طرز پخت نان سیب گردو با طعم فوق العاده دارچین

طرز پخت نان سیب گردو با طعم فوق العاده دارچین

نان سیب گردو به همراه دارچین 

 

برای درست کردن نان ضروری نیست ساعت ها خسته کنید خودرا با یادگیری زیر در خدمت تان هستیم ودر ادامه میتوانیدبا طرز پخت نان سیب گردو با طعم بی مشابه دارچین سایت تالاب را دنبال نمایید. 

 

مواد ضروری برای تهیه نان پونچيک :

 

طرز پخت نان سیب گردو با طعم فوق العاده دارچین

طرز تهیه نان سیب و دارچین :

ابتدا خمير نان رابا دستور پايين آماده كنید. 1 قاشق سوپخوری آرد و 1 قاشق سوپخوری شكر و 1/2 پيمانه شير ولرم رو هم زدم و 1 قاشق سوپخوری خمير مايه ريختم و 10 دقيقه گذاشتم تا عمل بياید 4 قاشق سوپخوری شكر و كمی نمک و 50 گرم روغن يا كره ذوب شده

 

را در ظرفی ديگر هم زدم و 2 عدد تخم مرغ افزون كردم ودر حد آمیخته شدن هم زدم و مايه قبلی را هم ريختم و هم زدم آنگاه حدود 350 گرم آرد را ريختم تا حدي كه به دست نچسبد

 

اگرچه به آب خور آردتان بستگی دارد آرد را همه ی وقت بتدریج افزون کنید ورز دادم ودر ظرف گذاشتم روی آنرا پوشاندم تا يک ساعت در دمای اتاق استراحت كند.

 

دراين فاصله مواد سيب و دارچين را آماده كردم، 3 عدد سيب را پوست گرفته و رنده درشت زدم و با 150 گرم شكر آمیخته كردم روی حرارت هم زدم تا آب آن كشيده شود حدود يک سوم پيمانه گردوی نگينی شده و كمی دارچين زدم و خاموش كردم تا خنک شود. 

 

طرز پخت نان سیب گردو با طعم فوق العاده دارچین

نان پونچيک آماده برای رفتن به داخل فر

 

بعد از يک ساعت كه خمير دو برابر شد، خمير رابا وردنه به اندازه كف قالب تارت به ضخامت نیم سانت باز كردم و وسط قالب مواد سيب و دارچين و گردو را ريختم و از خمير نوار باريك روی آن گذاشتم.

 

دوباره يک ربع استراحت دادم و روی آن رابا زرده و زعفران با برس زدم و خرفه پاشيدم و داخل فر ١٦٠ به مدت بيست دقيقه گذاشتم. نان خوشمزه با طعم بینظیر آماده شد.

 

جدیدترین مطالب سایت