آموزش تهیه ترشی هندوانه عالی

مجموعه : مربا و ترشی
آموزش تهیه ترشی هندوانه عالی

ترشی هندوانه

 

ترشی هندوانه یکی از ترشی هاي جدید است که مزه لذیذی دارد در ادامه می توانید با آموزش تهیه ترشی هندوانه عالی تالاب را دنبال نمایید. 

 

مواد لازم ترشی هندوانه عالی :

 

میزان: 450 گرم

دوران تهیه: یک ساعت

دوران باقی ماندن در چاشنی: یک شبانه روز

دوران پخت: 45 دقیقه

فرایند آماده سازی: 10 دقیقه

 

مواد لازم برای ترشی هندوانه :

آموزش تهیه ترشی هندوانه عالی

طرز تهیه ترشی هندوانه :

برای تهیه این ترشی به سفیده میانی پوست هندوانه نیاز دارید. ابتدا رویه سبز پوست هندوانه را جدا کنید. سپس بخش میوه که صورتی است را جدا کنید. همه ی اضافی هاي پوست داخلی هندوانه را تمیز و ازآن جدا کنید تا لایه اي سفید رنگ باقی بماند.

 

سپس آن رابه مربع هاي سه سانتی متری برش دهید. باید حدود 9 پیمانه مکعب هندوانه به دست بیایید.

 

این 9 پیمانه را داخل یک کاسه تا تشت بسیار بزرگ بریزید. دریک کاسه بزرگ دیگر، 6 پیمانه آب، نمک ترشی رابا هم مخلوط کنید و روی پوست هاي هندوانه بریزید. روی آن در بگذارید و اجازه دهید یک شبانه روز بماند.

 

مخلوط پوست هندوانه را داخل آب کش بریزید و زیر آب سرد بشویید. اجازه دهید آب آن به خوبی گرفته و خشک شود. سپس آن ها را داخل قابلمه بریزید. آب سرد روی آن ها بریزید تا روی پوست را بگیرید.

 

روی حرارت ملایم اجازه دهید تا آب بجوشد. سپس در قابلمه را بگذارید و به مدت 20 تا 25 دقیقه روی حرارت کم بگذارید به حالت نیم جوش باقی بماند تا پخته شود.

 

به گزارش تالاب دراین مرحله، شیره را درست کنید. دریک قابلمه نچسب، شکر، سرکه و 1.5 پیمانه آب رابا هم مخلوط کنید. چوب دارچین و میخک را داخل آن بیندازید. مواد را آب کش کنید و آب آنرا نگهدارید. آب صاف شده را داخل همان قابلمه برگردانید.

 

پوست هاي هندوانه رابه قابلمه مخلوط شیره اضافه کنید. اجازه دهید بجوشد. سپس حرارت را کم کنید، در قابلمه را بگذارید و به مدت 25 تا 30 دقیقه بگذارید پخته و پوست ها شفاف و بی رنگ شوند.

 

پوست هاي شفاف هندوانه و شیره آنرا داخل شیشه تمیز و استرلیزه بریزید. حدود  یک سانتی متر از بالای آنرا خالی بگذارید. سپس در شیشه را محکم ببندید.

 

شیشه را 10 دقیقه داخل آب در حال جوش روی حرارت قرار دهید. سپس در گوشه اي قرار دهید تا خنک شود.

 

جدیدترین مطالب سایت