آموزش تهیه کیک چاکلت به همراه کرم پرتفالی خوش طعم

آموزش تهیه کیک چاکلت به همراه کرم پرتفالی خوش طعم

آموزش تهیه کیک چاکلت به همراه کرم پرتفالی خوش طعم 

 

با کیک چاکلت ها یا کیک شکلاتی هایی آشنا میشویم که علاوه بر خوشمزگی زیبایی هم دارد اما این بار میخواهیم کرم گرتغالی هم به این کیکمون اضافه کنیم در ادامه تالاب را دنبال کنید.

 

کیک های شکلاتی همیشه پرطرفدار هستند،اگر به آن ها طعم های خاص نیز اضافه کنیم بهتر هم خواهند شد. کیک شکلاتی همراه با طعم پرتقال. 

 

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه
مدت زمان پخت: 40 دقیقه
میزان سرو: 8 نفر

 

مواد لازم کیک شکلاتی:

مارگارین (به دمای محیط رسیده): 175 گرم
پودر قند: 115 گرم
سس کارامل: 4 ق س
تخم مرغ: 3 عدد
آرد: 175 گرم
پودر کاکائو: 2 ق س
بیکینگ پودر: یک و یک دوم ق چ
نمک: یک چهارم ق چ

 

مواد لازم کرم پرتقالی:

زرده تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 75 گرم
نشاسته ذرت (سفیدرنگ): 25 گرم
شی: یک و یک دوم پیمانه
نمک: یک پنسه
اسانس پرتقال: چند قطره
خامه قنادی: 100 گرم

آموزش تهیه کیک چاکلت به همراه کرم پرتفالی خوش طعمطرز تهیه کیک شکلاتی:

1. فر رار وی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. دو عدد قالب گرد 18 سانتیمتری را چرب کرده و کاغذ روغنی بیندازید. مارگارین، پودر قند، سس کارامل، تخم مرغ ها و ترکیب پودر کاکائو، نمک، آرد و بیکینگ پودر سه بار الک شده را در ظرفی ریخته و با همزن برقی حدود پنج دقیقه بزنید تا مایه کیک آماده شود.

 

2. مایه کیک را دو قسمت کرده در هر دو قالب به طور مساوی بریزید. سپس روی مواد را با پالت صاف نمایید و در فر از پیش گرم شده به مدت تقریبی 40 دقیقه بپزید. پس از خارج نمودن کیک از فر اجازه دهید پنج دقیقه در قالب خنک شود. سپس روی توری فلزی برگردانید و کاغذ روغنی ها را جدا نمایید و اجازه دهید کاملا خنک شود

 

3. در این فاصله کرم را آماده نمایید. پس از خنک شدن کامل کیک و کرم، سطح روی کیک ها را در صورت ناصافی با چاقو اره ای مخصوص کیک صاف نمایید. سپس روی یک کیک را با کرم بپوشانید و با پالت صاف کنید و کیک دوم را بر روی آن قرار دهید. در نهایت سطح کیک و دیواره های کیک را با کرم پوشش دهید و با شکلات رنده شده و گل تزیین نمایید.

 

طرز تهیه کرم پرتقالی:

1. زرده های تخم مرغ را کمی با همزن مفتولی دستی بزنید. سپس کنار بگذارید. در ظرف دیگری شکر، نشاسته ذرت و نمک را مخلوط نموده و شیر سرد را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

 

2. سپس بر روی شعله ملایم قرار دهید و دائم هم بزنید تا ته نگیرد و در عین حال غلظت یابد و حالت فرنی پیدا کند. بعد کرم را از روی شعله بردارید و به آرامی بر روی زرده های تخم مرغ بریزید و با قاشق هم بزنید.

 

3. ظرف را بر روی شعله برگردانید و مجددا هم بزنید تا بجوشد و غلیظ شود در حدی که جای پره همزن دستی روی مواد بماند. کرم آماده را از روی شعله بردارید و به ظرف دیگری انتقال دهید. سپس رویش را با کیسه فریزر بپوشانید و اجازه دهید کاملا خنک شود.

 

4. پس از خنک شدن اسانس پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید. در پایان خامه قنادی را فرم دهید و کرم آماده و خنک را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

 

نکته:

1- تمام مواداولیه کیک را قبل از مصرف به دمای محیط برسانید.

 

2- در هنگام اضافه کردن شیر به ترکیب شکر، نشاسته ذرت و نمک از شیر داغ استفاده نکنید زیرا مواد گلوله می شوند و دیگر به راحتی نمی توان آنها را یکدست نمود.

 

3- تمام مدتی که کرم بر روی شعله گاز است در کنار گاز بمانید و کرم را هم بزنید زیرا خیلی زود ته می گیرد.

 

4- هنگام پخت کرم، اجازه دهید کرم کاملا بجوشد و غلیظ شود.

 

جدیدترین مطالب سایت