مشهور ترین میدان های شهرهای جهان + 14 میدان

مشهور ترین میدان های شهرهای جهان + 14 میدان

قلب هر شهر میدان ان شهر اسـت و طبق معمولً در میدان هاي‌ مشهور محل برگزاری همایش و جشن های بزرگ میباشد . میدان‌هاي‌ شهر بـه‌ عنوان نشانه‌هاي‌ مهم در تمام شهر های جهان درنظر گرفته می شوند، زیرا بـه‌ویژه دارای تاریخ قوی، معماری با ابهت و یا صحنه‌اي سرگرم‌کننده هستند. دراین فهرست از مجله تالاب، ما شـما را بـه مشهور ترین میدان های شهرهای جهان می‌بریم.

 

معروف ترین میدان های شهرهای معروف

تقریبا هر شهر دارای نوعی میدان اسـت کـه هدف مهمی را بـه عنوان یک مکان ملاقات اجتماعی و تجاری انجام می‌دهد. طبق معمولً توسط مغازه ها، رستوران ها و تالار شهر احاطه شده اند. در مرکز آن ها اغلب یک فواره، بنای یادبود یا یک مجسمه قرار دارد. اما درکنار این شباهت ها، میادین شهر نیز تاریخ منحصر بـه فرد خودرا دارند. امروز بـه برخی از مشهور ترین میدان هاي‌ شهر در سراسر جهان نگاه میکنیم.

 

14. پلازا مایور

معروف ترین میدان های شهرهای معروف

شناخته شده ترین میدان در مادرید، اسپانیا، این میدان شهری چشمگیر یکی از ایستگاه هاي‌ اصلی در هر بازدید از گردشگران اسـت. پلازا مایور کـه در اصل بیرون از دیوارهای شهر ساخته شده بود میزبان گاوبازی، بازار، سمفونی، بازی فوتبال و اعدام بوده اسـت. مجسمه فیلیپ سوم در وسط و روبروی کاسا د لا پانادریا کـه بـه زیبایی نقاشی شده، مقر سابق صنف نانوایان قرار دارد.

 

✅ مطالب مشابه: میدان نقش جهان اصفهان | میدانی تاریخی در قلب شهر زیبای أصفهان

 

13. پلازا د مایو

پلازا د مایو - مشهور ترین میدان های شهرهای جهان

پلازا د مایو از زمان تبدیل شدن بـه صحنه انقلاب 25 مه 1810 کـه منجر بـه استقلال شد، نقطه کانونی زندگی سیاسی در بوئنوس آیرس و احتمالاً آرژانتین بوده اسـت. تعدادی از بناهای مهم شهر در اطراف پلازا از جمله Cabildo «شورای شهر در دوران استعمار» واقع شده اند.

 

هرم می، قدیمی‌ترین بنای ملی در بوئنوس آیرس، در مرکز میدان مایو قرار دارد. این میدان، از سال 1977؛ جایی اسـت کـه مادران پلازا د مایو با نشانه‌ها و عکس‌هایي از دساپارسیدوها، فرزندانشان، کـه توسط حکومت نظامی ناپدید شدند، گرد هم می آیند.

 

12. میدان ترافالگار

میدان ترافالگار - مشهور ترین میدان های شهرهای جهان

میدان ترافالگار یک میدان شهری بزرگ در لندن اسـت کـه بـه یاد پیروزی لرد هوراسیو نلسون در برابر نیروی دریایی ناپلئون در نبرد ترافالگار درسال 1805 اسـت. بنای یادبود مرکزی در میدان، یک ستون بلند اسـت کـه شکل نلسون روی ان ایستاده و بر لندن خیره شده اسـت.

 

بنای یادبود او توسط چهار شیر عظیم الجثه و مجموعه اي از فواره هاي‌ بزرگ احاطه شده اسـت. میدان ترافالگار بیش از یک میدان باز، یکی از معروفترین میدان‌هاي‌ شهری در بریتانیا اسـت و بـه مکانی اجتماعی و سیاسی برای بازدیدکنندگان و لندنی‌ها تبدیل شده اسـت.

 

11. زوکالو

زوکالو

زوکالو کـه در قلب مرکز تاریخی مکزیکو سیتی واقع شده اسـت، یکی از بزرگ ترین میدان هاي‌ جهان اسـت. از شمال با کلیسای جامع متروپولیتن و از شرق بـه کاخ ملی و همچنین تعدادی ساختمان تاریخی دیگر احاطه شده اسـت. یک پرچم بزرگ مکزیک مرکز را اشغال کرده اسـت کـه هرروز بـه طور تشریفاتی پایین آورده و برافراشته می شود. میدان شهر از زمان آزتک ها محل تجمع مکزیکی ها بوده و محل برگزاری مراسم مکزیک بوده اسـت.

 

10. میدان بزرگ

میدان بزرگ

میدان بزرگ «یا گروت مارکت» میدان مرکزی شهر بروکسل در بلژیک اسـت. اطراف ان توسط تالارهای اصناف، تالار شهر و خانه نان احاطه شده اسـت. این میدان درکنار آتومیوم و مانکن پیس، مهم ترین مقصد گردشگری بروکسل اسـت. هردو سال یک بار در ماه آگوست، یک “فرش گل” عظیم برای چند روز در Grand Place برپا می شود. میلیونها بگونیا رنگارنگ با طرح هایي کـه بخش بزرگی از میدان را می پوشانند، چیده شده اند.

 

9. میدان شهر قدیمی

"</p

میدان شهر قدیمی پراگ کـه بین میدان Wenceslas و پل چارلز قرار دارد، اغلب در تابستان مملو از گردشگران و مردم محلی اسـت. با سبک‌هاي‌ مختلف معماری از جمله کلیسای جامع گوتیک تین و کلیسای سنت نیکلاس باروک، واحه‌اي برای مسافرانی اسـت کـه از خیابان‌هاي‌ باریک پراگ خسته شده‌اند. در بین بسیاری از کلیساها، گردشگران ممکن اسـت ساعت نجومی را دراین میدان بیابند، در حالی کـه برج در تالار شهر قدیمی منظره اي پانوراما از شهر قدیمی را ارائه میدهد.

 

8. پیاتزا سن مارکو

پیاتزا سن مارکو

میدان سن مارکو، میدان اصلی ونیز اسـت، جایی کـه بـه طور کلی بـه عنوان “پیاتزا” شناخته می شود. اظهاراتی کـه اغلب بـه ناپلئون نسبت داده می شود، پیازا سن مارکو را «اتاق پذیرایی اروپا» می نامد. این یکی از میدان‌هاي‌ شهری بزرگ در اروپا اسـت کـه صدای انسان بر صداهای ترافیک موتوری غالب اسـت. کلیسای سن مارکو، یکی از برجسته ترین مکان هاي‌ ونیز، در انتهای شرقی میدان قرار دارد. پیازا سن مارکو پایین ترین نقطه ونیز اسـت ودر نتیجه نخستین جایی اسـت کـه در هنگام طوفان یا حتی باران شدید سیل می‌آید.

 

✅ مطالب مشابه: معرفی بنای میدان آزادی تهران

 

7. میدان تیان آن من

میدان تیان آن من

میدان تیان ان من در پکن بزرگ ترین میدان شهری در جهان اسـت. این میدان توسط بناهای تاریخی بـه سبک شوروی و ساختمان هاي‌ دولتی احاطه شده اسـت. میدان تیان‌ان‌من همان‌ گونه مکانی شگفت‌انگیز و مکانی برای ماندن و دیدن بازدیدکنندگان از سراسر چین اسـت کـه بسیاری از آن ها برای نخستین بار از پایتخت خود دیدن میکنند.

 

مراسم برافراشتن و پایین آوردن پرچم در سحر و غروب در انتهای شمالی میدان برگزار می شود. در مقابل دروازه تیان‌ان‌من، 4 شیر مرمری وجوددارد، شیر شمال غربی یک سوراخ گلوله‌اي بر روی شکم خود از قتل‌عام میدان تیان‌ان‌من درسال 1989 دارد.

 

6. میدان اصلی بازار

میدان اصلی بازار

یک جاذبه توریستی محبوب در لهستان، میدان بازار اصلی «Rynek Główny» در شهر قدیمی کراکوف، بزرگ ترین میدان شهر قرون وسطایی اروپا اسـت کـه قدمت ان بـه قرن سیزدهم بازمی‌گردد. این میدان توسط خانه هاي‌ شهری تاریخی، ساختمان هاي‌ تاریخی، کاخ ها و کلیساها احاطه شده اسـت.

 

مرکز میدان تحت تسلط تالار پارچه اي اسـت کـه درسال 1555 بـه سبک رنسانس بازسازی شد و بالای ان یک اتاق زیر شیروانی زیبا قرار داشت. بر فراز میدان شهر، برج‌هاي‌ گوتیک کلیسای سنت مریم قراردارند.

 

5. میدان تایمز

میدان تایمز - مشهور ترین میدان های شهرهای جهان

میدان شهر مشهور نیویورک، میدان تایمز، در محل اتصال برادوی و خیابان هفتم واقع شده اسـت و از خیابان 42 غربی تا خیابان 47 غربی امتداد دارد. مکانی مملو از صفحه نمایش هاي‌ ویدئویی، علائم LED و چراغ هاي‌ چشمک زن. یک جاذبه برتر یا یک کابوس توریستی بسته بـه دیدگاه شـما، میدان تایمز “جدید” یک پارک موضوعی خانوادگی از رستوران‌ها، تئاترها و هتل‌هاي‌ موضوعی و همچنین یک منطقه تجاری در حال توسعه اسـت.

 

چراغ‌ها و تابلوها را می توان در هر زمان مشاهده کرد، اما جذاب‌ترین تجربه زمانی حاصل میشود کـه کسی در شب از میدان تایمز بازدید می کند، زیرا همه ی تابلوها و صفحه‌ها از رنگ می‌سوزاند. تایمز اسکوئر همچنین بـه خاطر توپ معروفش در شب سال نو مشهور اسـت.

 

4. میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر دقیقا روبروی کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان، رم واقع شده اسـت. ستون‌هاي‌ عظیم توسکانی، چهار ستون عمیق، ورودی ذوزنقه‌اي شکل بـه بازیلیکا و مربع عظیم بیضی‌شکل پیش از ان را قاب میدهند. در مرکز بیضی یک ابلیسک مصری قرار دارد کـه در زمان امپراتور آگوستوس از مصر بـه رم منتقل شد.

 

درسال 1586 بـه سرپرستی پاپ سیکستوس پنجم از سیرک بـه مکان فعلی خود منتقل شد. در قرون وسطی، تصور می شد کـه توپ طلایی بالای ابلیسک حاوی خاکستر ژولیوس سزار اسـت. اما وقتی توپ فلزی باستانی برداشته شد، فقط گرد و غبار پیدا شد.

 

3. پیازا دل کامپو

پیازا دل کامپو - مشهور ترین میدان های شهرهای جهان

یکی از بزرگ ترین میدان هاي‌ شهر قرون وسطایی اروپا، میدان دل کامپو، فضای عمومی اصلی مرکز تاریخی سیه نا، توسکانی، ایتالیا اسـت. این بنا بـه دلیل زیبایی و یکپارچگی معماری خود در سراسر جهان مشهور اسـت. Palazzo Pubblico و برج مشهور ان؛ و همچنین palazzi signorili هاي‌ مختلف متعلق بـه ثروتمندترین خانواده هاي‌ Siena، میدان صدفی شکل را احاطه کرده اند.

 

مسابقه اسب دوانی کـه دو بار درسال برگزار می شود، Palio di Siena، شامل دور زدن میدان دل کامپو، کـه یک لایه ضخیم از خاک روی ان گذاشته شده اسـت، سه بار اسـت و طبق معمول بیش از 90 ثانیه طول نمیکشد.

 

2. جما الفنا

جما الفنا

Djemaa El-Fna نقطه برجسته هر بازدید از مراکش و یکی از برترین جاذبه هاي‌ گردشگری در مراکش اسـت. روز این میدان در قلب مدینه تا حد زیادی پر از افسونگران مار و افرادی با میمون ها و همچنین برخی از غرفه هاي‌ رایج تر اسـت.

 

با پیشروی روز، سرگرمی‌هاي‌ پیشنهادی تغییر میکنند: افسونگران مار میروند، و بعد از ظهر و عصر میدان شلوغ‌تر می شود، با قصه‌گویان، شعبده‌بازان و دستفروشان داروهای سنتی. با پایین آمدن تاریکی، میدان با ده‌ها غرفه غذا پر میشود و جمعیت در اوج خود هستند.

 

1. میدان سرخ

میدان سرخ - مشهور ترین میدان های شهرهای جهان

میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد و نخستین مقصد برای اکثر بازدیدکنندگان این شهر اسـت. این میدان توسط کلیسای جامع سنت باسیل، موزه تاریخ دولتی، مقبره لنین و یکی از دیوارهای آجری بلند کرملین احاطه شده اسـت.

 

نام میدان سرخ نه از رنگ آجرهای اطراف ان گرفته شده اسـت و نه از پیوند بین رنگ قرمز و کمونیسم. در عوض، این نام بـه این دلیل بـه وجود آمد کـه کلمه روسی کراسنایا میتواند بـه معنای “قرمز” یا “زیبا” باشد. این کلمه در ابتدا بـه کلیسای جامع سنت باسیل اطلاق شد و متعاقباً بـه میدان مجاور منتقل شد.

 

✅ مطالب مشابه: این هتل ‌های ۴ ستاره میدان تکسیم را از دست ندهید

 

در پایان

بیشتر شهرها در اطراف منطقه اي ساخته شده اند کـه در ابتدا قلب تاریخی انها بوده اسـت. میدان ها همچنین مکان هایي هستند کـه بسیاری از ساختمان هاي‌ مهم شهر در ان قراردارند.

جدیدترین مطالب سایت