10 تا از زیباترین مناظر جهان برای سفر

10 تا از زیباترین مناظر جهان برای سفر

دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب 10 تا از زیباترین مناظر جهان برای سفر کـه وقتی بـه دنبال شگفتی هاي‌ طبیعی واقعی هستید، در فهرست شـما قراردارند.

 

زیباترین مکان های دنیا برای مسافرت

دراین مقاله، شـما را بـه سفری مجازی میبریم تا ده مورد از زیباترین مناظر زمین را کشف کنید. بنابر این، کمربند ایمنی خودرا ببندید و آماده شوید تا چمدان هاي‌ خودرا برای یک ماجراجویی یک عمر ببندید.

 

1. دریاچه بلد، اسلوونی

دریاچه بلد، اسلوونی

اگر از مردم محلی بپرسید کـه زیباترین نقطه اسلوونی را کجا میتوان پیدا کرد، دریاچه بلد برنده خواهد شد. وقتی بـه یک استخر آب شفاف بـه جزیره کوچک دوست‌داشتنی با کلیسای قدیمی نئوگوتیک در وسط و سپس بـه کوه‌هاي‌ جولیان آلپ نگاه می کنید، دلیل ان را متوجه خواهید شد.

 

برای رسیدن بـه جزیره می‌توانید یک قایق چوبی سنتی بـه نام پلتنا کرایه کنید یا بـه سادگی با نشستن درکنار دریاچه و لذت بردن از مناظر خیره کننده و فضای افسانه اي ان استراحت کنید. زیبایی آرام دریاچه بلد شـما را مجذوب خود خواهد کرد، مهم نیست کـه چگونه ان را کشف کنید.

 


مطالب مشابه: بهترین جزایر تایلند کدام اند؟ «21 جزیره»


 

2. ژئوپارک ملی Zhangye Danxia، چین

ژئوپارک ملی Zhangye Danxia، چین

لندفرم Zhangye Danxia در چین یک شگفتی طبیعی با تپه ها و صخره هاي‌ ساخته شده از ماسه سنگ رنگارنگ اسـت. در طی میلیون ها سال، هوازدگی و فرسایش ذخایر معدنی بـه ایجاد این منظره رنگین‌کمان کمک کرد کـه عملاً بیرون از این جهان بـه نظر میرسد. رنگ‌هاي‌ سورئال و شکل‌هاي‌ متمایز این شگفتی شگفت‌انگیز زمین‌شناسی با ورود بـه Zhangye Danxia شـما را احاطه می کنند و این حس را بـه شـما می دهند کـه انگار در داخل یک نقاشی هستید.

 

3. پارک ملی دریاچه های پلیتویس، کرواسی

پارک ملی دریاچه های پلیتویس، کرواسی

پارک ملی دریاچه هاي‌ پلیتویس در کرواسی بـه دلیل مجموعه اي زیبا و دیدنی متشکل از 16 دریاچه و غار توفا کـه توسط آبشارهای آبشاری بـه هم متصل شده اند و توسط جنگل هاي‌ سرسبز احاطه شده اند، جایگاهی را در فهرست میراث جهانی یونسکو بـه دست آورده اسـت.

 

4. سالار دی اویونی، بولیوی

سالار دی اویونی، بولیوی

بزرگ ترین صحرای نمک جهان، سالار د اویونی در بولیوی، مناظر ترسناک زیبایی را ارائه میدهد کـه برای باور کردن، باید ان را دید. فضاهای نمکی ان کـه بیش از 4000 مایل مربع «12000 کیلومتر مربع» امتداد دارند، یک توهم نوری ایجاد می کنند کـه در ان بـه نظر می رسد آسمان و زمین در هم ادغام می‌شوند.

 

هنگامی کـه یک لایه نازک از آب نمکزارها را می پوشاند، سالار د اویونی بـه آینه بزرگی تبدیل می شود کـه آسمان را منعکس می کند و فضایی حتی چشمگیرتر و رویایی را ایجاد می کند کـه شـما را بی حرف می‌گذارد!

 

5. صخره های موهر، ایرلند

صخره های موهر، ایرلند

صخره‌هاي‌ موهر کـه در راه اقیانوس اطلس وحشی قرار دارد، بیش از 700 فوت «200 متر» بالاتر از اقیانوس اطلس قرار دارد. همان طور کـه چشمان شـما در امتداد ساحل اسکن می کند، متوجه برج قرون وسطایی اوبراین خواهید شد کـه بالاترین نقطه این صخره هاي‌ دریایی خیره کننده را نشان می‌دهد و بهترین چشم انداز را از انچه کـه بسیاری از مردم اصرار دارند چشمگیرترین مناظر در کل ایرلند اسـت را ارائه می‌دهد.

 


مطالب مشابه: مقاصد دیدنی و مهیج استانبول ترکیه + 17 جاذبه گردشگری


 

6. پارک ملی گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحده

پارک ملی گرند کنیون، آریزونا، ایالات متحده

در حالی کـه گرند کانیون چهار ایالت از جمله یوتا، نوادا و کلرادو را لمس می کند، محبوب ترین ودر معرض ترین ایالت برای دیدن این شگفتی طبیعی آریزونا اسـت، خانه پارک ملی گراند کانیون. این دره کـه حاصل میلیونها سال فرسایش، باران، باد و رودخانه عظیم کلرادو اسـت، بـه طول شگفت‌انگیز 227 مایل «365 کیلومتر» و بـه طور متوسط بیش از 10 مایل «16 کیلومتر» عرض دارد. پیاده روی در دره و گذراندن شب در زیر لبه بی شک بهترین راه برای درک واقعی شکوه طبیعی ان اسـت.

 

7. آبشار Seljalandsfoss، ایسلند

آبشار Seljalandsfoss، ایسلند

اگر چه تعداد زیادی آبشار چشمگیر برای بازدید در ایسلند وجوددارد، اکثر آن ها موافق هستند کـه Seljalandsfoss از همه ی انها پیشی میگیرد. این آبشار قدرتمند دارای یک آبشار اسـت کـه 196 فوت «60 متر» دریک چمنزار جذاب فرو می رود.

 

اما جالب ترین قسمت مسیری اسـت کـه پشت دیوار آب می رود و بـه شـما امکان میدهد پشت ان راه بروید. در آنجا می‌توانید آبشارها را از منظری بسیار منحصربفرد ببینید. با این حال یک نکته احتیاط: مگر این کـه خیس شدن را در اولویت قرار داده اید، حتماً یک کت و چکمه ضد آب بـه همراه داشته باشید.

 

8. بیشه بامبو آراشیاما، کیوتو، ژاپن

بیشه بامبو آراشیاما، کیوتو، ژاپن

باغ بامبو آراشیاما در کیوتو مکانی آرام برای کسانی اسـت کـه می‌خواهند از سر و صدا و هرج و مرج شهر بزرگ دور شوند. این جنگل طبیعی دارای ساقه هاي‌ بلند بامبو اسـت کـه بـه آرامی در باد تکان می‌خورند و خش خش آرامش بخشی ایجاد می کنند. در حالی کـه در فضای جادویی غوطه ور هستید، بـه نظر می رسد زمان متوقف شده و شـما شروع بـه احساس می کنید کـه در بهشت هستید!

 

9. Antelope Canyon، آریزونا، ایالات متحده

Antelope Canyon، آریزونا، ایالات متحده

شکل‌هاي‌ ماورایی و رنگ‌هاي‌ زنده، Antelope Canyon را بـه مقصد فهرست سطل هر مسافری تبدیل میکند. سیل‌هاي‌ ناگهانی، باد و فرسایش میلیون ها سال، ماسه‌سنگ ناواهو را بـه شکل دره‌اي شکافی با منحنی‌هاي‌ ملایم درآورده اسـت. نتیجه یک شگفتی زیبا اسـت کـه هر بار کـه خورشید در آسمان حرکت می کند تغییر می کند.

 

برای کاوش در Antelope Canyon کـه از سال 1997 فقط برای بازدید عموم باز شده اسـت، باید تور را رزرو کنید و یک راهنمای ناواهو استخدام کنید تا این جواهر پنهان را تجربه کنید.

 

10. شفق های شمالی مسحورکننده، مکان های مختلف

شفق های شمالی مسحورکننده، مکان های مختلف

شفق قطبی کـه بـه شفق قطبی نیز مشهور اسـت، یکی از هیپنوتیزم‌کننده‌ترین و شگفت‌انگیزترین پدیده‌هاي‌ طبیعت اسـت. هنگامی کـه ذرات باردار الکتریکی از خورشید بـه جو زمین برخورد می کنند، بـه یک دیگر برخورد می کنند و نورهای رقصنده درخشان شفق قطبی را ایجاد می کنند.

 

شفق‌هاي‌ شمالی در نروژ، سوئد، فنلاند، ایسلند و کانادا و جاهای دیگر دیده می شود. دیدن این منظره خیره کننده فرصتی اسـت کـه یکبار در طول زندگی شـما را شگفت زده می کند!

 


مطالب مشابه: بهترین شهرهای ترکیه برای مسافرت + عکس


 

در پایان

این 10 منظره شگفت انگیز تنوع و زیبایی باورنکردنی کـه زمین دارد را برجسته می کند. بنابر این، اگر بـه دنبال تجربه‌اي هستید کـه هرگز فراموش نخواهید کرد، بلیط خودرا بخرید، چمدان‌هاي‌ خودرا ببندید و آماده شوید تا از نزدیک شاهد این شگفتی‌هاي‌ طبیعی باشید!

جدیدترین مطالب سایت