رونمایی از گوشی جدید ضد جاسوسی روسیه

مجموعه : موبایل
رونمایی از گوشی جدید ضد جاسوسی روسیه

این گوشی کـه “آر-فون” نام دارد تحت سیستم عامل داخلی روسیه “روسا موبایل” کار می کند و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه جزئیات بیشتری از این گوشی جدید روسی میپردازیم.

 

جدیدترین گوشی ضد جاسوسی

جدیدترین گوشی ضد جاسوسی

این گوشی کـه “آر-فون” نام دارد تحت سیستم عامل داخلی روسیه “روسا موبایل” کار می کند و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. فروش این گوشی قرار اسـت درسال 2024 آغاز شود. طراحان ان دلیل شباهت سیستم عامل این گوشی با سیستم عامل هاي‌ “آی او اس” و “اندروید” را استفاده راحت و آسان کاربران عنوان کرده اند.

 


مطالب مشابه: بهترین گوشی برای عکاسی در سال 2023 کدام است


 

گوشی روسی R-FON با پشتیبانی از اندروید به زودی رونمایی می‌شود

گوشی روسی R-FON با پشتیبانی از اندروید به زودی رونمایی می‌شود

تصاویر گوشی روسی R-FON فاش شده اسـت. این تلفن هوشمند درسال آینده میلادی با یک سیستم‌عامل بومی مبتنی بر لینوکس بـه نام ROSA OS رونمایی خواهد شد. این سیستم‌عامل ظاهری شبیه بـه اندروید داشته و با اپ‌هاي‌ APK سازگار خواهد بود. ادعا می‌‌شود کـه R-FON بـه تراشه 6 نانومتری 8 هسته‌اي مدیاتک هلیو جی 99 مجهز میشود.

 

این تراشه از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP2 بهره میبرد. CPU مدیاتک Helio G99 حداکثر دارای فرکانس 2.2 گیگاهرتز اسـت. این تراشه در بنچمارک Geekbench 6؛ موفق بـه کسب امتیازهای 717 و 1940؛ بـه ترتیب دربخش تک هسته‌اي و چند هسته‌اي، شده اسـت. عملکرد این تراشه مدیاتک، با اسنپدراگون 730G قابل مقایسه اسـت‌.

 

مشخصات فنی گوشی روسی

مشخصات فنی گوشی روسی

گوشی روسی نشان داده شده در تصویر، دارای 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی اسـت. متاسفانه منبع این گزارش، اشاره‌اي بـه نوع حافظه داخلی این تلفن هوشمند نمیکند. سه لنز دوربین در قاب پشتی R-FON دیده میشود. چینش دوربین‌هاي‌ این دستگاه کاملاً شبیه بـه Vivo V25e اسـت.

 

این گوشی ویوو نیز از تراشه مدیاتک Helio G99 بهره می برد. ادعا شده اسـت R-FON دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد بود. سنسور اثر انگشت این تلفن هوشمند بر روی دکمه پاور ودر سمت راست فریم مشاهده می شود.

 

اسلات سیم‌کارت نیز در سمت چپ فریم تعبیه شده اسـت. از دیگر ویژگی‌هاي‌ این تلفن هوشمند روسی میتوان بـه برخورداری از باتری پرظرفیت 5000 میلی‌آمپری، جک 3.5 میلی‌متری صدا، درگاه USB type-C و NFC اشاره کرد.

 


مطالب مشابه: تا 10 میلیون تومان چه گوشی هایی می توانیم بخریم؟


 

چرا به گوشی جدید روسی ضد جاسوسی می گویند؟

چرا به گوشی جدید روسی ضد جاسوسی می گویند

شرکت روسی ROSA از گوشی هوشمند ضد جاسوسی R-BACKGROUND با سیستم‌عامل اختصاصی ROSA Mobile رونمایی کرد کـه امکان استفاده از VPN در ان وجود ندارد.

 

مرکز علمی و فنی فناوری اطلاعات روسی بـه‌نام «ROSA» از گوشی هوشمند جدیدی بـه‌نام R-BACKGROUND با قابلیت ضد جاسوسی و سیستم‌عامل «ROSA Mobile» رونمایی کرد. این شرکت سفارشات عمده را می‌پذیرد و بـه‌زودی قرار اسـت این دستگاه در بازار عرضه شود. این دستگاه در حقیقت ترکیب 2 پروژه از شرکت‌هاي‌ STC IT ROSA و Rutek اسـت کـه از سال 2024 در بازار روسیه عرضه می شود و پیش خرید ان آزاد شده اسـت.

 

اولگ کارپیتسکی، مدیر ROSA گفت: «سیستم‌عامل جدید فقط برای دستگاه‌هاي‌ قابل اعتماد توزیع خواهند شد تا حداکثر امنیت داده‌ها تضمین شود». وی در ادامه افزود کـه این سیستم‌عامل امکان استفاده از خدمات VPN ندارد.

 

چرا به گوشی جدید روسی ضد جاسوسی می گویند

 

در بیانیه شرکت ROSA مشخصات گوشی R-BACKGROUND ذکر شده اسـت. این دستگاه از 128 گیگابایت حافظه داخلی بـه‌همراه پشتیبانی از 10 گیگابایت حافظه ابری بهره می برد. درون این دستگاه، برنامه‌هاي‌ تلفن، پیام‌ها، تنظیمات، مرورگر، گالری، ساعت، ماشین حساب و تقویم تعبیه شده اسـت.

 

همچنین این دستگاه بـه سرویس‌هاي‌ ROSA ID برای ارتباط میان دستگاه‌ها «مانند حساب گوگل»؛ فروشگاه اپلیکیشن ROSA Market و سرویس ابری ROSA Disk برای ذخیره اسناد، عکس و ویدیو مجهز می شود.

 

گوشی هوشمند روسی R-BACKGROUND در شهر سارانسک با استفاده از قطعات یدکی وارداتی مونتاژ میشود. این دستگاه از محافظ شیشه گوریلا گلس 5 بهره‌مند شده و وزن و ضخامت ان بـه‌ترتیب 189 گرم و 7.96 میلی ‌متر اسـت. این دستگاه بـه پردازنده هلیو G99 مجهز شده ودر کنار ان 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد.

 

در پنل پشتی این دستگاه، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.8 مشاهده می شود و دوربین 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.5 برای عکاسی سلفی قرار دارد. هنوز قیمت این دستگاه مشخص نشده اسـت، اما پیش از این سخنگوی ROSA اعلام کرده بود قیمت ان قرار نیست بیشتر از 40 هزار روپیه «معادل 440 دلار» باشد.

 

چرا به گوشی جدید روسی ضد جاسوسی می گویند

 

شرکت ROSA اعلام کرده اوائل سال 2024 سرویسی را معرفی می کند تا کاربران با گوشی دیگر بتوانند اطلاعات خودرا بـه دستگاه‌هایي با این سیستم‌عامل منتقل کنند. علاوه‌بر ان؛ در نیمه اول سال 2024 تماس صوتی و تصویری در پیام‌رسان مبتنی بر سیستم‌عامل ROSA Mobile، اپلیکیشن سرویس پرداخت و پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید بـه ان اضافه می شود.

 

در نیمه دوم 2024 هم قرار اسـت مرورگر اختصاصی، اپلیکیشن اداری و چند برنامه کاربردی دیگر هم برای ان عرضه شود. نظر شـما درباره گوشی ضد جاسوسی R-BACKGROUND چیست؟ آیا این گوشی ساخت روسیه در آینده وارد بازار ایران خواهد شد؟ 

 


مطالب مشابه: معرفی برند های گوشی اشرافی


 

در پایان

این گوشی در روسیه توسط Rutek JSC ساخته می شود کـه لپ‎تاپ و سایر لوازم الکترونیکی را نیز تولید میکند. طبیعتاً برخی از قطعات مورد نیاز برای ساخت این لوازم الکترونیکی «مانند تراشه» وارد می شود. انتظار می رود کـه سیستم‌عامل بومی ROSA OS تا پایان سال جاری میلادی در معرض مشتریان شرکتی و دولتی قرار گیرد. این سیستم‌عامل درسال 2024 نیز در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

جدیدترین مطالب سایت