه در اینستاگرام

 

20. چت های گروهی محبوب را پین کنید

اگر از یک چت گروهی بیشتر از هر چت دیگری استفاده میکنید، میتوانید با پین کردن ان در آنجا مطمئن شوید کـه همیشه در بالای فهرست اسـت.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در منوی اصلی چت، موردی را کـه میخواهید پین کنید پیدا کنید، سپس در iOS، انگشت خودرا بـه سمت راست بکشید. در اندروید، یک فشار طولانی انجام میدهید و سپس روی سمبل پین در بالا کلیک می کنید. بـه این ترتیب شـما هرگز وادار نخواهید شد در بین دسته اي از افراد دیگر کـه بـه دنبال ان هستند، پیمایش کنید.

 

21. پیام ها را در پاسخ خود نقل قول کنید

چت‌هاي‌ گروهی می توانند خیلی سریع بسیار پرتحرک شوند، و زمانی کـه پاسخ خودرا تایپ کردید، انچه بـه ان اشاره می کنید میتواند بـه خوبی سابقه چت باشد. برای این کـه بـه پاسخ خود متنی کـه شایسته ان اسـت بدهید، می توانید پیامی را کـه در پاسخ بـه ان اسـت نقل قول کنید و کمی نظم را در بین هرج و مرج برقرار کنید.

چگونه: در iOS، بـه سادگی روی پیامی کـه می خواهید بـه ان پاسخ دهید، انگشت خودرا بـه سمت راست بکشید. در اندروید، پیامی را کـه میخواهید بـه ان پاسخ دهید فشار دهید و نگه دارید و از منوی باز شده روی Reply کلیک کنید. در هردو مورد، پیام نقل قول دریک پیش نمایش در بالای کادر ورودی متن ظاهر می شود.

 

22. نحوه علامت گذاری پیام ها به عنوان خوانده نشده در واتس اپ

اگر عادت بـه خواندن پیام‌ها دارید اما فراموش کرده اید کـه پاسخ دهید، ان‌ها را بـه‌عنوان خوانده‌نشده علامت‌گذاری کنید تا بـه یاد داشته باشید کـه بعدا بـه آن ها مراجعه کنید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: در iOS، کافی اسـت هر یک از چت‌هاي‌ خودرا بـه سمت راست بکشید «مانند پین کردن ان‌ها» و یک نقطه آبی درکنار ان‌ها ظاهر می شود. دفعه بعد کـه پیام را باز می کنید ناپدید میشود، یا میتوانید این فرآیند را تکرار کنید تا علامت ان را بردارید. کاربران اندروید میتوانند با فشار طولانی روی یک چت و سپس انتخاب علامت‌گذاری بـه‌عنوان خوانده نشده از منوی بالا سمت راست، بـه همین هدف دست یابند.

 

23. پیام های خود را مخفی نگه دارید

از نظر تئوری، همه ی پیام‌ها در واتس‌اپ خصوصی هستند – اما نه زمانی کـه تلفن خودرا روی میز بگذارید و یک اعلان پیام جدید ظاهر شود. با این حال راهی برای خاموش کردن قسمت پیش‌نمایش پیام وجوددارد، بنابر این اعلان فقط نشان میدهد کـه چه کسی بـه شـما پیام داده اسـت، اما نه این کـه درباره چه چیزی بـه شـما پیام می دهد.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: بـه تنظیمات، سپس اعلان‌ها بروید و نمایش پیش‌نمایش را غیرفعال کنید. حالا می توانید در آرامش شایعات کنید.

 

24. مستقیماً از یک پنجره بازشو پاسخ دهید

اوه، پیام جدید! نوار اعلان را بـه پایین بکشید، روی پیام ضربه بزنید و پاسخ دهید. ساده بـه نظر میرسد، درست اسـت؟ این اسـت، اما یک راه سریع‌تر هم وجوددارد – تعقیب و گریز را انجام دهید و مستقیماً از یک اعلان پاسخ دهید.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: بـه Settings، Notifications، سپس Popup Notification بروید و از بین چهار گزینه مختلف انتخاب کنید. می توانید این تنظیم را بـه ترتیب برای پیام هاي‌ فردی و پیام هاي‌ گروهی تغییر دهید. متاسفانه این قابلیت فقط برای اندروید در معرض اسـت. 

 

25. یک پیوست ارسال کنید

برخلاف کلاسیک هیپ هاپ EPMD، اخلاق واتس اپ بـه هیچ عنوان یک تجارت دقیق نیست. اگر نیاز دارید کـه سندی را بـه سرعت برای یک همکار ارسال کنید و ایمیل یک گزینه نیست، اینکار بـه اسانی انجام می شود. فقط فایل مورد نظر خودرا از Google Drive، Dropbox یا iCloud انتخاب کنید و WhatsApp ان را بـه‌صورت pdf بـه‌بعد پخش میکند.

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: روی سمبل + > سند > سرویس ذخیره سازی ابری مورد نظر خود و سپس خود فایل را انتخاب کنید. 

 

26. GIF ها را در یک لحظه ارسال کنید

GIF ها ارز پیام جدید هستند. وقتی میتوانید بـه جای ان یک GIF ارسال کنید، چرا از ایموجی استفاده کنید؟ چرا یک تصویر ثابت ارسال می کنید در حالی کـه می توانید خیلی بیشتر با یک GIF بگویید

ترفندها و نکته های مخفی واتساپ WhatsApp که احتمالا نمی دانستید

چگونه: لازم نیست در اینترنت برای گیف هاي‌ مناسب جست‌وجو کنید. واتس اپ مجموعه اي از گیف هاي‌ خاص خودرا دارد. ذهن منفجر شد. معمولاً علامت «+» را بزنید، بـه کتابخانه عکس و ویدیو بروید. سمبل ذره بین را درکنار GIF ببینید، روی ان ضربه بزنید و مجموعه اي را خواهید دید کـه توسط Tenor طراحی شده اسـت. انچه را کـه نیاز دارید نمی‌بینید؟ فقط روی نوار جست‌وجو ضربه بزنید تا بـه دنبال GIF باشید کـه احساسات شـما را بـه طور کامل خلاصه می کند. حتی میتوانید GIF‌ها را برای استفاده در آینده ستاره‌دار کنید و حتی ان‌ها رابا متن و doodle خودتان همپوشانی کنید.

 

27. تعداد پیام های خوانده نشده خود را پاک کنید

خواندن همه ی پیام هاي‌ شـما می تواند سخت باشد، بـه خصوص اگر همکاران شـما عادت داشته باشند از طریق واتس اپ با شـما تماس بگیرند. بنابر این تجمع پیام هاي‌ خوانده نشده اجتناب ناپذیر اسـت. اما اگر از نوع وسواسی هستید و تعداد پیام‌هاي‌ خوانده نشده ما  باعث میشود چشم چپ شـما بـه‌طور غیر قابل کنترلی تکان بخورد، یک راه سریع برای تنظیم مجدد شمارنده بدون نیاز بـه مرور هر پیام وجوددارد.

 

چگونه: روی Edit در گوشه سمت چپ بالا و سپس Read All را در پایین ضربه بزنید. این باید حس خوبی داشته باشد. اکنون می توانید تکان خوردن را متوقف کنید. این جا همچنین جایی اسـت کـه می توانید چندین چت را بـه طور هم زمان گرد آوری یا بایگانی کنید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت بین تبلیغات متقاعد کننده و گمراه کننده چیست؟

جدیدترین مطالب سایت