همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی

مجموعه : موبایل
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی

آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی

 

آنر ویو ۱۰ پرچمدار هو آو وی است که واقعا گوشی فوق العاده اي را این کارخانه به بازار داده است در ادامه می‌توانید با همه ی چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هو آو وی تالاب را دنبال نمایید .

 

خانواده آنر با مدلهای گوشی هاي میان رده از نظر قیمتی و مشخصات باکیفیت، چندان غریبه نیست. ولی وقتی قیمت این نوع گوشی کمی بالاتر رود، چه اتفاقی میوفتد؟
 
 
دراین صورت، با گوشی هوشمندی سر و کار خواهیم داشت که تا حد زیادی شبیه View 10 میماند.
 
 
آنر ویو 10 گوشی دارای مشخصات قدرتمندی است که به لطف صفحه نمایش با نسبت تصویر 18:9 و کناره هاي نازکش، از رقبای سرشناسی مانند سامسونگ گلکسی اس 8 چیز زیادی کم ندارد. فقط تفاوت اینجاست که برای خرید این گوشی، دیگر لازم نیست یکی از کلیه هایتان را بفروشید تا بتوانید از پس قیمتش بر بیایید!
 
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی
به گزارش تالاب : برای درک بهتر این گوشی، هواوی میت 10 یا میت 10 پرو را تصور کنید، که بجای شیشه از فلز ساخته شده، و البته بسیار هم ارزان تر است. حتی همان خصوصیت هاي دوربین دوگانه با قابلیت هاي هوش مصنوعی که در ابتدای سال در پرچمدار دو قلوی هواوی دیدیم، در این جا نیز وجوددارد. تمام این‌ها پکیجی درست کرده که گوشی وان پلاس در مقابلش کمی باید نگران باشد.
 
طراحی و تولید
با سایز 5.99 اینچ، ویو 10 از صفحه بزرگی برخوردار است. ولی به لطف کناره هاي نازک گوشی، در دستان شما احساس سنگینی به وجود نمی‌آید. در قسمت پایین گوشی حتی فضایی هم برای حسگر اثر انگشت وجوددارد، ولی با دقت به این که این سنسور در بقیه مدلهای آنر در پشت گوشی قرار دارد، قرار گرفتن حسگر در جلوی View 10 کمی نامتعارف بنظر می‌رسد.
 
ویو 10 از اول هم هرگز قرار نبود جذابیت گوشی تمام شیشه اي آنر 9 را داشته باشد، ولی بدنه فلزی آن حداقل در برابر ضربه و خراش دوام بیشتری می‌تواند داشته باشد.
 
حتی یکی از نمایندگان هواوی در هنگام رونمایی از گوشی، آنرا روی زمین انداخت و هیچ اتفاق بدی برای گوشی نیفتاد. ظاهرا علت این موضوع این است که هر گوشه تلفن لایه نرمی دارد که در برابر ضربه مقاومت می‌کند، هر چند که شاید شما همان‌ گونه ترجیح دهید که قابی را روی گوشی استفاده کنید تا خیالتان آسان تر باشد.
 
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی
لنزهای دوگانه دوربین در پشت گوشی تقریبا حالا دیگر به نوعی مبدل به امضای Honor شده اند، و هیچ چیز دیگری نیز وجود ندارد که در طراحی یکپارچه فلزی پشت گوشی حواس شما را پرت کند.
 
 
به گزارش تالاب : اینطور که بنظر میرسد طراحی شیشه اي فقط مخصوص گوشی هاي گرانقیمت تر است، بهمین خاطر بدنه فلزی ویو 10 مستقیماً آنرا درکنار OnePlus 5T قرار میدهد.
 
 
این که کدام یک از نظر شما بهتر بنظر برسد، بستگی به این دارد که چه میزان به رنگ آبی علاقه داشته باشد «که آنر ویو 10 با این رنگ ارائه خواهد شد»، این که سنسور اثر انگشت در جلوی گوشی در ذوق شما بزند یا نه، و این که چه حسی نسبت به Alert Slider وان پلاس داشته باشید. تصمیم دشواری است، به خصوص که هردو گوشی هم دقیقاً قیمت یکسانی دارند.
 
 
صفحه نمایش و صدا
اگر به مجموعه مشخصات دو گوشی نگاه کنید، یک تفاوت بزرگ خواهید: صفحه نمایش. در نمایشگر وان پلاس از تکنولوژی AMOLED استفاده شده، در حالیکه آنر LCD را انتخاب کرده است.
 
 
صفحه نمایش ال سی دی به این معناست که کنتراست تصویر نمی‌تواند خیلی بالا باشد و صحنه هاي تاریک، سیاهی کاملاً عمیقی نخواهند داشت، با این حال ویو 10 سفیدی واقعاً سفید و روشنایی بسیار زیادی دارد. زوایای مشاهده تصویر هم بسیار عالی بنظر میرسد.
 
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی
رنگ ها به اندازه کافی سرزنده بنظر می‌رسند، و جزئیات زیادی نیز قابل مشاهده است. از صفحه با رزولوشن 2K خبری نیست، ولی پانل کمی بهتر از فول اچ دی با رزولوشن 2160×1080 خیلی چیزی کمتر از گوشی گران تر میت 10 ندارد.
 
 
ولی چیزی که در این جا بیش از همه ی اهمیت دارد، نسبت تصویر 18:9 است. ترند این روزهای بازار اسمارت فون ها همین است، و احتمالاً هر تلفن هوشمندی که سال آینده بدون این نسبت تصویر ارائه شود از همان ابتدا قدیمی بنظر خواهد رسید.
 
به گزارش تالاب : تا زمانی که گوشی ویو 10 رسماً ارائه نشود نمی‌توانیم در مورد قدرت اسپیکرهای آن قضاوت کنیم. یک نمایشگاه شلوغ جای مناسبی برای زیاد کردن صدای گوشی نیست.
 
 
پس تا ارائه رسمی گوشی باید صبر کنیم. قابلیت NFC باعث می‌شود که این گوشی را بتوان با دیگر گوشی ها همگام کرد و شبکه اي از اسپیکرها رابه وجود آورد.
 
 
اگر دریک اتاق با افرادی باشید که آنها همدیگر مدلهای آنر را داشته باشند، و البته همگان بخواهید به آهنگی یکسان گوشی دهید، این خصوصیت می‌تواند به کارتان بیاید.
 
دوربین
از لوگوی Leica در گوشی ویو 10 خبری نیست، و قابلیت هاي اضافی پر هزینه مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر کنار گذاشته شده اند تا قیمت این گوشی تا حد امکان پایین بماند، ولی با همه این اوصاف دوربین ویو 10 هنوز هم کیفیت بالایی دارد.
 
همان دوربین دوگانه 16 مگاپیکسل + 20 مگاپیکسل که در گوشی هاي اخیر هواوی استفاده شده، در این جا نیز دیده می‌شود، به طوری‌كه سنسور اصلی بطور تمام رنگی عکس میگیرد و سنسور دوم فقط تصاویر سیاه و سفید میگیرد تا جزئیات را بهود دهد ودر نور کم بکار بیاید.
 
 
فوکوس خودکار phase-detect در شناسایی هدف ها بسیار سریع است، و دیافراگم f/1.8 به اندازه کافی وسیع است که هر وقت دکمه شاتر را فشار دهید، نور زیادی رابه سنسور وارد کند.
 
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی
قابلیت جدید مهمی که اضافه شده، تشخیص منظره AI یا هوش مصنوعی است، که دقیقاً مانند گوشی هاي میت 10 و میت 10 پرو عمل می‌کند.
 
 
دوربین را در حالت Auto mode قرار دهید، آن رابه سوی یکی از مناظر پشتیبانی شده بگیرید، و دوربین گوشی بطور خودکار تنظیمات رابه شکلی عوض می‌کند که به برترین شکل با منظره اي که ازآن عکس می‌گیرید متناسب باشد.
 
 
سگ و گربه ها در صدر فهرست قراردارند، به همراه سلفی هاي گروهی و تئاترها.
 
 
هر چند اگر کسی در سالن تئاتر عکس میگیرد، شایستگی این را دارد که دوربین گوشی اش را محکم به زمین بکوبیم! عملکرد دوربین کاملاً سریع است، هر چند برای قضاوت در مورد کیفیت تصویر باید منتظر ارائه رسمی آن بمانیم.
 
 
عملکرد و نرم افزار
تمام خصوصیت هاي هوشمند هوش مصنوعی مربوط به پردازنده Kirin 970 هواوی میشود، که واحد پردازشگر وابسته به عصب در درون آن قرار داده شده است. این پردازنده است که کمک میکند گوشی بتواند زبان هاي مختلف رابا استفاده از اپ مترجم مایکروسافت، در لحظه ترجمه کند.
 
به گزارش تالاب : این تراشه به خودیِ خود نیز به شکل عجیبی سریع است، و با ترکیب 6 گیگابایت رم باعث شده که اندروید 8 اورئو عملکرد بسیار روانی داشته باشد، که در هنگام اجرای دو اپلیکیشن درکنار هم واقعاً مفید است.
 
 
بازی هایي مانند Modern Combat VS که برای صفحه نمایش با نسبت 18:9 بهینه شده حتی یک فریم را هم از دست نمیدهد، و هیچ لگ یا کندی نیز در اجرای آن دیده نمی‌شود.
 
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی
اندروید Oreo در ویو 10 کاملاً شبیه به میت 10 است، و هردو دارای پوسته EMUI 8 هستند. این پوسته دیگر مانند قبل تحکم طلب و سلطه جو نیست، ولی یکسری تغییرات مانند قسمت نوتیفیکیشن، تنظیمات صفحه و آیکون هاي اپ در آن ایجاد شده است.
 
باوجود 128 گیگابایت حافظه داخلی در ویو 10، شما برای ذخیره اپ و بازی با مشکل کمبود فضا روبه‌رو نخواهید شد. حتی اگر به فضای بیشتری نیز احتیاج داشته باشید شیار کارت حافظه میکرو اس دی برایتان وجوددارد، هر چند دراین صورت وادار خواهید بود از خیر سیم کارت دوم بگذرید.
 
دوام باتری با ظرفیت 3750 میلی آمپر ساعت در حال حاضر محرز نیست، ولی آنر وعده داده که حداقل یک روز کامل با استفاده هاي مختلف از گوشی طاقت بیاورد.
 
 
جای تأسف است که باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گوشی گرانقیمت تر میت 10 در این جا بکار نرفته، ولی شارژ سریع از طریق USB-C به این معنی است که برای شارژ گوشی ویو 10 خیلی معطل نخواهید شد.
 
 
نتیجه گیری اولیه در مورد آنر ویو 10
ویو 10 نوعی تغییر برای آنر است: گوشی موبایلی با مشخصات بالا و قیمتی متوسط. صفحه نمایش با نسبت تصویر 18:9 و کناره هاي نازک از جمله خصوصیت هاي خوب این تلفن هوشمند هستند که اینروزها انتظار داریم گوشی مان داشته باشد.
 
 
همه چیز در مورد آنر ویو ۱۰ پرچمدار هواوی
روی کاغذ، بنظر می‌رسد که 90% خصوصیت هاي میت 10 یا میت 10 پرو رابا قیمتی بسیار کمتر به دست خواهید آورد. باتری کوچکتر و دوربینی نسبتاً ساده تر، جزئیات ناچیزی هستند که دراین گوشی فدا شده اند.
 
 
ویو 10 تا ماه ژانویه برای فروش ارائه نخواهد شد، و بازه قیمتی آن هم اندازه وان پلاس 5T خواهد بود. بنظر می‌رسد که آنر نگران از دست دادن جایگاه خود در مقایسه با گوشی فوق العاده OnePlus 5T است، و البته حق هم دارد که دراین مورد نگران باشد.
 
آیا این گوشی تصاویر بهتری خواهد گرفت؟
 
آیا دوام باتری بیشتری خواهد داشت؟ این‌ها سؤالاتی است که تا زمانی که گوشی بطور رسمی ارائه نشود و آنرا مو به مو با وان پلاس 5T مقایسه نکنیم، نمی‌توان جواب داد. ولی با دقت به چیزهایی که تا هم اکنون دیده ایم، بنظر مر سید که View 10 بتواند انتظارات را برآورده کند.
 
مشخصات فنی

صفحه نمایش: 5.99 اینچ، ال سی دی با رزولوشن 2160×1080 پیکسل

پردازنده: هشت هسته اي HiSilicon Kirin 970

حافظه رم: 6 گیگابایت

دوربین: دوگانه 20 مگاپیکسل + 16 مگاپیکسل در پشت به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش ال اي دی، 13 مگاپیکسل در جلو

حافظه ذخیره: 128 گیگابایت داخلی به همراه شیار کارت حافظه میکرو اس دی

سیستم عامل: اندروید 8 اورئو با پوسته EMUI 8

باتری: 3750 میلی آمپر ساعت غیرقابل خروج

ابعاد: 157x75x7 میلی متر

وزن: 172 گرم

 

جدیدترین مطالب سایت