خوراک سبزیجات یک غذای خوشمزه و تضمین کننده سلامت

خوراک سبزیجات یک غذای خوشمزه و تضمین کننده سلامت

طرز تهیه خوراک سبزیجات

 

خوراک سبزیجات یکی از غذا هاي اصلی هست که افزون بر طعمی که دارد بسیار خوشگل هست در ادامه با خوراک سبزیجات یک غذای خوشمزه و تضمین کننده سلامت ما را دنبال نمایید. 

 

مواد لازم خوراک سبزیجات :

 
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
فلفل رنگی ۴ عدد
قارچ خرد شده ۲۰۰ گرم
ذرت بخارپز ۴۰۰ گرم
پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد متوسط
آبلیمو ۳ قاشق رستوران
زعفران حل شده ۲ قاشق رستوران
فلفل سیاه ۲ قاشق چایخوری
نمک و روغن به مقدار ضروری
خامه رقیق شده ۲۰۰ گرم

 

 

دستور تهیه خوراک سبزیجات :

۱۰۰ گرم از خامه داخل غذا بهرهگیری میشود و ۱۰۰ گرم برای تزئین نگه داشته میشود.پیاز را داخل ظرفی که روغن داخل آن گرم شده می ریزیم و تفت می‌دهیم تا حدی که سبک شود.

 

سینه مرغ را نگینی متوسط خرد کرده ایم و به پیاز افزون میکنیم و تفت میدهیم تا سبک شود.حرارت این غذا باید چندان باشد تا سبزیجات آب نیندازد.این غذا بیشتر با نان و برای شب آماده میشود.

 

سبزیجات را باید به ترتیب دوران پخت افزون کنیم.فلفل دلمه اي هاي خرد شده را افزون میکنیم.اگر مرغ بوی ضخم داشته باشد اسانس یک ورقه لیموی تازه را روی مرغ بریزیم بوی ضخم آنرا می‌گیرد.
 
 
نمک و آبلیمو و فلفل و زعفران افزون میکنیم تا مرغ مزه دار شود.غذا را تفت می‌دهیم وقتی فلفل ها اندکی سبک شدند قارچ را افزون می‌کنیم.
 
 
در ظرف را میگذاریم تا مواد بخارپز شود بعد ذرت را افزون کرده و میگذاریم کمی دیگر مواد بپزند در آخر خامه را افزون میکنیم.چون ذرت بخارپز شده نیاز به پخت چندان ندارد برای همین در اواخر کار آنرا افزون کردیم.
 
 
حدود ۴۵ دقیقه یا کمتر در کل برای پختن این غذا ضروری هست.وقتی غذا آماده شد میگذاریم سرد شود بعد با ۱۰۰ گرم خامه روی آنرا تزئین می‌کنیم.
 
جدیدترین مطالب سایت