تا 10 میلیون تومان چه گوشی هایی می توانیم بخریم؟

مجموعه : موبایل
تا 10 میلیون تومان چه گوشی هایی می توانیم بخریم؟

در این مقاله از مجله تفریحی تالاب به معرفی و بررسی بهترین گوشی‌ها تا 10 میلیون تومان بازار موبایل پرداختیم تا اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند با کیفیت با این بودجه را دارید، با توجه به نیاز خود و اولویت‌هایتان دست به انتخاب مناسب‌ترین گزینه‌ی خرید بزنید.

 

بهترین گوشی ها تا 10 میلیون تومان

بازه قیمتی بهترین گوشی تا 10 میلیون جایی است که تقریبا اکثر گوشی‌های میان‌رده در آن قرار می‌گیرند و به همین جهت هم تنوع بسیار زیاد است و کاربران در انتخاب یک مدل مشخص کاملا سردرگم می‌شوند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بهترین گوشی‌ها تا 10 میلیون بپردازیم تا شما با گزینه‌های موجود آشنا شوید و سپس بسته به نیازهای خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان

در این بازه قیمتی که تمام امکانات به حداقل خود نزدیک می‌شوند، دو گوشی نوکیا C30 و وان پلاس Nord N100 با توجه به امکانات قابل‌قبول، ارزش خرید بالایی دارند.

 

1. نوکیا C30

نوکیا C30

قیمت: حدود 3.5 میلیون تومان

گوشی نوکیا C30 با تراشه 28 نانومتری یونیساک مدل SC9863A در کنار 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، به درد کارهای معمولی روزمره مانند زنگ و پیام، وب‌گردی یا تماشای فیلم فیلم و عکس می‌خورد و بیشتر از این نمی‌توان از آن انتظار داشت اما با وجود این، رابط کاربری اندروید خالص موجود روی آن، کارکرد بدون باگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

صفحه‌نمایش نوکیا C30 از نوع IPS LCD بوده که وضوح HD و اندازه 6.28 اینچی دارد که نمایشگری نسبتاً ساده است. یکی از نقاط قوت گوشی اقتصادی نوکیا، باتری 6000 میلی‌آمپر‌ساعتی آن به حساب می‌آید که با توجه به پردازنده کم‌مصرف، می‌تواند تا یک روز کامل بسته به استفاده شما شارژدهی داشته باشد، البته این حجم باتری وزن گوشی را تا 237 گرم سنگین می‌کند.

 

حسگر اثر انگشت، درگاه کارت حافظه microSD و پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، از دیگر امکانات گوشی نوکیا C30 محسوب می‌شوند.

 

بهترین گوشی ارزان تا 4 و نیم میلیون تومن وان پلاس نورد ان 100

2. وان پلاس Nord N100

وان پلاس Nord N100

قیمت: حدود 4 میلیون تومان

گوشی وان پلاس Nord N100 حدود 500 هزار تومان از گوشی قبلی گران‌تر است اما کاملاً ارزش آن را دارد. با اینکه وضوح نمایشگر HD و نوع آن نیز IPS است اما نرخ تازه‌سازی 90 هرتز آن باعث می‌شود تا به‌خوبی متوجه روانی آن نسبت به نوکیا C30 شوید.

 

همچنین تراشه Nord N100 را شرکت کوالکام طی فرایندی 11 نانومتری ساخته که اسنپدراگون 460 نام دارد و دارای 8 هسته پردازشی برای کارهای سبک و نسبتاً سنگین است اما نباید زیادی به آن فشار بیاورید یا انتظار اجرای بازی‌های سنگین را از آن داشته باشید. وان پلاس از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیز برای این مدل استفاده کرده است.

 

دوربین‌های پشتی شامل سنسوری 13 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و دو دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری ماکرو و تشخیص عمق هستند که عکس‌های نسبتاً خوبی ثبت می‌کنند و تا کیفیت 1080 با سرعت 30 فریم‌برثانیه توانایی فیلم‌برداری دارند.

 

باتری به‌کاررفته در وان پلاس نورد N100 ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعتی و شارژر سریع 18 واتی دارد، چیزی که گوشی‌های سامسونگ حتی اگر آن را در جعبه خود داشته باشند باز هم از نوع 15 واتی است.

 

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

اگر از طرفداران برندهای سامسونگ یا شیائومی هستید می‌توانید با افزایش بودجه یک میلیونی خود، به گوشی‌هایی مانند گلکسی A14 یا شیائومی ردمی 12C نیز فکر کنید.

 

3. گلکسی A14 سامسونگ

گلکسی A14 سامسونگ

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

اولین ارتقا گلکسی A14 سامسونگ نسبت به گوشی‌های قبلی، صفحه‌نمایش با کیفیت و دارای وضوح فول‌ اچ‌دی پلاس آن بوده اما نرخ تازه‌سازی آن مانند بسیاری دیگر استاندارد است. همچنین تراشه 12 نانومتری Helio G80 در کنار 4 گیگابایت رم، عملکرد خوبی را در وظایف مختلف از خود نشان می‌دهد.

 

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارای لنز واید و فوکوس خودکار بوده که با دو دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو، ماژول پشتی سه‌گانه‌ی دوربین‌های A14 را تشکیل می‌دهند؛ همچنین، دوربین سلفی از نوع واید و 13 مگاپیکسلی است.

 

باتری مناسب 5000 میلی‌آمپرساعتی نیز با شارژر نسبتاً سریع 15 وات در حدود یک ساعت و نیم از صفر تا صد شارژ خواهد شد. گلکسی A24 برای طرفداران سامسونگ و حتی افراد دیگر که بودجه‌ای 5 میلیونی را برای خرید گوشی کنار گذاشته‌اند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

 

4. شیايومی ردمی 12C

شیايومی ردمی 12C

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

گوشی شیائومی ردمی 12C دارای صفحه‌نمایش 6.71 اینچی از نوع IPS با وضوح اچ‌دی بوده که نمایشگری معمولی با روشنایی 500 نیت و دارای حالت‌های محافظ چشم مانند حالت مخصوص مطالعه است.

 

پردازنده به‌کاررفته در گوشی اقتصادی شیائومی مدیاتک Helio G85 بوده که با هشت هسته پردازشی، کمی قوی‌تر و بهینه‌تر از مدل به کار رفته در گلکسی A14 است. شیائومی برای این گوشی تا 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و 6 گیگابایت رم نیز در نظر گرفته که اگر طرفدار شیائومی باشید، قطعاً تا اینجا تصمیم گرفته‌اید که تا 5 تومن کدام گوشی را باید بخرید.

 

دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد که قادر است عکس‌های خوبی را در محیط‌های روشن ثبت کند. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، باتری حجیم 5000 میلی‌آمپرساعتی، حسگر اثر انگشت و وزن نسبتاً مناسب، از دیگر ویژگی‌های ردمی 12C محسوب می‌شوند.

 

بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

طبق بررسی‌های زومیت در حال حاضر ارزش خرید گوشی‌های 6 یا 7 میلیونی بازار آنقدر نیست که بیشتر از دو گوشی معرفی‌شده قبلی برای آن‌ها پول اضافه‌ای بپردازیم. گوشی بعدی که ارزش خرید بالاتری نسبت به آن‌ها دارد گلکسی A24 بوده که در ادامه به معرفی ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

 


مطالب مشابه: گران قیمت ترین گوشی های موبایل دنیا 


 

5. گلکسی A24 سامسونگ

گلکسی A24 سامسونگ

قیمت: حدود 7.5 میلیون

گلکسی A24 سامسونگ دارای صفحه‌نمایش اولد بوده که تا 1000 نیت روشنایی دارد و با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز و وضوح 1080 در 2340، به خوبی ارزش خرید بالای خود را به ما نشان می‌دهد. بدنه و پشت گوشی از جنس پلاستیک بوده و وزن آن نیز 195 گرم است و چون یکی از گوشی‌های تازه‌نفس سامسونگ به شمار می‌رود، از اندروید 13 و رابط کاری ONE UI 5.1 بهره می‌برد.

 

دوربین اصلی دارای لنز 50 مگاپیکسلی بوده و در کنار آن دو لنز 5 و 2 مگاپیکسلی برای عکسبرداری اولتراواید و ماکرو قرار گرفته‌اند. دوربین سلفی نیز دارای سنسور 13 مگاپیکسلی و با قابلیت فیلمبرداری فول اچ‌دی است.

 

تراشه 6 نانومتری مدیاتک Helio G99 که از 8 هسته پردازشی بهره می‌برد به‌خوبی می‌تواند بسیاری از بازی‌ها و برنامه‌ها را با کیفیت قابل‌قبولی اجرا کند. این تراشه انرژی خود را از باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی کرده اما برای تهیه آداپتور بسیار سریع باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید.

 

در انتخاب رم نیز می‌توانید یکی از گزینه‌های 4، 6 یا 8 گیگابایتی را انتخاب کنید که مسلماً نسخه‌های بالاتر هزینه بیشتری خواهند داشت اما منظور ما در این بازه قیمتی ظرفیت 128 در کنار 6 گیگابایت رم است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی تخصصی A24 در زومیت را مشاهده کنید.

 

بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان

با کمی افزایش بودجه به راحتی می‌توانید از امکانات خوبی برخوردار شوید که گاهی فراتر از نیاز بسیاری کاربران است. گوشی‌های پیشنهادی ما در این بازه موتورولا Moto G72 و گلکسی M33 سامسونگ هستند.

 

6. موتورولا Moto G72

موتورولا Moto G72

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

میان‌رده خوش قیمت موتورولا Moto G72 امکانات بسیار خوبی در تمام بخش‌ها دارد و اگر برند برایتان مهم نیست و فقط به ویژگی‌های گوشی توجه می‌کنید، حساب ویژه‌ای روی G72 باز کنید. صفحه نمایش اولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و وضوح فول اچ‌دی، تمام چیزی است که در این قیمت برای بازی کردن یا فیلم دیدن به آن نیاز دارید. وزن گوشی به‌طور عجیبی سبک و برابر 166 گرم است که برای گوشی با نمایشگر 6.6 اینچی عدد بسیار خوبی به‌حساب می‌آید.

 

دوربین اصلی شامل سنسور واید 108 مگاپیکسلی در کنار دو سنسور 8 و 2 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری اولتراواید و ماکرو می‌شود که با استفاده از قابلیت HDR عکس‌های خوبی در محیط‌های مختلف ثبت می‌کند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسل با قابلیت ثبت تصاویر واید بوده است.

 

وزن سبک گوشی باعث نشده تا ظرفیت باتری آن کاهش محسوسی داشته باشد و در همان عدد مناسب 5000 میلی‌آمپرساعت باقی مانده است. همچنین در جعبه دستگاه آداپتور پرسرعت 33 واتی نیز وجود دارد؛ چیزی که گوشی‌های سامسونگ در این قیمت حتی با پرداخت هزینه اضافه نیز از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

 

تراشه دستگاه هم همان مدیاتک Helio G99 بوده که در A24 نیز به‌کار رفته و در کنار 6 الی 8 گیگابایت رم قابلیت پردازشی خوبی دارد. خوشبختانه تا 9 میلیون تومان می‌توانید نسخه دارای رم 8 گیگابایتی را خریداری کنید.

 

7. گلکسی M33 سامسونگ

گلکسی M33 سامسونگ

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

اگر برند برایتان مهم است می‌توانید گلکسی M33 سامسونگ را انتخاب کنید که دارای مزایا و معایب مختلفی در مقایسه با Moto G72 است. صفحه‌نمایش دستگاه از نوع TFT بوده که نسبت به نمایشگرهای اولد عمق رنگ کمتری دارد اما از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و وضوح فول اچ‌دی بهره می‌برد.

 

یکی از نقاط قوت M33 باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی آن است که از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی کرده و حتی توانایی شارژ گوشی‌های دیگر به صورت سیمی را با سرعت 4.5 وات دارد. تراشه به‌کاررفته در این گوشی اگزینوس 1280 بوده که طی فرایندی 5 نانومتری تولید شده و عملکرد خوبی را در اجرای وظایف مختلف دارد اما مثل دیگر نسخه‌های اگزینوس کمی داغ می‌کند.

 

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دوربین‌های اولتراواید و ماکرو، رم 6 یا 8 مگاپیکسلی و حسگر اثر انگشت کناری از دیگر قابلیت‌های M33 هستند که در سایر گوشی‌های هم‌قیمت نیز پیدا می‌شود. ما تا 9 میلیون تومان نسخه دارای رم 6 گیگابایتی را پیشنهاد می‌کنیم و پرداخت یک میلیون بیشتر برای رم 8 گیگابایتی توصیه نمی‌شود.

 

بهترین گوشی تا 10 میلیون تومان

گوشی‌های گلکسی A34 سامسونگ و ردمی نوت 12 پرو شیائومی آخرین گوشی‌های لیست ما هستند که ارزش خرید بسیار زیادی در بازه قیمتی ذکرشده دارند.

 

8. گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34 سامسونگ

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

گوشی گلکسی A34 سامسونگ که پیش‌تر آن را به‌صورت تخصصی در زومیت بررسی کردیم، افت قیمت خوبی را از زمان عرضه در بازار تجربه کرده و ارزش خرید آن به شدت بالا رفته است. دوربین اصلی A34 با سنسور 48 مگاپیکسلی خود فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم‌برثانیه را ممکن می‌کند، قابلیتی که دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی آن نیز ارائه می‌دهد.

 

صفحه‌نمایش 6.6 اینچی از نوع اولد با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، پوشش گوریلا گلس 5 و وضوح 1080 در 2340 پیکسل بر اینچ، توانایی نمایش رنگ‌های زیادی را تا روشنایی 1000 نیت دارد که این گوشی میان‌رده را کمی از جایگاه خود بالاتر می‌برد.

 

پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 1080 که طی فرایندی ۶ نانومتری ساخته شده در کنار 6 الی 8 گیگابایت رم، به‌خوبی از پس بازی‌های مختلف حتی بازی‌های سنگین با تنظیمات معمولی برمی‌آید. تنوع گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران بالا است و هر دو نسخه A34 با 6 و 8 گیگابایت رم موجود هستند که ما تا 10 میلیون تومان نسخه 8 گیگابایتی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

باتری A34 نیز دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی است که شامل پرداخت هزینه جداگانه می‌شود.

 

9. ردمی نوت 12 پرو شیائومی

ردمی نوت 12 پرو شیائومی

قیمت: حدود 10 میلیون تومان

اولین چیزی که هنگام در دست گرفتن ردمی نوت 12 پرو شیائومی احساس می‌کنید، کیفیت ساخت نسبتاً بالای آن است. پنل پشتی شیشه‌ای، فریم پلاستیکی و پوشش گوریلا گلس 5 در جلوی دستگاه، به‌هیچ‌وجه حس گوشی ارزان‌قیمت را به شما القا نمی‌کند. صفحه‌نمایش فول اچ‌دی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10 پلاس نیز از دیگر نقاط قوت نوت 12 پرو محسوب می‌شوند.

 

تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 732G در کنار 6 الی 8 گیگابایت رم، سرعت نسبتاً خوبی در اجرای برنامه‌ها دارد که اگر کمبودی هم باشد، نمایشگر 120 هرتزی نوت 12 پرو آن را جبران می‌کند و عملکرد گوشی از روان بودن خارج نمی‌شود. نسخه موجود در بازار ایران دارای ظرفیت 128 گیگابایت در کنار 8 گیگابایت رم است.

 

دوربین‌های پشتی شامل سنسور 108 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و دو لنز اولترا واید و ماکرو می‌شود. شیائومی همیشه از اعداد و ارقام زیادی برای نام گذاری محصولات خود استفاده می‌کند و شاید دوربین اصلی هم نتواند 108 مگاپیکسل واقعی را به رخ کاربران بکشد اما در نور کافی می‌تواند عکس‌های زیبایی ثبت کند. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و شارژر درون جعبه 67 واتی باعث شده تا ردمی نوت 12 پرو بالاترین سرعت شارژ را در لیست گوشی‌های ما داشته باشد.

 


مطالب مشابه: کارهایی که با گوشی آیفون نباید انجام دهید چیست ؟


 

در پایان

در دنیای امروز، گوشی های هوشمند به یکی از مهمترین ابزارهای زندگی ما تبدیل شده اند. ما از گوشی های خود برای انجام کارهای مختلف از جمله برقراری ارتباط، کار، سرگرمی و غیره استفاده می کنیم. بنابراین، انتخاب یک گوشی مناسب اهمیت زیادی دارد.

جدیدترین مطالب سایت