آموزش تهیه دمنوش و چای عناب

آموزش تهیه دمنوش و چای عناب

طرز تهیه چای عناب 

دمنوش عناب اضافه بر خواصی که دارد می‌تواند بسیار موثر برای بدن و دوری از سرطان باشد .

 

عناب میوه اي شیرین و خوش طعم هست.عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» نیز می نامند.عناب از نظر طب سنتی ایران طبیعتی معتدل دارد و به عقیده ابوعلی سینا کمی سرد می باشد. عناب را شسته و خیس کنید.

 

سپس هسته آن را بیرون آورده و میوه خرد شده را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. به علت شیرین بودن دانه هاي عناب نیازی به شیرین کردن نمی باشد و در صورت تمایل میتوانید چند قطره آب لیموترش بهدمنوش عناب اضافه کنید.

آموزش تهیه دمنوش و چای عناب

خواص دمنوش عناب :

برای رفع استرس و اضطراب خوب هست. به علت دارا بودن انتی اکسیدان ها، روند پیری پوست را کاهش می‌دهد. به علت داشتن لعاب چندان، نرم کننده سینه و ملین هست.

 

کاهش دهنده فشارخوناست. عناب کمک به هضم غذا می‌کند و تصفیه کننده خون هست. گرفتگی صدا را برطرف میکند و موجب تقویت دستگاه گوارشی میشود.

 

 با دقت به مطالعات جدید، عصاره عناب مهارکننده سلول هاي سرطان خون هست زیرا به علت داشتن ویتامین C و انتی اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال هاي آزاد و در نتیجه کمک به بازرسی و رشد تومور و سلول هاي سرطانی هست.

 

موارد منع مصرف چای عناب :

 افرادی که از نفخ بیش از حد، انگل هاي روده اي و خلط بیش از حد رنج می‌برند، بهتر هست گذشته از مصرف عناب با دکتر مشورت کنند. مصرف عناب برای زنان باردار باید با آگاهی دکتر انجام شود. مصرف چندان چای عناب برای افرادی که دچار غلظت خون می باشند پیشنهاد نمیشود.

آموزش تهیه دمنوش و چای عناب

خواص عناب :

 

عناب و سرماخوردگی

 

در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار پیشنهاد شده هست. چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیري از سرماخوردگی نیز کمک میکند.

 

اگر دچار سرماخوردگی شده اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی هست. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C هست. عناب به علت داشتن لعاب چندان، نرم کننده سینه و ضد سرفه هست.

جدیدترین مطالب سایت