تصویری از بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

تصویری از بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

«رابرت بابروکزکی»بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

بلندترین بسکتبالیست مرد جهان : رابرت بابروکزکی دانش آموز 16 ساله دبیرستانی با قد بیش از 231 سانتی متر در موسسه آموزشی SPIRE در گینوا، اوهایو تحصیل می کند.

 

بلند قدترین مرد دنیا هم شناخته شد او که بسکتبال بازی می نماید دومین مرد قد بلند لقب گرفته است قد او 2 متر و 31 سانتی متر می باشد و در یک تیم بسکتبال در دبیرستان بازی می نماید پزشکان می گویند شاید از این هم قدش بلندتر شود

 

به گزارش تالاب:چون او هنوز 16 سال دارد و هنوز وقت دارد که قدش بلند شود ولی او بسیار لاغر می باشد و قدش با وزنش همسان نیست او باید طوری تغذیه نماید که از این لاغرتر نشود در ادامه جزئیات بیشتر و تصاویر قدبلندترین بسکتبالیست مرد جهان را در سایت تالاب مشاهده خواهید کرد با ما همراه باشید.

 

دومین قدبلندترین بازیکن بسکتبال دنیا

رابرت بابروکزکی دانش آموز 16 ساله دبیرستانی با قد بیش از 231 سانتی متر در موسسه آموزشی SPIRE در گینوا، اوهایو تحصیل می کند و قرار است به عنوان بلندقدترین بازیکنی که تاکنون در NBA (اتحادیه ملی بسکتبال) بازی کرده و همچنین دومین قدبلندترین بازیکن بسکتبال در تاریخ این ورزش، شناخته شود.

 

به گزارش تالاب بابروکزکی اهل کشور رومانی است و در توصیف قد او می گویند:

”آنقدر بلند است که غیرواقعی به نظر می رسد”. او در سن 12 سالگی به قد 213 سانتی متر رسیده بود و با وجود آنکه سرعت رشد وی از چهار سال گذشته کند شده

 

ولی از آنجا که هنوز به سن 18 سالگی نرسیده و رشدش ادامه دارد، ممکن است تبدیل به هجدهمین فرد در تاریخ علم پزشکی شود که قد آنها از دو متر و نیم تجاوز می کند.

 

تصویری از بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

 

تفاوت قد رابرت بابروکزکی در بین دیگر نوجوانان همسن و سالش متاسفانه وزن او همسان با رشد قدی اش پیش نمی رود و با قد 231 سانتی متر، تنها 40 کیلوگرم وزن دارد.

رابرت در تلاش است تا مهارت هایش را در زمین بسکتبال افزایش دهد ولی اگر بخواهد تبدیل به یکی از بازکنان NBA شود، اولین اولویت وی افزایش وزنش باید باشد.

 

اولین باری که مردم دنیا در مورد قد رابرت بابروزکی مطلع شدند، چند سال پیش بود، زمانی که ویدئویی از وی در سالن بسکتبال و در کنار دیگر نوجوانان همسن و سالش در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شد و بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشت.

 

در آن هنگام رابرت 220 سانتی متر بود که برای پسر نوجوانی در آن سن، بسیار غول پیکر محسوب می شد.

 

تصویری از بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

دانش آموز 16 ساله رومانیایی در مدرسه جدیدش در امریکا

 

در آن سال قد این پسر چنان بابی باسمن، مدیر موسسه SPIRE را تحت تاثیر قرار داد که علاقمند به شناخت وی و خانواده اش شد و حتی در فیس بوک نوشت:”ما یک سال پیش او را پیدا کرده و با خانواده اش آشنا شدیم.

آنها به ما اعتماد کردند و به امریکا آمدند و اکنون نزد ما هستند.

رابرت مدت سه ماه است که اینجا به مدرسه می رود و در کمپ موسسه زندگی می کنند.”

 

زسیگا، پدر این دانش آموز نیز با قد 215 سانتی متر یکی از بسکتبالیست های حرفه ای تیم ملی رومانی بوده و با جورجی موریسان ، یکی از دو ورزشکار بسیار قد بلند تاریخ NBA همبازی بوده است.

 

تصویری از بلندترین بسکتبالیست مرد جهان

دومین قدبلندترین بازیکن بسکتبال در کنار مربی اش

 

پدر و مادر این دانش آموز رومانیایی با هم توافق کردند که به گزارش تالاب برای کمک به موفقیت رابرت در بازی بسکتبال و استفاده از تمام توانایی های بالقوه اش به امریکا سفر کنند.

 

این پسر که تازه سال اول دبیرستان است در 12ام ژانویه برای اولین بار در تیم بسکتبال مدرسه جدیدش بازی کرد

و اگرچه در این مسابقه بازنده شدند ولی مربی وی تنها قصد داشت وی را با نوع بازی بسکتبال در امریکا آشنا کند و امیدوار است تا سال بعدی بتواند تمام وقت رابرت را در زمین بازی نگاه دارد.

 

این پسر نوجوان در 16 سالگی می تواند تبدیل به بلندقدترین بازیکن NBA حال حاضر شود.

قد بلندترین بازیکن بسکتبال در جهان، بسکتبالیست حرفه ای پائول استراگس 29 ساله از انگلستان با قد بیش از 233 سانتی متر است و رابرت با قد 231 سانتی متر دومین قدبلندترین بازیکن بسکتبال محسوب می شود.

جدیدترین مطالب سایت