دستور پخت سیب پلو کرمانشاهی عالی و خوشمزه

دستور پخت سیب پلو کرمانشاهی عالی و خوشمزه

سیب پلو کرمانشاهی را از دست ندهید 

 

سیب پلو کرمانشاهی یکی از غذا هاي کامل و اصیل شهر کرمانشاه می باشد که بسیار در ایران طرفدار دارد در ادامه می‌توانید با دستور پخت سیب پلو کرمانشاهی بی مشابه و خوشمزه تالاب را دنبال نمایید. 

 

جای جای ایران عزیزمان پر هست از فرهنگ هاي خوراکی متنوع که هر کدام به تنهایی بی مشابه و انحصار به فرد میباشند. یکی از این اقلیم هاي بی مشابه غرب کشور هست که می‌توانیم

 

از خوراک ها و غذاهایی که در آن منطقه طبخ می‌شود کمال بهرهگیری را بکنیم و گه گاهی آنها را جای گزین غذا هاي روتین و همیشگی مان کنیم. مانند همین سیب پلوی کرمانشاهی که قرار هست امروز باهم با

 

طرز تهیه آن راکه اتفاقاً خیلی هم راحت و آسان هست بیشتر آشنا شویم. در ادامه با اجازه از محضر همه ی کدبانوهای کرمانشاهی عزیز، با ایرانگردی به مقصد کرمانشاه با ما همراه باشید.

 

مواد ضروری برای تهیه سیب پلو کرمانشاهی :

 

دستور پخت سیب پلو کرمانشاهی عالی و خوشمزه

 

طرز تهیه سیب پلو کرمانشاه :

گذشته از این که فرآیند طبخ کردن را آغاز کنیم برنج پاک کرده را شسته و برای 1 تا دو ساعت خیس میکنیم. تکه هاي مرغ راکه برای لذیذتر شدن آن میتوانیم از ران مرغ بهرهگیری کنیم. تکه هاي مرغ را همراه با نمک و پودر فلفل سیاه مزه دار میکنیم.

 

سایت تالاب : بهتر هست تکه هاي مرغ را نیم ساعت داخل یخچال قرار بدهیم تا دقیقاً طعم دار شوند. حالا داخل یک قابلمه مناسب 2 پیمانه آب ریختیم و روی شعله قرار میدهیم تا جوش بیاید و بعد پیازی راکه خلالی خرد کردیم را افزون میکنیم.

 

و بعد تکه هاي مرغ مزه دار شده را افزون می‌کنیم، کمی زردچوبه به آب افزون می‌کنیم و اجازه میدهیم تا 25 تا 30 دقیقه تکه هاي مرغ بپزد.

 

بعد از دوران داده شده مرغ ها را از آب خارج میکنیم. می‌توانیم انها را داخل آبکشی بریزیم تا دقیقاً آب اضافی آن گرفته شود. حالا مرغ هاي پخته شده را در تابه اي که اندکی روغن داخل آن ریختیم قرار می‌دهیم و انها را سرخ می‌کنیم تا دو طرف آن طلایی شود.

 

مرغ هاي سرخ شده را فعلاً کنار می‌گذاریم. حالا نوبت سرخ کردن سیب زمینی هایي هست که آن رابه صورت مکعبی در ابعادی به اندازه تقریبی 1 سانتی متر برش زدیم.

4 تا 5 پیمانه آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. کره رابه آب افزون می‌کنیم.

 

وقتی آب به جوش آمد اندکی زردچوبه به آن افزون می‌کنیم و تا برنج خوش رنگتر شود و آنگاه برنج را افزون می‌کنیم و زیر حرارت را بالا می‌بریم تا آب برنج دقیقاً بخار شود. اگر به برنج هنگام خیس دادن آن نمک افزون نکرده بودیم، مقدار مناسبی نمک هم به آب برنج افزون می‌کنیم.

 

زمانی که آب برنج تبخیر شده بود سیب زمینی هاي سرخ شده را همراه با شوید خرد شده به برنج افزون میکنیم.

 

برنج را همراه با سیب زمینی و شوید آمیخته می‌کنیم و تکه هاي مرغ سرخ شده را روی برنج می چینیم.

 

سایت تالاب : درب قابلمه را قرار می‌دهیم و صبر میکنیم تا بخار برنج بالا بیاید در این فاصله زعفران رابا دو قاشق سوپخوری آب جوش دم می‌کنیم و بعد در گوشه اي از سیب پلو می ریزیم.

 

حالا اجازه می‌دهیم تا برنج دقیقاً بپزد و دم بکشد. در این فاصله کشمش ها راکه از گذشته خیس کردیم را همراه با مقدار کمی روغن روی شعله با حرارت ملایم حدوداً 1 دقیقه تفت میدهیم.

 

وقتی برنج دم کشید، قسمت زعفرانی پلو را جدا کنید و سیب پلو را در ظرف مورد نظرمان میکشیم و بعد پلوی زعفرانی را همراه با کشمش هاي تفت داده شده روی غذا می ریزیم و اندکی زیره هم می پاشیم و برای تزئین هم از چند شاخه کوچک شوید تازه بهرهگیری می‌کنیم. سیب پلو ما آماده میل کردن هست. ان شاءالله آنرا تهیه کنید و ازآن لذت ببرید.

 

جدیدترین مطالب سایت