معرفی سرگرمی های خانوادگی در فصل تابستان

مجموعه : بازی های محلی
معرفی سرگرمی های خانوادگی در فصل تابستان

انواع بازی های خانوادگی در گرمای تابستان 

همانطور که می دانیم در فصل گرم تابستان به سر می‌بریم ، اضافه بر گرم شدن جو زمین حوصله ي آدم هم کم میشود ، واقعا راه حل چیست ؟ 

 

1- حدس بزن

به گزارش تالاب با چند قطعه کاغذ و خودکار و اکثر از چند نفر به راحتی میتوانید این بازی را انجام دهید. به این صورت که یک نفر را گزینه میکنید و وی را به بیرون از اتاق می‌فرستید.

 

سپس با بقیه تصمیم میگیرید، نام یک شخص تخیلی یا واقعی یا نام یک کارتون یا فیلم را گزینش می کنید و آن را روی یک قطعه کاغ مینویسید. سپس آن بازیکنی راکه  برای شروع گزینش کرده‌اید صدا میکنید

 

تا بیاید و رو‌به‌رویان بنشیند و شما آن کاغذ را به پیشانی‌اش می‌چسبانید. سپس باید از او بخواهید تا نامی راکه روزی کاغذ نوشته شده حدس بزند. شما میتوانید برای زیبا‌تر شدن این بازی زمان و تعداد سوال‌ها را محدود کنید. مثلا تعداد 30 سوال در 15 دقیقه. شما میتوانید برای بازیکنانی که نمیتوانند درست حدس بزنند،‌

 

مجازات تعیین کنید و به برنده‌ها پاداش دهید. هرچقدر نام‌هایي گزینش کنید که کمتر عجیب و غریب باشند از عواقب احتمالی بعد از بازی در امان خواهید بود!

 

معرفی سرگرمی های خانوادگی در فصل تابستان

2- بازی پانتومیم

اگر تعدادتان چندان باشد و موضوعات جالبی را برای بازی کردن گزینش کنید،‌ دیگر دلتان نمی خواهد این بازی تمام شود. برای شروع این بازی ابتدا باید به دو گروه تقسیم شوید و در هر گروه که هستید با مشورت با اعضای دیگر، موضوعی را گزینه میکنید.

 

سپس یک نفر از گروه مقابل را گزینش کرده و موضوع انتخابی را به او میگویید. او هم باید تلاش کند تا در مدت زمان یک دقیقه آن موضوع را با ادا و اشاره، به گروه خود بفهماند. در صورتی که گروهی نتواند جواب را حدس بزند،

 

یک امتیاز به گروه مقابل داده می شود و در پایان هر گروهی اکثر امتیاز گرفت برنده میشود.

 

کمی خلاقیتتان را به کار بیندازید و موضوعاتی را گزینه کنید که دود از کله گروه مقابل بلند شود!

 

3- داستان‌سازی به سبک بغلی بگیر!

در داستان‌بازی هرچه تعدادتان اکثر باشد، بازی زیبا‌تر و هیجان‌انگیز‌تری خواهید داشت. اضافه بر آن این بازی نیاز به هیچ امکاناتی ندارد و کافی‌‌ست بقیه افراد فامیل یا دوستانتان را کنار هم بنشانید و بازی را آغاز کنید.

 

شروع این بازی به این صورت هست که نفر اول جمله‌اي را می گوید که ظرفیت ادامه‌دار شدن را داشته باشد و نفر بعد باید جمله‌اي مرتبط با آن بگوید و این چرخه همین‌طور ادامه پیدا میکند.

 

همۀ جذابیت این بازی به هوشمندی بازیکنان و توجه و مهارتشان در به کار گرفتن جملاتی هست که بتوانند با آن داستان را ادامه دهند به‌طوری که از نظر منطقی هم به جمله قبلی مرتبط باشد. در مواردی دیده شده که بازی داستان‌سازی تا چند ساعت ادامه پیدا کرده و داستان‌هاي شیرینی از دل آن درآمده هست که خلق از آن در حیرانند!

معرفی سرگرمی های خانوادگی در فصل تابستان

4- بازی جمله‌ سازی

این بازی شاید خاطرات فراموش‌شده خیلی‌ها را زنده کند اما قطعا هنوز هم یکی از زیبا‌ترین بازی‌ها به شمار می رود. جمله‌سازی نیاز به هیچ امکاناتی ندارد و شما فقط باید گوش به زنگ بنشینید تا نوبت به شما برسد و کلمه‌ها در گوشتان گفته شود. بازی به این صورت شروع میشود که نفر اول 2 تا 3 کلمه به نفر دوم میگوید و این روند همین‌طور ادامه پیدا میکند.

 

اگر میخواهید بازی را سخت‌تر کنید هر نفر می‌توند به کلمه‌هایي که به او گفته میشود، یک کلمه اضافه کند تا در ادامه جمله جدیدی ساخته شود. گرچه با ادامه این ماجرا جملات جدیدی ساخته می شوند و در پایان هر‌کس نتواند جمله جدیدی بسازد و یا خیلی طول بدهد از بازی کنار می رود.

 

5- بازی شاه، دزد، وزیر

این بازی را میتوان 4 نفره انجام داد اما اگر با تعداد بیشتری بازیکن انجام شود، بازی زیبا‌تر و حساس‌تری را شاهد خواهید بود. برای شروع این بازی باید دست به کار شوید و چند تکه کاغذ و یک خودکار لازم بردارید.

 

روی 4 تکه کاغذ کلمات شاه، دزد، وزیر و جلاد را بنویسی و اگر تعداد بازیکنان اکثر بود به تعداد‌شان کلمه سرباز را روی کاغذ بنویسید. این کاغذ‌ها را تا کنید و به هم بریزید و به هرکس اجازه دهید یک کاغذ به طور تصادفی گزینش کند. سپس بازیکنی که کاغذ شاه را برداشته، اعلام میکند

 

که شاه هست و دستور می دهد وزیر خودش را معرفی کند. بعد از این‌که وزیر خود را معرفی کرد، باید دزد را از میان بقیه بازیکنان شناسایی کند. اگر وزیر درست حدس زد و دزد را پیدا کرد، شاه به جلاد دستور میدهد تا دزد را تنبیه کند اما اگر حدس وزیر غلط بود، شاه به جلاد دستور می دهد تا وزیر را مجازات کند.

 

سرشناس‌ترین مجازات این بازی، سبیل آتشین هست. گرچه ما توصیه می کنیم مجازات‌ها را با لطافت بیشتری اجرا کنید تا در پایان بازی، هدف سبیل آتشین بقیه بازیکنان قرار نگیرید!

جدیدترین مطالب سایت