دستور تهیه پاند کیک پرتقـال با تزیین روکش خشخاش

دستور تهیه پاند کیک پرتقـال با تزیین روکش خشخاش

کیک پرتقال

کیک پرتقال یکی از خوشمزه ترین کیک هاي دنیا هست که وقتی روکش خشخاش تزیین اش باشد شاهکار هست در ادامه می‌توانید تالاب را دنبال نمایید .

 

مواد ضروری
 
 
آرد: دو پیمانه
بیکینگپودر: یک قاشق چایخوری
نمک: نصف قاشق چایخوری
کره گیاهی به دمای محیط رسیده: یک پیمانه
پنیر خامهای کمنمک: 250 گرم
پودر زنجبیل: یک قاشق چـایخوری
رنده پوسـت پرتقال: 1/4 پیمانه
وانیل مایع: دو قاشق چایخوری
شکر دانهریز: دو پیمانه تخممرغ: چهار عدد

مواد ضروری برای روکش کیک

پودر شکر: یک پیمانه
آب پرتقال تازه: سه قاشق سوپخوری
دانه خشخاش سیاه: یک قاشق سوپخوری

 
 
طرز تهیه
 

شیرینی کشور کانادا

کره و پنیر خامه‌اي را با همزن برقی میزنیم تا یک‌دست شده و پف کند. در ظرف دیگری پودر زنجبیل، رنده پوست پرتقال، وانیل و شکر را با هم آمیخته می کنیم، آنگاه آن ها رابه کره و پنیر افزون کرده و با همزن برقی در حدود پنج دقیقه میزنیم تا رنگ آن روشن شود.

 

تخم‌مرغ‌ها راکه به دمای محیط رسیده یکی‌یکی به مواد افزوده و هر کدام را یک دقیقه با همزن برقی زده و آمیخته می کنیم. آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم آمیخته کرده و تدریجی به مواد می‌افزاییم و با لیسک هم زده و آمیخته میکنیم تا خمیر یک‌دست شود.

 

یک قالب میان تهی گرد به قطر 5/22 سانتی‌متر یا 9 اینچ را چرب کرده و آردپاشی می کنیم، آنگاه خمیر آماده شده را درون قالب می‌ریزیم. قالب را در پنجره وسط فری که از گذشته با دمای 350 درجه فارن هایت یا 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم به مدت 65 تا 70 دقیقه قرار می دهیم تا پخته شود. پس از گذشت این دوران یک خلال دندان در کیک فرو کرده و اگر چیزی به آن نچسبید و تمیز خارج شد، کیک را از فر خارجکرده ودر دمای محیط قرار می دهیم تا خنک شود.

 

طرز تهیه مواد روی کیک

پودر شکر، آب پرتقال و خشخاش را با هم آمیخته کرده تا یک‌دست شده و پف کند. اگر مواد روکش خیلی سفت و غلیظ شد، می توانیم هر دوران قاشق چایخوری آب پرتقال به آن افزوده و آمیخته ‌کنیم. روکش را روی کیک ریخته و بعد از هر دوران خشک شدن دوباره کمی از روکش روی کیک می‌ریزیم و آن را برش زده و میل میکنیم. این کیک رابه مدت یک هفته در ظرف در بسته ودر دمای محیط میتوانیم نگه‌داری کنیم.

 

جدیدترین مطالب سایت