طرز تهیه ترشی سبزیجات

مجموعه : مربا و ترشی
طرز تهیه ترشی سبزیجات

مواد لازم برای ترشی:

انواع مختلفی از ترکیبات برای ترشی می توان استفاده کرد و آنقدر ترشی ها متنوع هستند که می توان از دستور تهیه آنها کتابی درست کرد. ولی شما نیازی به دستور تهیه ندارید. فقط به کمی سبزیجات، کمی سرکه ترشی و کمی رنگ غذا نیاز دارید. نمک و سیر هم به ترشی طعم خوبی می دهند.

 

فقط یادتان باشد که بعد از ترشی انداختن، رنگ سرکه تغییر می کند که دلیلش استفاده از سیر است، پس سعی کنید از سیرهای خوب و سالمی استفاده کنید.

 

وسایل لازم:

راحت ترین و سریع ترین راه برای ترشی درست کردن باعث می شود که سبزیجات ترشی شده شما تا 4 ماه بمانند، اگر از وسایل پیشرفته تری استفاده کنید، مدت بیشتری می توانید آنها را نگه دارید.

 

برای هر دو روش، شما به قابلمه بزرگی برای جوشاندن محلول ترشی، یک شیشه نشکن و چند شیشه استریل شده نیاز دارید. می توانید این شیشه ها را در ماشین ظرفشویی بشویید و استریل کنید ولی ظرف دیگری را در کنار آنها نگذارید. یا می توانید آنها را 20 دقیقه روی اجاق با حرارت متوسط حرارت دهید تا استریل شوند.

 

اگر نمی خواهید ترشی سبزیجات را در یخچال نگهداری کنید، باید از روش های استریل تری مانند استفاده از کنسروساز بهره ببرید. ترشی درست کردن با کنسروساز موجب می شود که ترشی شما مدت بیشتری در دمای اتاق بماند.

طرز تهیه ترشی سبزیجات

بهترین سبزیجات برای ترشی انداختن:

اکثر سبزیجات برای ترشی انداختن مناسبند. کدو و خیار انتخاب های محبوبی هستند و فلفل، پیاز، هویج و کلم هم برای ترشی کاملاً مناسبند. تقریباً همه سبزیجات را می توان ترشی انداخت.

 

بعد از شستن و پاک کردن سبزیجات باید دانه های آنها را بگیرید و به شکل دلخواهتان ببرید و خرد کنید. بعد باید دو دقیقه آنها را نیم پز کنید. وقتی آنها را از روی حرارت برداشتید، داخل شیشه های ترشی بریزید.

 

روشی راحت برای ترشی انداختن سبزیجات

وقتی سبزیجات را آماده کردید، محلول ترشی را بجوشانید. در این حین، شیشه ها را از اجاق بردارید و چون داغ هستند با انبر آنها را روی سطح صافی قرار دهید و سبزیجات را کم کم داخل آنها بریزید. یک سانت بالای شیشه ها را سرخالی بگذارید و محلول ترشی را روی سبزیجات بریزید و دوباره سرخالی بگذارید.

 

درپوش شیشه ها را بگذارید و قبل از کیپ کردن آنها بگذارید خوب سرد شوند. بعد از درپوش ها را محکم ببندید و شیشه ها را در یخچال بگذارید. با این روش ترشی های شما حدود 4 ماه خوشمزه و خوش طعم باقی می مانند.

جدیدترین مطالب سایت