طرز تهیه غذای کومپیر ترکی بسیار خوش طعم

طرز تهیه غذای کومپیر ترکی بسیار خوش طعم

طرز تهیه غذای کومپیر ترکی بسیار خوش طعم

اگر به کشور ترکیه تردد کرده باشید حتما با کومپیر آشنا خواهید شد در ادامه با طرز تهیه غذای کومپیر ترکی بسیار خوش طعم سایت تالاب را دنبال کنید.

 

از کشور ترکیه برای شما طرز تهیه غذای خوشمزه ای را داریم که کومپیر نام دارد و بصورت ساندویچ سرو می شود. حتما یکبار این غذا را امتحان نمایید. 

 

مواد لازم برای کومپیر ترکیه :

سیب زمینی خیلی بزرگ  3 عدد
کنسرو ذرت نصف پیمانه 
 کنسرو نخود فرنگینصف پیمانه 
سوسیس خرد شده و تفت داده شده یک پیمانه 
کالباس4 ورق
خیار شوریک پیمانه
فلفل شیرین قلمینصف پیمانه
پنیر پیتزای رنده شدهنصف پیمانه
سس مایونزمقداری
سس کچاپمقداری
کرهمقداری

طرز تهیه کومپیر ترکیه :

ابتدا فر را با درجه 200 می گذاریم گرم شود .سپس بعد از 15 دقیقه خوب  وقتی فر گرم شد، سیب زمینی ها را شسته و داخل فویل می پیچیم و آنها را داخل سینی فر گذاشته و داخل فر قرار می دهیم و درجه فر را تا 250 درجه یا کمی کمتر افزایش می دهیم. چون سیب زمینی ها بزرگ است تقریبا یک ساعت و نیم زمان می برد

 

تا پخته شود و برای اینکه مطمئن شویم سیب زمینی ها پخته چاقویی از روی فویل به داخل آن فرو می کنیم. با زدن چاقو اگر سیب زمینی نرم بود، پخته است و گرنه زمان پخت را بیشتر می کنیم.

 

مواد لازم بالا را خرد کرده و کنار می گذاریم.

 

سپس سیب زمینی را همانطور که داغ است با چاقو برش زده البته برش را تا آخر نمی زنیم تا حالت سیب زمینی و کاسه ای اش را از دست ندهد. سپس داخلش را با قاشق تا حدی می تراشیم و پوره سیب زمینی را خالی می کنیم. سپس کمی نمک روی آن پاشیده و یک قاشق پر از پنیر پیتزا و کره را با پوره سیب زمینی مخلوط می کنیم.

 

تا پوره سیب زمینی سرد نشده پنیر را مخلوط می کنیم تا پنیر آب شود این مواد و دوباره به کاسه سیب زمینی بر می گردانیم و روی آن را از مواد خرد شده به دلخواه پر می کنیم و روی آن سس مایونز و سس کچاپ می ریزیم.این غذا یک غذای ترکیه ای محسوب می شود که طعم و شکل جالبی دارد. البته در مغازه های ترکیه داخل سیب زمینی را به میل مشتری پر می کنند مثل  پاستا، زیتون، ترشی، تخم مرغ و سالاد الویه  و مواد گفته شده بالا.

 

جدیدترین مطالب سایت