چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

مجموعه : موبایل
چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

ویرایش عکس نباید وحشتناک باشد، و حتی زمانی کـه بدانید چگونه عکس‌ها را در آیفون مانند حرفه‌اي‌ها ویرایش کنید، می تواند سرگرم‌کننده باشد. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از راهنمایی هایي برای ادیت عکس در گوشی آیفون را منتشر کرده ایم.

 

چگونه با استفاده از اپلیکیشن Photos عکس ها را در آیفون خود ویرایش کنیم

آنی لیبوویتز میگوید بهترین دوربین دنیا دوربینی اسـت کـه همراه خود داشته باشی. این عکاس معروف بـه آیفون 4 اشاره می کرد، نخستین آیفونی کـه دوربینی بـه اندازه‌اي خوب داشت کـه مردم بتوانند دوربین‌هاي‌ خودرا با نقطه‌گذاری و عکاسی پشت سر بگذارند. بعد از 9 ارتقا، آیفون 13 عکس هاي‌ با کیفیت میگیرد.

 

اما اگر میخواهید عکس‌هاي‌ خودرا بـه سطح بالاتری ببرید، یاد بگیرید کـه چگونه عکس‌ها را در آیفون خود با ابزارهای ویرایش سهولت کـه در برنامه Photos وجوددارد، ویرایش کنید.

 

قابلیت ویرایش مستقیم عکسها در تلفن هاي‌ ما کیفیت کلی عکس هاي‌ گرفته شده با تلفن را افزایش می دهد. دوربین‌هاي‌ تلفن همان‌ گونه قابلیت‌هاي‌ خودرا گسترش میدهند و می توانند بـه اسانی عکس‌هاي‌ خیره‌کننده بگیرند، حتی برای کسانی کـه تازه کار عکاسی میکنند.

 

در واقع، جدید ترین آیفون‌ها آن قدر با تکنولوژی بالا هستند کـه نگرانی‌هایي در مورد اسکن عکس‌هاي‌ اپل وجوددارد. با این پیشرفت‌ها، هک‌هاي‌ مفید آیفون، بـه‌علاوه راه‌هایي برای پنهان کردن عکس‌هاي‌ خصوصی در آیفون و حذف عکس‌هاي‌ آیفون از دستگاهتان با ذخیره ان‌ها در فضای ابری بـه وجود می آیند. اما تا آنجا کـه بـه عکاسان مربوط می شود، بهترین بخش بـه روز رسانی، خود دوربین اسـت.

 

«عکاسان بـه سمت کار با دوربین‌هاي‌ گوشی‌هاي‌ هوشمند روی می‌آورند، زیرا این دوربین‌ها از نظر مشخصات و عملکرد در حال رشد هستند و گاهی اوقات از دوربین‌هاي‌ معمولی بهتر عمل میکنند. دوربین‌هاي‌ گوشی‌هاي‌ هوشمند امروزی دارای کیفیت تصویر حرفه‌اي، فوکوس خودکار بسیار سریع و دوربین‌هاي‌ متعددی هستند کـه طیف گسترده‌اي از فواصل کانونی را پوشش میدهند – تقریبا با انچه دوربین‌هاي‌ DSLR یا بدون آینه ارائه می‌دادند.»

 

بیشتر بخوانید: چگونه عمر باتری آیفون خود را افزایش دهیم ؟

 

1. چگونه عکس ها را در آیفون ویرایش کنیم

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

هنگامی کـه با دوربین آیفون عکس گرفتید، می توانید ان رابا استفاده از برنامه داخلی Photos ویرایش کنید، کـه بـه طور استاندارد برای همه ی آیفون ها ارائه می شود و بـه اسانی قابل شناسایی اسـت. این برنامه “photo” نام دارد و نمادی بـه رنگ رنگین کمان دارد. مکان ان بر اساس نحوه سازماندهی برنامه ها در آیفون خود متفاوت خواهد بود، اما می توانید با کشیدن انگشت از صفحه اصلی بـه پایین و تایپ «Photos» در کادر جست‌وجو، ان را جست‌وجو کنید.

 

عکسی را کـه می خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید، سپس روی «ویرایش» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا بـه گزینه‌هاي‌ ویرایش دسترسی پیدا کنید و ویرایش عکس‌ها را در آیفون خود شروع کنید.

 

ابزارها و گزینه هاي‌ زیادی وجوددارد، اما استرس نداشته باشید. ویرایش عکس باید سرگرم کننده باشد، و برخلاف ویرایش تاریکخانه، لازم نیست نگران ایجاد تغییراتی باشید کـه نمیتوانید انها را لغو کنید. «اگر هیچ یک از تغییرات را دوست ندارید، روی «لغو» و سپس روی «عدم تغییرات» ضربه بزنید.

 

همیشه میتوانید پس از تکمیل ویرایش، بـه عکس اصلی برگردید. روی «ویرایش» ضربه بزنید، سپس روی «بازگرداندن» قرمز رنگ در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. هنگامی کـه از شـما خواسته شد، “Revert to Original” را انتخاب کنید.

 

نکته دیگر: قبل از شروع ویرایش عکس را کپی کنید، بنابر این اگر ویرایش کمتر از حد ایده آل بود، فقط می توانید ان را حذف کنید. اگر نظر خودرا تغییر دهید، همیشه این گزینه برای بازیابی عکس حذف شده آیفون وجوددارد.

 

2. چگونه یک عکس را برش دهیم

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

طبق معمولً نخستین کاری کـه مردم می خواهند با یک عکس انجام دهند این اسـت کـه ان را برش دهند تا درهم‌رفتگی پس‌زمینه را از بین ببرند یا روی یک شخص یا شی زوم کنند. «گاهی اوقات، در هیجان گرفتن عکس، همه ی چیز ان‌طور کـه انتظار داشتید هماهنگ نمی شود. ما بـه عنوان عکاس، از ابزار برش برای کادربندی تصویر یا سوژه خود استفاده می کنیم تا عکس را جذاب‌تر کنیم.»

 

«فقط کمی در اطراف سوژه‌تان فضای خالی بگذارید، اما نه آن قدر کـه بیننده وادار شود برای یافتن ان چشم‌ها را نگاه کند». “و مطمئن شوید کـه تصویر خودرا صاف کنید تا افق همسطح شود.”

 

برای عملی کردن این نکات، عکسی را کـه میخواهید ویرایش کنید باز کنید. «همچنین می توانید اسکرین شات گرفته شده با آیفون خودرا ویرایش کنید.» بـه دنبال ابزار تنظیم برش بگردید. این سومین سمبل در پایین صفحه اسـت – اگر در حال ویرایش یک عکس زنده یا عکسی کـه در حالت پرتره گرفته شده اید، چهارمین سمبل اسـت. بـه نظر میرسد مربعی با دو فلش در خلاف جهت عقربه هاي‌ ساعت اسـت.

 

  1. روی سمبل ضربه بزنید.
  2. متوجه یک کادر سفید در اطراف عکس خود خواهید شد. برای تغییر اندازه و برش تصویر، هر یک از گوشه ها را بکشید.

 

3. نحوه تغییر نسبت ابعاد عکس

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

اصطلاح «نسبت تصویر» بـه نظر فانتزی می‌آید، اما صرفاً رابطه بین عرض و ارتفاع یک تصویر اسـت. و تغییر ان با برنامه iPhone Photo بسیار راحت اسـت. فقط مراحل زیر را دنبال نمایید.

 

  1. بر روی ابزار تنظیم برش در پایین صفحه کلیک کنید.
  2. روی سمبل در گوشه سمت راست بالا کـه شبیه مربع سایه‌دار اسـت کـه بـه بخش‌ها تقسیم شده اسـت ضربه بزنید.
  3. اندازه عکس را انتخاب کنید. گزینه اي برای تبدیل خودکار عکس بـه مربع وجوددارد، یا می توانید نسبت هاي‌ از پیش تعیین شده مانند 9:16؛ 4:5 و 5:7 را انتخاب کنید. شـما همچنین می توانید “فرم” را برای ابعاد سفارشی انتخاب کنید.
  4. برای برش عکس، گوشه هاي‌ کادر را بکشید.

 

4. چگونه یک عکس را بچرخانیم

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

اگر عکسی وارونه گرفته‌اید «این اتفاق می‌افتد!» یا در حالت افقی عکاسی کرده اید، اما تصمیم گرفته‌اید کـه تصویر بـه صورت عمودی بهتر بـه نظر برسد «یا برعکس»؛ میتوانید در همان جایی کـه برای برش عکس رفته‌اید بـه این هدف برسید. برای تغییر جهت یک تصویر، مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

  1. بر روی ابزار تنظیم برش در پایین صفحه کلیک کنید.
  2. روی سمبل در گوشه سمت چپ بالا کـه شبیه یک مربع اسـت با یک فلش در جهت خلاف جهت عقربه‌هاي‌ ساعت ضربه بزنید.
  3. بـه ان ضربه بزنید تا زمانی کـه بـه جهت گیری مورد نظر خود برسید.

 

5. چگونه یک تصویر آینه ای از یک عکس بسازیم

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

در سمت چپ سمبل چرخش آیکونی اسـت کـه شبیه یک مثلث با یک فلش دوتایی بالای ان اسـت. برای ایجاد یک تصویر آینه اي از عکس خود، روی سمبل ضربه بزنید. اگر متنی در تصویر وجوددارد کـه می خواهید مردم بخوانند، ممکن اسـت بخواهید یک تصویر آینه‌اي بسازید – این متن را معکوس میکند.

 

گاهی اوقات این عملکرد ترکیب را التیام می بخشد. و گاهی اوقات باعث می شود حداقل بـه گفته شـما بهتر بـه نظر برسید. ببینید، وقتی بـه عکس‌هاي‌ خودمان نگاه میکنیم، اغلب فکر نمیکنیم کـه آن ها شبیه ما هستند، اما با انتخاب تصویر آینه‌اي، نسخه‌اي از خودرا کـه در آینه میبینیم بـه دست می‌آوریم. طبق معمولً این را جذاب‌تر می دانیم.

 

6. نحوه انتخاب فریم از Live Photos

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

اگر یکی از ویژگی‌هاي‌ Photos وجوددارد کـه بـه شـما خاطرجمعی میدهد کـه هرگز نمی خواهید این برنامه آیفون را حذف کنید، این توانایی انتخاب قاب کامل یک Live Photo قبل از ویرایش اسـت.

 

عملکرد Live Photos با گرفتن یک کلیپ ویدیویی سه ثانیه‌اي کـه میتوانید یک عکس ثابت مستقل از ان انتخاب کنید، بـه ثبت لحظه‌هاي‌ عالی کمک میکند. Live Photos برای عکاسی اکشن – مانند حیات وحش و ورزش – عالی اسـت، اما برای پرتره نیز مفید اسـت زیرا گاهی اوقات کوچک‌ترین تغییر در حالت چهره می تواند عکس را ایجاد کند.

 

برای مثال، میتوانید اخم را بـه لبخند تبدیل کنید، چشم‌هاي‌ کسی را پلک نزنید، یا لحظه‌اي را کـه پای سوژه‌تان بـه توپ فوتبال لگد میزند، ثبت کنید.

 

برای این کـه بتوانید یک عکس زنده را ویرایش کنید، باید با فعال کردن Live Photos شروع کنید، کـه می توانید با باز کردن دوربین خود و نگاه کردن بـه گوشه بالا سمت راست، اینکار را انجام دهید. سه دایره متحدالمرکز را خواهید دید. درصورت مشاهده یک خط مورب از طریق سمبل، Live Photo خاموش اسـت.

 

برای روشن کردن ان؛ روی سمبل ضربه بزنید. خط ناپدید می شود و کلمه “زنده” بـه طور خلاصه بـه رنگ زرد در بالای صفحه ظاهر می شود. برای ویرایش عکس زنده خود آماده اید؟ بـه همین اسانی:

 

  1. روی Edit کلیک کنید.
  2. روی سمبل Live Photos «سه دایره متحدالمرکز» در پایین صفحه ضربه بزنید. کلیپ را خواهید دید کـه بـه قاب تقسیم شده اسـت.
  3. انگشت خودرا در امتداد قاب ها بلغزانید تا زمانی کـه بهترین مورد را پیدا کنید.
  4. انگشتت را بلند کن
  5. اگر میخواهید این تصویر را بـه تصویری تبدیل کنید کـه در رول دوربین خود میبینید، روی دکمه «Make Key Photo» ضربه بزنید.
  6. اگر می خواهید کادر خودرا بـه یک عکس تبدیل کنید، روی دکمه زرد «Live» در بالا ضربه بزنید و حالت Live Photos را برای تصویر خود غیرفعال کنید.

 

یک نکته قابل توجه: در حالی کـه می توانید یک عکس زنده را بـه یک عکس ثابت تبدیل کنید، نمیتوانید یک عکس ثابت را بـه یک عکس زنده تبدیل کنید. اگر آزادی انتخاب بهترین قاب را دوست دارید، Live Photos را روشن نگه دارید.

 

7. نحوه تغییر فیلتر عکس

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

آیفون دارای 10 فیلتر مختلف اسـت، از واضح، یک نسخه تقویت‌شده از اصلی شـما، تا نوآر، سیاه و سفید کلاسیک. چه تصمیم بگیرید کـه از نسخه اصلی استفاده کنید یا از یکی از فیلترهای اپل استفاده کنید، می توانید «تغییر خودرا اضافه کنید» و عکس‌هاي‌ خودرا مطابق با سبک خود ویرایش کنید. برای امتحان کردن فیلتر از پیش تعیین شده، مراحل زیر را دنبال نمایید.

 

  1. در حالت ویرایش، روی نمادی کـه مانند سه دایره در هم قفل شده اسـت کلیک کنید.
  2. انگشت خودرا در امتداد نوار لغزنده بکشید یا روی هر عکس کوچک ضربه بزنید تا هر فیلتری را کـه در تصویر بزرگ تر بالا منعکس شده اسـت ببینید.

 

8. چگونه عکس های آیفون خود را شخصی سازی کنیم

هنگامی کـه یک عکس از یک Live Photo ایجاد کردید و ان را بـه شکل و اندازه اي کـه می خواهید دریافت کردید، راه هاي‌ دیگری برای تنظیم دقیق تصویر وجوددارد. نمادی کـه می خواهید بـه دنبال ان بگردید، بـه طور مناسب، یک تیونر اسـت – دایره‌اي کـه سوزنی بـه یکی از هفت نقطه اطراف ان اشاره دارد. ان را در پایین صفحه، چند سمبل در سمت چپ ابزار برش خواهید یافت.

 

در این جا، می توانید نوردهی، درخشش، کنتراست و موارد دیگر را افزایش یا کاهش دهید. فقط انگشت خودرا در امتداد خطوط پایین بکشید. برای افزایش مقدار بـه یک جهت و برای کاهش ان در جهت مخالف بروید. انجام اینکار عکس هاي‌ شـما را متحول می کند. ممکن اسـت آن قدر از محصول نهایی حيرت زده شوید کـه در نهایت عکس هاي‌ تصادفی را برای سرگرمی ویرایش کنید. 

 

و بـه یاد داشته باشید: اگر ویرایش هاي‌ خودرا دوست ندارید، همیشه می توانید تغییرات را حذف کرده و از نو شروع کنید. هنگامی کـه از عکس ویرایش شده خود راضی هستید، بـه سادگی روی زرد “انجام شد” در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید. در برنامه Photos شـما ذخیره میشود، جایی کـه میتوانید ان را ایمیل، پیامک یا AirDrop کنید تا بـه اشتراک بگذارید.

 

9. بهبود خودکار عکس

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

وقتی روی ابزار تیونر ضربه می زنید، یک ردیف از نمادها را در زیر عکس میبینید. نخستین مورد با برچسب “Auto” مانند یک عصای جادویی بـه نظر میرسد و می تواند برای اعمال تنظیمات استاندارد مفید باشد.

 

با این حال، حرفه اي ها طبق معمولً از این عملکرد اجتناب می کنند زیرا نظارت ویرایش را از بین میبرد. هنگام ویرایش از یک لمس ملایم استفاده کنید و سعی کنید از دکمه عصای جادویی دور بمانید. “شـما می خواهید بـه جای این کـه اجازه دهید تلفن اینکار را برای شـما انجام دهد، هر یک از تنظیمات کوچکی را کـه می توانید انجام دهید بازرسی کنید.”

 

بیشتر بخوانید: 30 تا از بهترین ترفندهای مخفی گوشی آیفون

 

10. نوردهی را تغییر دهید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

تراز کردن بازی عکس تلفنی شـما زمانی شروع می شود کـه تصویر خودرا ثبت میکنید. “مطمئن شوید کـه وقتی عکس خودرا می‌گیرید، پشت شـما بـه منبع نور شـما «مانند یک پنجره» باشد و نور کافی روی سوژه شـما باشد.”

 

اگر بهترین نور را برای شروع ندارید یا نمیتوانید بـه درستی خودرا قرار دهید – مثلا شاید مناظر خاصی را در پس زمینه بخواهید – نگران نباشید. هنگامی کـه بدانید چگونه عکس‌ها را در آیفون ویرایش کنید، می توانید همه ی را فریب دهید کـه فکر کنند دوربین شـما مقدار کامل نور را گرفته اسـت.

 

نخستین سفارش کاری شـما در مواجهه با یک عکس خیلی تاریک؟ افزایش نوردهی «بـه دنبال سمبل دایره حاوی علامت مثبت و منفی بگردید.» این ویژگی می تواند تصویر را زنده کند، اما زیاده روی در ان می تواند جزئیات را پاک کند، بنابر این بـه آرامی پیش بروید. ابزارهای دیگری برای افزایش روشنایی وجوددارد و زمانی کـه از ترکیبی از انها استفاده میکنید، ممکن اسـت تصویر شـما بهترین بـه نظر برسد.

 

11. درخشندگی را تنظیم کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

همان طور کـه برنامه Voice Memo دارای بیش از ده ها ویژگی اسـت کـه کاربران اغلب نادیده میگیرند، برنامه Photos شامل ابزارهایی اسـت کـه احتمالاً از انها غفلت کرده اید. بـه عنوان مثال، ویژگی درخشش را درنظر بگیرید، کـه جزئیات را التیام می بخشد و عکسها را زنده تر نشان می دهد.

 

«تنظیم نوردهی تمام مقادیر نور داخل یک تصویر را تنظیم میکند و باعث میشود همه ی آن ها کمی روشن‌تر عمل کنند. با این حال، تنظیم درخشش تنها بر روی رنگ‌هاي‌ میانی تصویر تأثیر می گذارد، کـه شـما را از نوردهی بیش از حد برجستگی‌هاي‌ تصویرتان باز می‌دارد.»

 

سمبل تنظیم درخشش دایره اي اسـت کـه بین سفید و سیاه با یک خط موج دار تقسیم شده اسـت. بـه نظر میرسد یک یین یانگ بدون نقطه اسـت.

 

12. هایلایت را تنظیم کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

در سمت راست سمبل برلیانس یک دایره تقسیم شده اسـت. نیمه سمت راست یکدست سفید و نیمه چپ خطوط سیاه و سفید اسـت. تنظیم هایلایت یک تغییر در تنظیم نوردهی اسـت، اما فقط روشنایی را در روشن ترین مناطق عکس اصلی افزایش می دهد.

 

13. سایه ها را تنظیم کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

سایه ها عمق و ابعاد بیشتری بـه عکس شـما می بخشند و یکی از راه هایي هستند کـه افراد را در پس زمینه اي روشن تر جلوه می دهند. تنظیم سایه ها کم و بیش برعکس تنظیم هایلایت اسـت. بـه شـما این امکان را می دهد کـه بـه صورت دستی مناطقی از عکس را کـه سایه بیشتری دارند روشن یا تیره کنید، کـه ممکن اسـت جزئیات بصری نداشته باشند.

 

سمبل سایه دایره اي اسـت کـه بـه دو قسمت تقسیم شده اسـت کـه نیمه سمت راست دارای خطوط سیاه و سفید و نیمه سمت چپ سیاه و سفید اسـت.

 

14. کنتراست ایجاد کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

گاهی اوقات یک عکس خیلی روشن یا خیلی تاریک می شود و بـه عمق بیشتری نیاز دارد. تنظیم کنتراست روی عکس می تواند دیدن جزئیات را جالب‌تر و راحت‌تر کند. ابزار کنتراست بـه ما این امکان را میدهد کـه رنگ‌هاي‌ تیره را تیره‌تر و رنگ‌هاي‌ روشن را روشن‌تر کنیم، اما مراقب باشیم کنتراست زیادی اضافه نکنیم، زیرا می تواند عکس را خراب کند.

 

در این جا نحوه ویرایش عکسها در آیفون خود با استفاده از ابزار کنتراست آورده شده اسـت: روی نمادی کـه یک دایره بـه دو قسمت تقسیم شده اسـت، با سمت راست سفید و سمت چپ یکدست سیاه ضربه بزنید. برای افزایش سطح کنتراست، انگشت خودرا بـه سمت چپ بکشید.

 

15. عکس را روشن کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

تنظیم روشنایی یک عکس با افزایش نوردهی، درخشش یا هایلایت یکسان نیست. برخلاف ان روش‌ها، این روش بر روی تمام پیکسل‌ها بـه یک اندازه تأثیر می گذارد. با افزایش روشنایی یک عکس، می توانید هردو قسمت تاریک و روشن را روشن کنید. برای شروع آماده اید؟ روی سمبل دایره سفید با نقاط سفید در اطراف ان ضربه بزنید – شبیه بـه خورشید اسـت.

 

16. رنگ ها را تقویت کنید

رنگ‌هاي‌ هوم در مقابل ابزارهای اشباع و شادابی کـه درکنار سایر ویژگی‌هاي‌ ویرایش خواهید یافت، شانسی ندارند. این کـه از یکی روی دیگری استفاده کنید یا هردو را بـه تصویر و رنگی کـه می خواهید برسید بستگی دارد. برای تقویت رنگ عکس هاي‌ خود، ترفندهای آیفون زیر را امتحان کنید.

 

17. اشباع را تنظیم کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

اگر رنگ‌هاي‌ روی عکس شـما کمی کسل‌کننده بـه نظر می رسند و میخواهید ان‌ها را زنده‌تر کنید، میتوانید اینکار رابا اشباع انجام دهید. اشباع کلید ایجاد یک تصویر سیاه و سفید یا تصویری اسـت کـه با رنگ ظاهر می شود. در حالی کـه اشباع بیش از حد یک تصویر می تواند مصنوعی بـه نظر برسد، ابزاری عالی برای برجسته کردن عکس هاي‌ طبیعت اسـت.

 

در بین نمادهای ویرایش حرکت کنید تا زمانی کـه بـه دایره اي برسید کـه رنگین کمان داخل ان اسـت. نوار عدد گیری را بـه سمت چپ بچرخانید تا تصویر رنگی تر شود یا بـه سمت راست بچرخانید تا ان را خاکستری کنید.

 

تنظیمات تدریجی را انجام دهید تا عکس رابا آنچه چشم شـما میبیند مطابقت دهد. اگر قبلاً عکس را روشن کرده اید، اگر اصلاً نیاز بـه تنظیم ان دارید، ممکن اسـت نیازی بـه افزایش اشباع زیاد نداشته باشید.

 

18. شادابی را تنظیم کنید

چگونه با گوشی آیفون عکس ها را ادیت کنیم

در سمت راست سمبل اشباع، سمبل ارتعاش اسـت، کـه همچنین دایره اي با رنگین کمان در داخل اسـت، اگر چه رنگین کمان روی ان نوارهایی دارد. «اشباع باعث تغییرات چشمگیرتر میشود و ارتعاش ظریف‌تر خواهد بود».

 

این یک گزینه عالی برای تنظیم رنگ عکسهایی اسـت کـه افراد را نشان می دهد. سرزندگی باعث می شود رنگ‌ها بدون این کـه تصادفاً سوژه‌هاي‌ انسانی شـما نارنجی بـه نظر برسند، ظاهر شوند. اما هنگام تنظیم اشباع یا سرزندگی مراقب باشید، زیرا اندکی بسیار زیاد اسـت. اضافه کردن حتی کمی بیش از حد، تصویر شـما را ارزان و فتوشاپی می کند.

 

بیشتر بخوانید: گران قیمت ترین گوشی های موبایل دنیا در سال 1402

 

در پایان

علاوه بر برنامه Photos کـه با تمام آیفون ها ارائه می شود، برنامه هاي‌ دیگری نیز وجوددارد کـه عکاسان حرفه اي برای ویرایش عکس هاي‌ فوری شـما توصیه می کنند. تعداد زیادی از آن ها رایگان هستند.

 

ما Adobe Lightroom را توصیه می کنیم: «برای این کـه بدون ترفندهای زیادی بـه عکس هاي‌ خود نگاهی حرفه اي داشته باشید. از تمام ابزارهایی استفاده می کند کـه حرفه‌اي‌ها استفاده می کنند و گزینه‌هاي‌ واقعاً قدرتمندی مانند ایزوله سوژه و آسمان دارد.»

 

آماندا سودیماک یک عکاس جهانی اسـت کـه عکاسی را بـه صورت آنلاین نیز آموزش می دهد. او مانند دیگر متخصصان، از لایت روم «تقریبا برای همه ی چیز در تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها» استفاده می کند.

 

او همچنین توصیه می کند VSCO را امتحان کنید – زیرا دارای فیلترها، افکت‌ها و از پیش تنظیم‌هاي‌ پیشرفته برای کمک بـه التیام عکس‌هاي‌ شـما اسـت – و Facetune کـه بـه گفته او «در واقع در روتوش خودکار بسیار خوب اسـت». چهره‌ها را میتوان بـه اسانی بیش از حد ویرایش کرد، کـه باعث می شود جعلی بـه نظر برسند، بنابر این یقیناً با اپلیکیشن Facetune کمتر میشود.

جدیدترین مطالب سایت