نکاتی برای طرز تهیه باقالی پلوی خوشمزه با ماهیچه

نکاتی برای طرز تهیه باقالی پلوی خوشمزه با ماهیچه

ترفند تهیه باقالی پلوی خوشمزه

باقالی پلو از غذا هاي اصیل ایرانی و مخصوص مهمانی و پذیرایی هاي‌ مهم می‌باشد. در این جا ما نکاتی برای خوشمزه تر شدن باقالی پلو و همچنین طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه را برای شما آموزش داده ایم.

نکاتی مهم سلامتی و تغذیه در خوردن باقالی پلو با ماهیچه در آخر ذکر شده است . حتماً مطالعه نمایید.

 

1. حتماً از باقلا‌هایي استفاده کنید که پوست سبز رنگی دارند و البته به مدت طولانی هم فریز نشده‌اند زیرا ماندن طولانی‌مدت باقلا در فریزر باعث تغییر رنگ و طعم این ماده غذایی میشود.

 

2. بهتر است نصف مقدار برنج، باقلا اضافه کنید. یعنی در 4 پیمانه برنج، 2 پیمانه باقلا بریزید.

 

3. بهترین گوشت‌ ها برای صرف با باقلاپلو، گوشت‌هاي‌ گردن و ماهیچه هستند البته این غذا با گوشت مرغ نیز خورده میشود. جالب است بدانید که جنوبی‌ها این برنج مخلوط رابا ماهی هم میخورند.

 

4. قبل از افزودن باقلا به برنج آب کش‌شده، بهتر است ان رابه مدت 5 تا 6 دقیقه در آب جوش قرار دهید و با دم کشیدن کامل برنج، باقلاها نیز مغزپخت خواهندشد. یادتان باشد که این مرحله نباید خیلی طولانی شود

 

زیرا درصورت زیاد جوشیدن باقلاها در آب،‌ بعد از دم کشیدن همراه برنج، له خواهند شد. درضمن، هنگام جوشیدن باقلا‌ها در آب، کفی روی آن ها را میگیرد که باید ان را بردارید زیرا در غیر این صورت باقلاپلو رنگ کدر و تیره‌اي پیدا میکند که چندان خوشایند نیست.

 

5. گاهی باقلاها به‌خوبی پخته نمیشوند. این نوع ناپز هستند و هر قدر روی حرارت بمانند، بازهم پخته نخواهند شد بنابر این بهتر است از حرارت دادن آن ها خودداری و از خوردنشان صرف‌نظر کنید.

 

6. سبزی مناسب این غذا شوید است که توصیه می شود از نوع تازه ان استفاده کنید. درضمن می توانید هنگام دم کشیدن برنج، یک شاخه سیر تازه در بین ان قرار دهید تا عطر منحصر بفردی بگیرد.

 

7.اگر باقلاپلوی‌تان با گوشت گردن بود، برای طعم دادن بیشتر به این غذا می توانید روی برنج در حال دم کشیدن، دارچین بیفزایید و روی گوشت نیز کمی‌ دارچین بریزید. به این ترتیب غذا طعم متفاوت‌تری پیدا خواهد کرد.

 

8.ته دیگ این غذا میتواند مخلوط برنج با باقلا یا نان، به‌خصوص نان تافتون، باشد. به این ترتیب دیگر با هیچ بهانه‌اي از خیر ته دیگ تهیه شده نخواهید گذشت.

 

9. بهترین همراه غذایی که بشما پیشنهاد میکنم، سالاد شیرازی و ترشی است البته بسته به ذائقه‌تان میتوانید هر همراه غذای دیگری نیز انتخاب کنید.

 

10. از نظر طعم، نوشیدنی مناسب می تواند یک لیوان شربت عرق نعنا یا گلاب باشد. البته شربت بهارنارنج نیز با این غذا طعم مناسبی ایجاد خواهد کرد.

 

نکاتی برای طرز تهیه باقالی پلوی خوشمزه با ماهیچه

آموزش طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

آموزش ما بسیار حرفه اي و ساده است . امیدواریم با دقتی که بخرج میدهید بهترین باقلی پلو با ماهیچه درست نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه:

 برنج ایرانی: 1000گرم
ماهیچه گوسفندی: 500 گرم
شوید خشک: 300 گرم
باقلا سبز ایرانی: 400 گرم
پیاز سرخ شده «متوسط»: یک شماره
زعفران : یک  قاشق چای خوری
روغن هسته انگور«روغن مایع»:  یک فنجان
نمک و فلفل : به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه :

چربی هاي‌ ماهیچه را از ان جدا کنید کاملا تمیز شود.ماهیچه ها رابه همراه پیاز سرخ شده و نمک و فلفل و روغن در حرارت خیلی کم به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بپزید.

 

شویدها رابه مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آب خیس کنید. برنج را مطابق دستور غذای پلو بپزید. دو دقیقه قبل از این که برنج را آب کش کنید باقالی ها رابه ان اضافه کنید. 

 

برنج و باقالی رابه آرامی آب کش کنید. ¼ پیمانه آب و روغن را در قابلمه بریزید و حرارت دهید. در همین حین برنج و باقالی و شوید را در داخل قابلمه بریزید .

 

پس از چند دقیقه روی در قابلمه رابا دمکنی و یا دو لایه دستمال حوله اي بپوشانید. زعفران رابا یک قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. با ۶ قاشق برنج در ظرف جداگانه مخلوط کنید.

 

برنج را در ظرف بریزید و برنج آغشته به زعفران رابه روی ان اضافه کنید.

 

نکاتی برای طرز تهیه باقالی پلوی خوشمزه با ماهیچه

نکات مهم تغذیه برای خوردن باقالی پلو با ماهیچه

اگر فشارخون دارید

بهتر است به برنج کمی ‌سیر تازه بیفزایید و افزودن نمک را بسیار محدود کنید. میتوانید درکنار مرغ از سیب‌زمینی استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است و به بازرسی فشارخون‌تان کمک خواهد کرد.

 

البته درصورت خوردن سیب‌زمینی با این غذا، مقدار برنج مصرفی‌ رابه حداقل برسانید زیرا در غیر این صورت دچار اضافه وزن خواهید شد.

 

اگر چربی خون دارید

بهتر است با این غذا گوشت سفید مانند گوشت بوقلمون یا مرغ میل کنید ان هم قسمت سینه زیرا چربی کمتری دارد، غذا رابا روغن کمتری تهیه و ان رابا یک بشقاب سبزی خوردن میل کنید. این فیبر دریافتی به تنظیم چربی خونتان کمک خواهد کرد.

 

اگر لاغر هستید

بهتر است وقتی غذا را در بشقاب کشیدید، به ان کره بیفزایید و ان رابا یک بشقاب سالاد سبزی‌هاي‌ رنگارنگ و تازه میل کنید. این سبزی‌ها بهتر است شامل گوجه فرنگی، کاهو، کلم‌قرمز و جوانه گندمباشد.

 

پیشنهاد می کنیم باقلی پلو با مرغ رابا یک لیوان آبمیوه تازه خانگی میل کنید تا مقدار کالری‌اي که در واحد حجم دریک وعده غذایی دریافت می کنید، افزایش یابد.

 

باقالی پلو از غذاهای خوشمزه ایرانی که اگر بصورت حرفه ای طبخ شود از بهترین غذاها برای مهمانی و مراسم و میباشد. بهتر است این غذای خوشمزه را ظهرها میل نمایید.

جدیدترین مطالب سایت